Finnmatkoille tulee luokkia, joissa metelöivillä pikkupentuperheillä ei ole mitään asiaa! :)
http://www.iltalehti.fi/matkajutut/2012070315792841_ma.shtml
Ei millään pahalla vauvaperheitä kohtaan, mutta on alettu ajattelemaan vihdoinkin muidenkin ihmisten hyvinvointia :) Nuoret toisistaan nauttivat pariskunnat ja miksi ei vanhemmatkin,jotka haluavat matkalle ilman pikkulapsiperheiden möykkäämistä.
On todella hyvä, että toisiinsa keskittyviä seurueita ja pareja pääsee matkustamaan rauhassa. Pikkulapsiperheiden vauvat ja taaperot eivät ole matkan kohokohta, eikä muita kiinnosta heidän viihdyttäminen ja huomionhaku.
Lapsiperheiden huomionhakeminen ja luulo siitä, että se teidän räkisevä muksu olisi muiden ihmisten ihailun kohde, on pelkkää haaveunta.
Muille ihmisille oma seura, omat puolisot menee teidän vauvojen viihdyttämisen edelle. Teidän pennut ei ole millään tavalla tärkeitä tai kiinnostavia muiden mielestä, joten todella hyvä, että saavat rauhassa matkustaa.
Voisi vielä nämä räkäsuomijuntit pistää perheiden kans samaan käytävään istumaan, niin saavat räkistä ja metelöidä vauvaperheiden kanssa kilpaa.
Ketään ei kiinnosta kuunnella huonokäytöksisiä, itsekkäitä ja maailmanomistajaksi luulevia pentuja, jotka oikeesti luulee olevansa maailman ihanin..huom: muidenkin mielestä. Vaan eipäs ole, ei todellakaan! :)
Kommentit (109)
Itse en kyllä ole koskaan törmännyt mihinkään näistä lieveilmiöistä, vaikka aika paljon lomaillaankin. Joskus lomalennolla jonkun lapsi on huutanut jonkun aikaa ja olihan se ärsyttävää mutta ei mun lentoa pilannut.
Millainen räkänokkakiljuja olet itse ollut?
Tämä maailma alkaa olla tosi suvaitsematon. Yksi ei halua samalle lennolle lapsia, yksi ei halua känniääliöitä, yksi ei halua istua läskin vieressä...Ja jossain ei voida sietää naisia!
Itsekästä touhua sanon minä, vaikka ymmärrän täysin, että esim. jonkun nuorenparin unelmaloman kohokohta eivät ole viereisellä penkkirivissä telmivät tenavat. Joten siinä mielessä on ihan hyvä, että on esim. lapsiystävällisiä paikkoja ja sitten paikkoja, jonne lapset eivät ole tervetulleita. Mutta kai meidän jokaisen kannattaisi muistaa, ettemme olisi nyt järkeviä aikuisia, jos me emme olisi joskus olleet niitä ärsyttäviä ja metelöiviä kakaroita.
ap:lla on lapsiperheitä vastaan, kun pitää noin haukkua? Ainahan ihmiset ovat saaneet tehdä lomamatkansa rauhassa ilman lapsiperheitä, 1-luokassa reittilennolla ei ole pelkoa, että ne alempien yhteiskuntaluokkien lapsiperheet tulevat viereisille penkeilla.
Minä taas en välittäisi yhden hyvin käyttäytyvän lapseni kanssa joutua sinne kiljukaulaosastolle. Omaa lastani siedän hyvin lentokoneessakin, käyttäytyi jo alle 2v hyvin lomalennot, koska olin varannut hänelle eväät ja tekemistä matkan ajaksi. Ne muut senkin lennon lapset taas... vauvat nyt itksee milloin mistäkin syystä, mutta isompien kohdalla suurin syy metelöintiin ja kiukutteluun on vanhemmissa.
Ihan hyvin voisi sijoittaa lapsien kanssa matkustavat ja ilman lapsia matkustavat koneen eri päihin, ei siitä pitäisi olla kenellekään kohtuutonta haittaa, korvatulppia vielä varmuuden vuoksi jakoon. Lomakohteissa sitten majoittuvat eri hotelleihin ja kaikilla on mukava loma.
mutta jostain kai tuollainen vihamielisyys oikeastikin kumpuaa. Tosi omituista.
Itsellä ei onnistu, ei ole ukkoa tai kaveri saa lapsen, jonka itse haluaisi, jostain löytyy syy, ei normaali aloita tuollaista tarinaa.
Voin vain kuvitella minkälainen järkyttävä ja vastenmielinen äpäräpentu sinä ap olet ollut, joten tämä juttu on todella hyvä, ettei vain ole riskiä joutua samanlaisten lasten kanssa tekemisiin.
Jos minä pidän lapseni teistä kaukana enkä anna heidän vilkaistakaan teihin päin, voisitteko ystävällisesti jo lopettaa tuon huomionhakuisen huutelunne siitä, kuinka teillä ja vain teillä on oikeus sitäjatätä? Lapsiperheitä kiinnostaakin ihan kauheasti sun ihq kaveriporukka tai poikaystävä ja kuinka nyt pääsee koko viikoksi panemaan/juomaan/riitelemään niin että koko hotelli raikuu? Tekään ette ole varsinaisesti mikään kaikkien ihailun kohde, jota mielellään väistetään ja kumarrellaan ja pelätään ettei vaan tule paha mieli kun lapsi erehtyy sanomaan moi. Sillä kun koneessa on yksikin rajaton, ärsyttävä räkänokka niin tietenkin ne kymmenet muutkin ovat samanlaisia!
Ketään ei kiinnosta kuunnella huonokäytöksisiä, itsekkäitä ja maailmanomistajaksi itseään luulevia yli-ikäisiä pentuja, jotka oikeesti luulee olevansa maailman ihanimpia muidenkin mielestä. Van eipäs ole, ei todellakaan ;)
jatkuvasti äänessä olevat kailottajat ja kikattavat ja baarireissuistaan selontekoa tekevät nuorehkot kanssamatkustajat, noin niinkuin muutamia muitakin häiritseviä ryhmiä mainitakseni.
Nimim. Kokemusta on.
ap kuulostaa tutulta, taitaa olla se siideripissis joka on kerran ollu lentokoneessa ja siellä oli - iik - taapero! Ap ei voinu ottaa mässyä ja siideriä kun se taapero - yök - katsoi ap:ta.
No joo, en mäkään jaksa yölennoilla metelöiviä minkään ikäisiä, mut mistä on lähtösin tää käsitys, että lapsiperheet on huomiohakusia ja kuvittelee että kaikki haluaa lapsen syliinsä tms?
kuule etkä edes haista muita ihmisiä. Ihan yksin saat pallossasi nautiskella matkastasi. Hohhoijaa.
Jos elämän äänet ottavat noin koville, suosittelen että pysyt kotona.
voi olla ihan ilman lapsia ja jopa niitä kännikaloja... ;DD
Samaan kastiin on menossa moni muukin.
jatkuvasti äänessä olevat kailottajat ja kikattavat ja baarireissuistaan selontekoa tekevät nuorehkot kanssamatkustajat, noin niinkuin muutamia muitakin häiritseviä ryhmiä mainitakseni.
Nimim. Kokemusta on.
Meille suomeenkin ylipainoisille lisämaksu, koska vievät vievät vähintäänkin kaksi paikkaa, painonsa lisäksi kuluttavat polttoainetta mm. pakkaamalla mukaan isompia vaatteita ja syömällä enemmän. Ja tietenkin kaikki läskit hikoilevat ja puuskuttavat tosi häiritsevästi, joten ihan matkustusmukavuudenkin takia niille oma karsinansa.
Vammaiset omaan osastoonsa, nehän kuolaa ja mölisee ja on muutenkin niiq ihan karseita.
Kaikki, jotka ovat olleet eläinten kanssa tekemisissä viimeisen viikon aikana eristetylle osastolle ettei kukaan allerginen saa anaalifarktista (tai jotain) shokkia ja kuole.
Niin joo, ja jos kaksi miestä tai naista matkustaa keskenään niin nehän voi olla vaikka homoja. Yöks!
Mun mielestä kans kasvissyöjät ja muut ruokavammaset pitäis laittaa omalle osastollensa kun ne niiden lautaset on jotenkin tosi outoja.
Lisäx ois tosi jees, jos edessäolevan selkänojaa ei sais laskettua.
Oikeestaan kaikista paras olisi, jos mä saisin lentää ihan yksinäni.
Kaikki voi olla tyytyväisiä!
Mun mielestä pitäisi olla omat loossit penkkinsä kallistaville nukkujille. Sitten pitäisi olla omat loossit bisnesmiehille, jotka levittelevät kannettaviaan ja papereitaan pitkin penkkejä ja se koko ajan kuuluva näpy-näpy-näpyääni on ihan yhtä ärsyttävä kuin joku vauvan itku (viimeksi vieressä oleva bisnesherra näpytteli näpy-näpy-konettaan 6 tuntia putkeen ja joo, ei ole mikään kova ääni, mutta kyllä alkoi ottaa helmoon se näpyttely). Sitten omat loossit näille neideille/rouville, joilla on puoli pulloa sesongin uusinta uutta parfyymia ihollaan ja saman verran hajustettua hiuskiinnettä hiuksissaan. Juu, ja mitään murteella puhujaa mä en ainakaan hakua viereeni, eli omat loossit kaikille murteilla puhuville. On se ärsyttävää kuunneltavaa, kun joku takana olevalla penkillä selvittää 3 tuntia putkeen savonmurteella eukolleen, kuinka oli edellisen kerran Kanarialla vuonna 1976. Ja vielä yhtenä toiveenani olisi oma loossi niille, joiden täytyy käydä hakemassa omasta laukusta eväitä joka 10 minuuttia. Siis se tennissukkiin ja sandaaleihin pukeutunut Jyrki 35 v., joka on varautunut kiitettävän hyvin lentomatkaan ottamalla kasillisen eväitä mukaan. Jyrkin mielestä, kun nämä lentokoneruuat ovat ihan pupun ruokaa, joilla raavas 120 kg Suomalainen mies ei elä. Lentoemännän avustuksella Jyrki saa sullottua tämän ruokakassinsa sinne penkkien yläpuoliseen lokeroon ja istutuu hyvillä mielin ikkunapaikalle, kun haluaa ehdottomasti nähdä maisemia. No, kohteliaasti Jyrki pyytää sitten kanssamatkustajaansa nousemaan ylös n. 10 minuuttia nousun jälkeen, jotta Jyrki voisi ottaa kassistaan vähän limsaa. Mutta voi pahus, juuri, kun Jyrki saa juotua limsansa, niin hän huomaa, että pientä suolapalaa tekisi mieli. Eikun taas ruokakassille ja sipsipussi esiin. Mutta eihän 500g sipispussi nyt raavasta miestä pidä koko 2 tunnin lentomatkaa tyytyväisenä, joten sipsipussin lisäksi Jyrki nousee hakemaan ruokakasistaan vielä suklaalevyn, sämpylän, suolapähkinöitä ja pari pulloa limsaa.
Millainen räkänokkakiljuja olet itse ollut?
Tämä maailma alkaa olla tosi suvaitsematon. Yksi ei halua samalle lennolle lapsia, yksi ei halua känniääliöitä, yksi ei halua istua läskin vieressä...Ja jossain ei voida sietää naisia!
Itsekästä touhua sanon minä, vaikka ymmärrän täysin, että esim. jonkun nuorenparin unelmaloman kohokohta eivät ole viereisellä penkkirivissä telmivät tenavat. Joten siinä mielessä on ihan hyvä, että on esim. lapsiystävällisiä paikkoja ja sitten paikkoja, jonne lapset eivät ole tervetulleita. Mutta kai meidän jokaisen kannattaisi muistaa, ettemme olisi nyt järkeviä aikuisia, jos me emme olisi joskus olleet niitä ärsyttäviä ja metelöiviä kakaroita.
Täytyy kyllä tosin sanoa, että mun romanttista lomaa mieheni kanssa eivät lapset lennolla ole koskaan onnistuneet pilaamaan:D Ei ne sentään sinne hotellihuoneeseen tule. Sen sijaan vain aikuisille tarkoitetut hotellit, tai ainakin uima-altaat ovat mielestäni varsin hyvä juttu.
Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi, että kaikki lapset ovat kiukuttelevia, itkeviä ja häiritseviä? Tai että me vanhempina sallisimme heidän häiritä muita matkustajia tai kuvittelisimme, että lastemme hoito ja viihdytys kuuluisi muille kuin meille vanhemmille?
Eivät ole. Osa matkustaa oikein kiltisti, miksi heidät pitäisi "tunkea" yhtään minnekään?
OLETAT nyt kovasti kaikenlaista ja yleistät muutaman häirikköperheen koskemaan kaikkia lapsiperheitä.
Itse asiassa sävysi on niin hyökkäävä, että alan epäillä sinun itsesi olevan sitä äitityyppiä, joka ottaa "lomaa lapsistaan" ja kyörää heidät mummolaan pariksi viikoksi päästäkseen harrastamaan häiriötöntä bailausta ja uima-altaalla makaamista... ja nyt sitten podet siitä alitajuista huonoa omaatuntoa, ja haluat kompensoida sitä haukkumalla meidät muut, jotka tykkäämme lomailla lastemme kanssa.
karsinoijille, jotka haluatte pitää henkilökohtaisen kuplanne koskemattomana: matkapussukka, joka sisältää seuraavat kolme välinettä:
- korvatulpat, mallia super-suodatin. Eliminoi äänet. Luksusversiossa kuulokkeet, jotka lähettävät meluvasta-aaltoa sekä kirkasvaloa korvakäytäviin.
- halpaluokassa bandannahuivi, luksusversiossa muotoillut tiiviit silmälaput. Niiden läpi ei päivä paista.
- pyykkipoika. Sen voi laittaa nenään, niin etteivät naapurin hajusteet tai muut odöörit pääse aiheuttamaan teille anaalifarkista shollia. Luksusversiossa anatomisiksi kasvatettuja luomupapuja.
- tappi. Tämä asennetaan ennen lähtöä puohon. Luksusversiossa se on koristettu puo-lijalokivellä. Eipä tarvita turhia vessakäyntejä.
Hyvää matkaa!
Minua ei lakkaa ihmetyttämästä kaksi ilmiötä: lapsivihamielisyys sekä se, miten ylipäätään joku kokee lentomatkan lomareissun RATKAISEVAKSI komponentiksi, josta riippuu matkan onnistuminen.
Olen jo 45-vuotias, ja matkustanut pienestä pitäen paljon. Koskaan en ole kokenut, että lentomatka olisi jotenkin nautittava, riippumatta siitä, onko likellä itkevä lapsi tai ei. Kyllä se lentomatka on aina enemmän tai vähemmän ärsyttävä riesa, joka on kestettävä, jotta pääsee nopeasti paikasta A paikkaan B. On ahdasta, on tunkkaista, ruoka on huonoa, astiat muovia, ilmakuopat vaivaavat enemmän tai vähemmän...
Siinä ei paljoa haittaa enää se, jos likellä istuu joku väsymystään tai korviaan valittava lapsi.
-52-
ovat itsekin joskus olleet lapsia.
Tai sitten kun te täydelliset vanhemmat itse hankitte lapsia, niin muistakaa kaikki mitä olette kirjoitelleet tänne. Jotenkin niin ikävää tämä "lapset eivät saa näkyä, eivätkä kuulua". Välillä kun tuntuu siltä, että lapset osaavat käyttäytyä paremmin mitä osa aikuisista...
Ketään ei kiinnosta kuunnella huonokäytöksisiä, itsekkäitä ja maailmanomistajaksi luulevia pentuja, jotka oikeesti luulee olevansa maailman ihanin..huom: muidenkin mielestä. Vaan eipäs ole, ei todellakaan! :)
mutta ootko ikinä ajatellut, että KETÄÄN ei kiinnosta kuunnella myöskään tuollaisen tyhjäpään juttuja, mutta kyllä sä kuitenkin puhut siellä lennon aikana. Ja se kuuluu vähintäänkin edessäsi ja takanasi istuville matkustajille.
Millä tahansa kulkuneuvolla matkaatkin minne tahansa, aina on olemassa se riski että samaan bussiin/junaan/lentokoneeseen/laivaan sattuu lapsia/vanhuksia/läskejä/yksinhuoltajia/juoppoja/narkkeja/tummaihoisia/suomenruotsalaisia/WT:itä/av-mammoja/idiootteja/kehitysvammaisia/nuorisoa/pissiksiä/minkä tahansa inhoamasi ihmisryhmän edustajia.
Jos tämän asian kanssa ei kykene elämään, kannattaa jäädä kotiin.