Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaveri vei yksivuotiaan päivähoitoon,

Vierailija
11.07.2012 |

ja alta puolen vuoden ilmoitti, että on toinen lapsi tulossa. Esikoinen jatkaa edelleen päivähoidossa, mamma kasvattaa vatsaa töissä, vaikka omien sanojensa mukaan olisi vallan hyvin varaa olla sen pienen esikoisen kanssa kotona. En vain tajua.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olin heidän välissään töissä pari vuotta. En mä mitenkään koe,että en olisi heistä huolehtinut ja tai heitä rakastanut.

Me olemme mieheni kanssa lapsemme kasvatteneet, pukeneet, ruokkineet, antaneet mahdollisuuden harrastaa, olla jouten, matkustaa ja olla meidän perhe. Tasaveroinen ja onnellinen perhe.

Lapseni ovat jo teini-iän kynnyksellä, eikä heillä mitään traumoja tunnu olevan tästä aikaisin hoitoon menosta. Päinvastoin, heistä on ollut hauskaa kun koulussa on monta, monta luokkatoveria jotka ovat olleet "jo vauvasta asti" kavereita :)

Kasvatuksesta vielä sanoisin, että kyllä se kotoa tulee. Vai miten selität sen, että monella pienestä asti tarhassa olleella ei vielä koululaisenakaan ole mitään pöytätapoja ja niissä perheissä missä lapsiin tosiaan satsataan niitä on.

Ja kiintymyksestä, yleistä lätinää on, että lapsi näkee enemmän hoitajiaan ja pälä pälä. Minun lapseni eivät muista alkuvuosien hoitajiaan edes nimelta mutta minut tuntuvat tunnistavan :)

Eli, please, jos sulla ei ole kokemusta ja teilaat muita äitjeä vain mutu-tuntumalla, lopeta se. Aika näyttää tässäkin tapauksessa parhaan vastauksen. Johan koko minun sukupolveni pitäisi olla häiriintyneitä, meidät kun vietiin 60-luvulla jo 3 kk ikäisinä nk. seimeen.

Ja vielä, jos päivähoidossa asiat tökkii, ryhmäkoot ja muut, vastaus ei ole se, että naiset jäävät kotiin vaan se, että naiset ( ja miehet) vaativat parempia resursseja. Mutta kun sekin energia käytetään netissa taivasteluun.

Vierailija
42/48 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

helvetin kelkasta sitä tippuu ihan oikeasti?

Todella harvalla on sellainen työ että se päivittyy niin hirveetä vauhtia että ammattitaito katoaa kokokaan kun lasten kanssa on.

Kyllä on kiire kun kaikesta muusta on pidettävä kiinni paitsi ajasta omien lasten kanssa. Ne ei tuokaan uusia haasteita, pää pehmenee, mä niiiin kaipasin jo jotain muuta...

(Ei ne oo ennenkää mitään traumoja saanu! Miksei miehen pidä jäädä! Se on tasa-arvoa kuule että naiset pääsee töihin!)->keskiajan mukaan pitäis tänä päivänä järjestää kaikki; ihan sama kumpi vanhemmista jää kunhan edes jompi kumpi jäisi, ja halvalla menee väärinymmärretty tasa-arvo

Sitä aikaa lasten kanssa ei koskaan saa takaisin. Toivottavasti se ei harmita, että raha ja uran eteneminen tyydyttää. Elämä on pirun lyhyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain hyvän työtehtävän ensimmäiseltä äitiyslomalta palatessani, siinä oli paljon parempi palkka kuin aiemmassa työtehtävässäni. Olin jo aloittanut hommassa kun tulin uudelleen raskaaksi. Tienasin tuon puolen vuoden aikana niin hyvin, että sain toiselle äitiyslomalle tosi hyvät äitiyspäivärahat, samoin sain kolme ensimmäistä kuukautta täyttä palkkaa kun olin ollut äitiyslomien välillä töissä, ja sillä tavalla saatoin olla kahden lapsen kanssa pitempään kotona. Mitä vikaa siinä oli? Ilman tuota puolen työrupeamaa ei olisi ollut mahdollista olla niin pitkään kotona.

Vierailija
44/48 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverisi tekee lyhennettyä viikkoa, jotta voisi sen säästyvän ajan hoitaa lastaan. Pystytkö mitenkään pienillä aivoillasi ymmärtämään?

Sitä paitsi, mitä tämä koko asia sinulle edes kuuluu?

Ei siis ehdi olla töissä vuottakaan ja tekee lisäksi lyhennettyä viikkoa, joten ilmeisesti tuli vain työpaikalle notkumaan ja heivasi riippakiven hoitoon.

Vierailija
45/48 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli työpaikka säilyy 12 viikkoon asti. Kaikilla ei kuitenkaan ole varaa olla palkatta pois töistä noin kauan.

Kotiäitejä on paljon.

Mun vauva "lykättiin" hoitoon 12-viikkoisena, ja työnantaja antoi tehdä 4-päivästä viikkoa muutaman kuukauden. Mies oli vaivan kanssa yhden viikonpäivän, eli 3 päivää oli siis hoidossa, alle 1- vuotiaana jo kokopäivähoidossa.

Traumoja ei näy.

kun ne lykätään hoitoon kuusiviikkoisina. Mahtaa olla traumoja.

Vierailija
46/48 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
47/48 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten olet töissä jossain siwan kassalla. Kyllä kuule aika monessa hommassa tippuu kelkasta. Mutta ne onkin niitä mihin vaaditaan jotain koulutusta, joten sinä tuskin voit asiaa ymmärtääkään.

helvetin kelkasta sitä tippuu ihan oikeasti?

Todella harvalla on sellainen työ että se päivittyy niin hirveetä vauhtia että ammattitaito katoaa kokokaan kun lasten kanssa on.

Vierailija
48/48 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös läheltä joudun seuraamaan, miten perheeseen odotetaan neljättä lasta ja kolme vanhempaa jatkavat päiväkodissa kuten tähänkin asti, klo7-16 viitenä päivänä viikossa.

Äiti vauvan kanssa kotona ja lapset ovat siis menneet kukin vuorollaan heti 9kk ikäisenä päiväkotiin, kun muutaman kuukauden kuluttua on syntynyt uusi vauva.

Sairasta ja sääliksi käy lapsia.