Ottaisitko vittuiluna?
Jos saisit kutsun juhliin ja pääruoaksi (mainittu kutsussa) laitetaan ruokaa, jota et voi syödä? Ja kutsuja todellakin tietää asian, on tiennyt jo 16 vuotta.....
Kommentit (89)
siis vika on ihan omassa päässä, en saa millään syötyä raakaa sipulia meinaa tosiaan tulla oksennus. Mutta en sen takia ala pitämään meteliä. Anopillakin on melkein aina kun suvun kesken syödään niin fetasalaattia tarjolla. Otan kaikkea muuta sitten. Jos joskus käy etten huomaa että raakaa sipulia niin saan sen jotenkin huuhdottua alas runsaan juoman kera. Mutta lähden kyllä sillä asenteella, että se on mun oma vika ei ruuan tarjoajien.
Kysy kutsujalta, mitä hän on sinulle varannut.
mutta kyse on siis anopista :) Joka ennenkin on järjestänyt vastaavanlaisia yllätyksiä ja vaihtoehtoja ei todellakaan hänellä ole....mutta eipä siinä mitään menemme mäkkärin kautta ja sanomme, että olemme juuri syöneet.
menemme mäkkärin kautta ja sanomme, että olemme juuri syöneet.
Mikset sano etukäteen anopille, että et voi syödä kyseistä ruokaa? Mikset sano sille, että tulette mäkkärin kautta jos ei muuta pöperöä ole tarjolla?
Esim. anoppini ihan tasan vittuilisi. SE on usein tehnyt sitä että koska tietää minun olevan vegetaristi, laittaa tarjolle pelkkiä liharuokia ja tekee ison numeron siitä etten niitä syö. "Voihan sitä nyt välillä pari makkaraa tai lihapiirakan syödä, ei se nyt niin nöpönuukaa ole". Minä sitten yritän pysyä tyynenä ja hymyillen sanoa että "ei kiitos". Otankin nykyisin sinne omat eväät käsilaukkuun että on jotain syötävää kun anoppi taas aloittaa käännytysyrityksensä.
No anoppi varmaan tietää että sulle ruuan laittaminen on kuin syöttäisi kaviaaria ja helmiä sioille. Siis mäkkärin kautta kutsuille? Kuka ihme perheellinen aikuinen ylipäätään käy mäkkärissä?!? Mitähän se nyt oli mitä et millään voinut syödä... Kalaa, koska se on niin pahaa yäk! Riistaa, kun maistuu niin voimakkalta yäk! Jotain muuta kuin hampparia, saarioisten eineksiä tai makkaraa, sillä ne on ainoita mitä teillä voidaan läskilässä syödä...?
Siis helvetti nyt... Perheellinen aikuinen, mäkkärin kautta kutsuille?!? :) onko juntimpaa olemassakaan???
menemme mäkkärin kautta ja sanomme, että olemme juuri syöneet.
Mikset sano etukäteen anopille, että et voi syödä kyseistä ruokaa? Mikset sano sille, että tulette mäkkärin kautta jos ei muuta pöperöä ole tarjolla?
tarvitse sanoa, etten syö ao ruokaa. Kyseinen henkilö TIETÄÄ sen ilman sanomista. Samoin sen tietää puolet muistakin kutsutuista...mut siis juu ihan vittuiluna pidän.
ilmoittaisin anopille etukäteen, että perheenne tulee hieman myöhemmin kuin kutsussa esitetty alkamisaika, koska käytte ensin muualla syömässä. Etteivät turhaan odottele. ;)
joka on siis tasan tarkkaan ainut mitä en vain saa alas oksentamatta. Muut kalat, lihat jne käy
Ja luottaisin siihen, että alkuruuasta ja lisukkeista saan vatsani täyteen. En jaksaisi ottaa henkilökohtaisesti tuollaista.
Jos olisin sinä niin kysyisin suoraan, että onko minulle varattu jotain muuta ruokaa kun en sitä pääruokaa voi syödä.
Ja jos ei ole niin sitten asialisesti ilmoittaisin, että otan omat eväät pääruuaksi ja siitä ei pidä loukkaantua koska en todellakaan voi syödä sitä xxx-ruokaa.
No problem ;)
Jos kyse on isoista juhlista, ei kutsuja voi räätälöidä syömisiä kovin tarkkaan. Aina on joku, jolle ei juuri se-ja-se ruokalaji kelpaa tai sovi.
Mutta toki jos kutsuttuja on vaikkapa nyt viisi, niin kyllä se aika tylyä on valita se ruoka, jota sinä et saa syötyä.
Jätä syömättä se, ja syö alku/jälkiruoka. Älä elämöi asiasta, mutta kysyttäessä voit tietysti sanoa, että et voi syödä lohta.
jos kutsuttuja on vaikka 20 ja kyse vain siitä, että et tykkää esim. sienistä niin tavallaan ymmärrettävää, että yhden ihmisen mieltymysten mukaan ei voida mennä. Mutta jos kyse on vaikka siitä, että kasvissyöjälle ei varata kasvisruokaa niin pidän tahdittomana. Mutta tekisin sitten omat ratkaisuni.
niin otat kaikkea muuta mutta et sitä lohta.
Tuskin nälkään kuolet yhdessä päivässä.
Ei maksa vaivaa vetää hernettä nenuun!
Hän kutsui minua kovasti tulemaan ja mainosti monta kertaa että ei saa syödä mitään ennen kuin tulee sillä hän haluaa tarjota kaikenlaista hyvää.
Minulla ei ole mitään pahoja ruokarajoitteita. Vain yksi ruoka-aine on sellainen jota en pysty syömään, eikä sitä käytetä yleisesti suolaisissa ruoissa. Jälkiruoissakin harvemmin.
Kaveri oli kuitenkin mennyt laittamaan tätä ainetta jokaiseen ruokaan ö.ö
Oli kyllä sitten vähän nolona kun huomasi etten pysty syömään mitään tarjolla olevaa.
Itse koin tilanteen hämmentävänä.
Vahinkoja sattuu. Aina ei voi kaikkea muistaa.
ja hänen omat sisarukset. Noin parikymmentä henkeä. Mitä tulee räätälöintiin niin on se jännä kun vaihtoehtoja todellakin olisi vaikka kuinka mutta on päädytty juuri siihen yhteen ainoaan mikä ei alas mene...no on varmaan halvinta mahdollista.
ja hänen omat sisarukset. Noin parikymmentä henkeä. Mitä tulee räätälöintiin niin on se jännä kun vaihtoehtoja todellakin olisi vaikka kuinka mutta on päädytty juuri siihen yhteen ainoaan mikä ei alas mene...no on varmaan halvinta mahdollista.
Meinaat ettei niillä muilla vierailla voi olla mitään, mistä he eivät pidä?
Minä-minä-minä...
Ja kyllä sillä pikkuisen on väliä, mitä kalaa ostaa, kun joutuu tekemään ruuat parillekymmenelle vieraalle (plus anoppi ja appi). Kelaa vähän, mitä maksaa tehdä vaikkapa kuhasta ruuat tuolle löösille vs. mitä se maksaa lohesta. Kuha maksaa kolmisen kymppiä kilo, lohi puolet siitä.
niin otat kaikkea muuta mutta et sitä lohta.
Tuskin nälkään kuolet yhdessä päivässä.
Ei maksa vaivaa vetää hernettä nenuun!
Mä ajattelin, että on kyseessä kunnon allergia tms.
Oma ex-anoppi laittoi mun pitsaan aina välillä homejuustoa, kun ei uskonut etten pidä siitä.. no,
pari kertaa kun kävin yrjöämässä teki mulle sitten ihan omat pitsat :D
niiden muiden rajoitteet. Ainoa rajoite on miehelläni siis hänen pojallaan, joka ei voi syödä sieniä. Mutta siis todellakin tiedän muut kutsutut kun heitä olen kestinnyt...Joten josko ehdottaisin, että laitahan siihen loheen sienikastike!
useinkin tarjolla, jätän vaan nätisti ne siihen lautasen reunalle sen suuremmitta huuteluitta.
Aikuinen hoitaa oman nirsoilunsa tekemättä siitä numeroa ja syyttelemättä siitä muita. Emäntä tarjoaa sitä mitä haluaa ja vieraat syö sen mitä haluavat. Allergiat ym. on asia erikseen, ne pitää huomioida. Ota omat eväät jos jäät muuten kokonaan ilman ruokaa, mihinkään mäkkärille en menis, enkä ainakaan raahais sinne niitä jotka pystyy sitä ruokaa syömään. Ei mun mies kyllä sellaseen edes suostuis, se veis lapset äidilleen syömään ja jättäs mut sinne mäkkärille yksin.
Viisas ei lähdevittuilun tielle vaan hoitaa asiat paremmin, eikä sekoita niihin juttuihin esim. lapsia mukaan.