Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NYT ON KYLLÄ PAKKO KYSYÄ ETTÄ MIKSI PAKASTATTE MANSIKOITA KUN KAUPASTA SAA NIITÄ AINA?

Vierailija
11.07.2012 |

Talvellakin voi ostaa kaupasta pakastettuja mansikoita. Mikä into teillä on pakastaa ne itse kesällä? Eikö se ole ihan sama kuka ne pakasti vai mitä?

Talvella jos tarvii mansikoita niin jolkottelee lähikauppaan ja ostaa pussin/rasian mansikoita.

Olen jo 33v. enkä ole vielä koskaan pakastellut mansikoita.

Noh, kertokaas nyt syynne! Jos tulee tosi hyvä syy niin pakastan minäkin!

Kommentit (126)

Vierailija
121/126 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakstan mansikoita, mutta en kokonaisina enkä viipaleina. Vaan teen siitä mansikkakastiketta. Sitä on helppo käyttää kastikkeena, puuron päällä, kiisseleihin etc. Sitä ei saa valmiina kaupasta, siksi pakastan itse.

Vierailija
122/126 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko itsepoimittuna maksaa kilo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/126 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ap tiedä, että kaupan kotimaisissa mansikoissa saa olla 16 % ulkomaisia marjoja, joten jos tykkää kotimaisesta (100%) niin kerää itse ja pakastaa.

Vierailija
124/126 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 05:32"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2012 klo 09:01"]

koska en halua keitellä niitä. Toiseksi hinta on aika suolainen ja meillä syödään paljon mansikoitakin, viime talvena kiskoimme 20 kiloa ja ne loppuivat kesken.

[/quote]

Minä olen ostanut koko talven kaupasta kotimaista pakastemansikkaa ja -mustikkaa.

[/quote]kaupan kotimainen on 16 % ulkomaista.

Vierailija
125/126 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvempaa, alkuperä tiedossa, 100% suomalaista ja lähiruokaa

Ensimmäisenä tuli kuitenki mieleen, että mansikoiden poimiminen ja pakastaminen kuuluu kesään meillä! Ei se ole kesä, eikä mikään, jona ei hikoilla mansikkapelloilla useampaan otteeseen + istuta perkaamassa varaston portailla + pakasteta niitä marjoja ja mietitä, että mihinkäs nämä mansikat mahdutetaan!

Meillä haetaan ensimmäiset marjat ensimmäisestä sadosta (ensi viikolla), joita syödään ja pakastetaan. Loppukesästä kun marjat ovat huonompilaatuisia ja halvempia haetaan ne mehumarjat.

Meillä kuluu väh. yksi rasiallinen viikossa, kun saunassa syödään jäisiä mansikoita, nam!

Ah, muistan vielä ne kesät kun nuorena oli mansikanviljelijän poika kaveripiirissä ja tämän mansikkapojan kanssa käytiin usein syömässä mansikoita suoraan pelloilta öisin :)

Tosiaan, koskaan en ole edes harkinnut ostavani marjoja kaupasta pakasteena tai edes kesäisin marjatiloilta/kaupasta valmiiksi poimittuina, meillä kun on nuo marjanviljelijät ja mustikkametsät naapurissa :) Joskus ostan mansikkarasian esim. torilla syötäväksi. Tosin nekin marjat ovat lähikaupungissa naapuritilan marjoja hyvin usein :D

Vierailija
126/126 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan yhden laatikon, ja talvella se menee "sellaisenaan" eli smoothieen, rahkan kanssa, pelkilteen syötäväksi vaikka vaniljakastikkeen kanssa, survoksena sokerin kanssa lettujen päälle.
Mehuja en keittele, hilloihin ja kiisseleihin ja marjapiirakoihin kelpaa myös läpi talven ne parjatut ulkomaalaiset kun ne kuumennetaan kuitenkin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi