Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sopiva rippilahja? Minä ja mies eri mieltä...

Vierailija
30.06.2012 |

Miehen kummilapsella on rippijuhlat. Olemme olleet 10v yhdessä, en ole koskaan nähnyt tuota kummilasta. En edes valokuvassa. Asumme eri paikkakunnalla. Mies lähettää aina synttäri- ja joululahjan ja nimipäiväkortin. Kummilapsen äiti laittaa välillä tekstarin tai sähköpostin miehelle. Mies on nähnyt kummilapsen 5v sitten, kun meni vartavasiten synttäreille 250km päähän.

Mies on suunnitellut rippilahjaksi kukkia, korttia ja 100 euroa rahaa. Minusta ihan ok muuten mutta meillä on itsellä tosi tiukkaa tällä hetkellä. Mies maksaa elareita kolmesta lapsesta yht. 850 euroa kuussa (hänen tulonsa noin 4000 euroa ennen veroja). Meillä itsellämme on kaksi lasta ja minä olen kotihoidontuella.

Minusta 50 euroa riittäisi mutta mies ei anna periksi..

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat tunnetusti jääräpäitä, etkä luultavasti saa miehesi päätä käännettyä, joten anna olla. Turha tuosta on riitaa vääntää, miehesihän rahoja ne periaatteessa ovat.

Vierailija
2/62 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kotihoidontukesi pienuus ei ole miehen vika eli teillä ei olisi tiukkaa, jos menisit töihin.

Mies maksaa elareita 850 e/kk, joten yhteisille lapsille riittää 560 e/kk ruokaan, vaatteisiin, asumiseen jne. Miehelle jää 4000 e:n bruttopalkasta vielä hyvinkin rahaa 100 euron verran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla tiukkaa neljän tonnin tuloilla???

Vierailija
4/62 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sinä ap periksi. Ja jos verrataan rahasummaa rippiristin ja ketjun hintaan (joiden ostaminen on perinteisesti kummin tehtävä) niin ei satasella hääviä ristiä edes saa.

Sinänsä satanen on iso raha rippilahjaksi.

Vierailija
5/62 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ymmärän sua hyvin ja olen samaa mieltä.

miksi ns muodon vuoksi pitää nuorelle lähettä hirmusummia, jos tuo nuori ei koskaan pidä yhteyttä ? tai äitinsä????

eli mukavaa vielä muistaa nuorta, mutta toi 50 e on todellakin hyvä ja iso summa. mikä toi rippijuhla on ?? nykyän vaan yksi rahankeruu !

eli eihän tuon eteen tartte nuoren tehdä mitään, ja ei edes uskoa asiaan, jota siellä opetetaan.

olen lähes kaikkien nuorten kuullut menevän ihan vaan siksi riparille, et saa lomaa viikon leirillä ja sit juhlat ja RAHAAAAA!

tästä olen lukenut artikkelin jossa haastateltiin tuota nuorila, eli syy ripat´rin käymiseen, oli tuo RAHA

harva edes halus muuta, kun yhden ristin, moni ei sitäkään...

eli ap pidä pääsi, lähetääte 50 e !

toisella 50 saatte ruokaa lapsille.

Vierailija
6/62 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän eri mieltä eli kyllä minun tuloni osittain ovat miehenkin syytä ;). Hän halusi näitä lapsia vielä enemmän kuin minä. Nuorin on nyt 10kk joten ihan heti en töihin palaa.

Tiukkaa tosiaan tällä hetkellä tekee rahasta sillä maksamme vuokraa 1200 euroa kuussa (kolmio). Lisäksi mies osallistuu noiden elareiden muutenkin isompien lasten kuluihin, osti mm. kahdelle lapsista tänä kesänä pyörät ja maksoi yhden alpsen rippileirin. Maksaa myös joka kuukausi lasten matkat meille (300 euroa/ kk).

Mutta laitamme siis sen 100 euroa. Pystymme kyllä säästämään sillä, että minä ja pienemmät lapset emme lähde juhliin. Ei tarvitse ostaa meille vaatteita eikä mennä autolla vaan mies pääsee ehkä tuttavamme kyydillä.

ap

Vierailija
7/62 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa noin 2900 e/kk rahaa, siitä lapsiin (5kpl) menee 1400 e/kk ja lopuilla voi tehdä mitä lystää. Asumiseen muutama satanen, ruokaan saman verran, vaatteisiin miehet ei yleensä isoja summia laita.

Vai oletteko perhe, jossa lähilapsilla on korkeampi elintaso kuin etälapsilla?

Vierailija
8/62 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sä siihen puutut.

Vierailija
9/62 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun noin korostetusti tuo elarien määrän esille ja sen, että kyse on nimenomaan miehen kummilapsesta.

Mikset ole halunnut tavata miehen kummilasta? Mikset mennyt miehesi mukaan silloin 5 v sitten juhliin?

Mitä ihmeen menoja teillä on jos 4000 euroa ei riitä elämiseen?

Vierailija
10/62 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun noin korostetusti tuo elarien määrän esille ja sen, että kyse on nimenomaan miehen kummilapsesta.

Mikset ole halunnut tavata miehen kummilasta? Mikset mennyt miehesi mukaan silloin 5 v sitten juhliin?

ja eikös se ollut brutto palkka?

Vierailija
11/62 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ainakin lopettanut kummilasten muistamiset (ja meidän suvussa muutenkin tapana) rippijuhliin. Tietysti sitten mahdolliset yo- tai valmistumisjuhlat, mutta ei enää synttärilahjoja ym. Eli sikäli antaisin tuon 100 euroa, vaikka se mielestäni toki paljon onkin.

Vierailija
12/62 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole lähellekään 4000 netto. Veroa menee paljon.

Vierailija
13/62 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika holtittomasti...

Vierailija
14/62 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän eri mieltä eli kyllä minun tuloni osittain ovat miehenkin syytä ;). Hän halusi näitä lapsia vielä enemmän kuin minä. Nuorin on nyt 10kk joten ihan heti en töihin palaa.

Tiukkaa tosiaan tällä hetkellä tekee rahasta sillä maksamme vuokraa 1200 euroa kuussa (kolmio). Lisäksi mies osallistuu noiden elareiden muutenkin isompien lasten kuluihin, osti mm. kahdelle lapsista tänä kesänä pyörät ja maksoi yhden alpsen rippileirin. Maksaa myös joka kuukausi lasten matkat meille (300 euroa/ kk).

Mutta laitamme siis sen 100 euroa. Pystymme kyllä säästämään sillä, että minä ja pienemmät lapset emme lähde juhliin. Ei tarvitse ostaa meille vaatteita eikä mennä autolla vaan mies pääsee ehkä tuttavamme kyydillä.

ap

jotka vaan vaatii rahaa kaikesta ja kaikkialla...

ei ne itsekään kellekän nna mitään , eikä ainakaan 100e

eli yo-juhliin annetaan toi 100 e,

mitäpä sitte annaatte, kun jos nyt jo tyhjästä annatte 100e ripaiksi ???

entä häälahjat?? aijooo, ne juhlat olikin av ämmien mielstä, ne juhlat jonne voi mennä kahta kätttä heilutttaen , tai no ehkä korttikin riittää..vaikka häihin ollaan menoosa akka ja ukko ja viisi kakaraa juhlimaan ja syömään !!!!!

eli ehi kaikkia !! jotain RAJAA JA SUHTEELLISUUDENTAJUA !!!

Vierailija
15/62 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa nettona tällä hetkellä 2700 euroa/ kk. Siitä

elarit -850

lasten matkat meille -300 (joskus enemmän, jos tulevat useamman kerran kuussa)

vuokra -1200

Jää 350 euroa. Plus minun kotihoidontukeni.

Siitä maksetaan sitten puhelimet, sähköt, vesi, autopaikka, netti, ruoka, vaipat, vaatteet, bussiliput, bensa, vakuutukset (miehellä pakko olla auto kun ei pääse muuten töihin)..

Ja kuten sanoin, mies osallistuu myös isojen lasten muihin kuluihin. Heidän meillä ollessaan ostetaan, mitä lapset tarvitsevat (kenkiä, vaatteita, lehtiä, leffalippuja yms) ja maksetaan mm. harrastusvälineitä ja harrastusmaksuja.

Ja ennen kuin innostutte että miksi hankimme peräti kaksi lasta näillä tuloilla niin elämä ei aina mene niin kuin suunnitellaan: miehen työpaikalla oli yt-neuvottelut ja hän joutui vaihtamaan työpaikkaa. Tulot tippuivat reilusti. a minä en palaa vielä töihin sillä olemme molemmat avkuuttuneita, että ensimmäiset ajat pienelle lapselle ovat äärettömän tärkeitä olla kotihoidossa. Ja pärjäämme näin. Kysyin vain sitä, olisiko 50 euroa voitu antaa lahjaksi rippilapselle, joka ei koskaan pidä yhteyttä meihin.

ap

Vierailija
16/62 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa noin 2900 e/kk rahaa, siitä lapsiin (5kpl) menee 1400 e/kk ja lopuilla voi tehdä mitä lystää. Asumiseen muutama satanen, ruokaan saman verran, vaatteisiin miehet ei yleensä isoja summia laita.

Vai oletteko perhe, jossa lähilapsilla on korkeampi elintaso kuin etälapsilla?

Mikä hassuttelija se sinä olet?

Vierailija
17/62 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on oikeassa, 100e on hyvä lahja kummilapselle. Ihme touhua sulla viidenkympin takia.

Vierailija
18/62 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka vaan vaatii rahaa kaikesta ja kaikkialla...

ei ne itsekään kellekän nna mitään , eikä ainakaan 100e

eli yo-juhliin annetaan toi 100 e,

mitäpä sitte annaatte, kun jos nyt jo tyhjästä annatte 100e ripaiksi ???

entä häälahjat?? aijooo, ne juhlat olikin av ämmien mielstä, ne juhlat jonne voi mennä kahta kätttä heilutttaen , tai no ehkä korttikin riittää..vaikka häihin ollaan menoosa akka ja ukko ja viisi kakaraa juhlimaan ja syömään !!!!!

eli ehi kaikkia !! jotain RAJAA JA SUHTEELLISUUDENTAJUA !!!

Vierailija
19/62 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa nettona tällä hetkellä 2700 euroa/ kk. Siitä

elarit -850

lasten matkat meille -300 (joskus enemmän, jos tulevat useamman kerran kuussa)

vuokra -1200

Jää 350 euroa. Plus minun kotihoidontukeni.

Siitä maksetaan sitten puhelimet, sähköt, vesi, autopaikka, netti, ruoka, vaipat, vaatteet, bussiliput, bensa, vakuutukset (miehellä pakko olla auto kun ei pääse muuten töihin)..

Ja kuten sanoin, mies osallistuu myös isojen lasten muihin kuluihin. Heidän meillä ollessaan ostetaan, mitä lapset tarvitsevat (kenkiä, vaatteita, lehtiä, leffalippuja yms) ja maksetaan mm. harrastusvälineitä ja harrastusmaksuja.

Ja ennen kuin innostutte että miksi hankimme peräti kaksi lasta näillä tuloilla niin elämä ei aina mene niin kuin suunnitellaan: miehen työpaikalla oli yt-neuvottelut ja hän joutui vaihtamaan työpaikkaa. Tulot tippuivat reilusti. a minä en palaa vielä töihin sillä olemme molemmat avkuuttuneita, että ensimmäiset ajat pienelle lapselle ovat äärettömän tärkeitä olla kotihoidossa. Ja pärjäämme näin. Kysyin vain sitä, olisiko 50 euroa voitu antaa lahjaksi rippilapselle, joka ei koskaan pidä yhteyttä meihin.

ap

eli itsestään selvää on tuo, et oma perhe ennen muita.

ja kun ei edes nuori vaivaudu tekstarein tms muistaan kummiaan...

Vierailija
20/62 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ette olisi ymmärtäneet tilannetta, ellen olisi kertonut keistä on kyse.

Olen itse ollut naimisissa ennenkin joten pystyn kyllä elämään sen kanssa että miehelläkin on ollut oma elämänsä. Ja omia kummilapsia on minullakin, juuri viime kesänä yksi heistä sai 50 euroa rippilahjaksi.

Ja elarien määrä nyt vain vaikuttaa perheemme talouteen, se on vain fakta.

Olisi ollut mukava tavata miehen kummilasta mutta eivät ole innokkaita siellä päässä pitämään yhteyttä (eivät tosin kuulemma olleet ennen minuakaan). Ja silloin 5v sitten olin sairaalassa toipumassa jalkalekkauksseta, siksi en ollut mukana.

Menot selvitinkin äsken.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi