Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi ja herkut

Vierailija
09.07.2012 |

Miten paljon annatte vanhempienne kantaa taaperolle herkkuja???

Mua sitten ihan vähän nyppii kun sana anopille EI mene perille!Se kantaa yhtämittaa jäätelötuutteja meitin kaks vuotiaalle ja niitä sitten pitäis paalata menemään siltä istumalta ku mamma niitä tua...Sama jos nappula on siellä hoidossa,jälkeenpäin kuulen kuinka siellä on syöty vanukasta,jäätelöä,karkkia,kaiken maailman makeita!!Puolustus on se että NO KUN SE HALUS!!Meillä ei esim ole karkkipäivää koska meidän taapero ei juuri karkeista välitä,muu makee kyllä sit uppoo.Mehuja hän ei juo ollenkaa,ei tykkää mausta.Sitäkin anoppi ihmettelee että kuinka 2 vuotias VOI OLLA juomatta mehuja ja yrittää välkisin tuputttaa???

Ja samalla parjaa minua kuinka en ollenkaan anna mitään hyvää lapselleni.kyllä annan mutta kohutuus kaikessa.

Meillä on kotona pelisäännöt että ensiksi syödään ruoka ennen mitään kahvipullia.Anoppi pitää huolen että niin ei ole heillä :(

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan ilman kutsumista astuvat ovestamme sisälle,niinkuin eilenkin taas,kerä jäätelön.Nappulalla oli ruoka kesken kun mummi tunki tuutin käteen..Joko saa iehua? :) Etelä-Suomessa asutaan,ja paalaataan ruokaa :D :D -ap-

No sitten laitat oven lukkoon. Tai otat jämerästi jätskituutin parempaan talteen, laitat pakastimeen ja ilmoitat että me syödään tämä sitten joskus myöhemmin kun on parempi hetki. Sama homma mehujen, pullien, karkkien tms. herkkujen kanssa, mitä sitten tuovatkin. Vai onko todellinen syy siinä, että sinä et pysty kohtaamaan lapsesi pettymystä jos otat herkun pois?

No eilen tein sillain että kun anoppi löi tuutin käteen,nappasin sen pois ja kerroin että ruoka syödään eka!!Jäätelö odottaa edelleen pakkasessa vaikka nappula sai kauheen kilarin ja ruoka jäi..mutta syy ei viissiin ollut minun???Vai oliko??Kyllä pystyn kieltämääm lapseltani.Anoppi sen sijaan tokaisi siihen että olipas äiti ilkee..Jaa olin vai?? -ap-

Vierailija
22/66 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeestikko osa teistä tekee nyt ap:sta syntipukkia jos hän ei halua lapsensa joka päivä melkein syödä herkkuja???ootte outoja..tekö sitten annatte joka päivä 2 vuotiaan syödä kaikkee paskaa????Kyl mun mielstä anopinki pikkasen pitäis miettiä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

=D meillekkin anoppi tulee aina ilmoittamatta!!!! Tulee kuitenkin yli 20km päästä niin voisko soittaa että sopiiko tulla?!?!?!?

Tasan tietävät koska on päiväuniaika, niin just sillon ! Hitto ku ärsyttää.

Vierailija
24/66 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuosta aiheesta on minun aloitteesta jo keskusteltu.

Hedelmät, kirjat ja pelit on minusta ja lapsen vanhemmista parempia viemisiä.

Meidän tyttö ainakin rakastaa hedelmiä, viinirypäleet ja vesimeloni on suurinta herkkua, niin ennemmin syöttää niitä kuin sokeri ja rasva paskaa.

Siitä juontaa se, etten ole sanallakaan kritisoinut miniän uutta roolia äitinä. Ainoastaan muistuttanut, että hän tietää itse parhaiten esim. koska antaa korviketta kun oma maito ei meinaa riittää. t. hedelmiä tulevaisuudessa vievä mummo :)

koittakaa äidit jaksaa ja pitäkää puolenne!

Vierailija
25/66 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

=D meillekkin anoppi tulee aina ilmoittamatta!!!! Tulee kuitenkin yli 20km päästä niin voisko soittaa että sopiiko tulla?!?!?!? Tasan tietävät koska on päiväuniaika, niin just sillon ! Hitto ku ärsyttää.

no meille tulee alle kilometrin päästä vaan mutta ei se tarkoita että tänne voi aina paukata ovesta sisään kun huvittaa..Kerran olimme puuhissa kun anoppi käveli ovesta sisälle (tuli vara-avaimella kun ovi oli lukossa ja autot pihalla) ja kerran meillä oli mega-luokan riita meneillään...ei välitä vaikka olisi muita vieraita...-ap-

Vierailija
26/66 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

te sallitte moisen?

Minulle ei äitini eikä anoppini ikinä uskaltaisi tehdä noin että kielloista huolimatta antaisivat lapsillemme makeaa mahan täydeltä.

Vierailija
27/66 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jotain pisteitä joo kalastelee..Yrittää olla parempi kun äiti :( Meille on syksyllä tulossa toinen lapsi ja anoppi sanoo yhtämittaa että sun täytyy sit tuoda niko-petteri syksyllä meille paljon hoitoon että kerkiit oleen vauvan kanssa rauhassa..WTF?????????? -ap-

jaksaa joku valittaa. Anoppihan yrittää vain viestittää, että hoitoapua on tarjolla, jos tarvitsette. Kahden lapsen kanssa voi olla rankempaa kuin etukäteen osaa odottaa.. Lisäksi, vaikka anoppi yrittäisikin kalastella lapsen suosiota, niin mitä sitten? Lapselle on vain parempi, että välittäviä aikuisia ympärillä on useampi. Ja äidin arvo lapsen silmissä ei siitä vähene, vaikka lapsi sattuisi miehen äidistäkin tykkäämään..

Vierailija
28/66 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jotain pisteitä joo kalastelee..Yrittää olla parempi kun äiti :( Meille on syksyllä tulossa toinen lapsi ja anoppi sanoo yhtämittaa että sun täytyy sit tuoda niko-petteri syksyllä meille paljon hoitoon että kerkiit oleen vauvan kanssa rauhassa..WTF?????????? -ap-

jaksaa joku valittaa. Anoppihan yrittää vain viestittää, että hoitoapua on tarjolla, jos tarvitsette. Kahden lapsen kanssa voi olla rankempaa kuin etukäteen osaa odottaa.. Lisäksi, vaikka anoppi yrittäisikin kalastella lapsen suosiota, niin mitä sitten? Lapselle on vain parempi, että välittäviä aikuisia ympärillä on useampi. Ja äidin arvo lapsen silmissä ei siitä vähene, vaikka lapsi sattuisi miehen äidistäkin tykkäämään..

mitä en jaksa sen kummemmin kirjotella mutta jos nyt vähän avaa...Samassa tilanteessa anoppi tokas lapselle että äiti ja isi saa uuden vauvan vauvan syksyllä niin heillä ei ole sinulle aikaa..ja tän jälkeen sano mulle ton..täytyykö mun oikeesti tommoset kaikki niellä? on paljon muutankin mutta ne ei sen kummemmin kuuulu tänne,pääasia on että itse tiedän miten lapseni hoidan ja ruokin.

-ap-

Vierailija
29/66 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanotte mummeille, että koskee myös heitä. Anoppini lihotti tyttärensä lapsen ihan palloksi, nyt on lihava 13-vuotias. Lapsen eka sanakin oli "nanna" kun mummi sitä aina tuputti. Lapsi kiipesi kyläpaikoissakin ensimmäiseksi keittiön kaappeihin etsimään keksejä. Heti poikki tuollainen älyttömyys.

Vierailija
30/66 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilusti kaikkea makeaa "kun se kerjäsi", niin menisikö sillä asia perille?

Mummohan just antaa nimenomaan koiralleenkin itse koko ajan herkkuja, kun koira kerjää. Ylilihavalla mummolla on ylilihava koira. Ja nyt se haluaa meidän lapsistakin ylilihavia.

En ole kukaan aiemmin vastanneista. Mutta sanon samalla tähän, kun joku kysyi, että pakkoko siellä mummolassa on joka päivä rampata. Niin joo oikeastaan. Me asutaan mummon kanssa samalla maatilalla ja olisi todella karua, jos lapset eivät saisi käydä viereisessä mummolassa ja jos mummo ei saisi nähdä lapsenlapsiaan. Mummo on kuitenkin tosi hyvä mummo ja touhuaa lasten kanssa mielellään. Tuo syöminen on vain se heikko lenkki, mutta siihen on nyt laitettu tiukkoja rajoja, sillä enhän minä sitä siedä, että mummo haluaa lihottaa meidän lapset.

Vierailija
31/66 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä en jaksa sen kummemmin kirjotella mutta jos nyt vähän avaa...Samassa tilanteessa anoppi tokas lapselle että äiti ja isi saa uuden vauvan vauvan syksyllä niin heillä ei ole sinulle aikaa..ja tän jälkeen sano mulle ton..täytyykö mun oikeesti tommoset kaikki niellä? on paljon muutankin mutta ne ei sen kummemmin kuuulu tänne,pääasia on että itse tiedän miten lapseni hoidan ja ruokin.

-ap-

ehkä se anoppikaan ei sitten ihan normaali ole ;) Täällä netissä tulee kommentoitua niiden asioiden perusteella mitä kirjoitellaan, niin koko totuus ei koskaan välity.

Vierailija
32/66 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun täällä teidän kokemuksia luen.. Mulla on fiksu äiti ja mukava anoppi, jonka poikakaan ei ole mikään tossukka vaan oikeasti sanoo äidilleen vastaan kun tarve on.

Harmittaa suuresti ap:n puolesta, en mäkään tykkäisi että mun pikkuiselle tuputettais sokeria koko ajan ja sitten vielä tota törkeetä lapsen äidin syyllistämistä, esim. sanotaan lapselle että äiti on ilkeä kun äiti pitää säännöistä ja kurista kiinni. :(

Anopilta vara-avain pois ja pysy vaan tiukkana ap. Varmasti anoppi rakastaa kovasti lasta, käytöksessä vaan on korjattavaa.

ps. osaavat ne äiditkin: tuttuni kehuskeli että syöttää 9kk lapselleen kermavaahtoa ja suklaata.. -.-

Vierailija
33/66 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

=D meillekkin anoppi tulee aina ilmoittamatta!!!! Tulee kuitenkin yli 20km päästä niin voisko soittaa että sopiiko tulla?!?!?!? Tasan tietävät koska on päiväuniaika, niin just sillon ! Hitto ku ärsyttää.

no meille tulee alle kilometrin päästä vaan mutta ei se tarkoita että tänne voi aina paukata ovesta sisään kun huvittaa..Kerran olimme puuhissa kun anoppi käveli ovesta sisälle (tuli vara-avaimella kun ovi oli lukossa ja autot pihalla) ja kerran meillä oli mega-luokan riita meneillään...ei välitä vaikka olisi muita vieraita...-ap-

tuo ON ärsyttävää. Meilläkin anoppi tulee sisälle vara-avaimilla, käy silloinkin joskus kun ei olla kotona! Siirsin jo avaimenkin eri paikkaan kerran, mutta onki paikan selville kun hoiti tyttöämme. Tyttö muka halusi kotiin :(

Omalle äidille riittää, kun sanoo asiasta. Olen sanonut miehenkin puolesta joskus, kun äiti oli puuttunut erääseen rakennusprojektiinsa turhan innokkaasti. Ymmärsi kyllä hyvin. Anoppi taas ei ymmärrä, sanoo sitten mies tai minä. Ja tekee just tota että salaa antaa kun ei olla paikalla. Meillä vaan tyttö on erityislapsi, ja olen yrittänyt mm. rajoittaa lisäaineita, kun niistäkin on puhuttu että voivat pahentaa oireita. Niitä ei mielestäni tarvitse käyttää ylenmäärin, eikä lapsi jäisi mistään paitsi, jos esim. anopin JOKA PAIKKAAN tunkemaa aromisuolaa ei annettaisi. Sitä aromisuolaa sitten ripotellaan joka aterialla, ja välipalakurkkujen päälle ruokalusikallinen! Harmittaa.

Vierailija
34/66 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri se anoppi on se pahin?! Omalle äidille ei tulisi mieleenkään tehdä näin..

On se vaan kumma kun ne on aina ne anopit.. Uskottavampaa olisi joskus lukea ketjuja että "Ärsyttää, oma äitini tekee sitä ja tätä.."

Miehen äidille pitäisi miehen sanoa, ja siksi av jää ainoaksi oikeaksi valitustieksi. Itse sanon äidilleni välittömästi. Anopille en sanonut, ei tarvinnut koskaan, mutta en olisi varmaan sanonut vaikka olisi ollut aihettakin. Olisin kiukutellut miehelle äitinsä sijasta.

Vierailija
35/66 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on väännetty kättä tästä asiasta juurikin. Meillä molempia isovanhempia nähdään kerta viikkoon. Ja silloin mätetään herkkua oikein olan takaa. Siihen päälle kaverisynttärit, normi karkkipäivä, kyläreissu jne. Ja kuinkas ollakaan, niitä herkkuja syödäänkin 5-6 kertaa viikossa. Onko tämä oikein? Oli siihen saakka kun se ei lasten painoon vaikuttanut. Mutta nyt on vedettävä tiukka linja kaikkien kanssa. Muksuilla on ylimääräistä kertynyt ja mä haluan puuttua siihen nyt. Nyt on rautalangasta väännetty ettei kukaan tarjoile namia muuten kuin karkkipäivänä. Tämä on ainoa keino kontrolloida terveellistä syömistä. Ja muksut ovat jo pikkukoululaisia.

Vierailija
36/66 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jotenkin muuten tehdä selväksi että tapaatte turhan usein?

miten te pystytte elämään ollenkaan omaa perhe-elämää jos isovanhemmat pyörii teillä jatkuvasti?

Mä tulisin ainakin hulluksi jos omat tai mieheni vanhemmat kävisi meillä monta kertaa viikossa..

Vierailija
37/66 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo ON ärsyttävää. Meilläkin anoppi tulee sisälle vara-avaimilla, käy silloinkin joskus kun ei olla kotona! Siirsin jo avaimenkin eri paikkaan kerran, mutta onki paikan selville kun hoiti tyttöämme. Tyttö muka halusi kotiin :(

Omalle äidille riittää, kun sanoo asiasta. Olen sanonut miehenkin puolesta joskus, kun äiti oli puuttunut erääseen rakennusprojektiinsa turhan innokkaasti. Ymmärsi kyllä hyvin. Anoppi taas ei ymmärrä, sanoo sitten mies tai minä. Ja tekee just tota että salaa antaa kun ei olla paikalla. Meillä vaan tyttö on erityislapsi, ja olen yrittänyt mm. rajoittaa lisäaineita, kun niistäkin on puhuttu että voivat pahentaa oireita. Niitä ei mielestäni tarvitse käyttää ylenmäärin, eikä lapsi jäisi mistään paitsi, jos esim. anopin JOKA PAIKKAAN tunkemaa aromisuolaa ei annettaisi. Sitä aromisuolaa sitten ripotellaan joka aterialla, ja välipalakurkkujen päälle ruokalusikallinen! Harmittaa.

ÄÄÄH! Täälläkin just toi aromisuola! Voi luoja kun siinä ei oo mitään mitä lapsi tarvitsisi!!

Näitä en voi käsittää että jos oikeasti lapsi oireilee lisäaineista ja muusta niin miksi? miksi niitä pitää antaa?

Meillä on myös ongelmana eläin allergia. Lapsi voi olla kyllä samassa huoneessa koiran kanssa mutta ei pitkiä aikoja eikä varsinkaan voi nukkua huoneessa jossa koira on jatkuvasti.

Anoppi haluaisi tytön yökylään ja olen sanonut että saa tulla, jos heillä olisi yksi huone johon koiraa ei päästettäisi (huoneita tässä kämpässä riittää). Mutta anoppi tietysti käänsi jutun niin että minä ajattelen että heillä on niin pölyistä ettei meidän pikkuinen voi siellä nukkua!! Helvetti kun on kyse siitä että se lapsi voi tukehtua!

No heidän perheessä ei koskaan ole ollut allergioita ja mulla itellä on myös eläinallergia, niin ikävä kyllä tajuan asiasta enemmän kuin anoppi.

Omalla äidillä on kissa ja sitä ei päästetä leikkihuoneeseen jossa lapsenlapset myös nukkuvat. (jännä että se siellä onnistuu)

No vähän poikeksi noista herkuista... ;)

Vierailija
38/66 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Meillä kanssa anoppi ei tajua ettei lapsia tarvii hukuttaa karkkeihin, pulliin ja kakkuihin.

Kerrankin tyttö (3v) pyysi anoppilassa banaania. " no ei kai nyt mitään banania, mummi hakee jätskin" !!!! Mitä helvettiä?!?!?

Tyttö on vielä tosi herkkä lisäaineiille ja väriaineille, tulee ihottumaa, ihan niinkuin mullakin pienenä. Mutta kuulemma lapsille TÄYTYY antaa herkkuja. Ja paskat sanon minä. Ku äiti ei kotona anna niin mummi sitte antaa, kai se yrittää tällä kalastella jotain pointseja sitten lapsilta, mutta mun mielestä lasten terveys pitäisi kuitenkin mennä edelle.

Tähän vielä lisäksi että valittaa omista kiloistaan ja iltatähtensä (12v) lihomisesta. No tarviiko sinne kotiin kantaa sitä mättöä kun kerran ei ole kiva kun omat lapset ja itse lihoo.

Hitto sentää..

Vierailija
39/66 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joistakin kommenteista tuli olo että oma vikani mutta tiedän että ei ole...-ap-

Vierailija
40/66 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun anoppi pilasi oman tyttönsä lapset antamalla heille KAIKEN mitä ne haluaa. Tekivät mummilassa kaikkea, mitä normaali ihminen ei anna lapsen tehdä. Paras esimerkki on se, että lapset olivat syöneet koko päivän vain karkkia, jäätelöä ja sipsejä ja kun illalla laitettiin grilliin tuli niin mummi haki lapsille pieniä tikkuja joita ne saivat nakella tuleen ihan läheltä..

Kun itse sain esikoiseni, sanoin kaikki asiat suoraan, miten meillä toimitaan. TODELLA SUORAAN JA JOKA IKINEN VIERAILU kerta. Nyt ei olla enään missään tekemisissä :D ja hyvä niin...