Miksi terapeuttia ei saa arvostella?
Kommentit (7)
Ei halunnut luopua ns. auktoriteetista/uskottavuudesta terapiatilanteessa, koska se voisi vaikuttaa tuleviin terapiakertoihin. Inhimillinen reaktio, joskaan ei oikea.
Kyllä terapeuttia saa arvostella, jos siihen on pätevä syy. Ammattimaisesti käyttäytyvä terapeutti ottaa kyllä palautteen asiallisesti vastaan.
(tai mikä se virallinen nimitys onkaan) sekä psykiatri, jonka kanssa tutkittiin mun mahdollista bipoa. Kolmelle noista annoin kriittistä palautetta. YKSIKÄÄN niistä ei sietänyt sitä vaan loukkaantui pahemmin kuin normi-ihmiset normitilanteissa. Psykiatri osoitti jopa ovea.
Ihmissuhdetaidot kohdillaan :D todella!
Mä ihmettelen millä lihaksilla noi ihmiset ammattiaan harjoittavat, tai pikemminkin harrastavat. Tuntuu, että terapiakoulutuksen keskeisin sisältö on oppia nimenomaan pitää siitä auktoriteettiasemastaan kiinni. Jumankauta jos sitä erehtyy horjuttamaan niin jo muuttuu ääni kellossa.
Suhtautukaa oikeasti varauksella noihin "ammatti""auttajiin". Kumpikin sana vahvoihin lainausmerkkeihin.
Kokemusta on myös, ettei terapeuttia saa arvostella eikä kyseenalaistaa.
Tuohtui kovasti kun yritin kysyä mihin suuntaan hän aikoo hoitoa viedä ja onko jotain konkreettista suunnitelmaa esittää asiasta. Siihen saakka oli epämääräisiä keskusteluja ja terapeutin hajamielisyyttä.
Mutta kaikkihan johtuu tietenkin siitä, että mulla on ongelmia luottaa ihmisiin ja olen kriittitinen henkilö, näin sanoi terapeutti. Ja vaikeakin olen kuulemma.
Lopetin terapian mutta sehän ei myöskään ihan noin vaan käy, vaikka kukaan ei kerro sinne mennessä että on joku velvoite olla siellä niin kauan kuin terapeutti haluaa.
En mennyt silti ja huono tunne jäi koko terapiasta. Yritti lopuksi vielä laskuttaakin yli sata euroa väärin.
Terapeutteja ei saa arvostella koska niillä on terapiakoulutuksen takia avautunut sellainen ikkuna ihmismieleen, että me tavalliset tallaajat emme voi edes kuvitella.
Tämän terapiakoulutuksen myötä heistä on tullut myös erehtymättömiä ja kaikki inhimilliset huonot tunteet ovat poistuneet. Kaikki mitä terapeutit tekevät on oikein ja tarpeellista, sitä ei tule kyseenalaistaman. Näin on sana ja laki.
2,5 vuoden terapiakokemukset. Yhtään poikkipuolista mielipidettä ei masentuneella saa olla. Olen monesti poistunut terapiasta sairaampana kuin olin sinne mennessä.
mitä oltiin aikaisemmilla kerroilla puhuttu. Ollaan tavattu monta kertaa. ap