En sitten ilmeisesti olekaan köyhä, kun puuro on edelleen ihan v-n pahaa
Kommentit (43)
Joka aamu lautasellinen Elovena kaurapuuroa pitää nälkää loitolla iltapäivään asti. Välipalaksi omena ja jugurtti. Päivälliseksi viikonloppuna keitetty, iso kattilallinen jauhelihakeittoa, joista valmiiksi annosteltuna riittää koko viikoksi. Soppalautanen on näkkileivän kanssa tosi hyvää. Köyhän eväät.
Ei ainakaan pääse lihomaan.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 04:20"]
Joka aamu lautasellinen Elovena kaurapuuroa pitää nälkää loitolla iltapäivään asti. Välipalaksi omena ja jugurtti. Päivälliseksi viikonloppuna keitetty, iso kattilallinen jauhelihakeittoa, joista valmiiksi annosteltuna riittää koko viikoksi. Soppalautanen on näkkileivän kanssa tosi hyvää. Köyhän eväät.
[/quote]
No lähestulkoon kaikki maailman keitot uppoavat minuun, mutta puuro on sellainen että sitä melkein on ennemmin nälissään kuin moista paskaa lappaa sisuksiin.
Kas, minä olen ratkaissut asian hiukan toisin. Omena ja jugurtti syödään puurolautasella, ja usein syön puuroa parissa erässä aamupäivällä. Olen ruokahaluton aamuisin, joten näykin ensin pikkuannoksen ja loput sitten kun alkaa kiinnostaa.
Lisään puuron keskelle usein kuoppaan öljyä ja siihen öljyyn suolaa - käy yllättävän hyvin voista. Kun rahaa piisaa, syön avokadon kanssa. Omenaa tai omenasosetta on puurossa niin pitkään kuin Antonovka säilyy. Jos on syöty jäätelöä, jämät syödään aamupuuron kastikkeena.Jätskinsyönti vain on syntiveron myötä vähentynyt meillä rajusti. Lapsen kannalta sääli. Pitäisi kai tehdä itse.
Thaituttu syö puuroa tunnistamattomaksi mausteilla värjättynä. Kyllähän niitä vaihtoehtoja riittää kokeiltavaksi. Banaaniviipaleet on hyviä, suklaapala puurossa paljastaa miten pirusti fazerin sinisessä on sokeria. Välillä lisäilen leseitä, seesaminsiemeniä, hamppurouhettakin, mutta se maistuu jo enemmän rehulta.
Ihmeen hyvältä se öljypuuro vain maistuu suussa aina vain. Onneksi, muuten voisi tulla nälkä.
Kyllähän kaurapuuro on pahaa. Riisipuuro on paljon parempaa, mutta vaatii toki sen maidon, ja kestää kauan aikaa keittää. Lisäksi jotakin mehukeittoa. T. mies.
Olen todennut, että puuroa ei kyllä ikinä koskaan milloinkaan tee mieli. Mutta joka kerran kun olen sitä tehnyt ja alkanut syömään, niin yllätyn hyvästä mausta. Ja sitten ihmettelen, että miksi en useammin valmista puuroja.
Ja sitten menee taas puoli vuotta, kun päätän, että nyt syömme terveellistä halpaa puuroa iltapalaksi, ja taas samat ihmettelyt. Kauhea oravanpyörä :O
aamulla en kyllä missään nimessä saisi mitään puuroa alas.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 04:48"]Kyllähän kaurapuuro on pahaa. Riisipuuro on paljon parempaa, mutta vaatii toki sen maidon, ja kestää kauan aikaa keittää. Lisäksi jotakin mehukeittoa. T. mies.
[/quote]
Ihan sama mitä puuroa... se on vain pahaa. Ap
[/quote]
Ei tunnu hyvin pitävän nälkää, jos välipaloja pitää syödä.
Ei sovinpuuro aamupalaksi ihmisellä jolla vrensokeri heittelee tai on luontasesti sellanen että tarvii aika nopsaan melko tuhdin lounaan... Puuro vaan nopeuttaa ja pahentaa nälkää lounaaksi... Illalla sen voi sitte syyä.
puuroon hunajaa päälle vähäse niin johan autttaa! Ruispuuro on minusta paljon parempaa kuin mauton kaurapuuro.
Kokeilepa pikapuuroa, esim. vadelmaa ja mustikkaa sisältävää. Tuota voi sitten tuunata rasvanokareella.
ihme jos ei maistu aamukahvin kanssa.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 05:26"]
Kokeilepa pikapuuroa, esim. vadelmaa ja mustikkaa sisältävää. Tuota voi sitten tuunata rasvanokareella.
[/quote]
Ei maistu sen jälkeen kun on lukenut ainesosaluettelon :)
[/quote]
Siis puhutko nyt niistä vitun kalliista valmiissa annospusseissa olevista pikapuuroista? Tämän avauksen teemana ainakin jossainmäärin taisi olla köyhyys ja siihen teemaan ei kyllä noi riistohintaiset pikapuurot istu.
Puurohiutaleet ihan peruskauraa ja marjat mettästä, tai vaikka pakastelaarista ja lopputulos parempi ja hinta huomattavasti edullisempi, kuin noissa uusavuttomille tehdyissä riistopuuroissa, joissa kilohinnat parhaillaan jopa liki sisäfileen luokkaa.
50/50 suhteella kauraa- ja ohrahiutaleita, 50/50 suhteella maitoa ja vettä sen verran, että on notkeaa. Nokare voita ja 1/2 teelusikka suolaa. Maistuu ihan hyvältä omenahillon tai vastaavan kanssa.
[/quote]
Mulla on kyllä kaurapuuron jälkeen ihan yhtä nälkä kuin ennen sen syöntiä. Ainoastaan ohrauunpuurolla lähtee nälkä. Puuro saa kyllä aineenvaihdunnan liikkeelle ja hengissä sillä pysyy, mutta nälkää se ei pidä.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 06:05"]
[/quote]
Mulla on kyllä kaurapuuron jälkeen ihan yhtä nälkä kuin ennen sen syöntiä. Ainoastaan ohrauunpuurolla lähtee nälkä. Puuro saa kyllä aineenvaihdunnan liikkeelle ja hengissä sillä pysyy, mutta nälkää se ei pidä.
[/quote]
Mulla kyllä pitää, mutta sen massiivisen voiklöntin se kyllä vaatii. Siis niin ison, että se sulanut voi lilluu siinä puurossa kunnolla ja puuro maistuu selkeästi voille. Muuten ei uppoo, eikä myös pidä nälkää.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 05:51"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 05:26"]
[/quote]
Siis puhutko nyt niistä vitun kalliista valmiissa annospusseissa olevista pikapuuroista? Tämän avauksen teemana ainakin jossainmäärin taisi olla köyhyys ja siihen teemaan ei kyllä noi riistohintaiset pikapuurot istu.
Puurohiutaleet ihan peruskauraa ja marjat mettästä, tai vaikka pakastelaarista ja lopputulos parempi ja hinta huomattavasti edullisempi, kuin noissa uusavuttomille tehdyissä riistopuuroissa, joissa kilohinnat parhaillaan jopa liki sisäfileen luokkaa.
[/quote]
Kuten sanoin, inhoan puuroa sen kaikissa elementeissä, oli hintaa paljon tai vähän ja makuna vaikka hattara. Puuro on pahaa. Nyt olen sen viimeistään todistanut itselleni. Ap
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 05:51"]
[/quote]
[/quote]
Jos 12 annospussin paketti maksaa 3,95 isossa kaupassa, niin onko se kallista? Annoksen hinnaksi tulee 0,33 euroa. Vedenkeittimellä kun lämmittää veden, välttyy kattilatiskiltä ja pohjaan palamiselta. Annoskin sopiva.
On lisäksi hyvä tapa lapsuuden tms. puurotraumoista kärsivälle aloittaa puuron syönti. Pieninä annoksina kokeillen.
Raejuustoa ja marjoja puuroon. Ilman proteiinia ei nälkä lähde.. Itse syön tattarihiutalepuuroa ym kombolla.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 06:20"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 05:51"]
[/quote]
[/quote]
Jos 12 annospussin paketti maksaa 3,95 isossa kaupassa, niin onko se kallista? Annoksen hinnaksi tulee 0,33 euroa. Vedenkeittimellä kun lämmittää veden, välttyy kattilatiskiltä ja pohjaan palamiselta. Annoskin sopiva.
On lisäksi hyvä tapa lapsuuden tms. puurotraumoista kärsivälle aloittaa puuron syönti. Pieninä annoksina kokeillen.
[/quote]
Ne on suurin osa pahoja ja niissä on lisättyä sokeria, jopa 20%(!), ei ne päivittäiseen käyttöön ole suositeltavia. Minä ainakin tykkään puuroista, mutta nuo annospuurot on kamalia, kun ne on makeutettuja. Parempi tavallinen puuro.
Puuro on hyvää, kunhan se on oikein tehty eikä liisteriä. Uunipuurot aivan parhaita. En ole köyhä.
Mä olen köyhä ja mun mielestä puuro on hyvää (etenkin neljän viljan puuro), mutta vain massiivisen voiklöntin kera, eli eihän se puuroannos ihan ilmaseksi jää, kun puuroannoksen hinnan moninkertaistaa se massiivinen voiklöntti.