Mistä tietää voinko saada veritulpan e-pillereistä?
Vai voiko se tulla noin vaan kelle tahansa vaikka ei olis mitään riskitekijöitä?
Vähän pelottaa että se epäonnekas tapahtuma osuu mun kohdalle. Vaikka mulla ei mitään tulppia ole ollutkaan raskauden aikana tai muulloinkaan.
Kommentit (35)
Vai voiko se tulla noin vaan kelle tahansa vaikka ei olis mitään riskitekijöitä?
Vähän pelottaa että se epäonnekas tapahtuma osuu mun kohdalle. Vaikka mulla ei mitään tulppia ole ollutkaan raskauden aikana tai muulloinkaan.
esim lihavyúus, alkoholi, tupakointi, rasvaiset eväät, runsas suolan käyttö, ja ne perintötekijät...
mut on moni saanut tulpan ilman mitään yllä mainituista tekijöitä.
eli sattumaakin voi tapahtua,
niin ja jos olet huonsot liikkuvaa sorttia, on sekin riski, lisäksi pitkä lennot lisäävät kelle vaan riskiä tulpasta...e li kaikki muistakaa jumpata lentojen aikana, ja pian sen jälkeen kävelyä, ja koneessakin vaan vessa jonoon tiuhaan :)
Ei ole tukoksia suvussa ainakaan minun tietääkseni.
Sepelvaltimotautia ja sydäninfarktia löytyy suvusta ovat tosin olleet jo noin 6-kympin ikäisiä näitten tapahtuessa.
Oikeastaan en osaa hirveästi sanoa että miksi olen huolissani tästä asiasta..
Ei riitä ikä eikä lapsikulu sterilisaatioon ja haluan vielä joskus lisää lapsi ja mieskin haluaa.
selibaatissa elin muuten 1,5v tässä kerran... Meinas parisuhde hajota siihen... Joten ei kiitos uudestaan.
ehkä pelkään siksikin koska mulla on niin paljon kummallisia oireita etten koskaan vois tietää että millon mun pitää ottaa joku oire vakavasti. saisin jatkuvasti olla päivystyksessä ihmettelemässä. olen myös paljon yksin lasten kanssa mikäli jotain sattuisi etten pystyisi soittamaan jäisi multa apu saamatta.
Ei riitä ikä eikä lapsikulu sterilisaatioon ja haluan vielä joskus lisää lapsi ja mieskin haluaa.
selibaatissa elin muuten 1,5v tässä kerran... Meinas parisuhde hajota siihen... Joten ei kiitos uudestaan.
ehkä pelkään siksikin koska mulla on niin paljon kummallisia oireita etten koskaan vois tietää että millon mun pitää ottaa joku oire vakavasti. saisin jatkuvasti olla päivystyksessä ihmettelemässä. olen myös paljon yksin lasten kanssa mikäli jotain sattuisi etten pystyisi soittamaan jäisi multa apu saamatta.
Kierukkaa en voi saada liian pienen kohdun takia.
ja miks ihmeessä leimataan melkeen hulluks jos tällainen asia huolestuttaa?
todellakaan kohtusi ei voi olla liian pieni :))))))
ei kun varaa ajan kunnon gynelle, ja kierukka kohtuun vaan.
kaks kertaa yritetty. Gyne sen todennut pieneksi.
keuhkoissa ja jalassa. Ja eihän sitä mitenkään voinut etukäteen tietää, en kuulu riskiryhmään mistään syystä (paitsi nuo pillerit tietysti).
Eihän sitä etukäteen kukaan kuvittele tuota saavansa... aihe varmaan kuitenkin pelottaa monia ja siksi nuo vastaukset on noin hyökkääviä. Asiasta on ihan aiheellista keskustella. Itse en suosittelisi noita pillereitä kenellekään!
tietääkö muuten kukaan onko luonnon estrogeeniä sisältävissä pillereissä yhtä suuri tukosriski??
Mistä noin olet päätellyt? Jo 1970-luvulla oli käytettävissä kiurukoita, jotka sopivat synnyttämättömillekin naisille. Kai pieneenkin kohtuun sopivia on jo keksitty. Kysy seuraavalta gyneltä.
Et sinä voi etukäteen sitä mistään tietää, sairastutko veritulppaan, syöpään, mahahaavaan...
Jonkun verran riskiä voi päätellä lähisukulaisten sairauksista.
kaks kertaa yritetty. Gyne sen todennut pieneksi.
ilmeisesti ennen, koska silloin kuhdunsuu voi olla niin napakasti kiinni, et ei onnistu,,nooooh kunnon gyneltä onnisttu..aivan varmasti.
mut edellen ei voi olla pieni kun olet synnyttänyt, MENE OIKEELLE KUNNON GYNELLE, JOKA työskentelle yliopist sairaals
Synnytin 4v sitten viimeksi ja vuosi sitten yksityinen gyne totesi että ei mahdu.
täällä mitään yliopisto sairaaloita ole.
mutta asia on näillä näkymin selevä me jatkamme kondomilla
Älkää puhuko paskaa, kyllä nuo ongelmat ovat selkeästi tunnistettavia. Kippaatte itsenne antibiootteja tai jotakin luontaistuotteita; jos tulee sivuvaikutuksia, olette täynnä loisia ja mikrobeja, jotka mm. asettuvat verisuonien seinämiin
Parantuminen vie kauan. Ottakaa olmea, jos ei muu auta.
ketjut tippuu aikanaan ja minä olen sen verran tumpelo etten tahdo löytää niitä uudestaan... joutuu sitten tekemään uuden..