Mun esimerkkisyöminen
klo 7-16: Kuppi kahvia ja 20 g kevytmaitoa x 10
klo 17: Lämmin ruoka, esim. lasagne, uudetperunat ja silli, pinaattilätyt ja perunasalaatti, spagetti ja jauhelihatomaattikastike... Pieni tölkki siideriä.
klo 19: Jätski, esim. suklaatuutti
klo 21-23: Pari leipää (vaalea), päällä keijua (rasva 30%) ja juustoa (rasva 10%) yksi siivu.
Kommentit (7)
Syöt liian vähän ja senkin vähän "väärin". Sitten ihmettelet varmaan, kun on löysää pitkin kehoa, eikä millään laihdu. Turvottaakin vielä vatsaakin, eikä siihen mikään hiton terveysjogurtti auta.
Syöt liian vähän ja senkin vähän "väärin". Sitten ihmettelet varmaan, kun on löysää pitkin kehoa, eikä millään laihdu. Turvottaakin vielä vatsaakin, eikä siihen mikään hiton terveysjogurtti auta.
Vatsaa ei turvota, löysästä ei voi puhua, se on ihan vaan läskiä. Painan 85 kg, olen 168 cm pitkä.
-ap-
Aamupala, välipala, lounas, välipala, illallinen, iltapala. Ei vaaleaa leipää ja enemmän kasviksia, proteiinipitoisempaa ruokaa, pieniä annoksia kerrallaan.
Iltapäiväjäätelönkin jätät pois, niin johan alkaa läski lähtemään ihan itsekseen, eikä tarvitse edes yrittää. Tahdonvoimaa ja päätös syödä kunnolla.
En tartkoita mitään karppausta, mutta eihän tuolla aloitusviestissäsi manitsemalla höttömössöllä ole mitään tekemistä terveellisen syömisen kanssa.
mistä saat kaikki vitamiinit? Eihän tuossa ruokavaliossa ole ollenkaan kasviksia tai hedelmiä. Ja miksi ihmeessä vedät päivän (sen fyysisesti aktiivisen osan vuorokaudesta) pelkällä kahvilla ja syöt sitten vasta illalla yöunia vasten?
Ja heräsi myös kysymys, että millaisia annoksia sitä lämmintä ruokaa ahmit, jos tuolla ruokavaliolla olet saanut itsellesi ylikiloja kerättyä? Luulisi, ettei parilla leipäpalalla, yhdellä lämpimällä aterialla ja kahvilla saa itseään ylipainoiseksi, vaikka sen päivittäisen jäätelönkin söisi!
Itse syön tyyliin jo aamulla sen pari leipäpalaa, sitten yhden tai kaksi lämmintä ateriaa, myös jotain makeaa päivittäin ja vielä hedelmää, salaattia, jogurttia, pähkinää tms. väli- ja iltapalana ja painan 51 kg.
Ja miksi ihmeessä vedät päivän (sen fyysisesti aktiivisen osan vuorokaudesta) pelkällä kahvilla ja syöt sitten vasta illalla yöunia vasten?
Noinhan tekee monet kansat etelämpänä eivätkä koe tästä tavastaan mitään haittoja. Monelle iltavirkulle kuten itselleni sopii tuo iltapainotteinen syöminen erityisen hyvin. Minä onnistuin laihtumaan vasta kun lopetin aamulla ja päivällä pakkosyömisen ja siirsin päivän tukevimman aterian klo 20 aikaan.
Ja heräsi myös kysymys, että millaisia annoksia sitä lämmintä ruokaa ahmit, jos tuolla ruokavaliolla olet saanut itsellesi ylikiloja kerättyä? Luulisi, ettei parilla leipäpalalla, yhdellä lämpimällä aterialla ja kahvilla saa itseään ylipainoiseksi, vaikka sen päivittäisen jäätelönkin söisi!
Joo tuo tuossa kyllä ihmetyttää. Minä olisin kuvitellut että noin syöjä on max 55 kiloinen rimpula.
Itse syön tyyliin jo aamulla sen pari leipäpalaa, sitten yhden tai kaksi lämmintä ateriaa, myös jotain makeaa päivittäin ja vielä hedelmää, salaattia, jogurttia, pähkinää tms. väli- ja iltapalana ja painan 51 kg.
Joo, minä painan saman verran, aamulla en syö mitään, lounaalla keiton tai salaatin ja leipää, sekä päivällisellä alkuruoan, pääruoan sekä jälkiruoan (joka usein on jotain makeaa herkkua) ja viiniä. En välttele hiilareita enkä rasvoja enkä mitään. Minä laihtuisin varmaan ap:n ruokavaliolla olemattomiin.
mä tiedän, että toisin pitäisi toimia, mut evvk, en ole laihduttamassa.
Syön lämpimäksi ruuaksi ihan normaalin lautasellisen esim. lasagnea, pinaattilättyjä )pieniä kaupasta) 10 kpl, päällä ruokalusikallinen perunasalaattia. Silliä 5-10 palaa ja perunoita 5, jos sellaisia keskikokoisia uusia perunoita.
-ap-
Niin tuohon tyyliinhän aika monet syö ja hengissä sillä pysyy.
Ne mihin ruokahifisti kiinnittäisi huomiota on että kasviksia tuosta saa aika vähän, samoin hyvien rasvojen ja kuitujen saanti on tosi vähäistä.