Miksi Porilaiset ovat niin outoja?
Kaikki porilaiset ovat todella outoa sakkia ja he kirjoilevat erittäin paljon sekä ovat ihan hulluja liikenteessä. Miksi?
Kommentit (164)
No ku ne joutuu asuu nii lähel Raumaa.
Tääl on työttömyyt ja sit vieraspaikkakuntalaisii turistei.
Vierailija kirjoitti:
Tääl on työttömyyt ja sit vieraspaikkakuntalaisii turistei.
Ja paljo juoppoi ja mukavuudenhalusii ihmisii.
Ei porilaiset mitään hulluja ole, ei pitäisi yleistää jos 40% on tua noin vinksahtaneita, muualla Satakunnassa sen hämäläis peräisistä on noin 30% sellaisia. Mutta parannusta on koko ajan tulossa sitä mukaan kun maahantulijat lisääntyvä kauppalassa. Kuitenkin raumalaiset tukevat tätä porilaisten maakuntaa, joten on niitä kahjoja muuallakin kuin porin pohjoispuolella olevat porilaisten joo kunnat.
Pääkaupunkiseudulla ollaan sit taas niin stadilaisia että ihan raivostuttaa. Kaikki muut asuu vaan jossain landella ja että lehmän paska haisee heti kehä 3 jälkeen. Jos jonkun mielestä Pori on hirvee paikka niin älkää helvetti vieköön tulko tänne.
Mä muutin Poriin ja oon huomannu, ett oon enempi Porilaine ku ne ite! 😁
Ei porilaiset lyhytsaisia ole, ovat hämäläisiä, ja yrittävät matkia etelämpänä asuvia Luvian suomalaisia. Mutta ovat taatusti Suomen kateellisimpia.
Jussi Vareskin sanoi että mikä helvetti noita porilaisia naisia vaivaa.
Vierailija wrote:
On kyllä oikeasti erikoista sakkia. Miehen sukulaisia asuu Porissa ja ollaan käyty siellä sukujuhlissa. Ei jösses sentään..just sellasta, jos muistatte sen Satuhäät ja Duudson Yasminin.
Ei silti tunnen myös muutaman tosi hauskan ja huumorintajuisen porilaisen, eli kai niitäkin löytyy. Mutta jos joku muualta vierailee Porissa niin varmasti päälimmäisenä mieleen jää se todella tyly ja töksähtelevä puhetyyli.
Turpa kii ny heti.
Tunnistan itseni aloituksesta. Olen Porilainen!
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 08:40"]
Mulle riitti 5 kk asumista Porissa. Onneksi sain toisen työpaikan pääkaupunkiseudulta. Sisäänpäinlämpiävää porukkaa, jolla on aivan törkeän ruma puhetyyli. Yök.Tervemennoo vaa. Ei tääl on mikkää pakko assuu jos ei tykkää. Me tykätää ja se o pääasia.
Se o just parast porilaisuures et ei tartte ol kellekkä miäliks.
sää muistutit mua mukavasti yhrest vanhasta tutust kirjotustyyliltäs, mut sit mää muisti, et se kuali vuasi takaperi. Rauha häne muistolles!
Outous on usein hyvä asia. Kuka nyt tavis haluaa olla? Ei ainakaan porilainen :D
Porista on kotosi kaikki suomen suuret tähdetki, et ei turha kaupunki ja poris ei paskahousut pärjää et seki on meriiitti, mikä auttaa elämäs mones kohtaa.
Vierailija wrote:
Ei porilaiset lyhytsaisia ole, ovat hämäläisiä, ja yrittävät matkia etelämpänä asuvia Luvian suomalaisia. Mutta ovat taatusti Suomen kateellisimpia.
Mitää hämäläistä nähtykkää. Mee ny jo!
Ei olla hämäläisiä, menny ny menee!
Tavistiinat ei Poriin synny, eikä siellä pärjäisikään. Luonnonvalinta.
En porilainen kan kännas rätt egendomlig för en som är van vid en malen biff i en brioche.
Meis porilaisis yhristyy kival taval hämäläinen hitaus ja varsinais-suomalainen vittumaisuus.
Vierailija wrote:
Juu häme o jossai vitus, ja ei me luvialaisii matkit. Venepakolaisiks sanotaa niit. Kateellisii ollaa vähä ittellemme, ei oikee tiä mite päi olis ku o näi hyvä tyyppi.
Kui ni?