Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhani on kyllä maailman tyhmin suvussa kiertävä toinen/kolmas nimi!

Vierailija
06.07.2012 |

Mun miehellä on siis se, isällään on ja pojallaankin (aik. suhteesta) on se sama toinen nimi.

Arvatkaas tuliko sitä mun pojalle toiseksi nimeksi? Ehei!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

wt joka ei kunnioita miestään eikä perinteitä vaan on itsekäs narsisti narttu. kannattas kuunnella miehen toiveita ja ottaa juhani nimeks.. jos jatkat tota rataa voit joskus kohdata kivan jutun eli miehes rupee pettää;)

Vierailija
2/28 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään toinen nimi on ihan merkityksetön. Eihän sitä normaalisti edes käytetä.

Itse laitoin pojalle toiseksi nimeksi Juhanin, kun se sopii hyvin Juhannusvauvalle. Ja on kiva nimi muutenkin. Yleisyys ei toisessa nimessä haittaa, varsinkaan kun etunimi on aika harvinainen, vaikka onkin ihan nimipäiväkalenterista löytyvä vanha nimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

wt joka ei kunnioita miestään eikä perinteitä vaan on itsekäs narsisti narttu. kannattas kuunnella miehen toiveita ja ottaa juhani nimeks.. jos jatkat tota rataa voit joskus kohdata kivan jutun eli miehes rupee pettää;)

Vierailija
4/28 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä nimi.

Vierailija
5/28 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten joku tälläinenkin voi jotakuta ärsyttää.. Ihan hyvä nimi.

Olisitko itse laittanut miehesi mieliksi jonkun sun mielestä tyhmän nimen lapselle?

Vierailija
6/28 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin esikoispojalle etunimeksi miehen suvun perintönimen, josta aluksi en pitänyt. Se oli miehelle niin tärkeä asia. Nyt olen oppinut pitämään nimestä.

Vierailija
7/28 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota naisille tyypillistä ajatusmaailmaa että vain koska he ovat raskaana ja synnyttävät niin he omistavat koko lapsen ja miehellä ei mitään oikeuksia. Eikös nimet kuulu päättää yhdessä? Säälin miestäsi, vaikutat melko pirttihirmulta.

Vierailija
8/28 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä laittanut! :)

Vierailija
9/28 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin perusteluja asiaan ap.

Kun en vaan tykkää, niin en tykkää ja sillä sipuli. Ei mielipideasioista voi kiistellä... ap

Vierailija
10/28 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis kelvannut mulle. Mun miehen suvussa kiertää Kalervo. Varmasti tyhmempi monenkin mielestä.

Vierailija
11/28 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Kullervot ja Eenokit menee edelle. Juhani on nätti nimi.

Vierailija
12/28 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kahdella pojalla Juhani kolmantena nimenä. Juniorille laitoin ihan siks, et sattui syntymään isäni kuolinpäivänä ja Juhani oli isäni toinen nimi.

Yrjöä en laittas pojalle nimeks. On niin tarkka synoniimi vastenmielisestä tapahtumasta.

Vierailija
13/28 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten nyt saman isän kahdelle lapselle samaa nimeä laitettaisiin??! Tosi typerää olisi. Meillä on isältä perinyt lapsi toisen nimensä Juhani, mutta se sattumalta sopii etunimeen niin hyvin, että totta kai laitettiin. Mielestäni nimessä on kiva olla jotain tuollaista "jotain vanhaa" ja toisessa nimessä se onnistuu hyvin ilman, että tarvitsee siitä paineita ottaa. Sääli toisaalta olisi, jos monta sukupolvea kestänyt ketju katkeaisi vain mamman tinttailun vuoksi. Näin on lähipiirissäni käynyt. Ei voinut edes kolmanneksi nimeksi laittaa vain ja ainoastaan siksi, että HALUSI kieltaytyä. Kertoi tämän itse. En jaksa ymmärtää, eihän se olisi hänelta ollut pois.

Nimenä Juhani on ihan neutraali, ei mikään kamala jos ei niin ihanakaan.

Vierailija
14/28 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot ettei mielipideasioista voi kiistellä, kun ensin olet julistanut jonkun nimen tyhmäksi?

No on joo oma lehmä ojassa. Mieheni etunimi on Juhani ja samoin esikoispoikani toinen nimi. Miehelleni oli tärkeä saada oma etunimensä pojan toiseksi nimeksi. Mieheni suvun miehillä ollut tapana antaa oma etunimensä esikoispojan toiseksi nimeksi ja koska Juhani rimmasi hyvin minun päättämääni etunimeen, niin kaikki on tyytyväisiä. Patsi ap.

Vierailija
15/28 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli laitoin minäkin jotain perinteistä ja historiaan nojautuvaa. Juhani ei vaan missään nimessä ole "mun" nimi, yhtään sentyylinen mistä pitäisin. Ap

Vierailija
16/28 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikähän annettas tolle meidän pojalle nimeksi?" "Öö.. ei keksi kyllä mitään..."

"Laitetaanko Juhani?"

"No joo, ei taija muutakaan keksiä.."

Vierailija
17/28 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

You honey...on maailman seksikkäin miehennimi ;)

Vierailija
18/28 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen suvussa kiertää just Juhani. Mies sanoi jo ennen kuin oli lapsia, että heidän suvussaan on tapana antaa vanhimmalle pojalle jokisikin nimeksi Juhani tai jokin sen johdannainen. Sanoin, että meidän suvussa ei ole. No ei tarvinnut tapella kun ei tullut vanhinta eikä nuorinta poikaa.

Vierailija
19/28 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen suvussa kiertää just Juhani. Mies sanoi jo ennen kuin oli lapsia, että heidän suvussaan on tapana antaa vanhimmalle pojalle jokisikin nimeksi Juhani tai jokin sen johdannainen. Sanoin, että meidän suvussa ei ole. No ei tarvinnut tapella kun ei tullut vanhinta eikä nuorinta poikaa.

eli sun mukana ei oikeastaan pojan nimeä olisi niin vahvasti tullutkaan. Kamalaa, että pitää tuollaisessakin asiassa noin päteä. Pääasia että etunimi on sellainen että molemmat tykkää, ja sitten toinen nimi sovitellaan. Onpa hirveitä ämmiä jos ei voi edes suvussa jatkavaa nimeä laittaa, mitä se haittaa???

Vierailija
20/28 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mv en tunne ketään, jolla olisi Sakari ensimmäisenä nimenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä