Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset ovat joskus kuin pieniä lapsia??

Vierailija
06.07.2012 |

Älkää naiset nyt suttuko, mutta välillä ihmetyttää, että miksi joidenkin (yllättävän useiden) naisten kehitys tavallaan jää osittain lapsen tasolle. Olen ollut kolmen naisen kanssa pidemmässä suhteessa lisäksi minulla on kaksi siskoa. Lisäksi kavereiden naiset yms..

Esimerkkejä: -naisilta pääsee itku kohtalaisen pienistä asioista, esim. kaikki tyttöystäväni ovat tuhertaneet itkua, kun ovat olleet väsyneitä??

Kaikki tuntemani naiset pelkäävät pimeää, esim. mökillä tarvitsevat saattajan ulkohuussille?? Toki aina olen mennyt, mutta tämä vähän huvittaa kieltämättä. Lisäksi pelkäävät usein ötököitä, kauhufilmejä yms.

Lisäksi naisilla on usein (ei aina) avuttomuutta selvittää itse asioita. Esim. siskoltani loppui autosta kesken matkan bensa. Hän istui autossa ja hädissään soitti miehensä apuun ;D. Vastaavia tilanteita on lukuisia.

Myös pissivahinkoja saattaa sattua vielä aikuisille naisille, mikä toisaalta on myös käsittämätöntä. Tätä pohdimme kerran saunaillassa miesten kesken. Toki ihan hyväntahtoisesti, mutta ajatelkaa naiset tätä myös miesten vinkkelistä. Toisaalta tulimme myös siihen tulokseen, että ihan hienoa tämä miesten ja naisten suuri ero :D

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet alkavat kiukutella väsyneenä jos eivät pääse nukkumaan.Miehiä harvemmin raiskataan pimeällä. Miehet on luonnostaan olleet ne vihollisilta suojelevat hahmot ja vartioineet naista pimeällä. Näyttäisit vähemmän niitä kauhufilmejä...;)

katsotaan ketä naurattaa kun ötökät kipittää sun korcaan tai peräaukkoon.

Synnytyksen jälkeen on ollut hetken aikaa kiireempi vessaan ja parin orkun jälkeen on tullu alle ku on ollu täys rakko. On se kumma kun miehet ei kestä eritteitä. Pitää laueta naisen päällekin,jotta mies voi jatkaa samantien unia.

Jos mulla bensa loppuu,soitan miehelleni koska hän ei halua maksaa kallista hinausautoa. Lisäksi pelkää että kuski on miestä paremmannäköinen.

Eiköhän siis miehet oo vaan itse nössöjä ja laiskoja kun eivät halua ja jaksa tehdä mitään.

Vierailija
22/66 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa sellainenkin mieleen että miksi itkeminen olisi jotenkin hävettävää tai lapsellista? Toki on lapsellista, jos itkee esimerkiksi saadakseen tahtonsa läpi, mutta monesti se on vain fysiologinen reaktio, jolle ei voi mitään.

mutta siis jos on vaikkapa pms-oireet, voi vaan olla itkuherkempi. Itselläni on myös se käsitys, että miesten mielestä on hyväksyttävämpää, kun itkemiselle löytyy joku selkeä syy (tyyliin tyttöystävä jättänyt). Se että tulee väsyneenä kotiin, kamala päivä töissä ja veitsi katkeaa valmistaessa ruokaa on merkki heikkoudesta, joka hämmentää, koska mies ei pysty samastumaan itkun syihin (eikä voikaan, jos miehellä ei ole pms-oireita) ja tuosta tilanteesta on myös vaikea jatkaa. Itkeminen on siis ikään kuin kasvojen menettämistä, jos syy itkulle ei ole tarpeeksi perusteltu.

Tämä on siis omaa pohdintaani, ei mitään julistusta asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaupan päälle me vielä kimitämme puhelimeen kirkkaalla äänellä kun se ihana mies soittaa!

Ei vaan. Kauhufilmithän ovat ihan loistavia, totta kai ne pelottavat mutta siksi niitä pitääkin katsoa. Minusta tuntuu että minä haluaisin nähdä kaikki kauhuleffat kun toinen ehdottaa jotakin vähän kesympää. :D

Mutta hei. Kyllä te miehet meistä tykkäätte. ;)

Vierailija
24/66 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa sellainenkin mieleen että miksi itkeminen olisi jotenkin hävettävää tai lapsellista? Toki on lapsellista, jos itkee esimerkiksi saadakseen tahtonsa läpi, mutta monesti se on vain fysiologinen reaktio, jolle ei voi mitään.

mutta siis jos on vaikkapa pms-oireet, voi vaan olla itkuherkempi. Itselläni on myös se käsitys, että miesten mielestä on hyväksyttävämpää, kun itkemiselle löytyy joku selkeä syy (tyyliin tyttöystävä jättänyt). Se että tulee väsyneenä kotiin, kamala päivä töissä ja veitsi katkeaa valmistaessa ruokaa on merkki heikkoudesta, joka hämmentää, koska mies ei pysty samastumaan itkun syihin (eikä voikaan, jos miehellä ei ole pms-oireita) ja tuosta tilanteesta on myös vaikea jatkaa. Itkeminen on siis ikään kuin kasvojen menettämistä, jos syy itkulle ei ole tarpeeksi perusteltu.

Tämä on siis omaa pohdintaani, ei mitään julistusta asiasta.

Ehkä vähän tälläistä miehen ihmettelyä. Naiset usein paasaavat miehistään vaikka mitä? Ajattelin vain hieman antaa esimerkkejä, että ei naisetkaan aina niin helposti ymmarrettäviä ole. Toisaalta myös mainitsin, että on hienoa, kun olemme erilaisia. En väittänyt, että itkevä ihminen menettää kasvonsa. Itse en vain tunnista itsestäni tuota väsymys itkuherkkyyttä. Mukava, silti että herätti ajatuksia. T: AP, joka taitaa nykyään olla nainen ;D

Vierailija
25/66 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kokemukseni naisten ja miesten käytöksestä ovat hiukan päinvastaisia. Olen ollut töissä myös ensihoitajana sairaankuljetuksessa ja tullut usein onnettomuuspaikoille ensimmäisenä.

Itse en siis jo työnikään puolesta ole aivan herkimmästä päästä ja toiseksi, olen todennut että miehet valittavat vammoistaan ja sairauksistaan paljon useammin ja äänekkäämmin kuin naiset, joilla on kipukynnys usein korkeampi. Naiset joutuvat valitettavan usein miehensä lohduttajan rooliin myös niissä tapauksissa kun vauva on kuollut kohtuun ja nainen joutuu synnyttämään kuolleen vauvan.

Olen itse kasvanut maaseudulla ja kulkenut 3 km:n koulumatkan pilkkopimeässä, yksin. Ötököitä en ole pelännyt koskaan, päinvastoin, olen ollut aina biologiasta hyvin kiinnostunut.

Tuli tuosta aloituksesta mieleen että jospa ap on tarkoituksella hakeutunut sellaiseen seuraan joka vahvistaa hänen omian stereotypioitaan?

Yleistys ei toimi siinäkään mielessä että aika moni nainen työskentelee hoitotyössä ja on joutunut karaistumaan tautien, tuskan, vammojen ja kuoleman näkemiselle.

Vierailija
26/66 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kokemukseni naisten ja miesten käytöksestä ovat hiukan päinvastaisia. Olen ollut töissä myös ensihoitajana sairaankuljetuksessa ja tullut usein onnettomuuspaikoille ensimmäisenä.

Itse en siis jo työnikään puolesta ole aivan herkimmästä päästä ja toiseksi, olen todennut että miehet valittavat vammoistaan ja sairauksistaan paljon useammin ja äänekkäämmin kuin naiset, joilla on kipukynnys usein korkeampi. Naiset joutuvat valitettavan usein miehensä lohduttajan rooliin myös niissä tapauksissa kun vauva on kuollut kohtuun ja nainen joutuu synnyttämään kuolleen vauvan.

Olen itse kasvanut maaseudulla ja kulkenut 3 km:n koulumatkan pilkkopimeässä, yksin. Ötököitä en ole pelännyt koskaan, päinvastoin, olen ollut aina biologiasta hyvin kiinnostunut.

Tuli tuosta aloituksesta mieleen että jospa ap on tarkoituksella hakeutunut sellaiseen seuraan joka vahvistaa hänen omian stereotypioitaan?

Yleistys ei toimi siinäkään mielessä että aika moni nainen työskentelee hoitotyössä ja on joutunut karaistumaan tautien, tuskan, vammojen ja kuoleman näkemiselle.

Sanoin vain, että useimmat tuntemani. En arvannutkaa, että tämä saa ihmisiä ihan puollustuskannalle. En syytä ketään mistään. AP

Vierailija
27/66 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä liikutun juhlissa, etenkin jos lapset esiintyvät. Sille en voi mitään. Toivoisin, että voisin. Pelkästä väsymyksestä en itke. En pelkää pimeää ja osaan käyttää otsa- tai taskulamppua. Kauhufilmeistä tykkään. Käärmeitä ja hämähäkkejä inhoan, mutta esim. hiiret kolkkaan, ampparit litistän ja kusiaispesän hävitän kyllä ilman mitään ongelmia. Tankkaamisesta osaan huolehtia. Pidätysongelmia oli kolmannen lapsen syntymän jälkeen mutta jumppa auttoi siihen.

Minua puolestaan ihmetyttää, mistä johtuu miesten rakkaus kaikkiin moottorilla käyviin juttuihin. Meillä ei ole vain yhtä moottoripyörää, vaan neljä, ei yhtä autoa vaan kolme. Vene pitäisi saada, tai tarkemmin ottaen moottorivene JA purjevene JA soutuvene, ja mönkijä, ja päältäajettava nurtsinleikkuri. Niin ikään ei riitä, että auto on luotettava ja liikkuu sallitulla nopeudella, vaan sen on oltava parempi kuin useimmat, siinä pitää mielellään olla matalaprofiilirenkaat. Eikä polkupyöräkään voi olla tavis, siinä pitää olla tietynlaiset jouset ja jarrut ja ja ja... samoin kotiteatteri, telkkari, dvd... miehet rakastavat leluja, ja miehet rakastavat hifistelyä. Miksi? :D

Vierailija
28/66 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siinä että nainen haluaa aina saada kaiken huomion miehiltä. Jos on auto rikki tai pitää mennä vessaan voi heittäytyä avuttomaksi.

Toisten naisten huomiontarvetta vastaan pitää hyökätä. Muut naiset on ehdottomasti raivattava tai alistettava.Olin pari päivää sitten mieheni motoristikerhon kokouksessa. Siellä oli noin 50 vuotias rouvva joka heti ilmoitti minulle nyrpeänä: olen ollut aina ainoa nainen täällä.

Tuli kyllä selväksi, hänen reviirilleen ei ole menemistä.20 motoristia passaamassa vain häntä, mikä autuus.

Vierailija
29/66 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin vain, että useimmat tuntemani. En arvannutkaa, että tämä saa ihmisiä ihan puollustuskannalle. En syytä ketään mistään. AP

Suosittelen tutustumaan naisiin jotka harrastavat eränkäyntiä tai partiota. Niitä on Suomessa todella paljon.

Mitä tulee virtsankarkailuun niin ne vaivat johtuvat alatiesynnytyksistä, eivätkä mistään taantumisesta lapsentasolle. Synnytyskipu muuten on voimakkain kipu jota ihminen joutuu kokemaan. http://www.vau.fi/Synnytys/Kivunlievitys/milta-synnytyskipu-tuntuu-mieh…

Aivan selvästi nautit suuresti tekemistäsi päätelmistä etkä suostu vuorovaikutukseen niiden osalta. On sääli että näet eroavat mielipiteet "puolustuskannalle saamisena" kun kyse on kuitenkin vain asiallisesta ajatustenvaihtosta.

Vierailija
30/66 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naisena yllättynyt miten hyökkääviä toiset naiset täällä voivat olla. Monet ottavat vapaamielisen mielipiteen henkilökohtaisena syytöksenä.

Itse luin viestisi, mutta en ottanut itseeni. Uskon että meissä on noita yksilöitä, jotka kuvailit, sekä niitä jotka näkee itsensä enemmän "äijinä". Sekä kaikki siltä väliltä. Minusta on myös tyhmää että sinua on haukuttu ns. homoksi ja naismaiseksi. Ei sellaista olekaan. Minusta sinä vain osaat puhua asiallisesti ja älykkästi ja se on se ero. Ehkäpä teikäläisiltä ei odoteta älykkyyttä ;)

Itsessäni on naisellisia piirteitä, sekä näyttävästi tuo ötökkäkammokin(lähden heti juoksuun jos joki pelottavampi pörrää lähellä :D)ja kun tarkemmin miettii niin tuo pimeän pelkokin (damn). Liritellyt sen sijaan en ole, mutta ehkä sekin on edessäpäin XD.

T. nainen 20+

Muuten ainakin yritän ola rohkea eri tilanteissa.

Vierailija
31/66 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes jaksaisi kirjoittaa tähän mitään, mutta juuri tässä sain "nautinnon" seurata kesäriennolla olevan pikkupoikaporukka, jossa biologista ikää oli kuitenkin kertynyt 40-50 vuotta. Käytös sellaista, jota voisi joten kuten odottaa hieman toisella kymmenellä olevalta, mutta ei aikuiselta koskaan.

Alkoholi oli toki tässä osaselittäjänä kyllä, mutta porukassa osa ei ollut edes juurikaan humalassa (ja tuskin myöskään missään aineissa), vaan ihan vaan isostelivat siinä muiden mukana kuin jotkut harakanpoikaset.

Muutamalla oli vauhtia kuin taaperolla, joka on juuri oppinut kävelemään. Vauhti oli kova, mutta koordinaatio vielä vähän hakusessa, niin että hieman tuli tönittyä kanssaihmisiä ja astuttua vähän jaloillekin. Anteeksipyyntökin oli yhtä tiukalla kuin uhmiksella.

Ja äänenkäyttö oli kuin murrosikäisellä, koska ainakaan puheen volyymin hallinta ei ollut kehittynyt vielä lainkaan. Eikä mitään sosiaalista tajua myöskään siitä, minkälaisia asioita kannattaisi julkisella paikalla keskustella, että ihan vain voisin nyt googlailla ison kasan nimiä ja titteleitä, jos enempää kiinnostaisi näiden "pikkupoikien" elvistelyt.

Johtopäätökseni ei kuitenkaan ole, että miehet ovat kuin pieniä lapsia, vaan että liki kenestä tahasa ihmisestä tulee tietyssä tilanteessa vähän kuin lapsi.

Joko niin, että ei vain välitä, kun tilanne antaa myöten (tämä äijäporukka viihteellä) tai sitten muista syistä tiedostaen tai tiedostamatta.

Vierailija
32/66 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toiset naiset tuntuvat jopa suuttuvan siitä, että minunlaisia naisia on olemassa. Mitä pahaa siinä on. Tiedän että itkuherkkyyteni johtuu varmaan hormoneista. Samoin pelokkuutenikin voi johtua niistä. Mieheni ei onneksi koskaan ole ollut minulle siitä vihainen. Lohduttanut kyllä on. Tai tullut apuihin, kun minulla on ollut tiukka paikka. Enkä häpeä sitäkään, että joskus tarvitsen miehen apua. Autanhan itsekin miehä toisenlaisissa asioissa. En myöskään osannut lukea kirjoitustasi AP syytöksenä. Jotkut vastaukset sen sijaan todella hämmästyttivät. On ihan luvallista olla joskus avuton!!

Vierailija
33/66 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää naiset nyt suttuko, mutta välillä ihmetyttää, että miksi joidenkin (yllättävän useiden) naisten kehitys tavallaan jää osittain lapsen tasolle. Olen ollut kolmen naisen kanssa pidemmässä suhteessa lisäksi minulla on kaksi siskoa. Lisäksi kavereiden naiset yms..

Esimerkkejä: -naisilta pääsee itku kohtalaisen pienistä asioista, esim. kaikki tyttöystäväni ovat tuhertaneet itkua, kun ovat olleet väsyneitä??

Kaikki tuntemani naiset pelkäävät pimeää, esim. mökillä tarvitsevat saattajan ulkohuussille?? Toki aina olen mennyt, mutta tämä vähän huvittaa kieltämättä. Lisäksi pelkäävät usein ötököitä, kauhufilmejä yms.

Lisäksi naisilla on usein (ei aina) avuttomuutta selvittää itse asioita. Esim. siskoltani loppui autosta kesken matkan bensa. Hän istui autossa ja hädissään soitti miehensä apuun ;D. Vastaavia tilanteita on lukuisia.

Myös pissivahinkoja saattaa sattua vielä aikuisille naisille, mikä toisaalta on myös käsittämätöntä. Tätä pohdimme kerran saunaillassa miesten kesken. Toki ihan hyväntahtoisesti, mutta ajatelkaa naiset tätä myös miesten vinkkelistä. Toisaalta tulimme myös siihen tulokseen, että ihan hienoa tämä miesten ja naisten suuri ero :D

Mun mies tekee kaikkea tuota.

Vierailija
34/66 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista yksikään kohta ei sovi muhun. Mieheni tosin pelkää hieman ötököitä, joten vien esim. ampparit aina ulos.

Ai mutta tää olikin provo.

Vierailija
35/66 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

fysiologisista eroista, synnyttäneillä naisilla voi olla fyysisiä ongelia, jotka aiheuttavat virtsankarkailua. (Poikakoiratkin ovat sisäsiistimpiä kuin tyttökoirat, tämä ei koske vain ihmisiä).

Joskus avuttomuus on opittua. Toisaalta, miksi tehdä jotain, minkä joku ilomielin tekee puolestasi? Kun nuorena naisena oppii, että miehet haluavat tehdä asioita ja vaikuttaa miehekkäiltä, se jää joillakin naisilla päälle. Eli laiskuuttahan se silloin on.

Vierailija
36/66 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää, että minuun osui usein kohta. En ole koskaan ajatellut, että mitä mieheni siitä ajattelisi. Viimeksi tänään pääsi itku, kun mies oli syönyt vimpan jäätelön ;)

Vierailija
37/66 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan moni asia sopii muhun, varsinkin että ulkohuussiin et tykkää yksin mennä pimeällä. Mulla on liian vilkas mielikuvitus. Kauhuleffoja tykkään katsella, mutta pissivahinkoja käy, johtuen varmaan synnyttämisen jälkeisistä huonoista lihaksista lantionpohjassa.

Itku ei tule väsyneenä, vaan aina kun tunnen empatiaa. Avuttomaksi heittäydyn tahallani, ettei tarvitsisi "liata" käsiään.

Miehet on mun pelastus. :)

Ps. pärjään yksinkin, mut miehet on ritareita!

Vierailija
38/66 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista yksikään kohta ei sovi muhun. Mieheni tosin pelkää hieman ötököitä, joten vien esim. ampparit aina ulos.

Toisaalta se on vain hellyttävääkin. Ei naisten toki tarvitse olla mitään rekkaleboja. Niin, se" pojat on poikia" voisi hyvin olla myös "tytöt on tyttöjä". Kyllä se pikkutyttö niin monista naisista löytyy vielä isonakin. Vai miten on naiset? Kiellättekö tuon? AP

Vierailija
39/66 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta se on vain hellyttävääkin. Ei naisten toki tarvitse olla mitään rekkaleboja. Niin, se" pojat on poikia" voisi hyvin olla myös "tytöt on tyttöjä". Kyllä se pikkutyttö niin monista naisista löytyy vielä isonakin. Vai miten on naiset? Kiellättekö tuon? AP

uskallan mennä yksin huussiin, en pelkää amppareita enkä ole avuton ei tee musta rekkalesboa, vaan ihan normaalin aikuisen naisen. Enkä mä halua olla hellyttävä, hellyttävä on semmoinen vähän hupsu ja hömelö, semmoinen, joka ei ole ihan vastuussa teoistaan. Mä oon.

Vierailija
40/66 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä silti mielestäni ole hupsu tai hömelö. Ihan tavallinen nainen olen. En voi sille mitään, että inhoa ötököitä. Pelkään todella kauhufilmejä ja pimeää. Nukun aina valot päällä. Ja olen pari kertaa nauranut niin, että on pissa päässyt housuun. Mutta en usko että olisin ainut. Kaverini on aika lailla samanlainen kuin minä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi