Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalisvauva 2013

03.07.2012 |

Joko löytyy muita tähän pinoon? Itse plussasin reilu viikko sitten ja laskurin mukaan la on 1.3. Kolmas lapsi, yllätysvauva tulossa:) Pojat 10/08 ja 02/11. Aika tarkkaan 2v ikäero nuorimmaiseen tulossa. Mahtaa riittää vipinää ensi keväänä. Pahoinvointia on ilmennyt (ei oksentelua), lievää päänsärkyä, vessassa ravaamista ja repäisykipuja.

Toivottavasti saadaan iso joukko kasaan:)

JohannaAl 5+4(?)

Kommentit (65)

1/65 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä enää ketään aktiivisena? Olisin mielellään liittynyt mahd. facebook ryhmään jos vielä otatte henkilöitä sisään..? Mulla oli siis laskettu aika huhtikuun puolessa välissä mutta poikamme päätti syntyä maaliskuun 20 päivä. :)

Vierailija
2/65 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

plussatestin (oikeasti siis 9 testiä) viime viikolla tehnyt. LA näyttäisi osuvan 28.2. mutta helmikuun odotuspino on jo siirtynyt faceen, niin päätin aloittaa kirjoittelun vasta maaliskuisiin :)

Jos kaikki menee hyvin, niin tulossa siis toinen lapsi, esikoinen on nyt 1v1kk.

Olen varaillut jo varhaisultran heinäkuun puoliväliin, kun on niin epätodellinen olo, enkä oikein usko, että masussa on ketään ennenkuin näen sykkivän sydämen ruudulla :)

Oireita on jonkun verran, mutta pahoinvointia ei, mikä tietysti pelottaa, kun esikoisesta voin todella huonosti (hitsit kun en vaan mista koska se pahaolo oikein silloin alkoi!). Väsymys painaa, vessassa ravaan ja vatsassa juilii ja repäise välillä.

Nyt vaan peukut pystyyn, että pikkuinen pysyy matkassa loppuun asti!

satu 5+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänään plussa testin ja sieltä ne tuli kaksi paksua punaista viivaa! Laskurin mukaan LA ois 6.3.13? Olin aika yllättynyt,kun vasta ajattelimme että toinen lapsi saa tulla kun on tullakseen,niin "tulikin" heti,vähän on tänään ajatukset olleet sekavat.

Esikoinen on nyt 2v 8kk.

Oireita on että vessassa saa ravata,repäisy kipuja on,kun nousee nopeasti ylös tuolista niin kivasti vihlasee. Ja väsyttää kylläkin. :)

Ajattelin että jos kävisin varhaisultrassa,niin kuin esikoisen kanssakin. Toivotaan että kaikki sujuu hyvin, ajattelin että ei varmaan kakkosen kanssa stressaa niin paljon,mutta huomaan kyllä että heti se nosti päätään kun plussa tuli :( Johku 5+0?

Vierailija
4/65 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla tuli digitestiin viesti että raskaana 1-2 viikkoa, joten täällä sitä ollaan. LA on laskureiden mukaan n. 15.3. Olemme yli kolmekymppinen pariskunta ja esikoista odotetaan. Ajattelin soitella gynelle ensi viikolla ja kysellä aikaa joskus loman jälkeen elokuulla.

Oireet ei vielä mitenkään dramaattiset. Nännit ovat suht arat, rinnat pullukan oloiset, maha vähän pömpöttää, ja täysi olo kuin olisi juuri syönyt vaikken ole vielä aamiaiseenkaan koskenut.

Jänniä päiviä luvassa! Seurataan miten kehittyy.

Kata & muru rv 3+3

Vierailija
5/65 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista kirjoittaa tuo tuohon ostikoksi, mutta totta se on. Meille tulee kolmas vauva jos kaikki menee hyvin 8.3. Lapseni ovat nyt 7 ja 4 v joten hoitoapuakin on luvassa :).

Tänään on viikkoa 5 ja huomasin juuri nyt ikävää oksennuksen tunnetta kurkussa.. :( Ei kiva. Tyttärestäni oksensin tasan kerran ja pojasta en kertaakaan. Luulin jo että tämä menee samalla kaavalla, mutta nyt tuntuu kyllä aika öklöltä olo.

Rinnat tuntuvat siltä kuin olisi jo maito nousemassa. ;) Mielialanvaihteluitakin löytyy, mutta sehän kuuluu "taudin kuvaan". Hauskaa kuulla teistä muistankin odottajista.

Onko mukana ns "henkisiä ihmisiä". Oletteko huomanneet raskauden aikana mitään muutoksia energioiden aistimisessa ym? Olen enkeli-energiahoitaja ja muutoksia myös tällä rintamalla positiiviseen suuntaan. :)

Vierailija
6/65 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelin tänään neuvolaan, yllätykseksi sain kuulla että neuvolan laskurin mukaan tänään olisikin jo viikkoja 6 + 0? Ja sain ekan neuvola ajan 30.7, ja viikkoja onkin sitten jo melkein kymmenen, sanoi että menee vähän pitkälle kun kesälomat sotkee. Viikoilla 8-9 pitää soittaa jo ultra aika kun toi neuvola menee "niin " pitkälle, niin sanoi täti neuvolasta etten sitten jää ilma ultra aikaa sinne viikoille 12-13. Jotenkin tuntuu että aika menee nyt nopeasti kun katselin tota kalenteria, mutta kyllä se vielä ehtii hidastumaan, odottavan aika on pitkä!! La ois nyt tämän päiväisen tietojen mukaan 7.3.13

Ja tälläinen hätähousu kun olen niin varasin myös varhaisultran 16.7, jännää että mitä siellä näkyy, toivottavasti kaikki hyvin. T. Johku

Vierailija
7/65 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään siis plussattu ja kolmatta odotellaan. Esikoinen -09 ja kuopus -11

Hui ku alkoi jänskättämään.

Itse olen kolmikymppinen kotiäiti.

Vierailija
8/65 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilulle 40 -vuotiaalle perheelliselle äidille myös maalisvauva2013 tulossa, jos tosiaan kaikki menee suunnitelmien mukaan

kolmas lapsi tulossa

Vierailija
9/65 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

25.6 plussailtu, oli vielä keskiviikkoaamuna (27.6.) pakko varmistaa toisella testillä vaikka ensimmäinenkin selkeä oli =) Sain neuvola-ajan jo ensi keskiviikolle, kun en oo aivan täysin varma nyt viikoista kun viimeks kuukautiset ollu toukokuun alkupuolella, mutta 14.6 testi näytti vielä negaa. On kuukautiset olleet kyllä muutenkin todella epäsäännölliset, kierto siis varmaan ollu myöhässä kenties? Pahaa oloa ei juurikaan ole havaittavissa, tissit senkin sijaan saavat olon tuskaiseksi, masua nipistelee ajoittain ja unta riittäisi melkein heti uudestaan herättyä =)

Esikoista siis odotellaan..

Vierailija
10/65 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tervetuloa ja onnea kaikille:)

Omien laskujen mukaan mulla on viikkoja nyt 6+2. Oon ollut todella väsynyt. Pahoinvointi on ympärivuorokautista. Lievää mutta häiritsevää. En ole soittanut vielä neuvolaankaan. Ehkä parin viikon päästä sitten.

Äiskä83 teillä näyttää olevan vähän samat ikäerot lapsilla kuin meillä. Meidän pojat on 4v4kk ja 2v kun tämä syntyy. Jännittää tuo 2 vuoden ikäero edelliseen. Tuntuu niin vauvalta vielä tuo 1v5kk:)

Tämä raskaus ei siis ollut suunniteltu. Toivottu toki ja kolmas olisi joka tapauksessa haluttu muutaman vuoden sisällä. Tuntuu vaikealta sisäistää olevansa raskaana...Ehkä se tästä:)

JohannaAl

11/65 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei odottavat, täälläkin yksi plussannut.

Esikoinen on tällä hetkellä 1v2kk eli hieman alle kahden vuoden ikäerolla mentäis. Hui. Nettilaskureiden mukaan olis LA 2.3. mutta siihen kai tulee varmuutta sitten kun ollaan neuvolassa käyty. Meinasin huomenna soitella aikaa. Oireita on tosi paljon vähemmän kuin esikoisen aikaan, pahoinvointi on olematonta, väsyttää kylläkin ja naama kukkii mikä on se ärsyttävin oire kai ;) Rinnatkaan ei oo kipeät. Mies-raukka kärsii kuitenkin koska olen ihan hirveä äkänen nykysin..esikoista odottaessa itkin ja nauroin koko ajan. Hieman siis yö-päivä eroa havaittavissa :D

Näillä eväillä me mennään.

-suvi- rv6+1(?)

Vierailija
12/65 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Täällä myös epävarmoissa tunnelmissa. La näyttäisi olevan 10-11.3. Testannut olevan ovistesteillä kun kuukautiset 1,5 viikkoa jo kateissa. Takana vaikeita raskauksia, esikoinen taivaassa ja kotona yksi lapsi joten jännityksellä odotan mitä tuleman pitää. Neuvolaan soitin tänään ja sinne sain ajan ensi kuun alkuun.

Nyt siis laskujen mukaan 5+2..

Vierailija
13/65 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikeat raskaudet vaikuttavat varmasti odotukseesi. on pelkoa ym. epämääräistä tunnetta. toivon sydämeni pohjasta, että kaikki menisi hyvin =)

itelläni ollut vaikeuksia tässä alkuraskaudessa. Liekkö jännitystä vai hormonaalista sekaisuutta, kun tuntuu ettei uni tule luomusti ollenkaan. unettomuuden takia olen joutunut ravaavaamaan lääkärissä jo useamman kerran.

kiva, jos muutkin kirjoittaisivat, jos on vastaavia kokemuksia, ni saatais tukea toisiltamme =)

Vierailija
14/65 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt iltaa kohden on tullut kova km pelko, voi kauhea. pääsisipä pian ultraan....

Vierailija
15/65 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään siellä kävin, vaikka ekaksi aika olikin vasta 16.7, mutta muutin sen kun tuntui vaan että pitäisi käydä. Ja niin nyt käyty on siellä, löytyi sikiöpussi 1cm kokoinen, kaikki muuten ok mutta ei löytynyt sykettä!

Joten nyt sitten viikon päästä uusi käynti, toivon että syke löytyisi, tai muuten kyse on tuulimunasta.

Lääkäri sanoi että viikkoja on tänään 7+0, kuukautisista laskettuna. Pieni toivo kuitenkin olisi että, hedelmöittyminen olisi tapahtunut myöhemmin, sikis ei siellä mitään sykettä vielä näkyisi. Mutta jotenkin tuntuu että tämä oli tässä.

Mitään vuotoa ei ole ollut, raskausoireitakin vielä on.

Olen jotenkin tänään lohduttautunut sillä ajatuksella että, onneksi minulla on jo yksi ihana pieni poika, vaikka tämä ei nyt onnistuisikaan.

Lääkäri lohdutteli että positiivista on että tulen "helposti" raskaaksi.

Toivon kaikille muille onnea odotukseen!

Vierailija
16/65 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

=( ikäviä nuo pelot. oletko minkä ikäinen kahdenlapsenaiti?

17/65 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös yksi innokas maaliskuista odottava. :) 24v ekakertalainen. 5+4 mennään nyt, elikkä nettilaskurien mukaan 15.3 ois sitte la.

toivottavasti kaikki menee hyvin!! ens kuun alkuun saatiin eka neuvolakäynti mikä jännittää nyt jo. :)

itteeni myös pelottaa monetmonet asiat. Ehkä eniten suvuissamme kulkevat sairaudet. Sekä kehitysvammaisuus suvussa.

