Minkä ikäinen lapsi käyttää vaatekokoa 74?
Vastasyntynyt poikani sai lahjaksi tuota kokoa ja mietin miten kauan vaatteita pitää säilöä kaapissa ennenkuin ovat sopivia.
Kommentit (71)
lapsi taisi käyttää 74 cm vaatteita 5kk-1,5v.. Joo siis riippuu tosi paljon vaatteesta ja lapsen mallista.
Merkeissäkin eroja ja jokkut lapset tanakampia ja jokkut siroja. Jokkut kasvaa pituutta aikasemmin.
Sekin vaikuttaa miten vanhemmat tykkää pukea; nahdisti vai suurempaa kokoa.
Meillä nyt nuorin on 3 kk ikäinen ja käyttää 62-74 kokoisia. Esikoisesta aikanaan pidin naftimpia vaatteita mutta nyt tykkään tälle pitää vähän isompia vaatteita. Koko 60 vois mennä myös.
Vaatteesta ja lapsesta riippuen.
Minun tyttöni alkoi käyttää vaatekokoa 74 ollessaan alle 6kk vanha, mutta osa sen kokoisista vaatteista on vieläkin käytössä (hän on kohta vuoden).
Jos lapsesi kasvaa nopsaan, siirryt hänellä käyttämään jo kuukauden sisällä kokoa 62 ja 68 lapsesi käyttää 2kk vanhasta eteenpäin.
aikamoisia läskipossuja joillain jos puolivuotias käyttää noin isoa kokoa=D
Suurin osa kokoa 74cm käyttävistä on vähintään vuoden.
Aika harva mun tuntemista 1v lapsista mahtuu kokoon 74. Monethan ovat ylipäätään 80cm pituisia.
noin 10-kuinen. Hän voi olla käyttänyt niitä jo jonkin aikaa, tai vasta nyt alkaa siirtyä niihin.
Ja vaihtelua tietysti on, jotkut vauvat painavat puolivuotiaana yli 10 kiloa ja ovat aika pitkiäkin. Kun vauvanpyöreys on tuossa iässä suurimmillaan eli ruumiinrakenne voi olla hyvinkin leveä, niin 74 -kokoinen vaate voi hyvin olla juuri sopiva puolivuotiaallekin, vaikka sitä täällä ihmeteltiin. Eivätkä välttämättä ole mitenkään ylilihavia. Toisaalta taas joku on vielä 1-vuotissynttäreillä koossa 68.
t. neuvolantäti jolla myös oma vauva, juuri siirtynyt 80-senttisiin, vuoden ja kolmen kuukauden ikäisenä.
just nyt 1v 4kk ikäiselle ja tyttö siis todella siro ja pikkusen keskivertoa lyhyempi mutta sanoisin että pojalle koko on sopiva 6kk-9kk ikäisenä. Ylipäänsä tosi hyvä koko koska menee pitkään (mekin aloitettiin käyttämään jo 11kk iässä).
Suurin osa kokoa 74cm käyttävistä on vähintään vuoden.Aika harva mun tuntemista 1v lapsista mahtuu kokoon 74. Monethan ovat ylipäätään 80cm pituisia.
Joo, ei kaikki ole kääpiöitä... mun lapset siirtyneet puolen vuoden paikkeilla kokoon 80 cm.
meillä kokoa 74 käyttää 4-kuukautinen tyttö, jota yleensä luonnehditaan siroksi. Minuakin tämä huvittaa, mutta minkäs teet, kun likka nyt vaan on tuollainen hongankolistaja. Kasvaa pituutta ihan hirveää vauhtia, mutta on silti (tai juuri siksi) tosi solakka. Koripalloilija siitä varmaan tulee.
Riippuu tosiaan paljon sekä lapsen että vaatteen koosta. Isoin mun lapsen ristiäislahjaksi saama vaate oli kokoa 92 cm, ja hän käyttää sitä nyt 2,5-vuotiaana. Eikä minua haittaa yhtään, että ristiäislahjaksi tuli monen kokoisia vaatteita. 74 cm oli muistaakseni sopiva siinä vuoden iässä.
tuo koko oli käytössä tosi pitkään: 5-11 kk. Puolen vuoden jälkeen ison lapsen kasvutahti hidastui ja uusia vaatekokoja ei enää tarvittukaan kerran kuussa :)
Hyvä koko olisi siis ollut lahjaksi meillä. Ne pienemmät jäi pieniksi usein ennen ensimmäistäkään käyttökertaa.
Koko 74 ei kerro vielä mitään siitä, minkä kokoiselle lapselle se käy. Pitäisi tarkistaa kaupasta onko se alkaen-mitta eli voi alkaa käyttää, kun on 74 cm vai maksimimitta eli käyttö on aloitettava muutamaa senttiä merkittyä kokoa lyhyempänä... Jotkut koon 74 vaatteet on sopivia juuri 74-senttiselle, mutta siihen se sitten jääkin eli käyttöikä on vain noin 68-74 cm. Toiset 74-senttiset vaatteet ovat sen verran reiluja, että ne ovat sopivia 74 cm alkaen jopa 80 cm asti... Meillä on käytössä tällä hetkellä koon 74 vaatteita ja lapsi on melkein 1-vuotias.
Pituuskäyrästä voi katsoa, minkä pituinen pieni, keskikokoinen ja isokokoinen vauva on eri ikäisenä: http://www.verkkoklinikka.fi/laskurit/kasvu/
Suurin osa kokoa 74cm käyttävistä on vähintään vuoden.
Meillä 3kk on nyt päällä 74cm body. Sai kiskoa oikein päälle, just passelin kokonen vaikka poika 64 viime neuvolassa. Ja keski-käyrillä menee.
Meidän tyttö on nyt puolivuotias ja käyttää 74senttisiä vaatteita. On kasvanut koko ajan pituutta tasaiseen tahtiin, mutta on sopivan pyöreäkin.
Minun poikani käytti tuota kokoa puolivuotiaana, kaksi tyttöäni noin vuosikkaana.
Naapurin poika on nyt 4kk ja käyttää bodeissa kokoa 74, koska on niin pitkäselkäinen. Minun tyttöni 1 v 6kk mahtuisi vielä koon 74 bodyyn, mutta hihat ovat liian lyhyet.
Mutta veikkaisin, että pojat noin keskimäärin pitävät tuota kokoa n. 6-10kk:n ikäisenä.
poika käytti 74-vaaatteita joskus 1,5-vuotiaana.
Siis oikeestiko vuodenki ikäisenä 74??
Meilä tytöllä oli 86-92 koko yhden vuoden iässä (eikä todellakaan mikään lihava ollut!)
Pojalla ollut ekat 74:t jo parisen kuukautta ja alle puolen vuoden on! Ehkä hiukan rotevampi hän, joskaan eikä mikään älytön punkero..
Eli mitä tästä opimme: riippuu täysin lasesta.
Ei ollut nimittäin mitään käsitystä minkä ikäinen lapsi sopii noihin vaatteisiin. Poika on kyllä tosi pieni, syntyi "alamittaisena", joten nähtäväksi jää kuinka kauan joutuu odottelemaan, että nämä lahjat saa korkattua.