Maalisvauva 2013
Joko löytyy muita tähän pinoon? Itse plussasin reilu viikko sitten ja laskurin mukaan la on 1.3. Kolmas lapsi, yllätysvauva tulossa:) Pojat 10/08 ja 02/11. Aika tarkkaan 2v ikäero nuorimmaiseen tulossa. Mahtaa riittää vipinää ensi keväänä. Pahoinvointia on ilmennyt (ei oksentelua), lievää päänsärkyä, vessassa ravaamista ja repäisykipuja.
Toivottavasti saadaan iso joukko kasaan:)
JohannaAl 5+4(?)
Kommentit (65)
Mihin sä Suvi olet perustanut sen ryhmän? Mä kurkin täältä sivuilta ja kurkkasin facebookistakin, mut ei löytynyt!?!
http://www.vauva.fi/ryhma/kortti/218/maalismurut_2013
tein suljetun ryhmän eli hakea pitää mutta en ole mitenkään tiukka portsari ;)
...just äsken. Ja odotan innolla odotan pääseväni mukaan =) Voikohan siellä vaihtaa chattaillenkin mielipiteitä?
Tänään plussasin, pitäisi olla nyt 4+2 ja 20.3 laskettu aika. Ennestään minulla on kaksi lasta, jotka ovat kolmannen lasketun ajan tienoilla 2v4kk ja 3v5kk. Ensin tuntui, että kivan pitkä ikäero tulee keskimmäisen ja nuorimman väliin, mutta sitten aloin miettiä, että kolme lasta alle 3,5v.. :D Mutta kyllä se siitä!
Ainut jännä on, että aloitan uudessa työssä kahden viikon päästä. Koeaika on ja kaikkea, niin koskahan kehtaa kertoa. Raskaus oli kyllä toivottu, mutta yllättävän nopea.
Oireita on tissisärky, noustessa tulevat vihlaisut, kevyt kuvotus, kahvi ei maistu, lämmöt normaalia korkeammat. Niin ja huimaa ehkä normaalia enemmän.
Olsiko muita halukkaita facen ryhmiin? Minulle sopisi se.
virva, 4+2
Eilen plussasin :) Eli toinen olisi tulossa.. Laskujen mukaan olisi laskettu 9.3.. Mut tosiaan nuo laskurit sanoo että nyt 6+3. Mut kun laskee itse kalenterista pitäisi olla 6+5? Mut tosiaan varmaan kuukautiskierto vaikuttaa asiaan. Oireita täällä alaselkä särkyä ja välillä nippasee alamahasta ja tekee mieli syödä kokoajan jotain pientä, montakohan kiloa tulee nyt.. Viimeksi tais tulla jotain 16 kiloa.. Pitänee hieman rajottaa syöpöttelyä, ainakin herkkuja. Mut tosiaan vielä tietenkin pelko et pysyykö sisällä vaavi.. Nyt vaan odottelua.. tsemppiä kaikille.
Joku salattu ryhmä ja pistä linkki tänne.
Ku mulla ainakin facessa sellasia "kavereita" joiden en todellakaan haluan tietävän raskaudesta.
Ja siellä facessa tulee pörrättyä päivittäin (tai useamman kerran päivässä)
mut tää palsta on vähän uusi mulle, niin tuntuu jotenkin helpommalta mennä vaan facebookkiin.
Mä voin tehdä sen ryhmän kyllä, hetki pieni. :)
Johnis, mulla kävi tokan lapsen kohdalla niin, että kävin varhaisultrassa vaan liian aikaisin. Siitä seurasi 10pvä piina, kun piti pelätä tuulimunaa. Mulla on pidempi kierto kuin ihmisillä yleensä, vaikka se nyt normaalijakaumaan taitaa asettuakin. No, seuraavassa ultrassa sydän sykki jo hyvin. Kyse lieni myös vähän ultralaitteesta, joka oli varmaan vähän vanhahko. Myös ultraajan taidot vaikuttavat kovasti, kun on kuitenkin kyse jostain millien kokoisesta alkiosta vasta.
Tsemppiä Johnis! Mulla on myös ollut tuulimunaraskaus, ja kyllä siitäkin selviää vaikka se surullista onkin.
Itselle kuuluu seuraavaa: toissapäivänä seksin jälkeen tuli verta, mikä toki säikäytti. Ei sitä sen jälkeen ole enää tullut lainkaan, että lieni tökkäysvamma. :D Tissit kipeet aaltoilevasti ja lämmöt yli 37 (lapsettomuustaustalla olevana mittailu on jäänyt kai päälle vähän.. :D) ja eilen nukahdin sohvaan illalla klo 21. Kahvia en meinaa saada alas, tylsää. Kahvi on elämäni pelastaja. Välillä myös kuvottaa, vaikka se OIKEA oksetus tulee varmaan vasta parin viikon päästä.
