Finnmatkoille tulee luokkia, joissa metelöivillä pikkupentuperheillä ei ole mitään asiaa! :)
http://www.iltalehti.fi/matkajutut/2012070315792841_ma.shtml
Ei millään pahalla vauvaperheitä kohtaan, mutta on alettu ajattelemaan vihdoinkin muidenkin ihmisten hyvinvointia :) Nuoret toisistaan nauttivat pariskunnat ja miksi ei vanhemmatkin,jotka haluavat matkalle ilman pikkulapsiperheiden möykkäämistä.
On todella hyvä, että toisiinsa keskittyviä seurueita ja pareja pääsee matkustamaan rauhassa. Pikkulapsiperheiden vauvat ja taaperot eivät ole matkan kohokohta, eikä muita kiinnosta heidän viihdyttäminen ja huomionhaku.
Lapsiperheiden huomionhakeminen ja luulo siitä, että se teidän räkisevä muksu olisi muiden ihmisten ihailun kohde, on pelkkää haaveunta.
Muille ihmisille oma seura, omat puolisot menee teidän vauvojen viihdyttämisen edelle. Teidän pennut ei ole millään tavalla tärkeitä tai kiinnostavia muiden mielestä, joten todella hyvä, että saavat rauhassa matkustaa.
Voisi vielä nämä räkäsuomijuntit pistää perheiden kans samaan käytävään istumaan, niin saavat räkistä ja metelöidä vauvaperheiden kanssa kilpaa.
Ketään ei kiinnosta kuunnella huonokäytöksisiä, itsekkäitä ja maailmanomistajaksi luulevia pentuja, jotka oikeesti luulee olevansa maailman ihanin..huom: muidenkin mielestä. Vaan eipäs ole, ei todellakaan! :)
Kommentit (109)
että lapsista häiriintyville on omat osastonsa :)
Ei tarvitse pikkulasten vanhempienkaan niin isosti stressata jokaisesta inahduksesta jonka lapsi päästää.
jos ap hengenheimolaisineen menee johonkin omaan hotelliinsa, omalla lennollaan?
Miksi pitäisi väkisin tunkea samaan kohteeseen, kun kumpikin osapuoli halveksii toista?
Vaikken uusnatseista tykkääkään niin en silti haluaisi kieltää heiltä omia lomakohteitaan ja tunkea mukaan vain siksi että lapsillani "on oikeus" mennä samaan paikkaan.
oikeus rajoittaa toisten ihmisten menemisiä ennakkoluulojen perusteella.
Kuvittelepa jokin toinen tilanne, joka on kumminkin täysin vastaava. Että olisi naisilta kiellettyjä lentoja, koska naiset kälättää ja nauraa ärsyttävästi. Eikö sekään sinusta olisi "keneltäkään pois"?
Kyse on siis ennakkoluuloista, syrjinnästä ja niiden hyväksyttävyydestä.
PS: en matkustele seuramatkoilla, enkä haluaisi väkisin tunkea ap:n kaltaisen nirppanokan seuraksi, ja silti minua ärsyttää kategorinen ikärasismi.
-52-
haluaisitko sinä mennä uusnatsien lomakohteeseen siksi että vastustat sitä etteivät he halua sinua sinne?
Ei ole oikein vihata lapsia ja olla sitä mieltä ettei lapsia pitäisi olla näkyvissä missään. Mutta mulla on tosi vähän lomaa, ja haluan käyttää lomani rentouttavasti, en tehden poliittista agendaa siitä että lapsillani on oikeus olla olemassa. Jos lapsivihaajat saataisiin omaan lomakohteeseensa, se olisi voitto kaikille muille matkustajille.
Jos olisi olemassa naisvihaajien lomakohde, en haluaisi sinnekään. En vaikka kuinka halveksisin niiden ihmisten elämänasennetta. Haluan nauttia lomastani, ja sitä enemmän nautin jos paikalla ei ole ihmisiä jotka vihaavat minua sukupuoleni perusteella.
Nämä ääri-ilmiöt jäävät väkisinkin pieniksi, ja heidän lomakohteensa marginaaliseksi osaksi lomakohdetarjontaa. Lapsia ja naisia vihaamattomat tulevat aina olemaan enemmistö, siitä huolehtii ihan biologiakin.
Mutta vastustan sitä, että uusnatseille, lapsivihamielisille tai naisvihamielisille annetaan MAHDOLLISUUS syrjiä muita.
-52-
surullisia asioita nyky-yhteiskunnasta.
että aikuiset känniääliöt eivät tunnu nostattavan tunteita mutta joku itkevä lapsi kyllä. Me ollaan aika paljon matkusteltu enkä muista kertaakaan olis matkoilla lapset häirinneet jatkuvalla melulla mutta esim viime kesänä meinas hermot mennä totaalisesti hotellissa örveltäviin kännisiin myöhäisteineihin.
