Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkotien lastenhoitajien joululahjat ahdistaa.

Vierailija
23.11.2005 |

En todellakaan tunne ketään heistä niin hyvin, että lahjan osaisin ostaa, ja niitä kukkiahan sinne varmaan tuo yksi sun toinen. Niitäkään eivät kaikki allergiset siedä, joten sekin on tosi huono idea.

Tulisipa päiväkodin oveen tiedote, ettei opettajille tarvitse kenenkään hankkia lahjoja.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pieni lahjonta on paikallaan.

Osta vaikkapa pullaa tai suklaata kahvipöytään. Joskus olen vienyt myös sellaisen joulukalenteri-raaputusarvan.

Vierailija
2/61 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuitenkin haluat, niin vie vaikka pikkuleipiä tai suklaata kaffipöytään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni 2v., aloitti elokuussa päiväkodissa, enkä todellakaan ole ajatellut viedä sinne mitään! Onko mulla aukko sivistyksessä? Onko toi tosiaankin yleinen tapa? Mitäh?

Vierailija
4/61 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten jotkut anteeksi pyytelevät.OIKEASTI se muistaminen ja huomioiminen on tärkeintä.

Vierailija
5/61 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuuluu hyviin tapoihin viedä jotain. Kiitokseksi (niin sen rahan lisäksi =) ).

Pulla/kakku tms on ihan ookoo. Parempi kuin ei mitään. Itse viemme jokaiselle hoitotädille ryhmässä oman pienen paketin. Ryhmässä 3 hoitajaa. Kaikille samanlaiset.

Esim. pienet marimekon käsipyyhkeet, jouluiset pullasudit, servettipaketti ja kynttilä....

Vierailija
6/61 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna vein amarylliksen ja tänä vuonna ajattelin viedä suklaarasian. Pph tekee arvokasta työtä, mikä ei näy hänen palkassaan. Ei tule myöskään kiitettyä hoidosta, joten tässä on hyvä tilaisuus kiittää samalla!

Vierailija
7/61 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän muksujen opet on olleet ihan onnessaan jouluna punkkupullosta ja keväällä kuoharista. Sain vinkin kerran eräältä opettaja-ystävältäni.

Vierailija
8/61 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä sitä tapaa lainkaan. Toki jos hoitajien kanssa olisi jotenkin henkilökohtaisella tasolla, niin asia olisi toisin. Arvostan paljon heidän hyvää työtänsä lasteni hyväksi, mutta sehän kuuluu toimenkuvaan. Työelämässä yleensä niitä lahjoja jaetaan, jos halutaan tehdä vaikutus johonkin asiakkaaseen yhteistyön ja rahavirran jatkumisen toivossa.

Vierailija
9/61 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niiden työ, josta ne saa palkkaa. Enhän mä osta muillekaan lahjoja (perheen ja suvun kanssa, sovittu juttu) lahjoja, mniksi sitten ihan " vieraille" pitäisi, nimenomaan _pitää_! Yhtä outoa kuin tipin antaminen ravintolassa tms. Suomessa.

Vierailija
10/61 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omia leivonnaisia pitäisi viedä, niin sehän olisi pikemmin rangaistus kuin lahja. Sekä antajalle, että saajalle.

Vierailija
11/61 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minun pitäisi lahjoa ketään. Sen enempää kuin heidän minua.

Vierailija
12/61 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta että päiväkotiin, missä useita hoitajia mm.kiertäviä ja jotka vaihtuu koko ajan.

t.4

Vierailija
13/61 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynttilä, suklaa tai kukka, jossa mukana kiva kortti tuntuu aivan ihanalta, koska kiitosta ainakaan mulle ei jaa kukaan koskaan. Työnantaja ei muista mitenkään ja joskus tuntuu, että on vaan taakka kaupungin kireässä taloudessa. Palkka on aivan mitätön, työ raskasta. Kun ekan kerran sain joulupaketin hoitolapsilta olin ihan ihmeissäni ja suorastaan liikuttunut. En silti odota mitään lahjoja ja hoito on taatusti kaikille samanlaista. Jotenkin vertaisin tätä siihen, kun mieheni on aina vienyt ruusukimpun synnytykseni hoitaneelle kätilölle. Mieltä lämmittävä erityiskiitos hyvästä työstä.

Vierailija
14/61 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakituista henkilökuntaa??? vaihtuuko siellä väki koko ajan? eihän nyt toki parin viikon sijaisille tarvitse viedä lahjaa, mutta kyllä minusta muuten kuuluu kiittää arvokkaasta työstä pienellä muistamisella ihan niin kuin pph:aa tai luokan opea!

minä ainakin vien lasteni ryhmien opelle ja lastenhoitajille jokaiselle pienen henkilökohtaisen paketin, ja yritän yleensä saada mukaan muitakin perheitä että saataisiin ostettua jotakin näkyvämpää kuin pientä krääsää... ja jos mukana on useampia perheitä, niin silloin summa/perhe/hoitaja voi olla vähän pienempi kuin että jos ostaisin yksin lahjat...

Vierailija
15/61 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...meillä ei ainakaan laiteta perheitä järjestykseen lahjonnan perusteella eli on ihan vapaavalintaista. Ei supista joulun jälkeen, että " taaskaan lahtiset eivät tuoneet mitään" .

Jos haluaa muistaa, niin mieluiten sellaista kulutustavaraa: pois syötävää tai juotavaa, kynttilät ovat kadotettavissa...pikkulahjat muodostuvat nopeasti painajaiseksi, kun ei niitä raski poiskaan heittää.

Vierailija
16/61 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe on niin vähissä varoissa, että tuollaiset lahjat veisivät merkittävän osan joulubudjetista!

Vierailija
17/61 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisivat sitten joskus yhdessä käydä jossain illallisella tai jossain kertyneillä varoilla.

Raha tai " tippi" olisi niin helppo. Jonkun tavaran antaminen on todella vaikeaa, kun ei yhtään tiedä, että minkälaisista esineistä he pitävät ja kun ei heitä tunne lainkaan. Kerran vuodessa on joku lasta koskeva keskustelu ja päivän päätteeksi kertovat nukkuiko ja söikö lapsi vai ei. Siinä kaikki kommunikaatio. Lapsemme on siis isommassa päiväkodissa.

Ap, jota vieläkin ahdistaa, mutta on helpottamaan päin.

Vierailija
18/61 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitin yhteisellä lahjalla sitä että ostetaan isommalla porukalla lahja/hoitaja, eli jokaiselle hoitajalle vähän " isompi" juttu, mutta jokaiselle henkilökohtainen. Kiva oli mun mielestä kori johon kerättiin pullo punkkua, suklaata, jouluteetä, pipareita jne... pakattuna kauniiseen koriin ja pohjalle vielä kaunis liina. niin ja mukaan liitettiin kortti jossa oli kaikkien lahjaan osallistuneiden perheiden nimet.

T:18

Vierailija
19/61 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjee, ressaa nyt huvikses vaikka jostain muusta...

Meillä ei viedä lahjoja. Syy? Lapseni on kahdessa päiväkodissa ja laitappa lahjat kaikille. Toisessa on kait 5 hoitajaa ja toisessa... en edes tiedä, vuoropk:ssa on aika paljon henkilökuntaa.

Vierailija
20/61 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hyvin meni, nukkui hyvin ja söi tyytyväisenä.

Ja sitten kotiin tullessa taapero on niin nälkäinen, että söisi vaikka kokonaisen reikäleivän päällysteineen :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan