Astianpesukone hajosi, suosittele hyvää ja enne kaikkea kestävää merkkiä ja mallia.
Kommentit (48)
Olen tykännyt, äkkiä siihen tasoon tottuu.
AEG on ollut jo vuosia osa Electroluxia. Käytännössä siis AEG:t ovat samoja koneita kuin Zanussit, Rosenlewit ja Electroluxit.
Mutta kuten kerroit, näin on ollut jo vuosia. AEG:n tason lasku taas on enemmän lähivuosien juttu.
17
Meillä on nimittäin just Miele ostossa, mutta kauhistuin, kun ei astiaskorillisia malleja ole enää ollenkaan tarjolla. Laiskana ihmisenä ajattelen, että olis paljon helpompi vaan heittää ne haarukat koriin kuin asetella jollekin tasolle
Se tasohan on aivan mielettömän hyvä!!
Laitan aterimet järjestyksessä pikkulusikat, lusikat, haarukat ja veitset.
Kuivina kaappaan vain tsetti kerrallaan ja laitan laatikkoon. Nopeaa ja kätevää.
.
En itse haluaisi alkaa järjestää likaisia aterimia oikeaan järjestykseen tiskikoneeseen laittaessa. Eikä se ainakaan onnistuisi pieniltä lapsilta (ainakaan ylimääräsitä sotkua aiheuttamatta).Pesutuloksen kannalta aterintasossa on puolensa, mutta tekee se koneen täytön ja tyhjennyksen monimutkaisemmaksi. Ennen aterimien otto vaati yhden kumarruksen tiskikoneen suuntaan, nyt sinne joutuu kääntymään edestakaisin useamman kerran.
Kuivina kaappaan vain tsetti kerrallaan ja laitan laatikkoon. Nopeaa ja kätevää.
En itse haluaisi alkaa järjestää likaisia aterimia oikeaan järjestykseen tiskikoneeseen laittaessa. Eikä se ainakaan onnistuisi pieniltä lapsilta (ainakaan ylimääräsitä sotkua aiheuttamatta).
Pesutuloksen kannalta aterintasossa on puolensa, mutta tekee se koneen täytön ja tyhjennyksen monimutkaisemmaksi. Ennen aterimien otto vaati yhden kumarruksen tiskikoneen suuntaan, nyt sinne joutuu kääntymään edestakaisin useamman kerran.
Ennen aterimien otto vaati yhden kumarruksen tiskikoneen suuntaan, nyt sinne joutuu kääntymään edestakaisin useamman kerran.
Hyötyliikuntaa!! Itse olen täysin tykästynyt aterintasoon, korit ovat jotenkin niin epähygienisiä ja muilta astioilta tilaa vieviä.
Ennen aterimien otto vaati yhden kumarruksen tiskikoneen suuntaan, nyt sinne joutuu kääntymään edestakaisin useamman kerran.
Hyötyliikuntaa!! Itse olen täysin tykästynyt aterintasoon, korit ovat jotenkin niin epähygienisiä ja muilta astioilta tilaa vieviä.
Vaikka totta puhuen, muutoinhan keittiösuunnittelusss pyritään minimoimaan turhat askeleet ja tekemään toiminta mahdollisimman helpoksi. Harmi, ettei tiskikoineissa noudateta samaa periaatetta.
Muutoinhan Miele on huippulaatuinen, tosin Suomessa aivan ylihinnoiteltu.
27
Siemens tekee hyviä ja parempia astianpesukoneita. Suosittelen ostamaan sellaisen Saksassa valmistetun kunnollisen koneen (toinen vaihtoehto noille Siemenseille on et ne on valmistettu Puolassa ja Turkissa, ne on ne halvemmat mallit, joissa on usein sit jotain muovikaukaloa yms.. Se on ainakin astianpesukoneasentajan mukaan ainut kone, jonka uskaltaa liittää lämminvesihanaan ja sellainen nopeuttaa huikeasti pesemistä. Monet nykyaikaiset astianpesukoneethan pesee jotain 2h20 min astioita mikä tarkoittaa ainakin meidän tupakeittiössä, että olkkarissa on muuten koko ajan tiskikoneen hurinaa.
Eurotech, toiminu sellaset 14 vuotta. Ja toimii vieläkin
Siemens tekee hyviä ja parempia astianpesukoneita. Suosittelen ostamaan sellaisen Saksassa valmistetun kunnollisen koneen (toinen vaihtoehto noille Siemenseille on et ne on valmistettu Puolassa ja Turkissa, ne on ne halvemmat mallit, joissa on usein sit jotain muovikaukaloa yms.. Se on ainakin astianpesukoneasentajan mukaan ainut kone, jonka uskaltaa liittää lämminvesihanaan ja sellainen nopeuttaa huikeasti pesemistä. Monet nykyaikaiset astianpesukoneethan pesee jotain 2h20 min astioita mikä tarkoittaa ainakin meidän tupakeittiössä, että olkkarissa on muuten koko ajan tiskikoneen hurinaa.
Meilläkin avokeittiö, eikä tiskikoneesta kuulu mitään ääntä päällä ollessa (juurikin tuollainen Siemensin laadukkaampi malli). Se on totta, että lämminvesiliitännällä ovat paljon nopeampia. Itsellä tosin kytketty kylmään veteen (LVI-asentaja ei suositellut lämminvesiasennusta).
Ja kuten tässä ketjussa useaan kertaan todettu, Bosch on myös hyvä, koska on käytännössä ihan sama kuin Siemens, vain myydään eri nimellä. Itse tosin miellän Mielen vielä Siemens/Boschia laadukkaammaksi, oli vain meidän budjettiin turhan kallis.
Aterintasoa pelkäävällä: Tässä Mielen mallissa tekniset tiedot väittävät, että aterintason sijaan olisi kori? http://www.gigantti.fi/product/kodinkoneet/astianpesukoneet/G4040UWHITE…
Minulla on yksi Mielen halvimmista malleista. Halusin aterintasollisen astianpesukoneen, ja lisäksi toivoin Miele-merkkistä. Olen kuullut hyvää Mielestä ja laadusta, ja lisäksi yhden imurin verran oli positiivista omaa kokemusta merkistä + sukulaisten kokemuksia kyselin.
Olen käyttänyt työssäni kymmeniä eri merkkisiä ja mallisia astianpesukoneita. Aterintasolliset koneet ovat kokemukseni perusteella olleet miellyttävimpiä täyttää. Lisäksi Mielen sisätilat on järkevästi suunniteltu. Ei ehkä hienoja nappuloita tai kauniita yksityiskohtia, jotenkin vain niin asialliset ja monikäyttöiset, täyttä rautaa (tai muovipinnoitettua terästä käsittääkseni).
Esimerkiksi alakorissamme on paikat tarjottimille, ja muuten aika lailla vain pelkkä kori ja muutamat piikit lautasille. Sinne saa tilanteen mukaan vaikka kolme kattilaa ja kaksi paistinpannua ja parit kannet, tai vaihtoehtoisesti paljon erikokoisia lautasia, korkeitakin tarjoilulautaisia. Monikäyttöisesti suunniteltu, vaikka muunneltavia osia ei ole paljon (keskikori kyllä liikkuu ylös ja alas tarvittaessa)
Ja kahden hengen talous kyseessä siis. Tyytyväinen olen ollut, mutta en voi vielä sanoa kestävyydestä mitään, ollut vajaan vuoden. Käyttömukavuus on erinomainen. Ääni on hiljainen.
Ainut miinus on se, että tässä lähes halvimmassa mallissa ei ollut jäljellä olevan ajan näyttöä, jos sen kokee tärkeäksi. Etupaneelin nappulat selkeitä, ja ohjelman valitseminen on tosi helppoa. Vertaan tätä vanhempieni Rosenlew-astianpesukoneeseen, jota en ikinä oppinut käyttämään, vaikka asuin sen kanssa yli 15 vuotta.
ja hintaero on näin kestävään koneeseen aika pieni. todella tyytyväisiä ollaan,
hyvin 19 vuotta, joten ostimme samaa merkkiä olevan muutama kuukausi sitten. Malliltaan se on hintahaitarin yläpäästä eli Saksassa tehty. Hyvin toimii ja on hiljainen. Edellisessä oli kovempi ääni, mutta siihen sopi enemmän astioita kuin tähän nykyiseen.
Meillä Miele ollut käytössä reilun 14 vuotta, joka päivä päällä, mitään vikaa ei ole ollut.
Ruokailuvälinetasoon tottuu tosi nopeasti ja puhdasta tulee, kun eivät mene haarukat ja veitset päällekäin, kuten ruokailuvälinekorissa.
Suosittelen kaikille Mieleä, paras pesukonemerkki ehdottomasti.
Oli aiemmin Rosenlewin kone (tuli asunnon mukana, usi asunto), hajosi 5 vuoden jälkeen ja kerran oli rikki jo takuuaiakana. Ostin Mielen tilalle ja tosi hyvä kone on ollut. Ja uskomattoman hiljainen, alkuun piti tarkastaa onko se edes päällä:-) Tilava, ja hyvin mahtuu astiat. pseutulos hyvä ja kuivaa hyvin. Voin lämpimästi suositella.
Meillä on ollut Siemensin 1300 euron malli, Mielen 1300 euron malli ja kumpikaan ei kestänyt yli 5 vuotta. iso perhe tosin. Paras on Metos ja se pesee 1.5 minuutissa koneellisen eli sen mitä menettää kun käyttää tosi kuumaa vettä niin säästää käyntiajassa.
http://www.metos.com/page.asp?pageid=prods&languageid=FI&groupid=554&pr…
halvempiakin Metoksia on toki tarjolla, mutta mitään muuta en voi suositella.
Meillä Miele ollut käytössä reilun 14 vuotta, joka päivä päällä, mitään vikaa ei ole ollut.
Ruokailuvälinetasoon tottuu tosi nopeasti ja puhdasta tulee, kun eivät mene haarukat ja veitset päällekäin, kuten ruokailuvälinekorissa.
Suosittelen kaikille Mieleä, paras pesukonemerkki ehdottomasti.
Metokset sitten vielä ihan omassa sarjassaan, toki tuplasti hintaa, mutta ovat ikuisia ja pesuohjelat kestää alle 2 minuuttia. Miele voi olla hyvä, vanhat oli parempia kuin uudet.
Miele g4201u tavallinen ruokailuvälinekori.
Meille myös myytiin AEG:n laitteet huippumerkkinä. Tiskikone pettymys, muut laitteet hyviä. Sitä paitsi on jo korjattu vuonna 2009 ostettu, ei lämmittänyt enää vettä kunnolla ja astiat jäivät märiks, joku roottoriongelma kait. Ei tulee enää tuota merkkiä, kun joskus hajoaa. Ainoa plussa, että kuivaa hyväksi, sen jälkeen kun korjattiin.
En vaihtaisi MISTÄÄN hinnasta sellaiseen koriin. NEVEREVER!
Suosittelen mitä tahansa Mieleä. Kallein aina paras. Miele kestää.