Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

apua äkkiä tiramisuun

Vierailija
29.06.2012 |

tein ihan ohjeen mukaan (alkuperäisen)

Kuuluuko sen muna-mascarponevaahdon maistua vähän oudolta pelkästään? Ei ole mitään hyvää. =( Olen aiemmin tehnyt kermasta

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilaantuneelta ei saa maistua mutta oletko tottunut mascarponen makuun vai onko se sinusta itsessään se outo maku? Minusta se on kyllä hyvä maku.

Itse teen vaahdon niin että vakaan ensin sokerin ja keltuaiset vaahdoksi, sitten lisään tilkan marsalaviiniä, sitten mascarponen. Lopuksi vielä kermaa ja vatkaan kunnes koostumus paksuhko mutta vielä valuva. Hyvää näin tehty seos minusta ainakin on :)

Vierailija
2/5 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

annosta

2 1/2 dl espressoa

1/2 dl viiniä (marsala)

5 kpl munaa

1 dl sokeria

500 g mascarponejuustoa

200 g savoiardikeksejä

Pinnalle

1/4 dl kaakaojauhetta

Savoiardi-keksit voit korvata kahden munan sokerikakkupohjalla, jonka revit paloiksi ennen kostutusta.

ei tullut kermaa, voisiko tuohon lisätä kermaa ja kaakaolikööriä? Sitä minulle suositeltiin

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelllän vielä appelsiininkuorta raastettuna ja hiukan limettiä yms, ja kenties vaniljaa. Ei paljon mutta hiukan makua saa olla.

Vierailija
4/5 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen ohjeella jonka olen oppinut (italialaiselta) äidiltäni ja siinä kyllä tulee vaahtoon mascarponen lisäksi myös kermaa. mitään oikeaa yhtä ohjettahan ei italialaisissa ruoissa olekaan vaan jokainen mamma ja nonna tekee omasta mielestään sitä ainoaa oikeaa, vaikka naapuri tekisi ihan toisin :)

Noihin kysymyksiisi, likööriä lisätään yleensä kahvin sekaan, ja sillä kahvilla kostutetaan ne keksit (itse käytän alchermes- tai kirsikkalikööriä). En lisäisi sitä enää vaahtoon mutta siis sitä marsalaviiniä siihen kannattaa kyllä hieman laittaa.

Kermaa kannattaa minusta ehdottomasti käyttää vaahdossa mascarponen lisäksi, minun ohjeessa 250 g mascarpone, 2 dl kermaa. Eli voit lisätä kermaa jos vaahto ei mielestäsi ole mieleistä. Makeuttaakin voi lisää, mutta minusta oikea tiramisu ei saa olla ällömakeaa vaan vähän kaakaomaisen kitkerää jopa.

Vierailija
5/5 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäsin siihen vielä kermaa 2dl ja nyt maistui paremmalta. Maistoin malttamattomana jo sitä vähän ja oli hyvää tiramisua. Nyt jääkaapissa. Nam.

ap