Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä edes hakea töitä?

Vierailija
10.07.2012 |

Oikeasti. Taas tuli meili että "kiitos hakemuksestasi, tällä kertaa et tullut valituksi". Olen hakenut ainoastaan ns.paskaduuneja, joten siinäkään ei voi olla syy...pk-seudulla hakijoita on toki paljon, mutta silti ärsyttää. Miksi minä edes yritän??

Nytkin meni sivusuun yksi paikka, jossa katsottiin eduksi tietynlainen kokemus (minulta löytyy), harrastuneisuus (löytyy) ja kielitaito (check). Työpaikka olisi ollut kotini lähellä jne. En päässyt edes haastatteluun!!

Vittu pitäkää tunkkinne. Olen tehnyt ilmaistyötä harjoittelussa, vapaaehtoistyötä, ollut vaikka missä kursseilla ja pajoilla ja tässä lopputulos: ei töitä vieläkään. Suosittelija on nimekäs, vaan eipä auta. En jaksa enää hakea, nyt tulee kolmas vuosi työttömänä täyteen...

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylä jossa asun on hiljainen kuin huopatossutehdas. Lähimmät työpaikat 50km päässä.

Itse en jaksaisi ajaa päivittäin 100km, bensoihin uppoaa mieletön summa.

Töttömyyskorvausta en ole nostellut, itse olen mt-ongelmien vuoksi sairauslomalla. Eikä tarvitse pelätä töihinmenoa, koska kukaan ei huoli hullua töihin. Saan olla rauhassa. Ei tässä kulutusjuhlia pidetä, mutta toimeen tulen ja velkojani makselen.

Työ on yliarvostettu asia.

Jos sä elät valtion rahoilla niin veronmaksajathan sun velkoja silloin maksaa.

Vierailija
22/24 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jotain vikaa?

Onhan täällä jo ehdotettu

-soita _aina_ perään kun olet laittanut hakemuksen

-avoin hakemus

-kouluttaudu lisää

-käytä suhteet läpi

-hae vähän alle oman duunin (ei siis liikaa kuten joku jo sanoi)

-soita itse kaikki mahd paikat läpi, siis soita ja kysy voitko jättää avoimen hakemuksen jos tulee joku paikka auki

-oppisopimuksen mahdollisuus

-oma yritys

-töitä ulkomailta

tietysti olis helpompi neuvoa jos tietäis mikä ala kyseessä. Ok, jos olet kultakupolin restauroija niin ymmärrän kyllä että työn saaminen voi olla vaikeaa, mutta ymmärrät varmaan itsekin ettet ole ainoa tuossa tilanteessa ja netti on pullollaan hyviä vinkkejä. Eri asia sitten on jos palkka on huono/väärässä kaupungissa/liikaa aikaa työmatkoihin/ei pysty ei kykene...silloin vastasitkin itse jo siihen miksi et saa töitä.

Mutta jos ihan tosissasi niitä haluat niin kokeilepa tuo lista läpi ja luetuta jollain työhakemus ja pistät ensin 100 hakemusta menemään, soitat kaikkiin perään ja tule sitten niin mietitään mitä voisi tehdä vielä toisin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanottiin viikko, pari sitten, että nuoret tajuavat ettei työelämä tarvitse heitä - töitä ei vain ole. Noinhan se on, mutta joskus tuntuu että työelämä ei tarvitse juuri ketään muutakaan; joko töitä ei ole tai sitten työolosuhteet on niin surkeat, että niistä ei voi päätellä että työntekijä ois työnantajansa silmissä kovinkaan tärkeä.

Minulla on hoitovapaan jälkeen edessä uuden työn haku. Olen hakenut tässä hoitovapaan aikana kaikkea mahdollista, useimmista en ole saanut edes minkäänlaista vastausta. Nyt sitten näyttää, että ainoa työ jonka voin saada on työtä joka on painottunut iltoihin, lomiin ja viikonloppuihin, työmatka on pitkä ja palkka huima 1100€ kuussa. Musta tuntuu, että jos otan tuon työn, olen pahemmassa pissassa kuin työttömänä: teen raskasta työtä, iso osa päivästä kuluu matkoihin (menen siis julkisilla) ja käteen jää vähemmän kuin mitä saisin ansiosidonnaista jos jäisinkin työttömäksi.

Vierailija
24/24 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten teette jotain väärin.

Yksi tuttu ei saanut töitä ei millään. Fiksu kaveri, ylempi kk-tutkinto ja ihmettelin että mites nyt noin. Mietin että jotain tekee väärin, katsoin itsekin että paikkoja on auki ja jeesasin suhteillani.

No, ans olla kun lopulta pyysin saada nähtäväkseni työhakemuksen. enpä ihmetellyt enää ettei töitä tipu. Kysyin haluaako että teen siitä version. Kaverin mielestä siinä ei ollut mitään vikaa joten en voinut auttaa.

No niinpä. CV ja hakemus pitää olla huippukunnossa.

Itselläni selkeästi auttoi kun kirjoitin CV:hen auki kunkin työtehtävän alle mitä niissä olen oikeasti tehnyt, ja minkälainen firma kyseessä. kielitaidonkin kerroin konkreettisin esimerkein työelämästä. Samalla karsin kaiken turhan, esim ajokortin, pois. Ja kas kun jokainen hakemus alkoi johtaa haastatteluun! Viimeisessä haastattelussa eivät melkein osanneet mitään edes kysyä kun kaiken olin jo hakemuksessa ja CV:ssä kertonut... :)

Mitään itsestäänselvyyttä ei pidä kuitenkaan laittaa tyyliin tarjoilijana ollessani katoin pöytiä tai hoitajakoulussa opettelimme lääkelaskentaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä