Ottaisitko vittuiluna?
Jos saisit kutsun juhliin ja pääruoaksi (mainittu kutsussa) laitetaan ruokaa, jota et voi syödä? Ja kutsuja todellakin tietää asian, on tiennyt jo 16 vuotta.....
Kommentit (89)
jos ei tiedä mistä puhuu? Jos itse on semmonen hemmetin roskasaavi joka pystyy vetämään mitä tahansa ruokaa niin onneksi olkoon vaan. Itsekin oksennan lohesta. Ei todella ole nirsoilua, koska pidin joskus lohesta. Nykyään se vaan tulee välittömästi ylös, enkä tiedä miksi. Sama sienistä. Sipulista ja paprikasta tulee myös julmettu närästys, että en selviä ilman lääkkeitä. Maksalaatikko, janssoninkiusaus yms. saa takuuvarmasti oksennuksen aikaiseksi, samoin suurin osa maitotuotteista. Väkipakollako niitä pitäisi sitten vetää, ettei vaan ole NIRSOILIJA? Ei kyse ole omasta valinnastani. Pystyn hyvällä ruokahalulla syömään hedelmiä, vihanneksia, pastaa ja salaattia ilman paprikaa. Lihaa en voi syödä lainkaan.
Enkä todellakaan ole nirso. Ruoat näyttää ja tuoksuu hyvältä, mutta jos syön niitä, oksennan. Helppo huudella siellä takarivissä.
On toki kurjaa ap:lle että sitten pääruoaksi on laitettu juuri lohi, mutta turha siitä on tehdä numeroa. Itse kun valmistin ruoan koko perheelle (sisarukset puolisoineen ym) niin siellä oli keliakiaa, vilja-allergiaa, kala-allergiaa, pähkinäallergiaa, vegetarismia ja laktoosi-intoleranssia, ja yksi karppaaja. Ei siis mitään mahdollisuutta tehdä ruokaa, jota kaikki voisi syödä. Tein itse useita vaihtoehtoja että jokaiselle olisi jotakin. Jos anoppisi jättää sinut ap täysin vaille vaihtoehtoa ja sulle tarjoiltaisi vain salaattia, ymmärtäisin pahastumisesi, mutta katso nyt homma ennen kuin pahastut!
"En saa oksentamatta alas" hohhoijaa! Kyllä AIKUISEN IHMISEN pitää kyetä syömään kyläpaikassa ruokaa, oli se mitä tahansa, ellei kyseessä ole allergia tai muu erityisruokavalio. Naurettavaa. Lapsikin tuon tietää.
Tuo mäkkärin kautta kävijä oli oikein pohjanoteeraus.
Jos olisi suuri juhla, esim. häät, jonne 100 ihmistä tulossa, en ottaisi vittuiluna. Jos taas kutsu koskisi alle kymmentä ihmistä, saattaisin ottaakin.
"En saa oksentamatta alas" hohhoijaa! Kyllä AIKUISEN IHMISEN pitää kyetä syömään kyläpaikassa ruokaa, oli se mitä tahansa, ellei kyseessä ole allergia tai muu erityisruokavalio. Naurettavaa. Lapsikin tuon tietää.
Tuo mäkkärin kautta kävijä oli oikein pohjanoteeraus.
Miten se aikuisuus vaikuttaa siihen asiaan mitenkään? Voit tulla kotiini tarkastelemaan miten oksennan sienikastikkeet lautaselle heti sen alas nielaistuani. Ja ei, en pysty vaikuttamaan asiaan mitenkään. Mitä naurettavaa siinä on?
olen tiennyt tämän jo ikuisuuden. Silti aina välillä mokaan. En vain muista enkä hahmota. Voin vieläkin ostaa Cheerioksia, koska en muista, että yksi palikoista on vehnää.
Tämä ystäväni valittaa samasta asiasta, ettei häntä aina huomioida. Hän ottaa omat eväät mukaansa silloin. Minä en niin tekisi. Minä söisin lounaan kotona ja menisin sitten ruokapöytään sanomaan, etten voi syödä sitä tai tätä. Se on emännelle aika noloa... ja pikkuhiljaa emäntäkin oppii. Ja silti välillä unohtaa.
Nykyään se vaan tulee välittömästi ylös, enkä tiedä miksi. Sama sienistä. Sipulista ja paprikasta tulee myös julmettu närästys, että en selviä ilman lääkkeitä. Maksalaatikko, janssoninkiusaus yms. saa takuuvarmasti oksennuksen aikaiseksi, samoin suurin osa maitotuotteista.
eihän se nyt ole normaalia että noin moni ruoka ei pysy ihmisen mahassa vaan tulee oksennus.
jota suurin osa syö mielellään, lapsetkin. saa myös halvalla tarjouksesta. ei aina voi yhtä ihmistä huomioida 19 muun sijaan.
olisi tietty ollut kohtuullista ilmoittaa mitä ruokaa sinulle on varattu. kai sinulle on ainakin perunaa. salaattia,leipää ym. nauti niistä jos ei muuta, noloa ja lapsellista uhkailla mäkkärillä, jos onkin ruokaa sinulle varattu. et kuole nälkään yhden aterian väliin jäännistä.
uhkailla "tulisen ruoan tekemisellä seuraavan kerran kun anoppi tulee kylään joka inhoaa tulista ruokaa". Soita ja kysy, onko sinulle varattu pääruoan lisäksi jotakin muuta, ehtii vielä sen hommata.
Onko jotakin aihetta vittuiluun? Tuskin yllättäen 16v jälkeen alkaisi vittuilla (ainakaan ilman syytä)?
kun kaikkia ruokia ei van pysty nielemään, ja jos saa nieltyä, tulee ne ylös saman tien.
Ja kyllä, olen oksentanut jotkut ruuat lautaselle jo lapsena. Nyt aikuisena kerkiän useimmiten vessaan tai lavuaarille.
Siinä ei ole kysymys nirsoilusta. Yritän ruokia syödä. Jos en yrittäisi ja esim. mauan takia haluaisi, se olisi nirsoilua.
jos miniä määräisi koko loppuikäni, mitä juhlissani syödään. Eli en koskaan enää saisi tarjota sitä, mitä haluan vaan ainoastaan sitä, mitä miniä suostuu syömään.
Meillä perhejuhlista putoaisi miniä kokonaan pois. Mieluummin kivaa seuraa ja hyvää ruokaa muille kuin kurja olo ja kaikkea ruokaa dissaava miniä.
olen tiennyt tämän jo ikuisuuden. Silti aina välillä mokaan. En vain muista enkä hahmota. Voin vieläkin ostaa Cheerioksia, koska en muista, että yksi palikoista on vehnää. Tämä ystäväni valittaa samasta asiasta, ettei häntä aina huomioida. Hän ottaa omat eväät mukaansa silloin. Minä en niin tekisi. Minä söisin lounaan kotona ja menisin sitten ruokapöytään sanomaan, etten voi syödä sitä tai tätä. Se on emännelle aika noloa... ja pikkuhiljaa emäntäkin oppii. Ja silti välillä unohtaa.
ja ohjannut sitten viereiseen huoneeseen viettämään aikaa yksikseen, kun me muut olemme nauttineet ruokapöydän antimista. Aika äkkiä vieras oppii, että on noloa kutsuttuna vieraana ällitellä ruokapöydässäni.
Talo elää tavallaan ja tarjoaa mitä tarjoaa. Varmasti sinullekin jotain tarjolla (salaattia, leipää, perunaa/riisiä/makaronia, juomaa).
Otat sitä mitä tarjolla olevista pystyt syödä. Kyllähän anoppi eniten loukkaantuu, kun et ota kaikkea. Että turha kiukutella etukäteen.
Esim. anoppini ihan tasan vittuilisi. SE on usein tehnyt sitä että koska tietää minun olevan vegetaristi, laittaa tarjolle pelkkiä liharuokia ja tekee ison numeron siitä etten niitä syö. "Voihan sitä nyt välillä pari makkaraa tai lihapiirakan syödä, ei se nyt niin nöpönuukaa ole". Minä sitten yritän pysyä tyynenä ja hymyillen sanoa että "ei kiitos". Otankin nykyisin sinne omat eväät käsilaukkuun että on jotain syötävää kun anoppi taas aloittaa käännytysyrityksensä.
Tietää varsin hyvin allergiani ja sen etten voi terveyssyistä voi syödä lihaa enkä käyttää maitotuotteita.
Kutsuu aina välillä ihan innoissaan lastensa perheet (eli minun ja veljeni perheet) luokseen syömään. Sitten kun mennään paikalle, niin käy ilmi ettei siellä ole mitään sellaista mitä pystyn syödääm. Joka kerta käy näin.
Veljen vaimon vegetarismin kyllä muistaa oikein hyvin, ja varaa aina yhden annoksen hänelle sopivaa ruokaa.
En ymmärrä tätä ollenkaan.
Miksi pitää kutsua syömään jos ei edes aio laittaa tarjolle mitään sellaista mitä pystyn syömään.
Kyllä mä näen tollaset "rajotteet" V***UILUNA. vähän kuin että kuohari ei kelpaa ainoastaan sampanja
Kaikki sampanja on kuoharia, mutta kaikki kuohari ei ole sampanjaa.
henkilölle, joka ei pysty pääruokaa syömään. Mitä vaikeaa siinä on? Minusta se on vain osoitus välittämisestä.
Ottaisin varalta mukaani vaikka pari kasvispihviä tai jotain muuta helposti lämmitettävää. Jos joku sitä alkaa ihmetellä, niin sano, että et halunnut rasittaa anoppia tällä asialla.
psykiatrille, sillä päässäsi on vikaa, ei mahassasi.
jos ei tiedä mistä puhuu? Jos itse on semmonen hemmetin roskasaavi joka pystyy vetämään mitä tahansa ruokaa niin onneksi olkoon vaan. Itsekin oksennan lohesta. Ei todella ole nirsoilua, koska pidin joskus lohesta. Nykyään se vaan tulee välittömästi ylös, enkä tiedä miksi. Sama sienistä. Sipulista ja paprikasta tulee myös julmettu närästys, että en selviä ilman lääkkeitä. Maksalaatikko, janssoninkiusaus yms. saa takuuvarmasti oksennuksen aikaiseksi, samoin suurin osa maitotuotteista. Väkipakollako niitä pitäisi sitten vetää, ettei vaan ole NIRSOILIJA? Ei kyse ole omasta valinnastani. Pystyn hyvällä ruokahalulla syömään hedelmiä, vihanneksia, pastaa ja salaattia ilman paprikaa. Lihaa en voi syödä lainkaan.
Enkä todellakaan ole nirso. Ruoat näyttää ja tuoksuu hyvältä, mutta jos syön niitä, oksennan. Helppo huudella siellä takarivissä.
On toki kurjaa ap:lle että sitten pääruoaksi on laitettu juuri lohi, mutta turha siitä on tehdä numeroa. Itse kun valmistin ruoan koko perheelle (sisarukset puolisoineen ym) niin siellä oli keliakiaa, vilja-allergiaa, kala-allergiaa, pähkinäallergiaa, vegetarismia ja laktoosi-intoleranssia, ja yksi karppaaja. Ei siis mitään mahdollisuutta tehdä ruokaa, jota kaikki voisi syödä. Tein itse useita vaihtoehtoja että jokaiselle olisi jotakin. Jos anoppisi jättää sinut ap täysin vaille vaihtoehtoa ja sulle tarjoiltaisi vain salaattia, ymmärtäisin pahastumisesi, mutta katso nyt homma ennen kuin pahastut!
Harva asia on ihmisessä niin vastenmielinen piirre, ettei sen kanssa voisi elää, mutta tuo on. Ruokanirsoilijoita en voi kerta kaikkiaan sietää, enkä halua heidän kanssaan viettää aikaa edes ruokapöydän ulkopuolella. Vegetaristit ja muut nirppikset kuuluvat samaan kategoriaan.
henkilölle, joka ei pysty pääruokaa syömään. Mitä vaikeaa siinä on? Minusta se on vain osoitus välittämisestä.
Ottaisin varalta mukaani vaikka pari kasvispihviä tai jotain muuta helposti lämmitettävää. Jos joku sitä alkaa ihmetellä, niin sano, että et halunnut rasittaa anoppia tällä asialla.
ei tietääkseni ole selvittänyt edes onko tarjolla jotakin muuta hänelle. Ymmärrän sen ettei joitakin ruokia vain ehkä oikeasti pysty syömään, tuskin kukaan tahallaan oksentelee, mutta ap:n asenne on se joka mättää. Kerro sitten oliko sinulle ruokaa tarjolla vai ei? Tai miehesi voi soitta ja kysyä?
psykiatrille, sillä päässäsi on vikaa, ei mahassasi.
Mäkin kyllä suosittelisin lääkärillä käyntiä, päätä tuskin kuitenkaan ihan ensimmäisenä tarvitsee tutkituttaa. Ennemminkin tulee mieleen, että olet todella allerginen vaikkapa jollekin mausteelle tai useammalle ruoka-aineelle. Tiedän pari ihmistä, joilla allergia oireilee pahoinvointina.
Mutta silti olen sitä mieltä, ettei usean hengen kutsuilla voi jokaisen mieltymyksiä ottaa huomioon, vaan jos joku ei pidä jostakin niin sitten ei syö sitä. Kai pöydästä nyt kuitenkin jotain muutakin yleensä löytyy kuin yksi ruokalaji.
On toi ap kyllä uskomaton looseri pelle. Ei voi syödä lohta, koska siitä oksentaa! Just joo. Ja mies vai kuka ei pysty syömään sieniä... No ei noin hienojen kulinaristien kyllä muu sit auta, kun mennä mäkkärin kautta kylään koko perhe...
Osta varulta kanssa paketillinen prinssinakkeja ja ketsuppia kotiin, jos kutsujen jälkeen taas kotona nälkä yllättää...!