Todella tällainen erottelu kertoo paljon nykymaailman minä minä-asenteista. Kun ei siedetä enää mitään muuta kuin omaa napaa!
t.Maiju
tuonne enkä mene sinne itse 10-vuotiaan kanssa. Siis niinhän siinä käy, että kun pienet lapset ovat kaikki yhdessä läjässä, niin villitsevät toisiaan. Meidän 10-vuotias on aina ollut rauhallinen ja kohtelias matkustaja. Kokisin rangaistuksena, jos lapsi tai itse joutuisi moiseen päiväkotiin. Ei kovin fiksu ajatus alkujaankaan.
12-vuotias on ihan eri tapaus kuin 1-vuotias. 10-vuotias on eri tasolla kuin neljän vanha. Mistähän tuo ikäraja on tempaistu?
tuonne enkä mene sinne itse 10-vuotiaan kanssa. Siis niinhän siinä käy, että kun pienet lapset ovat kaikki yhdessä läjässä, niin villitsevät toisiaan. Meidän 10-vuotias on aina ollut rauhallinen ja kohtelias matkustaja. Kokisin rangaistuksena, jos lapsi tai itse joutuisi moiseen päiväkotiin. Ei kovin fiksu ajatus alkujaankaan.
12-vuotias on ihan eri tapaus kuin 1-vuotias. 10-vuotias on eri tasolla kuin neljän vanha. Mistähän tuo ikäraja on tempaistu?
penkkirivejä 12-19 eli eiköhän se meteli kantaudu niille muillekin riveille.:)
Mä vaan mietin että miten tuo käytännössä jollain kuppasella lomalennolla onnistuu. Ei niihin koneisiin mitään äänieristettyjä osastoja saa. Kyllä ne lasten äänet kuuluu vaikka ois muutama penkkirivi välissä. Varmaan taas aika turhaa rahastusta.
ei olisi ainuttakaan humalaista örveltäjää!
Ketään ei kiinnosta kuunnella huonokäytöksisiä, itsekkäitä ja maailmanomistajaksi luulevia humalaisia, jotka oikeesti luulee olevansa maailman ihanimpia. Vaan eipäs ole, ei todellakaan! :)
Myöntäkää nyt mammat että koko jutussa teitä kauhistuttaa vaan se että joudutte itse istumaan sinne lapsilauman sekaan. :D Jokainen kestää tasan omia muksujaan, muut käyvät hermoille ihan samalla lailla kuin lapsettomillakin. Mistä päästäänkin siihen että kyllä niistä lapsista vaan on häiriötä, olkoon kuinka elämän ääniä tahansa. Muutenhan te istuisitte siellä ihan mielellänne, lapsillakin olis varmasti kivaa yhdessä (ja lapsen etuhan on tärkein, eikös?). Mutta sitähän ei saa sanoa ääneen että kaikki lapset ei olekaan ihania, joten purpatatte sitten täällä lapsivihamielisyydestä pelko persiissä.
Lapsiperheet on tähänkin asti ryhmitelty aika lailla koneen etuosaan, mitä olen lomalennoilla lennellyt. Ei kauhistuta, mutta en alkaisi maksamaan mitään ekstraa jos olisin lapseton. Kyseessä kuitenkin ihan normaali järjestely.
Miten siellä koneessa oikein pitäisi olla että ketään ei ärsyttäisi? Jokainen löytää muista vikaa, mutta entäs se oma oleminen?
Eiköhän juuri lapsiperheelliset kaipaa sitä hiljaisuutta, lapsettomat tuskin välittävät niinkään, minusta tuntuu että eniten muiden penskojen kiljuminen ärsyttää niitä, joilla itsellään lapsia mutta ovat jo isompia tai ovat vapaalla lapsista. tuolloin toisten pennkat ottavat aivoon.
Ikävää että tähän on menty. Kun jotkut eivät tajua että metelöidä saa vai oman perheen kesken. eivät tajua milloin penikat pitää saada hiljaiseksi.
Myöntäkää nyt mammat että koko jutussa teitä kauhistuttaa vaan se että joudutte itse istumaan sinne lapsilauman sekaan. :D Jokainen kestää tasan omia muksujaan, muut käyvät hermoille ihan samalla lailla kuin lapsettomillakin. Mistä päästäänkin siihen että kyllä niistä lapsista vaan on häiriötä, olkoon kuinka elämän ääniä tahansa. Muutenhan te istuisitte siellä ihan mielellänne, lapsillakin olis varmasti kivaa yhdessä (ja lapsen etuhan on tärkein, eikös?). Mutta sitähän ei saa sanoa ääneen että kaikki lapset ei olekaan ihania, joten purpatatte sitten täällä lapsivihamielisyydestä pelko persiissä.
peesi.
Nyt meidän kakkiva Taavetti ei olekkaan muiden ihmisten silmäterä, eikä meidän esittämä perheshow olekkaan mahdollista.
Eikait nyt Meidän Taavetin huuto ja itku voi ketään ärsyttää?
meidän pikku Taavetti.
meidän Perhe ja Taavetti ollaan tultu koneeseen, meidän Taavetti.
Hänenhän pitäisi saada huomio kaikilta matkustajilta ja olla kaikkien matkustajien koho kohta.
matkustelustahan menee nyt maku kokonaan pois kun samassa tilassa toisten räkänokat...
Minua ei lakkaa ihmetyttämästä kaksi ilmiötä: lapsivihamielisyys sekä se, miten ylipäätään joku kokee lentomatkan lomareissun RATKAISEVAKSI komponentiksi, josta riippuu matkan onnistuminen.
Olen jo 45-vuotias, ja matkustanut pienestä pitäen paljon. Koskaan en ole kokenut, että lentomatka olisi jotenkin nautittava, riippumatta siitä, onko likellä itkevä lapsi tai ei. Kyllä se lentomatka on aina enemmän tai vähemmän ärsyttävä riesa, joka on kestettävä, jotta pääsee nopeasti paikasta A paikkaan B. On ahdasta, on tunkkaista, ruoka on huonoa, astiat muovia, ilmakuopat vaivaavat enemmän tai vähemmän...
Siinä ei paljoa haittaa enää se, jos likellä istuu joku väsymystään tai korviaan valittava lapsi.
-52-
Miten voi olla niin vaikeaa elämä? Miten voi olla niin vaikeaa olla ystävällinen ihmisille, vaikka niille tuntemattomillekin? Vaikka niille lapsillekin?
Ei kai kukaan oleta, että oman lapsen pitäisi olla joku maailman napa muille. Ei se, että äiti hymyilee lapsensa touhutessa lasten juttuja tarkoita, että nyt koko maailman pitäisi kumartaa ja ihastella. Mutta se äiti yrittää tarjota lapselleen kokemuksia tästä maailmasta, ja tunteen siitä, että se lapsi on hyväksytty yhteisönsä jäsen.
Mikä ihmeen ylpeyden aihe nykyään on tullut siitä, että MINÄPÄ se en tykkääkään kenestäkään muusta kuin vain omista kavereista/lapsista/sukulaislapsista, ihan naurettavaa sössötystä. Ei kukaan oleta, että vieraisiin lapsiin pitäisi salamana rakastua ja alkaa palvoa, mutta kyllä jokaista ihmistä voi ikätasonsa mukaan huomioida asiallisesti ja ystävällisesti. Mitä se on teiltä pois?
Ja ennen kaikkea, miten te toivotte ympäristön suhtautuvan itseenne, omiin lapsiinne, yms.? Vai menikö jo liian vaikeaksi?
ONko tämä maailma ja se lentokone oikeasti parempi paikka, kun ollaan oikein vittupäitä hapannaamoja kaikille, jotka vähänkin särkee just sitä omaa idylliä?
Toisaalta kun en itse kärsi ihmisistä ympärilläni, ja pystyn olemaan ystävällinen ja huomioonottava myös niille pikkunappuloille, mun elämä taitaakin olla aika paljon helpompaa ja kivempaa kuin ap:n ja kaltaistensa.
On myös lapsia, jotka osaa olla nätisti, ei turhia kiukkuile.
Mutta on myös näitä piruja, jotka haluaa kaikkien matkasta tehdä antoisan, itsekäs piru vaatii itselleen kaiken huomion, minäminä asenteisia perheitä riittää.
Se on täysin eriasia.
Vanhemmat vois seurata lapsia, antaa lentoemojen tehdä työ rauhassa, sillä lentoemojen silmäterä ei ole teidän rupuvauvanne.
Vähemmän meteliä pitävät lapsiperheet on ok, jotka kasvattaa lapsia ja ajattelee muitakin matkustajia.
Ne, jotka automaattisesti olettaa muiden ihailevan näiden räkäkanoja, on täysin eri luokkaa, joita kukaan ei siellä varmasti arvosta.
Se miten perhe käyttäytyy, määrää kaiken. Antaako pentujen elää, kuin apinapuistossa. Koneessa on muitakin, kannattaa lapsille opettaa, etteivät omista koko lentokonetta, tai yhtään siitä. ;) kannattaa myös opettaa, ettei ole muiden ihmisten silmäterä. Loppuu ne itseluulot..
just näin.
Mutta vastustan sitä, että uusnatseille, lapsivihamielisille tai naisvihamielisille annetaan MAHDOLLISUUS syrjiä muita.
-52-
Jotkut vanhukset on ärsyttäviä, kun haisevat kuselle, puhuvat kovaa kun eivät kuule ja ovat vähän säikähtäneitä koko ajan, kun eivät enää oikein pärjää. Saisiko siis myös kaikkia muita vanhuksia sen takia alkaa syrjiä? Heille oma kusenhajuinen takaloosteri, missä matkustavat?
Mulla on kolme lasta, ja aina ovat käyttäytyneet asiallisesti lentokoneessa, varmasti ei ole ollut muille haittaa. Miksi heitä pitäisi rankaista siitä, että joku toinen penska mellastaa koneessa?
jos ap hengenheimolaisineen menee johonkin omaan hotelliinsa, omalla lennollaan?
Miksi pitäisi väkisin tunkea samaan kohteeseen, kun kumpikin osapuoli halveksii toista?
Vaikken uusnatseista tykkääkään niin en silti haluaisi kieltää heiltä omia lomakohteitaan ja tunkea mukaan vain siksi että lapsillani "on oikeus" mennä samaan paikkaan.