Miksi pitäisi käydä kuntosaleilla tai jumpissa?
Kotonakin voi harjoittaa lihaksiaan, kun hankkii välineet. Ja ulkoliikunta on mukavaa vuoden ympäri.
Kommentit (49)
Ja toinen mikä oudoksuttaa, on kommentit vaatteista! "Niillä on ne hienot merkkitopit ja sortsit, en mä kyllä sellaisia, kun liikkua voi miehen vanhoilla collareilla ja ilmaiseksi saadulla cokiksen t-paidalla" Siis herranen aika! Jos kerran yritykset valmistavat juuri liikuntaan tarkoitettuja, hengittäviä ja hyvästä materiaalista olevia, miellyttävän tuntuisia ja kivannäköisiä vaatteita, niin MIKSI ihmeessä niitä ei saisi käyttää??
. Eli en koe minkäänlaiseksi uhkaksi hyvännäköisiä ihmisiä, mistä siis taitaa kummuta tuollaiset luokittelut.
juttu,olen jumapnnut kotona ja kävellyt/pyöräilyt lasten kanssa päivittäin,mutta kiinteytynyt ja laihtunut olen vasta kun aloitin salin ja jumpat=)
No, pihatöissä ja elukoiden hoidossa on se, että lapset ovat mukana koko ajan. Lisäksi pihatyöt ja talli/navettatyöt ovat suhteellisen yksitoikkoista ja liikkeet ovat kokoajan samat. Toki sitä lapiota/talikkoa voi heilutella välillä toiseenkin suuntaan, mutta luulen että ymmärrätte mitä tarkoitan.
Salilla taas näen ystäviäni, saan ohjausta liikkeisiin ja saan olla hetken yksinäni. Jumpista Body Balance ja Bodypump sekä kahvakuulaharjoittelu on taas hauskaa vaihtelua ja esim. tuo bodybalance on auttanut tasapainoni kanssa sekä helpottanut selkä ja nivelkipuja, jotka taas tulevat raskaista kotitöistä.
Sinne salillekin tulee lähdettyä kun kuitenkin joka kuukausi siitä käytöstä maksan. =D Ja halvin harrastus tämä on ollut minulle tähän mennessä, kaikista kuukausimaksullisista harrastuksistani.
Eipä noissa mikään pakko kai ole käydä. Itse en ole käynyt elämässäni kuntosalilla eikä kukaan ole sanonut että pitäisikään.
Itse käyn salilla 4 kertaa viikossa, vaikka omaa pihaa on ja tallitöitäkin joutuu tekemään päivittäin. En silti ole monen vuoden pihalla puuhastelun ja muun yleishyödyllisen liikunnan jälkeen saanut tiettyjä lihaksia treenattua.
Eli sali on ainoa vaihtoehto silloin kun treenataan tavoitteellisesti ja kohti kisalavoja. Vai onko moni törmännyt kehonrakentajiin jotka ovat kertoneet hankkineensa lihaksistonsa haravoimalla ja lenkkeilemällä luonnossa?
Ja toinen mikä oudoksuttaa, on kommentit vaatteista! "Niillä on ne hienot merkkitopit ja sortsit, en mä kyllä sellaisia, kun liikkua voi miehen vanhoilla collareilla ja ilmaiseksi saadulla cokiksen t-paidalla" Siis herranen aika! Jos kerran yritykset valmistavat juuri liikuntaan tarkoitettuja, hengittäviä ja hyvästä materiaalista olevia, miellyttävän tuntuisia ja kivannäköisiä vaatteita, niin MIKSI ihmeessä niitä ei saisi käyttää??
. Eli en koe minkäänlaiseksi uhkaksi hyvännäköisiä ihmisiä, mistä siis taitaa kummuta tuollaiset luokittelut.
40
monta vuotta jumpassa ja lenkkeilin, mutta nykyisin harrastan vain hyötyliikuntaa. Kävelen lasten kanssa kauppaan, kerhoon jne. Meillä on iso piha, jossa riittää "ryskätöitä" eli ei pelkkää tuholaisten nyppimistä ruusuista :) Lasten kanssa tulee myös pelattua esim. jalkapalloa. Luulen, että jos menisin jumppaan, huomaisin olevani huonossa kunnossa, vaikka pitkin päivää kaikenlaista teen. Lasten kanssa kävellessä ei hiki kauheasti kihoa. Tosin niska, hartiat ja selkä ovat paremmassa kunnossa kuin noina "jumppavuosina", koska muuten istuin silloin suurimman osan päivää. Monet, jotka tekevät fyysistä työtä, esim. siivoojat, ovat vanhemmiten aika romuna, heidänkin pitäisi vapaa-ajalla harrastaa liikuntaa, koska työ kuormittaa väärin. Mutta itse en nyt ole näillä näkymin aloittamassa mitään erityisiä harrastuksia. Ehkä sauvakävelen rivakasti sitten (aika piankin ehkä), kun lapset voivat olla keskenään kotona. En ole viitsinyt hoitajaa alkaa etsimään minkään jumpan takia.
ja myös näyttää hyvälle :D. Näin kesällä on ihanaa, kun kroppa on timmissä kunnossa ja olo sutjakka. Yksi iso ja tärkeä syy on mielenterveys myös. Jos en harrasta liikuntaa minusta tulee haluton, kiukkuinen ja löysä olento, joka ei saa mitään aikaiseksi.
Näyttäytymässä en siellä tosiaan käy. Mutta se suotakoon heille, jotka käyvät. Kyllä timmiä kroppaa on kiva katsella oli sitten mies tai nainen.
lihaskuntoa juuri olla ja ylläpitää sitä. Siivoamisessa, haravoinnissa tai lapioinnissa on aika jäykät asennot ja kannattaisi tehdä vastaliikkeitä sen jälkeen, ettei tule lihaskipuja tuollaisista monotonisista asennoista. Myös se, että osaa tehdä töitä itselleen hyvässä, ergonomisessa asennossa vaatii myös lihaskuntoa ja kehonhallintaa. Kyllä monet työt saa tehtyä huonoissakin asennoissa ja vaikkapa hartiajännityksessä, eikä se todellakaan ole mitään kuntoa kehittävää hyvää liikuntaa. Minusta on tosi kummallinen tuo myytti, että yksitoikkoisissa asennoissa tehty fyysinen työ olisi jotenkin hyväksi ihmiselle.