Mutta pakko yrittää olla ressaamatta, se se pahin vissiin on?

Vierailija
18/65 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdäänkö teillä Wilhelmiina jotain ylimäärääisiä tutkimuksia raskauden aikana noiden sukurasitusten vuoksi?

Se stressaaminen se onkin raskasta, ja kun pitäisi vaan yrittää olla miettimättä kaikkea mahdollista. Tämä raskaus tuli meille myös yllättävän nopeasti, mutta iloinen yllätys.

Itselläni on takana useampi keskenmeno sekä kohtukuolema, jonka vuoksi edellinen raskaus oli todella raskas henkisesti. Kun kuukautiset nyt jäi pois, ajattelin että nyt en ehkä stressaisi niin paljon mutta kyllä ne pelot sieltä vain tulee. Niiden kanssa on vain elettävä ja toivottava parasta.

Olo on ollut hieman heikko jo välillä, etovaa oloa ja väsymystä. Mutta se on vain merkki siitä että raskaana ollaan joten en vielä ainakaan suostu valittamaan :)

Miten nuo laskurit oikein laskee, minulla la 10 tai 11.3 mutta viikkoja 5+3, Wilhelmiinalla enemmän viikkoja ja myöhemmin la. Meneekö kierron pituuden mukaan siis..

Niin ja joku kysyi,kolmissakymmenissä täällä mennään :)

Vierailija
19/65 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, minäkin mietin noita laskettuja aikoja. Minulla siis viikko vähemmän (4+4) ja sama LA kuin Wilhelmiinalla. Tulin kanssa siihen tulokseen että kierron pituudesta johtuvaa eroa.

Itsellä ei edelleenkään kummoisia oireita. Joitain outojakin löytyy. Joskus ulosteen kanssa tulee kirkasta verta - liekö ummetuksesta tai peräpukamista, en tiedä. Olen myös juonut paljon vettä viime aikoina, joten virtsa on ollut aika laimeaa mutta haisee jotenkin .. miten sen nyt sanoisi .. vähän siemensyöksyltä. Liekö vaan paljon hormoneja seassa. Tai nenä liian herkkä.

Huomenna alkaa loma ja odotan sitä kuin kuuta nousevaa. Ajattelin tänään varata gynelle aikaa loman jälkeen elokuun alkuun.

Voimia kaikille ja eritoten niille joilla on pahojakin oireita! Unettomuus voi tehdä hulluksi.

20/65 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan näin aluksi että perustin ryhmän "Maalismurut 2013". Sinne saa liittyä, pliis :)

Paljon voimia pelkojen kanssa, kahdenlapsenäiti. Olet ajatuksissa. Olet jo kestänyt niin paljon ja niinhän ne sanoo että kokemuksista tulee vahvemmaksi ihmiseksi. Toivottavasti saat pian ajan ultraan ja varmuutta siihen ettei pienokaisella ole hätää. Epäluulossa on vaikeaa elää.

Unettomuus on kanssa varmaan aika ihna vaiva. En tiedä oikein mitä sanoa tähän koska itselläni se "ongelma" että meinaa nukahtaa koko ajan. Tuntuu, että voisin nukkua vuosia. Väsymys on myös vienyt muitakin, pinnallisisempia, haluja pois. Viime raskaudessa pihistin koko 9kk ajan mitä en tahdo tällä kertaa tehdä. En tajua miksi raskaus aina vie haluni pois. Mutta joo, asiat varmaan voisi olla huonomminkin...

Tiistaina soittelin neuvolaan ja sain ajan yllätykseksi jo ens viikon torstaille. Sitten olis sit kanssa eka ultra. Saahan nähdä mitä sieltä löytyy.

-suvi-