EDIT: Olen nyt tehnyt sen ryhmän, ja jotta voi liittyä, pitää kertoa minulle kuka on niin kutsun. Laittakaa vaikka sähköpostia virvaliekki (a) yahoo.com niin minä kutsun teidät ryhmään. :)
virva 4+jotain
Terve!
Täällä tanssittiin häitä 9.6. Omissa häissäni en halunnut olla raskaana, joten pikkukakkoselle näytettiin vihreää valoa häiden jälkeen. Kuherruskuukaden tuloksena ilmestyi maanantaina (16.7) tikkuun kaks viivaa. Esikoiselle taitaa tulla ehkä vähä myöhästynyt 2- vuotislahja. Hän täyttää 2 vuotta 6.3 ja nyt LA menee sinne jonnekkin 21.3 paikkeille. Käytin tämän vauva sivuston laskuria ja se antoikin mun yllätykseksi kolme päivämäärää 19,20,21 maaliskuuta. Onkohan nyt keksitty et naisilla on eripituiset kierrot vai miksi näin? Oireita ei ole oikeastaan ollut muuta kun vessassa ravaaminen ja lisääntynyt valkovuoto. Tai mies oli kuulemma epäillyt itsekseen jo jonkin aikaa kun mulla ei ole ollut menkkoja ja mahakin kuulemma pömpöttää. Vielä kyllä tuntuu epätodelliselta, niin siksi aion ensi kuussa varata ajan ultraan. Pelkoja lisää se että ensimmäinen raskauteni syksyllä 2010 paljastu tuulimunarakaudeksi viikolla 11. Nyt vaan yritetään rennolla fiiliksellä odotella. Samaa rentoa fiilistä ja onnea toivotan teille kaikille muille tämän ryhmän odottajille! Liityn kans mielellään facebook ryhmään. Käyn laittamassa mailia sulle Virva.
Pieni korjaus edelliseen. Tullimunaraskauteni oli tietenkin vuonna 2009 eikä 2010 (sillonhan odotin jo onnelisena esikoistani). Sattui pieni ajatuskatkos. Ajattelin että on parempi heti käydä korjaamassa asia, niin kenenkään ei tarvitse ihmetellä.
Kolmas raskaus on alkanut ja kaikkea hyvää tietysti toivon. Neuvola oli eka tänään jo ja kaikkea lippua ja lappua täytettiin ja kotiinkin ison kasan sain. Kaksi ekaa lastani 6v ja 4v ovat ekasta avioliitostani ja nyt kolmas tulee uuden miehen kanssa. Tosin olemme jo 2,5v olleet yhdessä.
Tissit ovat olleet todella kipeät mitä ei ole aiemmin ollut ja olen palellut ihan hirmuisasti. Myös kuvotus on alkanut ja kahvia en voi sietää enää..
odottavin mielin siis :)
Mihinköhän kohtaan viestiketjua tämä tulee, kun en tietänyt mihin vastaan :DD
No niin ensiksi kiitos Virvalle tsemppi viestistä, taisi olla apua!? :)
Kävin siis tänään uudestaan varhaisultrassa kun viikko sitten näytti siltä että on tuulimunasta kyse, mutta yllätys yllätys nyt näkyikin jotain jota olin koko viikon niin kovasti toivonut, siellä näkyi pieni alkio ja syke löytyi!!! :)
Viikkoja tänään vasta 6+0, joten kierto ollut paljon pidempi kuin aluksi laskettu, alunperin tänään olisi ollut 8+0, joten kahden viikon heitto.
Nyt LA 13.3
Joten mukana jälleen, vaikka meinasin jo toivon heittää viime viikolla.
Ja toivottavasti mukana maaliskuisissa pysytään loppuun saakka!! :)
Huomenta!
FB-ryhmä kiinnostaa täälläkin! Tämä vauva-palsta on jotenkin niin hankala käyttää kun ei ole tottunut, fb:ssä tulee lorvittua enemmän ;)
Onko teitä jo monta siinä? Onko se salainen ja jos siihen liityn niin pamahtaako seinälleni teksti "X liittyi MAALISVAUVAT 2013-ryhmään", jolloin kaikki saisivat tietää... ;)
Fb-ryhmässä on tällä hetkellä vissiin huimat kolme ihmistä, lisää mahtuisi. Se on facebookin tietojen mukaan sellainen ryhmä, jota ei voi löytää millään haulla jos ei tule kutsutuksi ryhmään. Kukaan ryhmään kuulumaton ei voi nähdä mitä ryhmässä puhutaan.
Mutta toki aina omalla nimellä esiintyminen on tietynlainen riski. Enkä ota vastaan syytöksiä jos fb:n tekniikka pettäisi. Olen silti luottavainen. :)
Olen tänään yksin kotona lasten kanssa, mies on työkaverinsa syntymäpäivillä. Täällä kävi hullu raskaustestinainen tekemässä taas lisätestejä ja analysoimassa viivan vahvuutta. Jep, vahvempi on, huoh.
Luulin jotenkin, että kolmatta olisi helppo odottaa rennosti, että luottaisi vain kaiken menevän hyvin. Ei se kyllä silleen mene, vaan oma kärsimätön ja pelkääväinen luonne puskee läpi tässäkin. Onneksi kuitenkin nämä toiset pitävät suhteellisen kiireisenä. Olisi vain ihan superkiva päästä jo siihen varhaisultraan.. vaan sitäkin pitää odottaa ainakin 3vko, mielellään 4.
Mitäs muille kuuluu? Itsellä vähän tylsää kun täällä yksin kykkinyt koko päivän. :)
virva 4+jotain tai ehkä jo 5+?
Moi kaikille!
Täällähän on jo pitkä liuta viestejä, kiva lukea teidän tuntemuksista samassa tilanteessa.
Iltatähti näyttäisi olevan tulossa meidän perheeseen. Ennestään meillä on kaksi poikaa -04 ja -06. Heillä on ikäeroa 1v 7kk - ja nyt nuorempi on siis 6,5v. joten aikalailla eri tilanne kun viimeksi raskaana ollessa. Iltatähteä ehdittiin toivoa viitisen kuukautta ennenkuin tärppäsi, kaksi ensimmäistä tulivatkin aivan heti kun mahdollisuus annettiin.
37 vuotta on jo ikää ja on vähän varovainen olo, uskaltaako vielä iloita vauvauutisesta. Raskauskalenteri kertoo la:n olevan 17.3. Vielä ei olla puhuttu kenellekään, enkä neuvolaankaan soita vielä muutamaan viikkoon. Raskausoireita on jonkin verran ilmassa: pahoinvointia, vatsa pömpöttää (turvonnut), väsymystä. Alaselkääkin särkee.
Uskomattoman hienolta tämä tuntuu! Toivotaan, että kaikki menisi hyvin. Paljon onnea kaikille tuleville maalisvauvojen äideille :)
Mama -74
Tännekö todella tulen, toivottavasti ei ole liian aikaista.
Eli aamuvarhaisella ilmestyi digitaaliseen teksti Raskaana 2-3 viikkoa. Neljättä lasta odotellaan ja toivottavasti hänet elävänä ja kunnossa myös kotiin saadaan.
Ikää on 37 vuotta ja takana keskenmeno sekä kohtukuolema, joten kahdentytönäiti saat seuraa pelkokeskusteluun...
Meillä pojat 04, 09 (kuolleena syntynyt) ja 10.
Miten siihen fb-ryhmään nyt sitten pääsee, kun en haluis täällä julkisesti ilmoittaa nimeäni...?
AngelsMama rv 4+2
Puhelimessa kysyin varatessani ensimmäistä neuvola-aikaa asiasta. Mukava täti rauhotteli että jutellaan nyt ensin ja katsotaan kaikki normaalit jutut samallalailla kuin muutenkin. Että jos näkyy joissain testeissä kromosomipoikkeamia tms niin tehdään lisätutkimuksia, siinä on aika isot riskit kun testit otetaan sitten ilmeisesti sieltä kohdusta hyvin alkuvaiheessa.
Oon nyt sitte siinä ihan rauhassa ja oottele vaan? :) nohh. positiivisin mielin ni kaipa se siitä.
Mä oon kanssa nuita laskettuja-aikoja funtsinu, tai lähinnä viikkoja. Joidenkin mukaan on nyt 7vko, ja toisella sivulla sitten 6? No, onneks kohta on se eka neuvola! Tulee vähän todempaa tästäkin.
Mites muuten ootteko kellekään kertonu? Itse en, eikä mieskään ole, ajateltiin suvun rapujuhlissa syksyllä valaista miksei likalle napsut maistu. :D
FACEBOOK ryhmästä!! jos liityn, pomppaako etusivulle kaikkien frendien nähtäväksi? ois aika inha tapa kaikkien kuulla, kun en sitä vielä tahtois tapahtuvan.
Ihana lukea teiän juttuja.
Hauskaa sunnuntaita!
