***Sokerihiiren HERKKULAKKO***
Nyt se alkoi, katsotaan kauan kestän :)
Eli pannassa ovat karkit, pullat, sipsit, limut yms sokeriset naposteltavat...
Katsotaan miten tytön käy
Kommentit (36)
Hei,
hienoa ap! Minäkin haluaisin nyt yrittää. Lopetin tupakan polton puolitoista vuotta sitten, ja olen sen jälkeen jäänyt ihan koukkuun makeaan. Olen ollut koko elämäni hoikka, ja nyt tullut painoa 13 kg lisää tuon herkuttelun seurauksena!
Nyt koen olevani valmis tähän seuraavaan taisteluun. Ajattelin etten heti stressaa noista herkuista, kun minulle se tupakka oli kuitenkin aina ykkösvihollinen. Mutta ensi viikon alussa aloitan myös herkkulakon, tarvitsen tämän muutaman päivän valmistautumisajan vaan ensin.
Pidetään tämä ketju yllä, tsemppiä ja muiden kokemuksia kaivataan täälläkin!
Minäkin ilmottaudun mukaan. Herkkujen syöminen meni mulla jo niin elämää hallitsevaksi, että heti aamulla mietin, onko eilisestä suklaalevystä jäänyt kaappiin vai täytyykö käydä kaupassa. Ihan normaalia on suklaalevy ja karkkipussi päivässä. 4 päivää herkuttomuutta takana. Nyt sinnikkäästi yritän saada kiloklubin ohjeiden mukaan syötyä kasviksia ja kuituja tarpeeksi ja pitää kalorit noin 1500:ssa. Kaikki kauheet sairaudethan meitä uhkaa, jos jatketaan suklaalinjalla.
Tsemppiä kaikille.
Tää olis niin ihanaa jos onnistuis. Koitin ja jo ekana päivänä tuli niin karmee päänsärky että pakkasin lapset kärryyn ja käveltiin kaupasta hakee suklaata. Mulla 1v9kk ja 5vko pojat ja pojat ja isompi jo hiffaa ja osaa pyytää kun näkee että äitikin syö. Eli päivisin muun ruuan lisäks tulee vedettyy karkkia ja sit illalla kun lapset on nukkumassa nii sit tulee mätettyy monta tuntia.. kai sitä pitää imetystä syynä... mitens te muut, onko ollu päänsärkyä ja miten kauan se on kestäny?
Olen suklaa-addikti; pystyn vetämään illan aikana esim. Fazerin pähkinäsuklaalevyn tai Tupla Shuffle-pussin. Kumpikin on vissiin n. 1000kcal. Jos jättää noi pois, pitäis periaatteessa laihtua kilo/viikko.
En ole aiemmin edes tsekannut kalorimääriä, tänään katoin ne, ai huh-huh. Lisäksi olen kauppareissulla iltapäivällä ostanut JA syönyt ajaessani Magnum Infinityn (340kcal). Voi kääk!
käynyt mielessä pakkasessa olevat jäätelöt :D
Mutta perhana, en ole herkutellut tänään. Kyllä tämä tästä, sisulla mennään. Pakko saada kiloja pois ja jos ei kiloja, niin ainakin vähemmän pöhöttynyt olo, ugh!
Tavoite on 66kg -> 60kg näin alkuun :)
-ap-
Mulla alkamassa karkkilakko ja siitäkin jo ennakkoon vieroitusoireita. Kauhea olla koukussa makeaan
juoda kuivaa siideriä??
Mäkin haluaisin aloittaa herkuttelulakon, mutta ensiviikonloppuna on kauan odotetut juhlat ja aion juosa niissä kuivaa siideriä.
Siinähän ei ole sokeria. Eli sokeriset sidukat, limut yms pois.
Minä tein tammikuun lopulla samansuuntaisen päätöksen. Ensimmäisen kuukauden oli hankalaa mutta nykyään ei tee herkkuja lainkaan mieli. En siis osta itselleni kotiin lainkaan enkä syö jos muu perhe herkuttelee. Mielihalu on poissa jostain syystä täysin. Kylässä olen syönyt koska noloa kieltäytyä jos pullaa tai muuta työnnetään nenän eteen.
Mansikat ovat erinomaisia herkutteluhetkiin tähän aikaan vuodesta ja taatusti terveellisempiä.
Mites siellä sujuu lakkolaiset??
Täällä yhä lakkoillaan ja hyvin menee :) Paino tänä aamuna 63,8kg, eli hienosti on laskusuunta. Eipä haittaa yhtään, vaikka tippuisi siihen 60kg. Varsinaisesti en laihduta, mutta näyttäisi silti paino tippuvan ns. "sivutuotteena", kun syö hiukan järkevämmin ja katsoo mitä suuhunsa laittaa :)
Ihanaa päivää teille. Meillä täällä paistaa vihdoinkin aurinko sadepäivien jälkeen.
-ap-
Kiva, Ap, kun ylläpidät tätä ketjua! Pysyy vire meillä muillakin yllä. ;)
Ilman karkkia ja jäätelöä on menty edelleen. Vohveleita söin maanantaina pari mansikkahillon kera, mutta sellaista en salli itselleni usein. Kerran viikkoon korkeintaan. Huomasin kyllä, että menkkoja ennen teki makeaa hulluna mieli, mutta nyt kun alkoivat, makeanhimokin on tiessään. Ei tee yhtään vaikeaa kävellä kaupassa karkkihyllyjen ohi. :)
Jatketaan!
t. 17, se 4.7. aloittanut
Mahtavaa!!
Ja lakossa itse sinnittelen yhä. Tai ei tämä mitään sinnittelyä enää edes ole. Olen aika päättäväinen persoona ja kun jotain päätän, sen päätöksen myös pidän. Hyvä niin ja kroppa kiittää :)
Punnitsin itseni eilen ja paino oli 64,7kg (lähtöpaino 66kg) Painoa lähtenyt siis 1,3kg 9 päivän aikana. Vatsan turvotus on hävinnyt ja selvästi olen vyötäröltä kaventunut, kun housut menee jalkaan ilman änkeämistä ;) Vielä on pudotettavaa, mutta olen antanut itselleni aikaa lokakuuhun asti pudottaa nuo loput kilot. Tavoite 60kg, ihanne 58kg.
Tästä on hyvä jatkaa. Tsempit kaikille ja koitetaan jaksaa!!!
-ap-
Mahtavaa!!
Ja lakossa itse sinnittelen yhä. Tai ei tämä mitään sinnittelyä enää edes ole. Olen aika päättäväinen persoona ja kun jotain päätän, sen päätöksen myös pidän. Hyvä niin ja kroppa kiittää :)
Punnitsin itseni eilen ja paino oli 64,7kg (lähtöpaino 66kg) Painoa lähtenyt siis 1,3kg 9 päivän aikana. Vatsan turvotus on hävinnyt ja selvästi olen vyötäröltä kaventunut, kun housut menee jalkaan ilman änkeämistä ;) Vielä on pudotettavaa, mutta olen antanut itselleni aikaa lokakuuhun asti pudottaa nuo loput kilot. Tavoite 60kg, ihanne 58kg.
Tästä on hyvä jatkaa. Tsempit kaikille ja koitetaan jaksaa!!!
-ap-
Yritän laihduttaa 53 kg 49 kg ;-) olen nyt herkkulakossa noim viikon sillä viikon päästä on halloween juhlat ystäväni luona ja siellä on jos jonkinlaisia herkkuja :)
En nyt osaa tarkkaa sanoa kuinka kauan olen ollut lakossa, ehkä juhannuksesta asti, mutta siis muutaman kerran on tullut lipsuttua, tai olen antanut itselleni luvan esim. ravintolassa syödä jonkun menun jäliruokineen eli ei saa olla liian ehdoton muuten menee mönkään. Välillä iskee makean himo ja siihen sitten mansikoita, light limua tai sokeritonta vadelmakeittoa = toimii ja oikeastaan ei edes enää himota usein. Jos haluaa laihtua, hedelmiä tai mehuakaan ei kannata ihan kaksin käsin vetää...
Alkoholia olen juonut kaksi kertaa ja ihan meni kyllä makeitakin juomia, mutta nämäkin olen itselleni sallinut eli olen höllännyt kaikki tai ei mitään meininkiä.
Tarkoitus olisi laihtua 10-12 kg, nyt jo kolme kadonnut. Tosin olen siis jättänyt huonot hiilarit muutenkin pois ja lisännyt liikuntaa. Heikkoutena mulla hedelmäirtokarkit ja Aino suklaajäätelö, veikkaisin että mulla on tullut viikossa ainakin 3000 ylimääräistä kaloria herkuttelusta. Ja BMI on siis tällä hetkellä about 23,5 eli en ole mikään lihava mutta painan 10 kg enemmän kuin 2 vuotta sitten :( eikä edes raskaudet ole syynä...