Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lapsi pääsee peruskoulusta keskiarvolla 7,5 onko se sinusta...

Vierailija
07.07.2012 |

A) Hyvä

B) Ihan ok

C) Huono

Kommentit (118)

Vierailija
1/118 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun päästötokarissa on keskiarvo 8.9, enkä mä tehny juuri mitään yläasteen aikana. Peruskoulu on aika helppoo, vähän yrittämällä normaali muksu vetää reilun kasin ka:n.

Vierailija
2/118 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muksu ei välttämättä ole kaikissa aineissa luokan kärkiainesta, mutta on vetänyt homman kunnialla läpi asti. Mitään tulevaisuuden mahdollisuuksia ei ole torpedoitu, vaan tuo keskiarvo riittää niin lukioihin kuin amiksiinkin (toki ei kilpailluimpiin, mutta esim. peruslukiot ovat tässä maassa usein varsin korkeatasoisia).

Seiskapuolikkaan keskiarvo on siis yläkoulun päästötodistuksessa varsin ookoo. Siitä sitten vain eteenpäin seuraavalle asteelle.

Terveisin aineenopettaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/118 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on tehnyt tosissaan töitä ja saa tuon keskiarvon, silloin se on ihan ok.

Oman lapseni kohdalla tuo olisi huono.

Vierailija
4/118 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos on aina ollut vähän huonompi koulussa, tai ei ole keskittynyt kunnolla vaan vetänyt homman leikiksi, ja nyt sitten skarpannut ja saanut 7,0 kan niin on sekin jo ihan hyvä.

Mutta jos joku jolla ei ole mitään oppimis- tai keskittymisvaikeuksia vaan on henkisesti ja fyysisesti kaikki edellytykset opiskeluun, niin onhan se 7,5 vähän vaisu tulos.

Peruskoulusta sen 8+ kan saa kuitenkin normaali oppilas niin helposti että eipä siinä 7,5:ssa mitään juhlimista ole sellaisella tapauksella, lähinnä merkki siitä ettei ole jaksanut panostaa yhtään koulunkäyntiin.

Mutta tosiaan, jos sen keskiarvon on saanut nostettua tuohon jostain ihan pohjalta ja on koulu mennyt siihen asti huonosti niin ehdottomasti upea juttu ja keskiarvo. Sillä pääsee jo moneen lukioonkin.

Vierailija
5/118 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

A

Vierailija
6/118 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono esikoiselle ja kakkoselle.

Vierailija
7/118 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli sama keskiarvo ja olen nyt tuplamaisteri. On hyvä työ, olen menestynyt, asun upeassa (oikeasti luxus) talossa ja elämäni on todella ruusuilla tanssimusta.

Joten mielestäni on ihan tarpeeksi hyvä. :)

Vierailija
8/118 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

8,5 on jo ihan hyvä keskiarvo, mutta 7,5 on keskinkertainen. Ei hyvä, muttei ihan huonokaan.

Vierailija
9/118 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se mitään haittaa.

Vierailija
10/118 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

7,4 keskiarvolla peruskoulunsa päättänyt täällä hei! Jatkoin kauppaoppilaitokseen ja ammattikorkeakouluun, joissa molemmissa arvosana-asteikko 1-5. Kauppiksessa keskiarvo lopussa 4.1 a ammattikorkeakoulussa samoin 4.1.

Mun kohdalla huono yläasteen päästötodistus johtui elämäntilanteesta. Olin koulukiusattu koko yläasteen ajan, lisäksi kotona oli vaikeaa alkoholistivanhempien lapsena.

Lukioon meno multa jäi, mutta muuten olen menestynyt oikein hyvin huonosta peruskoulun päästötodistuksesta huolimatta.

Vierailija
11/118 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos aiemmin on menestynyt paremmin ja yläkoulu on sit mennyt velttoilun tms. takia penkin alle niin huono.

Vierailija
12/118 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein huomioidaan erikseen lukuaineiden keskiarvo.

Minusta tuo on ihan hyvä ja kieltämättä vähän harmittaa, kun oman lapseni lukuaineiden ka jäi alle seitsemän. Ei ole lukuihmisiä hän, mutta muut aineet oli 8-9.

Vierailija
13/118 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulusta saa kyllä kasilla alkavan keskiarvon, jos vaivautuu paikalle ja jaksaa edes esittää kiinnostunutta.

No höpö höpö. Tai en minä tiedä, minkälainen meno sinun peruskoulussasi on ollut.

Oma keskiarvoni oli 6,4. Yritin kyllä, mutta tarkkaavaisuushäiriö pisti kapulaa rattaaseen enkä tuon parempaan pystynyt. Ärsyttävintä oli kuitenkin, että tuohon aikaan (melkein 20 vuotta sitten) ei kunnolla vielä tiedetty mistään ADHD:sta. Apua ja eritoten ymmärrystä oli tuohon aikaan ADHD-oppilaan ihan turha odotaa saavansa.

Vierailija
14/118 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on harmi kun taitoaineista saa numeron. Ei niistä saisi numeroa antaa.

Se joka osaa laulaa niin osaa eikä sen eteen tarvi työtä tehdä ja kovallakaan työllä et laulamaan opi, ainakaan peruskoulun opeilla.

Kuvis taas on katsojan silimissä. Kässä ja liikuntakin on pärstäkerroin laji. Yleensä huonoille oppilaille annetaan niistä hyvä numero et saa edes yhden hyvän numeron toikkaan

Vierailija
15/118 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani menee lukioon ekalle, ka hänellä 8,7.

Ko. lukioon pääseminen edellytti ka 8,5.

Eli 7,5 rajoittaa aikalailla lukion lisäksi myös muita jatkokoulutusmahdollisuuksia.

Vierailija
16/118 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoja ovat kutosella ja varsinkin vitosella alkavat keskiarvot, tuossahan täytyy olla kasejakin ihan kohtuullisesti mukana, ja nehän ovat hyviä numeroita. Lisäksi aika paljon riippuu siitä, miten nuo numerot on saatu, onko murkku ollut päällä, vai onko noihin numeroihin päntätty hiki hatussa. Jatkon kannalta omien vahvuuksien löytyminen on tärkeää.

Noille, jotka ovat sitä mieltä, että peruskoulusta saa kasin ihan miten päin vaan, niin jotku toki saavat, oli minullakin reilusti yli ysin keskiarvo päättötokarissa, lukiossakin taisi olla 9,5. Mutta en minä niin tyhmä ole, että luulen, että kun minulle koulu on ollut helppoa, niin se on kaikille muillekin. Minulle vaikkapa rumpujen soittaminen on paljon vaikeampaa kuin jollekin toiselle, rytmitajuni ei ole kummoinen. Veikkaisin, että tulokseni korkeushypyssä jäisi käsittämättömän paljon alle jonkun toisen aika kevyen yrityksen. Älkää pilkatko ihmisiä sen takia, että he eivät ole täsmälleen samanlaisia kuin te itse.

Vierailija
17/118 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos kyse on pojasta, jolla opiskeluinnostus herää usein vasta paljon myöhemmin. 7,5 keskiarvolla pääsee hyvin jatko-opintoihin kiinni, myös lukioon.

Itselläni oli ala-asteella keskiarvo alle 7 (6,7-6,9 välillä) ja olen silti aikuisena suorittanut kaksi maisterintutkintoa.

Vierailija
18/118 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 6,9. Lukuaineissa oli ysejä vaikka en lukenut kokeisiin mutta eipä se lämmitä kun ei ole kielipäätä. Olen aikuisenakin yrittänyt oppia englantia mutta ei vain jää mieleen.

Vierailija
19/118 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 6,9. Lukuaineissa oli ysejä vaikka en lukenut kokeisiin mutta eipä se lämmitä kun ei ole kielipäätä. Olen aikuisenakin yrittänyt oppia englantia mutta ei vain jää mieleen.

Vierailija
20/118 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella huono, vain kiitettävät ovat hyviä arvosanoja mielestäni. Joku 8.7 voisi olla vielä siedettävä... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän