Mitä hullua olette tehneet erotessanne?
Minä kannoin kassi kassilta julkisilla liikennevälineillä liikkuen mukaani haluamani omaisuuden uuteen kotiini. Siinä meni viikkoja. Mies oli matkoilla ja käski minun sillä aikaa tyhjentää asunnosta sen mitä haluan.
Sitten siivosin muutenkin suhteellisen puhtaan asunnon täysin pölyttömäksi ja tahrattomaksi tulevaa ex-miestä varten. Vetelin jopa katon ja seinät mikrokuituliinalla, jos niistä vaikka tuli valkoisemmat sillä tavalla. Jätin kaikki huonekalut miehelle, mutta vein astioita, tekstiilejä yms. Itkin samalla kun siivosin.
Yhdessä asuessamme olin jo aikaa sitten lopettanut miehen vaatteiden pesun, miehelle kokkailun jne, mutta eron hetkellä halusin jättää ainakin kodin kuntoon. Katselin ulos ikkunoista, haistelin ilmaa, kuuntelin ääniä, otin viimeiset kassit ja painoin oven kiinni.
Suutuin eron raskauteen, yksin selviämisen pakkoon ja tilasin taksin. Viimeiset tavarat vein siis taksilla uuteen kotiin, koska voimani vain loppuivat, ihan henkisistä syistä, kantaa niitä itse. Ajattelin, että minulla on varaa mennä sitten taksilla. Perille saavuttua huomasin, että minulta puuttui 10 senttiä taksimatkan hinnasta. Kuljettaja sanoi, että summa riittää, kun ojensin kaikki rahani. Kiitin ja itkin kun nousin pois taksista. En tiedä tiesikö taksi, miten tärkeää minulle oli, ettei hän sillä hetkellä kysynyt puuttuvaa 10 senttistä.
Kommentit (133)
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:45"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:25"]
Tuttava mutti erotessaan pois pariskunnan yhteisestä kodista ja ennen lähtöään piilotti katkarapuja verhotankojen sisään. Jos joku ei tiedä, ne haisevat pilaantuessaan aivan järkyttävältä ja kukaan mies ei älyä irrottaa verhotangon päätä ja kurkistaa sisään.
[/quote]
Tää on vanha urbaanilegenda. Niinkuin epäilemättä pari muutakin ketjun tarinaa.
[/quote]
Ja koska se on vaan "urbaanilegenda" on susta aivan mahdotonta, että joku olisi sen kuultuaan oikeasti toteuttanut kepposen?
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 12:02"][quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 10:00"]
Mulla oli vielä exän S-etukortti (jolla voi maksaa) lompakossa ja viilasin sitä baari-illan. Ja tää päähänpistos tuli vasta about vuosi erosta kun baaritiskillä hoksasin vihreän kortin lompsassa ja piruuttani kokeilin vieläkö on toiminnassa. Parit lounaatkin sillä makselin.
[/quote]
Etpä paljoa 'viilannut' jos ex ei edes huomannut mitään ...
[/quote]
Kyllä viilasin. Ex-mieheni ei koskaan käyttänyt korttia maksamiseen vaan minä hoidin aina sillä maksamisen, joten hän tuskin eronkaan jälkeen tarkisteli saldotilannetta, mutta näytti korttia vanhasta tottumuksesta kassalla eronkin jälkeen. Tuskin siis hänen rahapussissaan tuntui viilailu, mutta itse koin hänen jääneen minulle parit lounaat ja baari-illat velkaa suhteemme aikana, joten surutta viilasin korttia.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:50"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:32"]
Tuttava mutti erotessaan pois pariskunnan yhteisestä kodista ja ennen lähtöään piilotti katkarapuja verhotankojen sisään. Jos joku ei tiedä, ne haisevat pilaantuessaan aivan järkyttävältä ja kukaan mies ei älyä irrottaa verhotangon päätä ja kurkistaa sisään.
[/quote]
Vanha urbaanilegenda. Tämä kiersi ympäri nettiä vuonna 2004. Ensin luin tän novellimuotoisena blogitekstinä city.fi:ssä, jolloin juttu sai valtavasti kehuja. Toisella kierroksella muutama vuosi myöhemmin sama juttu sai jo propseja siitä, miten tyhmästi nainen voikaan toimia. Sitä paitsi katkaravut olivat kaviaaria, taloa yritettiin myydä tuloksetta ja lopulta eksmies joutui uusine nuorikkoineen myymään kämpän entiselle emännälle pilkkahintaan jolloin kosto tuntui makeammalta.:p
[/quote]
Kaverini oli varmaan lukenut tämän jutun tai kuullut asiasta muualta, koska teki tämän ihan oikeasti. Vuosi oli muistaakseni 2000 tai 2001
[/quote]
Joo, ja niin munkin kaveri ja kaverin kaveri. Tää on ihan samanlainen tekonen kuin se iänikuinen "pesin hilegeelillä pilluni ennen gynelle menoa"- setti, jokainen selitti tätä omana juttunaan niin kaikenmaailman tunnustuspalstoilla kuin blogeissaan ja yleisenä vitsinä eri keskustelusaiteilla.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 12:30"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:50"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:32"]
[/quote]
Vanha urbaanilegenda. Tämä kiersi ympäri nettiä vuonna 2004. Ensin luin tän novellimuotoisena blogitekstinä city.fi:ssä, jolloin juttu sai valtavasti kehuja. Toisella kierroksella muutama vuosi myöhemmin sama juttu sai jo propseja siitä, miten tyhmästi nainen voikaan toimia. Sitä paitsi katkaravut olivat kaviaaria, taloa yritettiin myydä tuloksetta ja lopulta eksmies joutui uusine nuorikkoineen myymään kämpän entiselle emännälle pilkkahintaan jolloin kosto tuntui makeammalta.:p
[/quote]
Kaverini oli varmaan lukenut tämän jutun tai kuullut asiasta muualta, koska teki tämän ihan oikeasti. Vuosi oli muistaakseni 2000 tai 2001
[/quote]
Joo, ja niin munkin kaveri ja kaverin kaveri. Tää on ihan samanlainen tekonen kuin se iänikuinen "pesin hilegeelillä pilluni ennen gynelle menoa"- setti, jokainen selitti tätä omana juttunaan niin kaikenmaailman tunnustuspalstoilla kuin blogeissaan ja yleisenä vitsinä eri keskustelusaiteilla.
[/quote]
Aika taitava kusetus kaveriltani jos näin on. Kuulin puhelimessa kaiken esim katkarapujen ostosta, verhotankojen päätyjen irrottamisesta ja kuuntelin kun kaverini mietti milloin kämpässä alkaa haisemaan.
Mies oli lomailemassa pohjoisessa, pakkasin kaikki mun kamat ja muutin pois, jättäen jälkeen puolityhjän kämpän. Sitten ilmoitin tekstarilla, että olen muuttanut pois tavaroineni, adios.
Ensirakkauden jälkeen suunnittelin kostoa, mutta kostin lähinnä itselleni syömättömyydellä ja juoksemisella. Siis koskaan en ole ollut niin hoikka ja eteerinen kuin silloin, mutta aineenvaihdunta meni sekaisin pitkäksi aikaa.
Lasten isästä erotessa hullua oli se, miten tein sen yksin. Hankin asunnon, kalusteet, kaiken ihan omin voimin ja rahavaroin - ihan vaan sen takia että eksä oli laskellut ettei mulla ole varaa erota. En vienyt mukanani kuin vaatteeni oikeastaan ja lasten tavarat.
Ja tietty kun isovanhemmat ottivat lapset viikoksi, painelin iskemään laastarin jotta saisin seksielämän taas käyntiin. Valikoima oli surkea, mutta ihan kelvollinen vuoteenlämmittäjä löytyi pariksi kuukaudeksi. Sitten kävi ilmi, että se olikin varattu.
Jätin miehen omaista aloiteestani. (mies ei pettänyt tms. en vain jaksanut enää katsella häntä) Mies meni töihin, sillä aikaa pakkasin tavarat. Jätin asunnon avaimen vaan keittön pöydälle. Olin harkinnut jo pitkään lähtemistä, kunnes toteutin sen. Hankin etukäteen uuden asunnon itselleni eri paikkakunnalle.
Laitoin sen estoon fb:ssä, ja vaihdoin puhelinnumeron.
Oli ehkä vähän lapsellista lähteä ilman että ilmoitan mitenkään etukäteen.. Mutta en jaksanut jäädä enää tappelemaan asiasta. Ja siitä että ex-yrittää saada jäädään huonoon parisuhteeseen. En jaksanut enää kynnysmaton roolia.
Asuin erään miehen kanssa avoliitossa ollessani 18vuotias. Sain selville että hän petti. Hän oli koulussa päivät ja minä kotona sairaslomalla ja kaverit tuli pakettiauton kanssa hakemaan mun kamat. Miehelle jäi kotiin vain suihkuverho, tv, mikro ja tietokone. Minä vein kaikki lautaset ja haarukat ym sohvan ja sängyn, koska ne olivat minun. En kadu.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 13:34"]
Jätin miehen omaista aloiteestani. (mies ei pettänyt tms. en vain jaksanut enää katsella häntä) Mies meni töihin, sillä aikaa pakkasin tavarat. Jätin asunnon avaimen vaan keittön pöydälle. Olin harkinnut jo pitkään lähtemistä, kunnes toteutin sen. Hankin etukäteen uuden asunnon itselleni eri paikkakunnalle.
Laitoin sen estoon fb:ssä, ja vaihdoin puhelinnumeron.
Oli ehkä vähän lapsellista lähteä ilman että ilmoitan mitenkään etukäteen.. Mutta en jaksanut jäädä enää tappelemaan asiasta. Ja siitä että ex-yrittää saada jäädään huonoon parisuhteeseen. En jaksanut enää kynnysmaton roolia.
[/quote]
Laura?
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:06"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 10:48"]Ihanko oikeasti näin monesta on täysin ok varastaa toisen rahoja / turmella omaisuutta erotessa? Aika pimeätä porukkaa, toivottavasti en törmää kaltaisiinne. Olisiko teille ok jos erotessa oma puolisonne veisi rahat tai tuhoaisi vaatteenne? [/quote] Olen siis itse nainen, ja vaikka vaikeita eroja on takana (mies pettänyt yms) niin ei ole ikinä tullut mieleeni varastaa rahaa tai tuhota omaisuutta. Ymmärrän nämä, jotka ovat itse maksaneet kodin irtaimiston tai tarvitsevat yhteisten lasten tavarat, mutta esimerkiksi rakkaan vinyylikokoelman naarmuttaminen kuulostaa kamalalta. Miettikää omalle kohdalle.
[/quote]
No se jätkä loisi vuoden mun kämpässä maksamatta mitään, päinvastoin maksatti mulla omia menojaan. Oli niin kallis avoliitto mulle, että yhdet levyt ei tunnu missään. T. Vinyylinainen
[/quote]
No eihän ne levyt sulle tunnukaan missään kun ne ei ollut sun omaisuutta? Edelleen pyydän kaikkia miettimään miltä itsestänne tuntuisi, jos puoliso erotessa hävittäisi teidän tavaroitanne, tyhjentäisi yhteisen tilin tai vinguttaisi vaikka luottokorttianne.
Joskus kun rakastutte uudelleen, miettikää onko oikein sille omalle rakkaalle tehdä noin. Ymmärsin kyllä että monia täällä on kohdeltu väärin, mutta tiedän myös psyko eksiä tosielämästä, jotka luulevat suhteen päättyessä heillä olevan oikeus kostaa miten vain.
Jotkut täällä mainitut tapaukset täyttävät rikoksen tunnusmerkit.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 09:59"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 09:27"]
Paskansin ympäri miehen kämppää
[/quote]
Kai kuuntelit koko sen ajan tätä kappaletta. :)
Mitä söit, että sait niin paljon kakkaa tulemaan?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 10:00"]
Mulla oli vielä exän S-etukortti (jolla voi maksaa) lompakossa ja viilasin sitä baari-illan. Ja tää päähänpistos tuli vasta about vuosi erosta kun baaritiskillä hoksasin vihreän kortin lompsassa ja piruuttani kokeilin vieläkö on toiminnassa. Parit lounaatkin sillä makselin.
[/quote]
Etpä paljoa 'viilannut' jos ex ei edes huomannut mitään ...