Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pitäisi käydä kuntosaleilla tai jumpissa?

Vierailija
02.07.2012 |

Kotonakin voi harjoittaa lihaksiaan, kun hankkii välineet. Ja ulkoliikunta on mukavaa vuoden ympäri.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotonakin voi harjoittaa lihaksiaan, kun hankkii välineet. Ja ulkoliikunta on mukavaa vuoden ympäri.

Vierailija
22/49 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihallakin voi tehdä monenlaista pihatöitten lisäksi. On trampoliini, lentopalloverkko, uima-allas.

Miten naiivia on ihmisten tietämys? Ihan ok, jos ei halua huolehtia lihaskunnostaan, mutta turha on väittää, että jotkut pihatyöt ja 40-v äidin tramppahyppelyt toimivat monipuolisesta lihaskuntoharjoituksesta.

On varmaan ihan harjoitusohjelmiakin "pihakivaan".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten ei yksinkertaisesti osaa oikeita tekniikoita tai osaa tehdä yhtä tehokkaasti kuin ryhmässä. Sen vuoksi kannattaisi ainakin hankkia opastusta ja ryhmäliikuntatunnilta voi saada sitä, kuin myös liikunnanohjaajilta.

On myös aika tylsää tehdä samanlaista treeniä vuodesta toiseen. Ryhmäliikunta voi muuten olla jopa hauskaa. Ei tarvi olla sellaista yksinäistä naama irveessä puurtamista.

Vierailija
24/49 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Jutan mainiota lihaskuntoa kehitävää ohjelmaa voi tehdä missä tahansa.

Kuka on Jutta, ja millainen tämä ohjelma on?

Vierailija
25/49 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uima-allashan on tietysti täysimittainen ja ympärivuotisessa käytössä.

On trampoliini, lentopalloverkko, uima-allas.

Vierailija
26/49 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos itse itsensä tuntee ja tietää sen olevan paras vaihtoehto niin miksi ei.

Itse jumppasin vaikka mitä kotona ja kävin lenkeillä ja kärsin silti selkä ja niskakivuista.

Aloin käymään salilla ja ohjatuissa liikunnoissa ja kivut hävisi muutamassa viikossa.

Olen myös erittäin positiivisesti yllättynyt, kuinka löysyys on hävinnyt vatsastani vaikka paino ei ole pudonnut. Löysyys ei ole hävinnyt reilulla laihduttamisella eikä kotivatsajumpilla vaikka tein niitä kuin paljon.

Vierailija
27/49 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siellä mikään pakko ole käydä, mutta jotkut tykkäävät sellaisesta. Minusta on ihanaa kun saa olla ohjatussa jumpassa eri tyyleillä. Kotona tehty liikunta on monesti hyvin yksipuolista, vain tiettyjä lihaksia kuormittavaa ja itse olen ainakin aika laiska todella tekemään niitä lihaskuntoliikkeitä monipuolisesti kotona.

Vierailija
28/49 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin tosissani, että olen kovassa kunnossakin! Sitten menin ekalle pumppitunnille, ja putosin maan pinnalle :D No, siitä se ajatus sitten lähti!

Mutta jos itse itsensä tuntee ja tietää sen olevan paras vaihtoehto niin miksi ei. Itse jumppasin vaikka mitä kotona ja kävin lenkeillä ja kärsin silti selkä ja niskakivuista. Aloin käymään salilla ja ohjatuissa liikunnoissa ja kivut hävisi muutamassa viikossa. Olen myös erittäin positiivisesti yllättynyt, kuinka löysyys on hävinnyt vatsastani vaikka paino ei ole pudonnut. Löysyys ei ole hävinnyt reilulla laihduttamisella eikä kotivatsajumpilla vaikka tein niitä kuin paljon.

Vierailija
29/49 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelin että kotona tehty jumppa riittää - ja ne pihatyöt ym. Nyt olen vuoden käynyt salilla ja erilaisissa jumpissa. Nyt vasta kunto on alkanut nousta ja vartalossa tosiaan näkyy ja tuntuu.

Vierailija
30/49 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään kiertoharjoitteluna 2-6 kierrosta. Kierrosten määrää nostetaan lihaskunnon parantuessa. Harjoitus tehdään 2-4 kertaa viikossa.

Palautus kierrosten välissä 1-3 min

- kyykky omalla painolla x 15

- etunojapunnerrus x 15

- penkkidippi x 10-15

- supermies x 10

- vatsarutistus x 10-15

- hoover 20-30 sek.

Tietenkään ei sovi kaikille, koska osa kotona luistaa. Tämä oli vain esimerkki:)

Vierailija
31/49 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään kiertoharjoitteluna 2-6 kierrosta. Kierrosten määrää nostetaan lihaskunnon parantuessa. Harjoitus tehdään 2-4 kertaa viikossa.

Palautus kierrosten välissä 1-3 min

- kyykky omalla painolla x 15

- etunojapunnerrus x 15

- penkkidippi x 10-15

- supermies x 10

- vatsarutistus x 10-15

- hoover 20-30 sek.

Tietenkään ei sovi kaikille, koska osa kotona luistaa. Tämä oli vain esimerkki:)

Enää minun pitäisi tietää, millaisia liikkeitä ovat supermies ja hoover...

Vierailija
32/49 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka eivät treenaisi koskaan mitään. Mm. testosteronin määrä ja ruumiinrakenne vaikuttavat. Ulkomuoto ei kerro vielä mitään lihaskunnosta. Myöskään hoikka olemus ei tarkoita, että ihminen on hyvässä kunnossa.

Vierailija
34/49 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vähänkään käynyt salilla tai vaikkapa pumpissa, niin kyykky omalla painolla ei yksinkertaisesti riitä. Kyllä siihen pitäisi saada ainakin 20 kiloa tankoon lisää, että alkaisi tuntua. Etunojapunnerrus on hyvä liike, samoin dipit - mutta jälkimmäiseenkin usein olisi hyvä saada 10 kilon levy syliin. Missä on hauistreeni? Entäpä olkapäät? Selkäliike (supermies) ei myöskään ole mikään lihasvoimaa kasvattava, vaan lähinnä tuollainen tukilihaksia ylläpitävä jumppa.

Rankempaa tarttis, ja sitä on vaikea kotona tehdä ellei ole penkkiä, tankoa ja painoja autotallissa. Meillä ei edes ole sitä autotallia, joten käyn salilla.

Vierailija
35/49 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn ryhmätunneilla ja salilla koska nautin siitä. Rakastan rankkoja treenejä kuten esim Bodyattackia ja Bodycombatia eikä sellaisia tehoja saa kotona millään kotijumpilla. Salilla käyn tekemässä nelijakoista massaohjelmaa, ei sitä voi edes verrata johonkin lapionheilutteluun tai haravointiin puutarhassa (jotka meillä on ihan normaalia elämää, eivät treeninkorvaajia).

Vierailija
36/49 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mieskään kävisi jossain saleilla. Lihakset tulee ja pysyy pihatöitä tekemällä ja samalla saa ulkoilmaa. Eilenkin meni puoli päivää puutarhassa lapioiden ja siitä tosiaan nauttii.

Kuinka usein teillä lapioidaan pihaa? Jos kyse on siitä, että kerran vuodessa kaivatte paikan joillekin marjapensaille, niin ei se nyt ehkä ihan kuntoilusta käy. Ja jos taas kaivelette sitä pihaa 2-3 kertaa viikossa, niin mahtaa olla tontti möyhityn näköinen!

Iso osa pihatöistä on muuten aika kevyttä puuhastelua.

Vierailija
37/49 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ilmainen.

Vierailija
38/49 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikkumaan. En koskaan kotona jaksaisi tehdä yhtä tehokasta jumppaa mitä ohjattuna. Ulkona voi liikkua jumpassa käymisen lisäksi, ei ne poissulje toisiaan.

Enkä ole vielä koskaan nähnyt mitään itsensä esittelijääkään, heh, mutta se johtuu kenties siitä, että mulla onkin edes jonkinlainen itsetunto itsellänikin. Eli en koe minkäänlaiseksi uhkaksi hyvännäköisiä ihmisiä, mistä siis taitaa kummuta tuollaiset luokittelut.

Vierailija
39/49 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mustakin luonto on paras kuntosali. Ja ilmainen.

jos rännässä, myrskyssä, sateessa ja kovissa pakkasissakin jaksat punnertaa ym. tehdä lihaskuntoliikkeitä jossain pururadan kulmassa.

Eikä kukaan ole väittänytkään, ettei luonnossa liikkumisesta voi nauttia, jos käy salilla/jumpissa myös. Ei ne mitään toisiaan poisssulkevia ole.:)

Vierailija
40/49 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku pihahommien tekeminen riittää lihaskunnon ylläpitämiseen? Ei ihme, että Suomi on selkävaivojen luvattu maa...

Uiminen on kanssa kivaa, eli lähetään lasten kanssa uimahalliin ja mamma istuu perseellään altaan reunalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme