Mitä hullua olette tehneet erotessanne?
Minä kannoin kassi kassilta julkisilla liikennevälineillä liikkuen mukaani haluamani omaisuuden uuteen kotiini. Siinä meni viikkoja. Mies oli matkoilla ja käski minun sillä aikaa tyhjentää asunnosta sen mitä haluan.
Sitten siivosin muutenkin suhteellisen puhtaan asunnon täysin pölyttömäksi ja tahrattomaksi tulevaa ex-miestä varten. Vetelin jopa katon ja seinät mikrokuituliinalla, jos niistä vaikka tuli valkoisemmat sillä tavalla. Jätin kaikki huonekalut miehelle, mutta vein astioita, tekstiilejä yms. Itkin samalla kun siivosin.
Yhdessä asuessamme olin jo aikaa sitten lopettanut miehen vaatteiden pesun, miehelle kokkailun jne, mutta eron hetkellä halusin jättää ainakin kodin kuntoon. Katselin ulos ikkunoista, haistelin ilmaa, kuuntelin ääniä, otin viimeiset kassit ja painoin oven kiinni.
Suutuin eron raskauteen, yksin selviämisen pakkoon ja tilasin taksin. Viimeiset tavarat vein siis taksilla uuteen kotiin, koska voimani vain loppuivat, ihan henkisistä syistä, kantaa niitä itse. Ajattelin, että minulla on varaa mennä sitten taksilla. Perille saavuttua huomasin, että minulta puuttui 10 senttiä taksimatkan hinnasta. Kuljettaja sanoi, että summa riittää, kun ojensin kaikki rahani. Kiitin ja itkin kun nousin pois taksista. En tiedä tiesikö taksi, miten tärkeää minulle oli, ettei hän sillä hetkellä kysynyt puuttuvaa 10 senttistä.
Kommentit (133)
Poltin ex-miehen vaateet pihalla... Onneksi ei ollut auto lähellä, olisin varmaan polttanut senkin.. Ei siitä sen enempää..
Paskansin ex-vaimon korkokenkään. En tiedä, käyttikö niitä vielä.
Nuoruuden avoliiton päättyessä pakkasin ex kihlatun tavarat. Hyvissä väleissä erottiin, mutta oltiin oltu kovia riitelemään. Tavaroiden sekaan laitoin lappusia, joissa kerroin yhä rakastavani ja palaavani yhteen milloin vain.. Voi nolous. Viikon päästä muutosta vielä kysyin, oliko huomannut viestejä. :D oli, muttei halunnut palata yhteen.
Erosimme sovussa, sain siitä huolimatta exältä mustan silmän muutama kuukausi eron jälkeen. Hulluinta oli, että annoin exälle anteeksi ja laitoin elämäni kuntoon.
Tyhjensin yhteisen säästötilin, kun sain selville että mies pettää ja sillä oli ollut suhde jo monta kuukautta toiseen naiseen.
Kun ex lähti "töihin" viikonlopuksi, tietämättä että tiedän mitä se on "töissä". Pakkasin tavarat, soitin kaverille, ja otettiin tavarat ja laitettiin ne kaverin kans kaverin varastoon talteen. Sit juotiin pullo viiniä, varattiin netin kautta lentoliput ja hotelli 2 viikoks. Hypättiin junaan ja siitä lentokentälle.
Kun päästiin kaverin kans hotelille, otti kaveri minusta kuvan ulkomailla hotellin altaalla. Laitoin sen kuvan sit sekä ex:lle että sille naiselle, että pitää kivaa "töissä" enkä kaipaa ex-miestäni kotiin, sillä en asu enää siellä.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 12:24"]Laihdutin aika rankalla kädellä (bmi 22->16) kun en osannut käsitellä eroa ja keskitin kaikki ajatukseni syömiseen (tai syömättömyyteen...). Olin ihan luurangon näköinen kun tajusin että mitä helvettiä olen tekemässä. Kyseessä ei edes olleet mitkään ulkonäkökysymykset erottaessa, mies ei koskaan haukkunut tjsp, mutta olin silti jossain psyykooseissani aivan satavarma siitä etten tulisi löytämään onnea jos en olisi pieni ja laiha...
[/quote]
Näin mulle on käynyt kummankin eron jälkeen (olen siis eronnut kahdesta vakavammasta parisuhteesta). En ole muuten millään lailla syömishäiriöinen, mutta ero pistää minut tuossa suhteessa aina sekaisin, ja kai se on oma (huono) tapani käsitellä surua. Toivottavasti ei tarvitse erota enää koskaan.
Kiitos 22!
Voin sanoa että ikinä en ole ollut niin raivona kun sillon. Piti vielä odotella 3 päivää, kun olin saanut sen "hyvälle työmoraalille" varmistuksen ja "olla normaalisti" kotona ennen kun se lähti "töihin" vaikka sisällä kiehui, ja teki mieli vaan huutaa ja raivota sille, mutta pysyin hiljaa. Ajattelin että kyllä minäkin osaan ton verran näytellä ja purin huulta.
Matkasta jäi hyviä muistoja kaverin kanssa. Ja törkeän kallis merkkilaukku, minkä ostin matkalta. Jotkut tuttavat kyseli laukusta että mistä oon ostanu/miten ollu varaa.. Niin sanoin vaan hymyillen "Lauri makso" :)
Olimme ex:n kans suunnitellut ulkomaanmatkaa jo jonkin aikaa, ja tilillä oli ihan kiitettävä summa. Aatelin että minähän lähden sinne matkalle, matkaseura ja matkakohde vaan vaihtui.
Sulatin sormukset ja tein niistä itselleni vapaudensormuksen johon tuli eropäivä. Yhä käytän tuota sormusta, ja kun ihmiset kehuu, sanon saaneeni ainekset ja idean exältäni.
Exä oli reissussa toisen naisen kanssa. Kuulin asiasta ja siltä istumalta pakkasin ja raahasin exän tavarat pihalle ja laitoin vain viestin, että sieltä sopii noutaa jos ne joskus vielä takaisin haluaa.
Kun mies oli työmatkalla, pakkasin kaikki sen kamat jätesäkkeihin ja kieputin kymmenen kierrosta pakkausteippiä jokaisen säkin ympäri. Mies sai shokin kun tuli kotiin, itkien kantoi kaikki säkit autoon. Episodi ei kuitenkaan päättynyt eroon, vaan valtavaan välien selvittelyyn. Mies toi kamansa takaisin ja nyt ollaan yhdessä, kaikki on oikein hyvin. Joskus shokkikäsittely on paikallaan, että ymmärtää toisen olevan tosissaan.
Edellisessä erossa naarmutin salaa miehen lempivinyylit sillä aikaa, kun oli viemässä muuttokuormaa uuteen kotiinsa. Vähän hävettää.
Oi sitä itkua, naurua, epäuskoa, huutoa.
Olin jo muuttanut pois pari vuotta aikaisemmin rakentamastamme omakotitalosta. Olin aivan rikki. En yksinkertaisesti jaksanut pitää puoliani missään, aina tuli itku. Lastenvalvojalla mies ilmoitti, että lasten osoitteeksi jää entinen kotimme. Tietenkin olisi ollut väärin viedä lapset omakotitalosta yksiöön ja vaihdattaa koulut ym.
Omaisuuden osituspäivä ja -aika oli sovittu. Olin niin ahdistunut, että kun olin ajamassa sinne, itkin niin paljon, etten pystynyt menemään. Laitoin eksälle viestin, että en vaadi pesästä mitään, kunhan saan pitää autoni, kahdeksan vuotta vanhan romun.
Kävin myöhemmin allekirjoittamassa tuon paperin. Mies sai omakotitalon, irtaimiston ja lapset. Minulle jäi vuokrayksiö kerrostalossa.
Nyt on vuosia kulunut, ja on pakko rehellisesti sanoa, että en kuitenkaan kadu mitään. Minun luonteellani ei olisi voinut toimia toisin.
Lähdin viettämään viikon "seksi"-lomaa tunisiaan.
Up