Jos lapsi pääsee peruskoulusta keskiarvolla 7,5 onko se sinusta...
Kommentit (118)
Sitä, onko tuo hyvä, ei voi oikein sanoa kun ei tunne kyseistä henkilöä. Mutta jos minulta kysytää 7,5 KA normaalilla lapsella on oikein hyvä. Sillä pääsee varmasti lukioihin että amiksiin. Tsemppiä vaan jatkoon! :)
Ihan ok. Peruskoulujen taso vaihtelee hurjasti. Esim. minun yläasteen kasi oli kympoi viereisessä koulussa. 7,5:lla pääsee jo joihinkin lukioihin. Usein opiskelijat alkavat panostaa enemmän lukiossa, ja arvosanat nousevat.
Huono. Peruskoulun pitäs olla vielä kaikille järkeenmenevää
Huono ellei kyse ole normiopetuksessa olevasta keharista. Peruskoulu on niin helppo että 8,5 keskiarvoon yltää jokainen, joka käy tunneilla lintsaamatta ja vähän viitsii lukea.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2012 klo 08:02"]
7,4 keskiarvolla peruskoulunsa päättänyt täällä hei! Jatkoin kauppaoppilaitokseen ja ammattikorkeakouluun, joissa molemmissa arvosana-asteikko 1-5. Kauppiksessa keskiarvo lopussa 4.1 a ammattikorkeakoulussa samoin 4.1.
Mun kohdalla huono yläasteen päästötodistus johtui elämäntilanteesta. Olin koulukiusattu koko yläasteen ajan, lisäksi kotona oli vaikeaa alkoholistivanhempien lapsena.
Lukioon meno multa jäi, mutta muuten olen menestynyt oikein hyvin huonosta peruskoulun päästötodistuksesta huolimatta.
[/quote]
Eihän tuo huono ole.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 12:29"]
Huono ellei kyse ole normiopetuksessa olevasta keharista. Peruskoulu on niin helppo että 8,5 keskiarvoon yltää jokainen, joka käy tunneilla lintsaamatta ja vähän viitsii lukea.
[/quote] komppaan tätä
Huono. Vähintään 8,5 ois ok ja 9-> hyvä.
C eli huono, jos menee lukioon, tulee olemaan vaikeaa tuolla keskiarvolla tai ei ainakaan tule lukiosta ulos sellaisella keskiarvolla tai todistuksella, että pääsisi jatkamaan johonkin hyvään oppilaitokseen
No jaa, mulla oli päästötorkassa keskiarvo 7,4 ja ihan yliopistoon asti päädyin.
Siis oli se ihan ok parantamisen varaa uupuu vielä
Riippuu tietysti lapsesta. Mutta en nyt synkkyyteen vajoaisi. Itsellä peruskoulun arvosanat olivat kasin pintaan ja vielä lukiossakin. Yliopistoon pääsin pääsykokeen kautta ja valmistuin kiitettävin arvosanoin. Lapsena ja teininä en koskaan viitsinyt panostaa koulunkäyntiin, koska se 7,5 - 8 tuli niin helposti ilman työtä. Kunnianhimo heräsi vasta yliopistossa kun opiskelin mikä kiinnosti.
Mulla pudotti saksa keskiarvon alle 8. :( ei olis pitäny valita. Muut aineet oli 7-10 ja saksa oli yläasteella 5.
Mulla oli peruskoulussa 8.4 ja lukiossa sitten 7.8. Ja kirjotuksissa parhain C. Tällä hetkellä gradua tekemässä kauppakorkeassa :)
Onko turhempaa kuin tuijottaa numeroita! Eläkää ny vähän!
Ihan ok. Tuolla pääsee hyvin lukioon ja se riittää. Lukiossa sitten on syytä vähän lukea ahkerammin.