Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Irtomyynnissä oleva jauheliha on 100 kertaa parempaa kuin pakattu

Vierailija
10.07.2012 |

Mökillä ollessamma käymme pienessä kyläkaupassa ostamassa ruuat ja samalla tulee ostettua lihat palvelutiskiltä. Täytyy todeta, että kyllä tulee hyvää ruokaa tuosta irtojauhelihasta. Maku on ihan toista kuin pakatussa. Täytyy siiryä pysyvästi lihatiskien asiakkaaksi.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jauhoivat vielä muutama vuosi sitten ihan itse tuon. Ja oli hyvää. Nyt on pitänyt laittaa itselle mylly, että saa väliin herkutella ihan tosissaan ilman nasturanriekaleita.

Vierailija
2/18 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsen kaupan aina sen mukaan, mistä saa tiskiltä jauhelihaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaupassa menee kokolihavalmisteista päiväys umpeen, ne kerätään tiskistä pois ja jauhetaan jauhelihaksi! Usko pois, laki sallii tämän! Mielestäni on uskomatonta, että kun tuote vanhenee (lihassa on aina käytettävä ennen, ei parasta ennen) niin jauhamalla se eli käytännössä lisäämällä sinne ilmaa (joka nopeuttaa pahenemista) saadaan tuotteelle pari päivää lisää myyntiaikaa.

Ja tämä on faktaa, olen itse kaupassa töissä. Eikä tulisi mieleenikään ostaa kaupan omaa jauhelihaa vaan aina ostan valmiiksipakattua.

Vierailija
4/18 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaupassa menee kokolihavalmisteista päiväys umpeen, ne kerätään tiskistä pois ja jauhetaan jauhelihaksi! Usko pois, laki sallii tämän! Mielestäni on uskomatonta, että kun tuote vanhenee (lihassa on aina käytettävä ennen, ei parasta ennen) niin jauhamalla se eli käytännössä lisäämällä sinne ilmaa (joka nopeuttaa pahenemista) saadaan tuotteelle pari päivää lisää myyntiaikaa.

Ja tämä on faktaa, olen itse kaupassa töissä. Eikä tulisi mieleenikään ostaa kaupan omaa jauhelihaa vaan aina ostan valmiiksipakattua.

ihan kunnon paistista jauhelihat tiskiin, ei mitään päiväysvanhaa paskaa.

Vierailija
5/18 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä on pilaantuvat jauhelihat joukossa, töissä ollut

Vierailija
6/18 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

parhaallehan nuo lihat maistuvat vähän ennen kuin itse lähtevät liikkeelle ;D

Vierailija
7/18 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiskiin ja kyllä se ihan paistia on eikä mitään vanhaa, ja vanhat heitetään veke.

Vierailija
8/18 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu niitä lihatalojen jauhelihoja syö. Nehän on pelkkää läskiä. Ja sitten kun ne on sellaista naurua joka ei mee poikki vaikka kuinka hakkaa

Vierailija
9/18 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas välttelen tuota irtojauhelihaa...

Siitä tiskin "laatu"lihasta kun ei todellakaan ole mitään takeita mitä se on ja kauan sitä on säilytetty ja missä olosuhteissa.

Täällä tehtiin paikallislehden toimesta tutkimus noista lihoista jokunen vuosi sitten, ja nuo lihatiskilihat sisälsivät pääsääntöisesti enemmän bakteereja kuin pakatut.

Vierailija
10/18 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole niin hyvää lihaa itsejauhettuna, kuin mitä on kaasuun pakattu paisti.

Vierailija
11/18 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En IKINÄ osta pakattua jauhelihaa, koska se maistuu ihan järkyttävälle paskalle! Maistuu läpi tujuimmastakin chilikastikkeesta, sellainen hirvittävä kalman maku.

Ihan sama mitä niihin tiskijauhelihoihin on jauhettu, ne eivät koskaan maistu pilaantuville, eltaantuneille tai millään tavalla samalle kuin pakattu jauheliha. Eikä ole muuten ruokamyrkytyksiäkään tullut...

Vierailija
12/18 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en koskaan uskalla osta lihatiskissä olevaa jauhelihaa, saati sitten vain elmukelmuun pakattua lihaa, josta on punnittu valmiiksi. Näissähän parasta ennen päiväys on seuraavalle päivälle ja liha usein jo harmaata! YÖK!!!

Meillä ei syödä sikaa, mutta naudan jauhelihaa kuitenkin. Ostan naudan paistijauhelihaa, joissa päiväys on pitkällä tai sitten pyydän, että lihatiskillä jauhavat minulle valitsemastani naudan paistista jauhelihaa siinä paikan päällä.

Luin myös hiljattain 2 eri mikrobitestiä useista eri paikoista ja juuri tiskistä ostettu liha oli heikkolaatuisinta.

Vierailija
13/18 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten kun lihat jauhetaan vielä huonosti pestyn lihamyllyn läpi niin avot.

Vierailija
14/18 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä niihin tiskijauhelihoihin on jauhettu, ne eivät koskaan maistu pilaantuville, eltaantuneille tai millään tavalla samalle kuin pakattu jauheliha. Eikä ole muuten ruokamyrkytyksiäkään tullut...

Vierailija
15/18 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakuumipakattua lihaa joka on menossa vanhaksi. Eli kaavitaan vain astioista tiskiin. Suikaleiden ym. kanssa tehdään ihan samoin.

En koskaan osta jauhelihaa tiskiltä, muuta kuin lihakaupassa jossa vakuumipakattuja ei ole.

Vierailija
16/18 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ostin lihatiskiltä jauhelihaa kun oli tarjouksessa, huomasin siinä kauppiaan lappoessa lihojani pakettiin että ihan harmaata sen punaisen päälyskerroksen alla. En kehdannut olla ostamatta, mutta mietin vaan, että mitä se semmoinen oikein on?

Vierailija
17/18 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuollainen voi muka olla laillista?. Itse käräyttäisin kaupan jos olisin töissä ja noin tehtäisiin.

Vierailija
18/18 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne voidaan jauhaa sekaan melkein mitä vain. Kuvielkaa.

En osta ikinä tiskistä jauhelihaa ellen valitse itse palaa, josta jauhetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi