Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista hyväntekeväisyyttä teet tai haluaisit tehdä??

Vierailija
30.06.2012 |

Antakaa mulle inspiraatiota. Haluasin tehdä jotain muiden hyväksi, kun tuntuu että itse olen saanut niin paljon. Laitetaan hyvä kiertämään. Mistä aloittaisin?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mitä käytännön hyötyä siitä on, mutta ainakin sillä saa hieman paremman omantunnon ja voi aina feissareille perustella, miksei huvita lähteä kuukausilahjoittajaksi mihinkään muualle :)

Vierailija
2/14 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sijaisvanhemmaksi ryhtyminen. En siis ollenkaan rahan takia, vaan lasten takia. Ehkä joskus vielä ryhdynkin, kun lapset kasvavat ja lähtevät opiskelemaan.

Ylipäätään lasten hätä ja auttaminen on lähellä mun sydäntä. Mua tekee niin pahaa kaikki lasten kaltoinkohtelu. Itse olen teknisellä alalla töissä eli sitä kautta ei asia kiinnosta. Harva varmaan edes uskoisi, kuinka suuri hätä mulla on kaltoinkohdeltujen lasten puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan saan kaapit siivottua, ajattelin tehdä lahjoituksen Hope yhdistykselle.

Vierailija
4/14 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla nyt vähän vaatimatonta, mutta omien mahdollisuuksien rajoissa tällä hetkellä:

- luovutan verta, ja olen elintenluovuttaja

- lahjoitan lasten pienet vaatteet ja lelut tarvitseville, kuten myös omat käytöstä poistetut vaatteet ja tavarat

Haaveissa olisi liittyä vapaaehtoiseen pelastuspartioon kun lapset kasvavat ja voivat jäädä keskenään kotiin tarvittaessa.

Haluan myös huomauttaa, että sen vapaaehtoistoiminnan ei tarvitse olla erityisen organisoitua; itse autan tässä lähiympäristössä monin tavoin esim. naapuruston vanhuksia muun muassa neuvomalla sosiaalipalveluiden käytössä tai terveydenhoidossa :)

Vierailija
5/14 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ajattele sitä "hyväntekemisenä". Minusta on myös todella huono lähtökohta se, että haluaa auttaa muita (se voi ehkä olla yksi lähtökohta mutta ei ole hyvä lähtökohta ainoana sellaisena), minusta parempi lähtökohta on se, että pitää jalat maassa ja pitää itsekkäästi kiinni niistä asioista, joista tykkää vapaaehtoistyöympyrässä. Liiallinen kiltteys ja auttamisenhalu polttaa ihmiset äkkiä loppuun, koska yleensä vapaaehtoistyössä löytyy aherrettavaa eikä se lopu työtä tekemällä.

Vapaaehtoistyö vain sopii arvoihini ja kyllä siitä työstä paljon iloa on minulle ja muille. Olen tällä hetkellä yhdessä yhdistyksessä.

Vierailija
6/14 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin alkaa tukiperheeksi mutta mies ei lämpene ajatukselle.

Vierailija
7/14 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ajattele sitä "hyväntekemisenä". Minusta on myös todella huono lähtökohta se, että haluaa auttaa muita (se voi ehkä olla yksi lähtökohta mutta ei ole hyvä lähtökohta ainoana sellaisena), minusta parempi lähtökohta on se, että pitää jalat maassa ja pitää itsekkäästi kiinni niistä asioista, joista tykkää vapaaehtoistyöympyrässä. Liiallinen kiltteys ja auttamisenhalu polttaa ihmiset äkkiä loppuun, koska yleensä vapaaehtoistyössä löytyy aherrettavaa eikä se lopu työtä tekemällä.

Vapaaehtoistyö vain sopii arvoihini ja kyllä siitä työstä paljon iloa on minulle ja muille. Olen tällä hetkellä yhdessä yhdistyksessä.

Mitä vapaaehtoistyötä teet?

