Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen lapsi käyttää vaatekokoa 74?

Vierailija
01.07.2012 |

Vastasyntynyt poikani sai lahjaksi tuota kokoa ja mietin miten kauan vaatteita pitää säilöä kaapissa ennenkuin ovat sopivia.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle vuoden ikäinen meillä.

Oltiin jo koossa 80 kun lapsi oli vuoden ikäinen ja käveli.

Vierailija
22/71 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2012 klo 16:09"]

Lapset on erikokoisia...

Onpa hassun suuria vaatteita tosin. Itse sain neuvon lastenvaateliikkestä ostaa kokoa 62-68 ristiäislahjaksi 2kk ikäiselle.

meille kaikki osti just tota 62 cm kokoa,ois ollu hauska,että olisi ollut eri kokoisia vaatteita.

Joo ja jos on isokokonen vauva niin 62cm voi olla jo pieni ritiäisiässä. Mielummin aina vähän reilumpaa kokoa jos ei ole varma. Ei ole kiva saada jo valmiiksi pientä vaatetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoinen 1v iässä
Toka lapsi noin 9kk iässä
Kolmas noin 4kk iässä (oli aika paksu)

Vierailija
24/71 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 09:10"]Meillä tyttö 1v. 4kk ja käyttää suurimmaksi osaksi 74 kokoa, vaikka ihan keskikäyrän tyttö. Isompi meillä on 3v ja käyttää kokoa 92 ja keskikäyrän tyttö myös..
[/quote]
Vanhemmat myös tykkää eri kokoisista vaatteista. Esimerkiksi mun 3v on nyt jotain 96cm pitkä, mutta en laittaisi hänelle enää kokoa 92cm. Minusta ne paidat vaan alkaa olla kittanoita ja lahkeet lyhkäset. Myös 92cm haalareita saa kiskoa päälle. Hän on ihan nollakäyrän tyttö, myös painon puolesta. Usein näkee lapsia, joilla hihat on 2-3cm lyhyet ja haalarin lahkeet jossain nilkan yläpuolella. Pepussa ei yhtään tilaa enää kyykistyä. Ei sellainen ole minusta käytännöllistä, mutta lapset eivät niin välitä, eivätkä huomaa tällaisia asioita. Itse olen vähän liiankin tarkka. Minusta lapset saavat helpommin myös itse puettua, kun ei vaate ole niin nafti. Eli tuolla 96cm pitkällä on tosiaan päällään kokoa 98/104, niin ei mene vartaloa myöten.

Vierailija
25/71 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö käytti 74 kokoa n.9kk iässä. Mutta veljen poika ja siskon tyttö jo n.6kk iässä.

Vierailija
26/71 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu muuten, että täällä monella on tyyliin  9,5kg 3-kuinen, mutta ei missään nimessä pullukka vaan vain pitkäraajainen :D Mahtaa olla melkoiset raajat. Mitäs niille pitkäsäärille sitten tapahtuu kun suurin osa suomalaisista on kuitenkin jo kouluiässä ihan persjalkaisia? Missä kaapissa niitä 5 metrin raajoilla varustettuja mussukoita piilotellaan?!

Vierailija
27/71 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika 5 kk alkoi käyttää 74cm vaatteita ja vähän alkavat jäämään nyt pieniksi. Ikää nyt vajaa 7 kk. Tämä siis podyjen kohdalla.

Vierailija
28/71 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi kastettiin 1kk ikäisenä. Jos oltais saatu 62cm vaatteita, ne oli mennyt nipin napin pari viikkoa. Lapsi siirtyi 74cm vaatteisiin 5kk ikäisenä. Lapsi kohta 7kk ja siirrytään pian 80cm vaatteisiin, kun 74cm vaatteista loppuu pituus.

Vierailija
29/71 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojat oli puolivuotiaina 10 kiloisia. Ei tosiaan mennyt enää 74 koon vaatteet. Ne tais olla sopivia joskus 3-6kk. Ristiäislahjaksi saatiin vaatteita, joista osa ei mennyt enää edes ristiäisissä, kokoja 56 ja 64. Eikö ihmiset tajunneet et lapset oli syntyessään jo 54 ja 57 senttisiä ja viisikiloisia...

Vierailija
30/71 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu onko pientä vai isompaa kokoa merkki. Hm vaatteet pientä malliaja meillä ne 68cn alkaa käydä pieneksi näin 3kk ikäsenä. Kasvaa pituus 0- ja paino -1 käyrällä. Tuon kokoset mennee varmaan parin kk päästä eli 5 kk ->

Vierailija
31/71 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 09:19"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 09:10"]Meillä tyttö 1v. 4kk ja käyttää suurimmaksi osaksi 74 kokoa, vaikka ihan keskikäyrän tyttö. Isompi meillä on 3v ja käyttää kokoa 92 ja keskikäyrän tyttö myös..
[/quote]
Vanhemmat myös tykkää eri kokoisista vaatteista. Esimerkiksi mun 3v on nyt jotain 96cm pitkä, mutta en laittaisi hänelle enää kokoa 92cm. Minusta ne paidat vaan alkaa olla kittanoita ja lahkeet lyhkäset. Myös 92cm haalareita saa kiskoa päälle. Hän on ihan nollakäyrän tyttö, myös painon puolesta. Usein näkee lapsia, joilla hihat on 2-3cm lyhyet ja haalarin lahkeet jossain nilkan yläpuolella. Pepussa ei yhtään tilaa enää kyykistyä. Ei sellainen ole minusta käytännöllistä, mutta lapset eivät niin välitä, eivätkä huomaa tällaisia asioita. Itse olen vähän liiankin tarkka. Minusta lapset saavat helpommin myös itse puettua, kun ei vaate ole niin nafti. Eli tuolla 96cm pitkällä on tosiaan päällään kokoa 98/104, niin ei mene vartaloa myöten.
[/quote]

No meidän 3v oli juuri neuvolassa viime kuussa ja mitat 93cm ja 13,5kg. Ruumiinrakenteeltaan hoikka ja housut tippuu päältä, monet 90 senttisetkin. Vaatteensa pukee kyllä itse hienosti, vaikka nyt alku pakkasista on käyttänyt vanhaa reiman 86cm toppahaalaria. Se alkaa selvästi olemaan jaloista lyhyt, mutta saa kelvata viikonloppuun asti. Ja tosiaan kyllä tuo jo 98 vaatteista suurimpaan osaan hukkuu. Paidat voi tietysti olla suurempia, mutta housuista kyllä kaikki roikkuu ja on liian pitkää. Kyllä muutkin kuin sinä on koosta tarkkoja, vaikka lapsi ei käyttäisikään standardimittaa..

Vierailija
32/71 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiän 4 kk tyttö käyttää ton kokoisia vaatteita, ovat isoja mutta ihan tarkoituksella olen ottanut tuon kokosia että kestävät kans. Pienemmät vaatteet ei kaikki edes ehtinyt päälle kun kasvoi niin äkkiä.

Vierailija
33/71 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, olen vaan tavannut monia vanhempia, joiden mielestä 98cm haalari on ihan hyvä, vaikka lapsi olisi 105cm pitkä. Sitten kun näen haalarin päällä, niin jalkalenksuja ei ole enää saanut kuukausiin vedettyä kenkien yli ja hihan ja ranteen välissä on enemmän kuin tulitikun mitta, vaikka lapsi ei edes ojentaisi kättään. Sitten kun laitetaan hanska päälle ja lapsi ojentaa kätensä, pilkistää paljasta ihoa vaikka ja kuinka. 

Vierailija
34/71 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mukelo on just 12 kk ja osat paidat kokoa 74 menevät vielä mukavasti. Riippuu ihan valmistajasta minkä kokoinen ja mallinen se vaate on. Noin muuten nassikan koko tätä nykyä on 80-86. Eli oli hieman alle 1v, kun koko 74 oli kaiken kaikkiaan passeli.

Vierailija
35/71 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika 67cm osa vaatteista ovat 70cm :)

Vierailija
36/71 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojat on olleet niin pieni kokoisia, että käytivät vuoden ikäisinä koon 74 vaatteita. Yleensä ne on kyllä jo pieniä vuoden vanhalle.

Vierailija
37/71 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaatteen mallista tietenkin.

Vierailija
38/71 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on erikokoisia...

Onpa hassun suuria vaatteita tosin. Itse sain neuvon lastenvaateliikkestä ostaa kokoa 62-68 ristiäislahjaksi 2kk ikäiselle.

Vierailija
39/71 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vanhemmilla lapsilla on vuoden iässäkin vielä ollut 74cm vaatteita.

Vierailija
40/71 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on erikokoisia...

meille kaikki osti just tota 62 cm kokoa,ois ollu hauska,että olisi ollut eri kokoisia vaatteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi