Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tietää voinko saada veritulpan e-pillereistä?

Vierailija
29.06.2012 |

Vai voiko se tulla noin vaan kelle tahansa vaikka ei olis mitään riskitekijöitä?

Vähän pelottaa että se epäonnekas tapahtuma osuu mun kohdalle. Vaikka mulla ei mitään tulppia ole ollutkaan raskauden aikana tai muulloinkaan.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai riskitekijät altistavat tulpille mutta voi sen muutenkin saada e-pillereitä käyttämällä.

Eräs tapaus joka jäi pysyvästi mieleeni oli 17v tyttö jolle soitettiin lanssi rintakivun vuoksi,tyttö oli ihan ok sairaalaan asti kunnes yhtäkkiä lyyhistyi keskelle lattiaa ensiavussa ja kuoli siihen.Paljastui että keuhkot olivat täynnä veritulppia..

Vierailija
2/35 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joudut maksamaan tietty itse, kun ei ole sukurasitteita ja itselläsi aiempia tulppia.

Sitten voit vähentää tilanteisia riskejä: käytä tukisukkia pitkillä istumilla, kuten lentokoneessa. Lentokoneessa voi ottaa pienen annoksen aspiriinia, siis jos voit ottaa sitä.

Sittenhän se riski on lähinnä niissä yhdenlaisissa pillereissä, en muista kummissa, kun en ite syö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan siinä testissä näy, koska tulppa-aiheuttajani on ihan eri faktori kuin perustestissä näkyy. Kuulun isoon kansainväliseen tutkimukseen jossa selvitellään näiden muiden faktorien periytyvyyttä ja testausmenetelmiä.

Vierailija
4/35 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannatta jättää e-pillerit kokeilematta...

Vierailija
5/35 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/35 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin 37vuotias. En ole koskaan tupakoinut, matala verenpaine, ei liikakiloja. Mulla ei siis ollut mitään mistä ton olisi voinut ennakoida. Niin vain löysin itseni Meilahden neurologiselta, kun syytäni äkilliseen sairastumiseen haettiin.

Vierailija
7/35 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yleensä jos jotain ongelmaa tulisi niin se tulee ekan ½ v:n aikana, eli riski on pieni,jos on ollut jo raskaana tai käyttänyt pillereitä pidempään. Tosin sitten taas varsinkin tupakointi ja lisäksi yli 35 v ikä kasvattavat tulppariskiä.

Vierailija
8/35 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin pillereiden sisältämä alaraajojenLASKIMOtukosriski. Valtimotukosriski liittyy auralliseen migreeniin+pillereihin=aivoinfarkti

Vierailija
9/35 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkensä ehkäisyn takia...

Vierailija
10/35 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia, tietoa tai ajatuksia asiasta?

Vierailija
11/35 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran asia ahdistaa sinua paljon, niin parempi olla ilman.

Itse kuitenkin koen, että tulppariski on pieni ja maailma on täynnä isompiakin vaaroja ja jos kaikkia alkaa pelkäämään, niin eihän elämisestä mitään tule.

Vierailija
12/35 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suvussasi laskimotukoksia vai miksi olet noin huolissasi tästä asiasta? Elämiseen liittyy monenlaisia riskejä ja sitä on vain pakko sietää.

Mutta tuosta aspiriinista pitää sanoa kun joku sitä ehdotti: Aspiriini ei suojaa laskimotukoksilta, se on valtimopuolen lääke jota pitää syödä säännöllisesti mutta vain lääkärin määräyksellä. Eipä silti, jos kerran ennen lentomatkaa murusen aspiriinia ottaa, että siitä vaaraa olisi mutta turha kuvitella että se laskimotukoksilta suojaisi.

Vierailija
13/35 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi kukaan ylipäätään pilaa terveytensä ja elämänlaatunsa vain siksi, että miehen ei tarvitse käyttää kumia?

Pillerit myrkyttävät kehoa joka tapauksessa, tuli tulppia tai ei.

Vierailija
14/35 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tukoksia suvussa ainakaan minun tietääkseni.

Sepelvaltimotautia ja sydäninfarktia löytyy suvusta ovat tosin olleet jo noin 6-kympin ikäisiä näitten tapahtuessa.

Oikeastaan en osaa hirveästi sanoa että miksi olen huolissani tästä asiasta..

Vierailija
15/35 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerit myrkyttävät kehoa joka tapauksessa, tuli tulppia tai ei.

ym. ym ja jostain kumman syystä ihmiset silti niitä käyttää ja jotkut pysyy elossakin.

Ja sille kumillekin voi olla allerginen.

Vierailija
16/35 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kyllä voi saada tukoksen renkaastakin!

Vierailija
17/35 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle on jo kaksplussan puolella vastattu ainakin kahteen ketjuun, et saa sen selkeempää vastausta.

Käytä tai ole käyttämättä. Koko elämä on riski.

Vierailija
18/35 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun elämä on ollu niin suojeltua ja tylsää ettei siihen oo koskaan mitään riskejä tarvinnut ikään miettiä.

Vierailija
19/35 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi ei kysyminen ole kiellettyä. mitä vikaa siinä on jos haluaa mielipiteitä mahdollisimman monelta eri ihmiseltä.

ongelma vaan näillä palstoilla tahtoo olla se että ne samat ihmiset pyörii joka palstalla...

Vierailija
20/35 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi ei kysyminen ole kiellettyä. mitä vikaa siinä on jos haluaa mielipiteitä mahdollisimman monelta eri ihmiseltä.

ongelma vaan näillä palstoilla tahtoo olla se että ne samat ihmiset pyörii joka palstalla...

No ei se kysyminen ole kiellettyä mutta kuinka monta eri ketjua sun asiasta pitää tehdä?

Ei sen enempää KUKAAN voi näillä palstoilla auttaa, sun pitää joko tutkituttaa asia lääkärillä tai kysellä niiltä.

Riski on olematon, sen on moni sulle jo sanonutkin..

Paljon on asioita jotka ovat riskialttiimpia kuin pillerit.