Te, joiden perheessä ei syödä ollenkaan perunaa!
Kaipailisin sellaisia ohjeita, jotka olis miehenkin mieleen. Hänelle kun pitäisi olla perunaa aina!
ap
Kommentit (35)
syödään lähinnä bataattia ja riisiä.
oliskohan viime kerta ollut joskus viime syksynä? En muista.
Itse olen allerginen raa'alle perunalle, joten en viitsi hirveästi käsitellä noita. Ja toisekseen, mä VIHAAN keitettyjä perunoita, en syö kuoriperunoita enkä keitoissa olevia perunoita! IKINÄ!
Meillä syödään kastikkeen kanssa:
MUUSSI, tätä on melkein aina
Keitetty makaroni (tätä on harvemmin)
Kyllä mä tiedän, että muussi on keitettyjä perunoita dorka!
En syö muita lääkkeitä paitsi allergialääkkeitä + astmalääkkeet.
Keitetyt perunat on kuules pikkasen eri asia kuin muussi, vaikka muussi onkin keitettyjä perunoita. DAA.
Meillä todella harvoin perunaa. noin 1xKK keitoissa yms. Muuten syödään makaronia,riisiä ja kasviksia, pääsääntöisesti makaronia
pastaa ja riisiä täälläkin... Perunaa vain kiusauksissa ja niissäkin puolet muita kasviksia kuin perunaa.....
Kukkakaalimuusi, lanttumuusi...... Pelkkiä keitettyjä kasviksia vaan ja sit salaattia ja kastiketta (jauhotonta toottakai;)
Vihanneksiakin on paljon, juureskuutioista saa kivan kasvislisäkkeen. En kyllä tajua miksi perunaa pitäisi syödä. Jos meillä syödään perunaa, niin se on kuorineen uunissa lohkoperunoiksi valmistettuna.
Meidän perheessä ei syödä perunoita koska mies on afrikkalainen ja se ei kuulu heidän ruokavalioon ja mun mielestä se ei ole hyvää.
Mannaa syödään siis käsin, pallukat pyöritetään kädessä ja "dipataan" kastikkeeseen.
Suomessa niin lihavia. Varmaan maailman 10 tenissä lihavuuden suhteen.
Perunassa on vähemmän energiaa kuin jauhomössöissä kuten pastassa.
Niin, muussissa on paaaaaaaaaaljon voita ja suolaa toisin kuin ihan vaan keitetyissä perunoissa.
peuna. Meilläkin suositaan lisäkkeenä mielummin täysjyväpastaa ja tummaa riisiä, ohraa jne. Peruna ei ole meidän suosikki, muussia lapset söisivät tosin vaikka joka päivä, mutta en todellakaan tee.
Perunan antama kylläisyyden tunne menee paljon nopeammin ohi kuin pastan tai vaikka keitettyjen herneiden antama kylläisyyden tunne.
t. 18
puolessa vuodessa. Siksi, että ne pitävät huonommin nälkää kuin muut lisukkeet ja ovat siten lihottavampia.
Meillä syödään eniten pastaa: spagettia, makaronia, pennejä, tagliatelleä, gnoccheja jne.
Joskus teen lisukkeeksi herneitä eli pakasteherneitä käytännössä kiehautan. Ja joskus (suunnilleen yhtä harvoin kuin perunoita) muistan tehdä lisukkeeksi linssejä.
epäterveellinen peruna...lihottava peruna...peruna ei kuulu miehen kulttuuriin...
Ihme kun sillä on niin moni kasvanut ja elänyt vanhaksi, sotakin sodittu siinä välissä. Kyllä moni varmasti pistää suuhunsa paljon epäterveellisempiäkin aineita kuin peruna.
Ja lihoamisongelma ja kylläisyydentunne...oi mitä ongelmia. Kyllä nykyaikana on vaikeeta tuo syöminen!
Sain viestistäsi sellaisen käsityksen, ettette syö perunaa missään muodossa. Siksi kysyin mistä teet muussin. Muussiahan voi tehdä perunoiden lisäksi esim. bataatista, kukka- ja parsakaalista.
Anteeksipyyntöä odotellen....
jollain nimettömällä internetpalstalla ;D
t. sivusta seurannut
jollain nimettömällä internetpalstalla ;D
t. sivusta seurannut
että joku muu syö mieluummin vaikka pastaa tai herneitä kuin perunaa?
Mitä ihmettä se sinulle kuuluu? Itse syön mieluiten terveellistä, eli jotain muuta kuin perunaa, jos kerran sitä perunaa ei ole pakko syödä.
t. 18
Sain viestistäsi sellaisen käsityksen, ettette syö perunaa missään muodossa. Siksi kysyin mistä teet muussin. Muussiahan voi tehdä perunoiden lisäksi esim. bataatista, kukka- ja parsakaalista.
Anteeksipyyntöä odotellen....
Mitä syötte perunan tilalla esim. jonkun kastikkeen kanssa?