Kyllä mä silti ajattelen tätä ihan muiden takia, mut ei pelkoa, en ole siinä mielessä niin "kiltti" ettei mulla samalla olis jalat maassa ja realiteetit selvillä. Vaikka tuntuis et se työ mitä tekisin oliskin vaan ns. pisara meressä, niin onhan sekin parempi kuin ei mitään. Eli en aio näännyttää itseäni. Mut toki tollanen vaara vois olla olemassa, koska tollaseen, vapaa ehtoiseen toimintaa varmaan hakeutuu ihmisiä, joilla on taipumusta palaa loppuun.

Vierailija
8/14 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli en aio näännyttää itseäni. Mut toki tollanen vaara vois olla olemassa, koska tollaseen, vapaa ehtoiseen toimintaa varmaan hakeutuu ihmisiä, joilla on taipumusta palaa loppuun.

mutta sen verran voin vinkata, että monenlaista työtä voi tehdä vapaaehtoistyönä, jos on kiinnostunut, niin voi miettiä, mikä on itselle tärkeää ja lähteä liikkeelle sitä kautta. Paljon kaikenlaisia toimijoita on vertaistukiryhmistä ja "auttavista" ryhmistä erilaiseen toimintaan, ehkä monille vanhemmille on tuttua olla mukana lapsensa liikuntaharrastuksen taustajoukoissa. Minunkin yhdistykseni alue on liikunta.

Tuo on varmasti totta, että juuri kiltit ihmiset saattavat hakeutua mukaan toimintaan. Olen ollut itse pari vuotta intensiivisemmin mukana tässä yhdistyksen toiminnassa ja nähnyt, miten organisaatiossa korkeammassa oleville kasaantuu vastuuta ja hommia, päivätyön ohella se käy rankaksi.

Minäkin ajattelen, että niillä pienillä asioilla ja hetkillä on väliä. Ja pari tuntia viikossa tuota harrastusta tuo aina sen hyvän mielen.

7

Vierailija
9/14 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä pysty sitoutumaan nyt tässä tilanteessa mihinkään tiettyyn tekemiseen. Ajattelin et vois käydä lipaskerääjänä ja käyttökelpoisia vaatteita lahjoitan jo -ja rahaakin silloin tällöin, mut oon opiskelija, joten kiinnostais, mitä kaikkea vois teoilla saada aikaan. Ja niin tärkeää kun rahan lahoittaminen onki, niin kyllähän siitä eri fiiliksen saa kun vie vanhuksille tai lapsille jotain omatekemää/muuta hyödyllistä tai muuten kohtaa sen ihmisen. Tietääkö joku voiko sairaalaan esim lastenosastoille tehdä jotain vierailuja tai käydä lahjoittamassa leluja tms?

Vierailija
10/14 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehitysvammaisten parissa, tukiyhdistyksessä. Itselläni on kehitysvammainen veli joten koen asian läheiseksi itselleni.:)

Ja tämä on tosi mukavaa hommaa, erilaisten tapahtumien, harrasteiden ja vertaistukijuttujen järkkääminen. Suosittelen kyllä muillekin! Tämä porukka on vain niin mahtavaa, täysillä mukana kaikessa.

Vierailija
11/14 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukilinja on lafkan nimi.

Vierailija
12/14 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukilinja on lafkan nimi.

Mitä teet käyännössä, kuinka usein..?

Vierailija
13/14 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa auttaa ihmisiä, jotka ovat ilman omaa syytään joutuneet oikeuskoneiston rattaisiin, eikä mikään virallinen taho pidä heidän puoliaan. Tuki on mm. keskustelua, ja mukanaoloa esim. poliisikuulusteluissa ja oikeuden istunnoissa. Puhelinpäivystystä joka 6. viikko.

Tukihenkilöksi ryhtyvällä pitää olla oma elämä kunnossa ja käydä puolen vuoden ajan muutamalla luennolla, eli ihan tosta vaan ei voi kävellä sisään. Toimii usealla paikkakunnalla, ks. riku.fi.

(Lisäksi kuovutan verta ja avustan Unicefia.)

Vierailija
14/14 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta menee 7 e Amnestylle ja 10 e Unicefille kuukaudessa. Lisäksi luovutan verta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi