Olohuoneessa vanhemman nukkumapaikka..
Te jotka nukutte olohuoneessa,minkälaiseen järjestelyyn olette päätyneet nukkumapaikan suhteen?sänky,vuodesohva,sohvasänky?
Itsellä suunnitelmissa muuttaa olohuoneeseen nukkumaan jotta lapsille tulisi omat huoneet..Tällä hetkellä mulla 160cm sänky,jota ei siis voi olohuoneeseen laittaa.Aika pienestä olohuoneesta kysymys.Kokemuksia hyvistä vuodesohvista/sohvasängyistä?
Kommentit (20)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2012 klo 22:38"]jonka alle mahtuu sohva ym.
[/quote]
Kuuma nukkua, tuntuu että happi loppuu. Eikä kyllä kiinnostaa kiipeillä.
Minulla 80cm leveä sänky olkkarissa ja isompi ei mahtuisi. Tulen kohta hulluksi, kun ei omaa rauhaa>etsinnässä isompi asunto! Tämä oli meillä pakko kun lapsia 4 ja makkaria 2. Vieläpä tyttöjä ja poikia
Minä ostin kulmadivaanin jonka levitän joka ilta ja kasaan joka aamu. Pysyy notkeana :) Ja itseasiassa teinit kömpivät viikonloppuisin tänne olkkariin minun sänkyyni ja se on mukavaa. Näin mennään seuraavat kuusi vuotta.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 16:46"]
[/quote]
Kerro vielä mitä maksaa tuollainen kun linkkasit firmasi sivun pari tuntia kuvan julkaisun jälkeen vanhaan keskusteluun.
Ihan tavallinen parisänky. Vähän ahdasta olohuoneessa toki on mutta meidän selät ei kestäisi mitä tahansa patjaa.
terv. kaksi selkäongelmaista.
Sohvan ja tv-tason lisäksi sinne ei sitten muuta mahtunutkaan.
Mutta ei se haitannut. Sängyllä oli "reunuksina " tyynyjä, niin, että näytti kivalta ja samaa sävyä kuin sohva.
Ja siihen aikaan ei nuo vuodesohvatkaan olleet kummoisia. Nykyään varmaan saa hyvillä ominaisuuksilla ja helposti kasattavan.
törmäsin firmaan, mikä myy aivan ihania kaappisänkyjä ja muita vastaavia. Tsekkaa niiden sivut http://www.clei.fi/index.html Hinnat on hiukan suolaiset, mutta tosi kivoja ratkaisuja tarjoavat. Kunpa vain osaisin itse tehdä vastaavia....
lisäksi pienen pieni sohva ja pöytä. Hyvin mahtui.
Sänky oli nurkassa, vieraita jos tuli heitin ison päiväpeiton ja sävy sävyyn isoja tyynyjä, hyvin käyttivät sohvana.
Voihan jättää sohvan laittamatta ja laittaa esim nojatuolin tai kaksi.
Sängystä en tinkisi.
Nyt asutaan isommassa eli myös minulla on oma makuuhuone :) on muuten hieno juttu.
Nyt on kuukausi nukuttu olohuoneessa, Kukaan kavereista ei ole sänkyä huomannut ennen sen alas laskemista. Viereen sijoitettiin kaapistoja ja toiselle puolelle hyllyjä. Minusta joka euron arvoinen tuote, kaikkine yksityiskohtineen. Muut liikkeet myy runkopatjoja samaan hintaan.
Minä olen niin julma, että lapset saavat jakaa huoneen, olohuone pysyy olohuoneena.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 10:38"]Minä olen niin julma, että lapset saavat jakaa huoneen, olohuone pysyy olohuoneena.[/quote]
Sama täällä. Eikä 19 v. ja 16 v. mitään traumoja ole saanut, vaikka koko pienen ikänsä ovat huoneen jakaneet.
Mutta tulee kyllä siinä vaiheessa, jos on eri sukupuolet. Kyllä silloin viimeistään yläkouluikäisenä pitää olla yksityisyyden suojaa.
Mulla on sänky olohuoneessa ja inhoan sitä. Luulen, että jossain vaiheessa heitän patjat varastoon ja alan nukkua sohvalla, ihan tavallisella hyvällä sohvalla. Jää paremmin tilaa muulle elämälle ja sohvalla on ihan hyvä nukkua.
Kaksi kertaa on ollut asuttu olkkarissa. Ekalla kerralla pieni olkkari jossa minisohva, niimpä päiväpeitoin ja isoin tyynyin sänky saatiin sohvan näköiseksi.
Tällä kertaa meillä on isompi olkkari, joten ei tarvita sohvaksi sitä tilaa vaan se on kevyin verhoin erillinen nurkka huoneesta.
Ai tämä olikin jonkun firman mainos.
Minä olisin ehdottanut sellaista että onko keittiöstä mahdollista tehdä toinen makuuhuone? Siis keittiön ruokailutilasta ja siirtää ruokapöytä olohuoneen puolelle. Sellaista näkee monissa sisustusjutuissa esiteltävän.
En kyllä ikinä nukkuisi keittiössä ellei se olisi ainut huone ;)
Olkkarissa kun nukkuu niin sängyssä on kiva pötkötellä ja katsoa telkkaa.
Ehdottomasti sänky. Kalleinkaan sohva ei korvaa hyvää sänkyä, siis patjaa. Kannattaa satsata siihen! Sisustamalla esim. tyynyillä ja kauniilla päiväpeitoilla siitä saa mukavan näköisen.
Kävimme tutustumassa noihin clei tuotteisiin ja täytyy todeta että ennakkoasenne todella petti. Odotin näkeväni heiluvia ja vääntyviä sänkyjä toisin kävi. Oma tarpeemme oli saada työhuone makuuhuoneeseen 8 neliötä näkyvää lattiapintaa ratkaisimme ongelman parisänky / ruokapöytä yhdistelmällä tilaan ei kahta erillistä työpöytää mahdu. Nyt pystymme yrittäjinä tekemään töitä kotona samaanaikaan kun lapset tekevät läksyjä keittiön pöydällä. Illalla laskemme vain sängyn alas ja käymme nukkumaan niin ja lappärit pysyy sängyn alla siinä pöydällä se on kaikkein makeinta... tosta hinnasta me ajattelimme asian neliö säästöllä 8 neliötä sängylle tässä talossa maksoi viimevuonna 39 000€ ja 3 500€ saatiin toimiva työhuone kahdelle. Olohuoneeseen siellä oli kaksi eri sohva mallia nähtävillä ja KIRJAHYLLY, jotka kyllä lyö laudalta kaikki tähän asti näkemäni jo yhdellä kysymyksellä mihin lakanat?