Anoppi ja herkut
Miten paljon annatte vanhempienne kantaa taaperolle herkkuja???
Mua sitten ihan vähän nyppii kun sana anopille EI mene perille!Se kantaa yhtämittaa jäätelötuutteja meitin kaks vuotiaalle ja niitä sitten pitäis paalata menemään siltä istumalta ku mamma niitä tua...Sama jos nappula on siellä hoidossa,jälkeenpäin kuulen kuinka siellä on syöty vanukasta,jäätelöä,karkkia,kaiken maailman makeita!!Puolustus on se että NO KUN SE HALUS!!Meillä ei esim ole karkkipäivää koska meidän taapero ei juuri karkeista välitä,muu makee kyllä sit uppoo.Mehuja hän ei juo ollenkaa,ei tykkää mausta.Sitäkin anoppi ihmettelee että kuinka 2 vuotias VOI OLLA juomatta mehuja ja yrittää välkisin tuputttaa???
Ja samalla parjaa minua kuinka en ollenkaan anna mitään hyvää lapselleni.kyllä annan mutta kohutuus kaikessa.
Meillä on kotona pelisäännöt että ensiksi syödään ruoka ennen mitään kahvipullia.Anoppi pitää huolen että niin ei ole heillä :(
Kommentit (66)
että ilmoitin suoraan, että jos yhtään herkkuja enää syöttää, niin lapset eivät tule enää sinne kylään. Sanoin, että hedelmiä saa antaa, muttei mitään muuta. Siitä anoppi heräsi ja antoi tosiaan vain hedelmiä pitkän aikaa. Pikkuhiljaa sitten sanoin, että voi jotain pientä herkkua antaa. Nyt ei ole enää 10 vuoteen ollut tarvetta säännöstellä/vahtia, kun tuntui menevän anopille perille, että kohtuus kaikessa.
Syötti vaikka 7 jäätelötuuttia/muksu päivässä, limsaa ja keksejä määrättömästi. Karkkia ei silloin uskaltanut antaa yhtään, kun kotonakaan lapset eivät silloin niitä saaneet ollenkaan, mutta noita muita herkkuja menikin sitten määrättömästi. Ja niitä suorastaan tuputettiin, vaikkei lapset EDES pyytäneet.
Mun äidilleni olen myös joutunut huomauttamaan, ettei joka päivä tarvitse olla herkkuja. Siellä tosin määrä per päivä on ollut hyvin maltillinen. Sanoin suoraan, että vanhin tuppaa lihomaan helposti ja siitä äitini "säikähti", ei halunnut tahallaan lihottaa lasta.
saatiin aina yksi jäätelö päivässä. Ei yhtään enempää, ei koskaan karkkia, limsaa tai muutakaan.
Joskus päiväkahvilla pulla, mutta yleensä sekin oli niin kuivaa, ettei sitä kukaan lapsista halunnut :)
Tämä oli ihan hyvä systeemi, kun joskus kävimme vain kerran viikossa, joskus useammin, mutta aina sai vain yhden jäätelön päivässä. Muuten hyvinkin terveellistä kotiruokaa.
sitten iskee imelän nälkä , onko mummilla karkkia? Onhan sitten jotain saavat ,jos on!
Minun anoppi syötti normaalipainoiselle lapselleni herkkuja aamusta iltaan ja sitten soitti mulle yksi kerta, että lapselle pitää ruveta antamaan kalanmaksaöljyä ruokahalun lisäämiseksi, koska se syö niin huonosti ruokaa. No shit, Einstein.
meitin taapero oli yhden päivän anoppilassa hoidossa ja kun haimme hänet,alkoi kakka lentää.Arvasin heti että nyt on taas syöty herkkuja oikein olan takaa.Soitin anopille ja kysyin että mitä lapsi on syönyt.No vastaus oli että ihan ruokaa.Kerroin sitten mitä on tapahtunut koko loppuillan niin anoppi joutui myöntään että pullaa,jätskiä,pipparia yms...ja kertoi että ruoka ei maistunut..ei jumankauta!!!!
Vähän aikaa se sit jakso olla tuputtamatta herkkuja mutta taas on sama ralli alkanut...
että lapset opetetaan päivittäisille herkuille.