Onko hölmöä, jos annamme toiselle tyttärellemme saman toisen nimen kuin minulla on?
Esikoisen nimen perään toinen nimeni ei sopinut. Haluaisin tuon nimen kuitenkin säilyvän suvussa... Onko ihan hölmöä antaa se toiselle tyttärelle? Vai kuuluuko vanhempien toiset nimet antaa nimenomaan vanhimmalle tytölle ja pojalle?
Kommentit (8)
Eli olen perinyt äitini toisen nimen, ja olen perheemme kuopus. Eikä asia ole koskaan ketään harmittanut.
Ja jos joskus poika saadaan niin sille tulee toiseksi nimeksi mieheni toinen nimi joka kulkee myös suvussa. Minun etunimeni ei kulje mitenkään suvussa, mutta haluaisin, että tästä lähtien kulkisi.
Eli ei ole hölmöä, tiedän paljonkin sellaisia " tapauksia"
monilla miehillähän on toinen nimi joka " kulkee suvussa" . ihan hyvin voit antaa nimen tyttärellesi:)
Tarkoitin siis sitä, että onko hölmöä antaa vasta toiselle tyttärelle vanhemman nimi, kun esikoiselle ei annettu! En kysynyt sitä, onko ylipäätään hölmöä antaa lapselleen oma toinen nimi. Tietenkään en velvoita tytärtäni jatkamaan nimiperinnettä, se on ihan hänen oma valintansa!! Minulla vain on kaunis toinen nimi (äidiltä peritty) jonka haluaisin antaa tyttärelleni, mutta ensimmäisen tyttären etunimeen se ei sopinut.
ja sen tytöstä tuli " viivi maija pauliina"
mun mielestä kuulostaa tosi typerälle! mutta kaipa äiti oli niin ihastunut omaan itseensä ja nimeensä, että haluaa tyttärensä olevan uusi MINÄ
taiyhtä hyvin kaikille