Jos lapsi pääsee peruskoulusta keskiarvolla 7,5 onko se sinusta...
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
keskiarvo oli 7 pintaa, nykyään yrittäjänä, 6 numeroinen vuosiansio.
Keskiarvo oli 7 pintaa. Nykyään tekniikan tohtori ja nimi joka vuosi lehdissä. ; )
Vitosluokkalainen poika ka 9,4
4=Hylätty
5=Välttävä
6=Kohtalainen
*7=Tyydyttävä*
8=Hyvä
9=Kiitettävä
10=Erinomainen
7,5 On Melkeimpä Hyvä, Koska 7½ on tyydyttävää parempi, melkein hyvä, itse sanoisin tuota keskiarvoa "puolihyväksi"
Ihan ok.
Oma ka taisi olla tuota luokkaa, koulu ei kauheasti kiinnostanut tuolloin. Lukioon meni ja sieltä ulos äikän papereilla. Nyt taskussa 2 yliopistotutkintoa (maisteri x 2), työkseni opetan muita ,:)
Täällä 7,4 ja peruskoulusta päästy vuosituhannen vaihteessa. Tein vain sen kaikista vähimmän mahdollisen minimin kaikessa enkä panostanut mihinkään, ja sillä sai tuon keskiarvon. Ei koulu kiinnostanut enkä ymmärtänyt tai osannut ajatella, että sillä olisi mitään merkitystä oikeasti elämässä. Tuntui, kuin peruskoulu ja varsinkin yläaste on vaan jotain mikä on pakko käydä. Eli panostamalla vähän olisin helposti päässyt vähintään 8-9 keskiarvoon, ehkä yli ysinkin, mutta kun ei kiinnostanut eikä ollut haaveammattia. Nyt ymmärrän, että olisin ehkä parempipalkkaisessa työssä, jos olisin jo yläasteella tajunnut arvosanojen merkityksen ja niiden tuoman mahdollisuuden jatkokoulutukseen. Ei voi nytkään valittaa, kun on silti yli 3 tonnin brutto/kk. Ehkä syy typeryyteeni oli se, ett yläasteella tuli rock ja metallimusiikki kuvioihin ja pelasti hikipinkoilulta :D
Vierailija kirjoitti:
7,4 keskiarvolla peruskoulunsa päättänyt täällä hei! Jatkoin kauppaoppilaitokseen ja ammattikorkeakouluun, joissa molemmissa arvosana-asteikko 1-5. Kauppiksessa keskiarvo lopussa 4.1 a ammattikorkeakoulussa samoin 4.1.
Mun kohdalla huono yläasteen päästötodistus johtui elämäntilanteesta. Olin koulukiusattu koko yläasteen ajan, lisäksi kotona oli vaikeaa alkoholistivanhempien lapsena.
Lukioon meno multa jäi, mutta muuten olen menestynyt oikein hyvin huonosta peruskoulun päästötodistuksesta huolimatta.
Vastaavasti mulla peruskoulun päästötodistus 8.9 ja lukion 8.3. Oon ammatiltani lähihoitaja.
Jotain ihan ok:n ja huonon väliltä. Normaalille koululaiselle huonohko, sillä yläkoulu on varsin helppoa, mutta voi olla hyvä tulos jollekin joka kamppailee vaikkapa oppimisvaikeuksien kanssa. Riippuu siis tilanteesta.
En tunne ketään, jolla olisi ollut noin huono todistus. Omassa suvussa kaikkein pöljimmillä pojillakin on ollut ka 8.5.
Heikohko, mutta ei sen perusteella ehkä kannata kovin vahvoja johtopäätöksiä vetää.
Itsellä taisi olla aikanaan 7,7 tms, en pitänyt koulunkäynnistä juuri yhtään.
Ylppäreistä tuli LLEEM, koska eri koulu parempine opettajineen alkoikin kiinnostaa.
Mulla 7.5 ja amiksee menossa.
Mun mielestä itelleni ainakin oikein jees keskiarvo :)
Ei se häävi ole, koska siellä on sitten pakostakin ollut joku kutonenkin, ja kutosen saa jos älyää edes jotain opetettavasta aiheesta.
Mutta tärkeintä on sen 45 vuoden työuran keskipalkka.
Aika hyvä, pienemmälläkin väittelee tohtoriksi.
Tuolla pääsee suurimpaan osaan Suomen lukioista.
Aika tavallinen keskiarvo, ei huono, mutta ei hyväkään. paljon riippuu siitä, millaisella panostuksella numerot on saatu.
Mulla oli keskiarvo 7. Olin paska kaikessa muussa paitsi matematiikassa ja kielissä olin kympin oppilas.
keskiarvo 9 luokalta päästessä 5,2.ei tuolla kehuskella mutta heti töihin vaan ja nyt 6 ammattitutkintoa työtä tekemällä taskussa.
ikinä en ole ollut työtön ja palkkaakin saatu.4v eläkkeelle.
Mun poika meni lukioon melkein tuommoisella keskiarvolla mutta päätti lukion koulun lähes parhain arvosanoin ja sai 2 stipendiä.
Lapseni olisi sankarini<3 Syöpä on verottanut paljon koulunkäynniltä ja ihan tuohon ei taideta kuitenkaan pystyä.