Tänään plussasin, mutta tässä loman kiireissä en ole tajunnut aiemmin ihmetellä viipyviä kuukautisia, joten laskettu aika osuu johonkin maaliskuun puoliväliin :) toista odotan, kattelin että Johniksen kanssa aika samoissa mennään, meillä esikoinen nyt 2v 7kk :)
Vähän eri meininki kun ekan kanssa, silloin kyttäsin joka kuukautisia ja silloin tein plussatestinkin heti samana päivänä kun kuukautisten piti alkaa...
Pistän viestiä että pääsisin tuonne facebook-ryhmään, kun tosiaan siellä tulee enemmän pyörittyä. Mutta pistän tämän keskustelunkin talteen ja liityn tonne vauva.fi ryhmäänkin, sen sitten näkee missä keskustelua käydään.
Jokseenkin typertyneet on vielä fiilikset, toki on yritetty raskaus, mutta ei nyt mitenkään hirveän aktiivisella yrittämisellä...ei nyt ihan neitsyt Maria -osastoa, mutta kuitenkin :-D
Osaako joku neuvoa miten tohon ryhmään pääsee kirjoittamaan? Pääsen kyllä lukemaan, mutta sitten se pyytää kirjautumaan (uudestaan) ja tunnukset ei käy? Kummaa.
Mulla on huono olo, jee ja yök! Kiva kun on oireita niin ei ole niin paranoidi tunne. Mutta tylsää ällöillä koko päivä. Eilen meni 24/7 pienessä kuvotuksessa, onneksi kuitenkin vain mietoa. Syömään pystyy eikä laatta lennä. Eiköhän se tästä pahene vielä, nyt on kuitenkin vasta 5+.
Varasin ajan varhaisultraan, joka on nyt 8.8. illalla. Koitan luikkia sinne töistä, ja sen jälkeen ei niin haittaa vaikka saisivat tietää töissä. Todennäköisyydet ovat jo puollella, jos siinä kaikki on hyvin.
Myös housut kiristävät ja tuntuvat epämukavilta. Kaamea pallo-olo kun turvottaa mahaa niin. Tilasin jo hennesiltä äitiysvaatteita, farkut, legginssit ja topin. Muistan vanhastaan miten äkkiä minusta tavalliset housut tuntuvat epämukavilta. Aiemmista raskauksista kaapista löytyy muutama äitiysaikaan sopiva paita ja mekko sekä kaksi hametta, eiköhän näillä pärjää. Lopussa ehkä tarvitsee lököhousut (siihen aikaan kun mikään ei enää tunnu mukavalta päällä muttei alastikaan voi olla).
Eipä muuta, lähden antamaan lapsille kaaka-autoa ja perunarieskaa. :) Mukavaa päivää kaikille!
virva 5+jotain
Elikkäs pikkukakkosta odotellaan. Ennestään meillä on poika, 1v7kk. Huomenna ensimmäinen neuvola, viikkoja olisi, jos nyt oikein laskin, 8+1. Näin ollen LA olisi 10.3.
Pahoinvointia ei ole ollut lainkaan, hieman rupeaa pyörryttämään ja tulemaan huono olo jos on pitkän aikaa syömättä, lähinnä aamuisin, mutta muutoin ollut hyvä olo. Esikoisesta oli pahoinvointia, joten nyt mukava kun ei mitään ole. Väsymys tosin on piinannut muutaman viikon ja rinnat tuntuvat kahdelta ilmapallolta.
Esikoinen oli aikoinaan isokin yllätys, kun taas tätä toista on jo jonkin aikaa toivottu. Ehkäpä siksi myös tuo keskenmeno pyörii enemmän mielessä. Esikoisesta kerroimme melkein heti kaikille perheenjäsenille ja ystäville, kun taas nyt on oltu hieman varovaisempia tuon uutisen ilmoittamisen suhteen. Joskin muutaman viikona kuluttua on ystäväpariskuntamme häät, joissa olen kaasona, joten eiköhän siellä pian keksitä miksi en juo :)
Mutta positiivisilla mielin jatketaan ja odotellaan innoissaan ensimmäistä ultraa :)
Mulla on tällä hetkellä menossa 5+2 ja laskettu aika on 14.3.
Ei oo mitään pahaa oloa vielä, mahaa vaan jomotellut melkein joka päivä ja välillä terävempiä vihlaisuja.
Enkä oo vielä soitellut neuvolaan, tarttis varmaan kattella milloinkas se soitto aika on ja yrittää joku päivä soittaa sinne. Ku siin menee kuitenkin muutama päivä ku huomaan, et ai kello onkin jo noin paljon ja soitto aika mennyt jo ohi.
JohannaAL, juu, meillä on kaks ensimmäistä vähän alle 2 vuoden ikäerolla ja keskimmäiselle ja tälle tulevalle tulee kans noin 2 v. Huonolla tuurilla yli kaks vuotta, mut luultavasti vähän alle. :)