Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatteko lapsillenne myrkkyjä sisältäviä mansikoita?

Vierailija
10.07.2012 |

Minä en anna. Ostan luomua. Laatu, maku, turvallisuus ja puhtaus menevät halvan hinnan edelle.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimus: Luomuruoka tekee omahyväiseksi

<a href="http://www.hs.fi/ruoka/Tutkimus+Luomuruoka+tekee+omahyv%C3%A4iseksi/a13…" alt="http://www.hs.fi/ruoka/Tutkimus+Luomuruoka+tekee+omahyv%C3%A4iseksi/a13…">http://www.hs.fi/ruoka/Tutkimus+Luomuruoka+tekee+omahyv%C3%A4iseksi/a13…;

Suomeksi: Luomuruuan syövät ovat itsekkäitä paskiaisia.

Mun tuttavapiirissä ne luomuihmiset on yleensä niitä jotka myös tukevat hyväntekeväisyysjärjestöjä, esim. luonnonsuojeluliittoa tai ihmisoikeusjärjestöjä tai animaliaa tms. Kun taas useimmat niistä joiden mielestä luomu on turhaa hömpötystä eivät uhraa ajatustakaan moisille asioille.

Vierailija
22/31 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä myrkkymarjoja. Mansikat ovat omasta maasta ja myrkyttömiä mutteivat luomua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikäähän sitä! Nyt harkitaan, pitäisikö raskaana olevien mansikansyöntiä rajoittaa.

Ihmiset ovat sitten tyhmiä. Kuvittelevat että jossain maassa oikeasti olisi virallinen taho, joka ajaisi kansalaistensa hyvinvointia- paskanmarjat. Nykyinen lautasmallimme tulee jenkeistä, joissa pitsa lasketaan vihannekseksi- alunperin ruokasuositukset pisti alulle kasa teollisuuden porukkaa, ei suinkaan vilpitön kiinnostus kansalaisten terveyttä kohtaan. Lukekaa vaikka Pollenin pokkari "Oikean ruoan puolesta", niin saattaa silmät avautua hieman...

Menkää kauppaan ja etsikää käsiinne luomubataatti. Sitten verratkaa sen mitätöntä kokoa tavalliseen bataattiin, joka on lähes kolmin-nelinkertainen massaltaan surkeaan luomuversioon nähden. Eikö päässä ala raksuttaa..? Mitä kaikkea skeidaa bataattiin on lisätty, jotta se kasvaisi noin valtavaksi, jos luonnollisesti viljelty on ison perunan kokoinen?

Vierailija
24/31 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokkikaapa maailman nälkäänäkevät luomusti, huoh!

Ja meidän perhe syö suomalaista mansikkaa hemmetin hyvällä ruokahalulla ja kannattaa yksityisyritteliäisyyttä.

Ihminen ei elä ideologialla. Joskus tarvitsee riisu ne ruusun- (tai mansikan) punaiset lasit.

Sinänsä kannatan ja ostankin luomua, mutta ainakaan LAATU/hinta-suhde ei ole vakuuttanut. Ja Helsingissä asun, joten valinnanvaraa on ihan hyvin.

Ennemmin kannatan lähiruokaa. Luomu siinä sivussa.

Vierailija
25/31 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset että minä syödään mansikoita myrkyistä huolimatta, jatkossakin. Jos on varaa luomuun, ostakaa pois, mulla ei ole, enkä siis viitsi edes surkutella mansikan myrkkyjä.

Vierailija
26/31 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v syö niin pieniä määriä mansikkaa ettei ne myrkyt paljoa hetkauta. Toki jos on vaihtoehtona luomu, voin valita sen, mutta en stressaa.

Vierailija
27/31 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset että minä syödään mansikoita myrkyistä huolimatta, jatkossakin. Jos on varaa luomuun, ostakaa pois, mulla ei ole, enkä siis viitsi edes surkutella mansikan myrkkyjä.

että toki parempi syödä marjoja vaikka myrkkyineen kuin jättää kokonaan pois kun ei ole luomuun varaa.

Mutta yleisesesti ottaen minua huolestuttaa ihan hitosti tämä kemikalisoituminen. Saisi laittaa ei-luomulle perustuotannollekin vähän tiukempia sääntöjä sille, mitä ruokaan saa laittaa ja mitä ei. Olen juuri lukenut täälläkin suositellut Pollenin kirjan ja olen jokseenkin järkyttynyt siitä mitä teollinen tuotanto ruoalle tekee niin alkutuotanto- kuin jalostusvaiheessa!

Kuten Pollen sanoo, on erikoista, että ihminen on vasta teollisen tuotannon aikana saanut aikaan ruokavalion, joka on erittäin lihottava ja elintapasairauksia generoiva. Ennen sitä eri puolilla maailmaa on syöty perinneruokia, jotka ovat olleet alueen ilmaston mukaan aivan erilaisia: jotkut hyvin liha- ja maitopitoisia, jotkut lähes kasvisruokavalioita, jotkut sisältäneet paljon viljoja ja jotkut ei lainkaan jne. Mutta mikään näistä ei ole tuottanut nykyisenkaltaisia terveysongelmia. Vaan kun nykyaikainen teollinen ruoka rantautuu jonnekin polynesian saarelle tai eskimoalueelle tai himalajan syrjäseuduille niin pian väestö alkaa kärsiä läskistä, 2-tyypin diabeteksestä, sydäntaudeista... Jotain on pahasti mätää ruoassamme.

Vierailija
28/31 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipahan ihme huuhaa tutkimus tuo luomu-omahyväisyys juttu :D. Miten joku tutkimus, missä näytetään kuvia sattumanvaraisille ihmisille todistaa millään lailla oikeasti arjessa luomuun sitoutuneiden ihmisten ajatusmaailmaa?

Tuo annan kun ennenkin on syöty on aika pelottava peruste. Nykymaailmassa esim. allergiat ja ja hedelmättömyys ovat lisääntyneet huomattavasti, ja näiden asioiden on todettu liittyvän muiden asioiden muassa ravintoomme ja ympäristöömme (kosmetiikka, siivoustuotteet ym. myrkyt). Eli ei se ennenkin toiminut tapa ole kovin toimiva ollut mitä ilmeisimmin. Samaa tahtia jos jatketaan, niin ties millä tavalla kaikki huonot vaikutukset moninkertaistuvat tulevaisuudessa.

Geenimanipulaatio ja satojen myrkytys tuo nälänhätäänkin vain hetkellisesti mahdollisen ratkaisun. Ne myrkyt huonontavat maaperää ja/tai vesistöjä ja ajan myötä vaikuttavat negatiivisesti ravintoon.

Vierailija
29/31 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin luomu vs ei luomu ei olekaan niin merkittävä juttu, jos lapsi saa vain harvoin jotain. Meillä syötiin viime vuonnakin mansikoita joka päivä (tehtiin itse maustamattomasta jugurtista mansikkajugurttia), jolloin 10kg pakastettuja mansikoita kului loppuun jo joulun tienoilla.

Poika ei tykkää niin paljoa mustikoista, joten jos ja kun mansikat menee, niin annetaan sitten niitä...Mustikoita on edelleenkin viime vuoden jäljiltä iso läjä pakkasessa, koska anoppikin lykkäsi meille mustikkasatsinsa vaihtaessaan pakastinta talvella.

Vierailija
30/31 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuipa oudosti keskustelu...

Vierailija
31/31 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että eiköhän se lapsi saa huomattavasti enemmän niitä myrkkyjä ihan normiruoastakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi