Täytyy hylätä tuo työtarjous koska ei sillä palkalla elä
1200e jäisi kuukaudessa käteen, ainoa, toki iso, plussapuoli olisi hyvät lomaedut eli kesä-ja heinäkuu kokonaan ja joulukuussa 2vkoa sekä helmikuussa 1vko. Työpäivät olisi normaalia täysipäiväistä eli 8-15.30
Mutta kun on realititeetit otettava huomioon, kun on lapsia ja asuntolaina jne.
Toinen työ mihin olen tullut nyt valituksia on sitä mihin aikanaan valmistuin, työaika on sen 7h40min/pvä ja käteen jäävä osuus n.1700e/kk.
Harmittaa kuitenkin, koska tuo huonopalkkainen työ olisi kiinnostanut todella myös, mutta minkäs teet:/
Vakipaikkoja kumpikin.
Kommentit (26)
Tee työtä jota rakastat nai mies joka tekee työtä jolla tienaa
Ja jep, en harjoita hyväntekeväsiyyttä eli en näe järkeä ottaa vastaan täydellä työajalla tehtynä tuollaisen palkkatason työtä.
Mutta täytyy harkita josko näin 20v jälkeen ja 12v avioliiton jälk hakisin eroa tuosta miehestä, kaipa sitä yhtä hyviä isiä lapsillensa ja hyviä aviomiehiä löytyy muitakin.
ap
Tee työtä jota rakastat nai mies joka tekee työtä jolla tienaa
mutta on tuossa rahallisesti ihan merkittävä ero. Toisaalta työ on vaan työtä.
Aika houkuttelevat kyllä nuo lomasysteemit huonompipalkkaisessa.
koulunkäyntiavustajan hommat on ihan kivoja hommia välivuoden pitäjälle tai sellaiselle joka ei ikinä muuten työllisty. Sääli että palkka on niin paska koska työ on tärkeää ja olisi hyvä saada oikeasti motivoituneita avustajia.
Lue ala-asteen maikaksi niin pääset siihen unelma työhän vähän suuremmalla palkalla. Lomineen...
Mutta käytännössä tuon tason liksa (mietipä muuten mitä se tekee tuntipalkaksi kun kuitenkin liki 8h pvässä töitä..) tarkoittaisi pois kaiken ns ylimääräisen elämästämme, ei olisi varaa matkustella yhtään, ei olisi varaa ostaa yhtään mitään mietitmättä ensin niitä senttejä, joku huvipuistopäiväkin olisi mietittävä saati laivamatka yms.
Eikä miehen palkka edes ole mikään huono, mutta kun on asuntolaina (maltillinen sellainen), 2 lasta, pk-seutu kotina jne niin...
Mies totesikin että kun ei ole tuo liksa edes lähellä keskimääräistä meridiaanipalkkatasoa ja että meidän matalapalkka-alojen ihmisten selkäruodosta ja nahasta revitään tämän ns hyvinvointiyht.kunnan suht toimivat sosiaali-ja terveyspalvelut. Jos ne olisi enemmän yksityisiä palveluja tai heikompitasoisia niin sosiaali-ja terv.alan naisten palkkatsokin olisi edes vähän parmepi, nyt ei niin ole.
ap
mutta on tuossa rahallisesti ihan merkittävä ero. Toisaalta työ on vaan työtä.
Aika houkuttelevat kyllä nuo lomasysteemit huonompipalkkaisessa.
Töissä kummminkin vietetään iso osa päivästä. Siellä viihtyminen ei ole vähäteltävä asia. Vapaa-aika lasten ja perheen kanssa olisi myös ollut sen arvoista.
Millaiset odotukset palkannoususta ja urakehityksestä paikoissa?
kun huomioit toisen paikan paljon paremmat lomaedut.
Paikassa A vuosipalkaksi tuli 15000 euroa. Jos kyseessä esim. koulu niin töitä vain 190 päivää vuodessa. Onko A:ssa ruokatauko työaikaa?
Paikassa B vuosipalkaksi tuli 21250, normi työntekijällä on 220-230 työpäivää vuodessa. B:ssä ruokatauko työajan päälle.
Pienemmällä palkalla verotkin on pienemmät.
Onneksi tuo toinenkaan eli parempipalkkainen työ ei ole mitään "hampaiden kiskontaa" ja ainahan siitä pois pääsee jos ei sitten enää iskekään yhtään.
Se(kin) hyvä puoli siinä on että on pieni yksikkö eikä mikään iso hälyisä ryhmät täpötäynnä/ylisuuria "lastensäilytystehdas" joista on vuosien kokemus.
Vero% mulla pysyy kummassakin kutakuinkin samana eli tuon uusimman verokorttini mukaan se olisi alkuvuodesta-13 lähtien 11% ja nyt tämän elo-joulukuun välisen ajan voin vielä käyttää tätä nykyistä eli 9%.
Lomista jo kyselinkin tuosta parempipalkkaisesta ja joulunaikaan voin pitää 1vkon ja esim 2-vkoinen kaukomatkamme joka jo varattuna ei ole kuulema ongelma, kesällä talo on jokatapauksessa 1kk kiinni anyway+palkattomia voi ottaa lisäksi.
Tämä on raakaa peliä, jokainen voi itse miettiä tahollaan miten tulisi toimeen ja millaista elämää viettäisi jos saisi kuukaudessa käteensä nippanappa 1200e viettäen liki 8h siitä päivästä töissä+matkat ja olisi pari lasta, asunto-ja autolaina yms. Onneksi tuo autolaina on ensivuoden puolella maksettu:)
ap
Jossain yli 2000 euron nettopalkoissa voi jo downshiftatakin, mutta 1200€ kuussa on kitupalkka.
Älä ap harmittele vaan ota vastaan paremminpalkattu työ. Toivottavasti saat mahdollisuuksia muokata työnkuvaa mieleiseksi ja eihän sitä tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Palkka on yksi tärkeimmistä motivaatiotekijöistä töissä. Menee työn sisällön ohi, varsinkin kun kyse on tällaisista tavallisten tallaajien duuneista.
Kuinkahan mni joutuu tuollakin rahalla elämään. Minua taas ei huvita työkykyisen ihmisen elättäminen.
Moni eläkeläinen olisi hyvin onnellinen, jos sais suollaisen rahan käteen. Se taitaa olla se, mitä itsekin tulen aikanaan saamaa.
terv. maisteri
Ei tuossa kko duuniss aole mitään palkannousuja tiedossa ennenkuin aikaisintaan 2v kuluttua kun tulisi 10v kokemusta alan töistä täyteen.
Tässä parempipalkkaisessa saan heti liksaani 2kpl kokemuslisiä ja kolmannen viim.tammikuussa ja uskoakseni jo marraskuussa, kun tulee 8v täyteen.
Silloin noiden 2 työn välinen ero bruttopalkassa nousee liki 600euroon/kk.
ap
Ja voin sanoa, että eipä ole ollut hurraamista, senttikäkään ei ole voinut säästöön laittaa, maksullisten huvitusten toteuttaminen pitkän harkinnan tulos jos silloinkaan ja mm jonkin isomman kodinkoneen prakaaminen aiheuttaa valtavan stressin.
ap
Kuinkahan mni joutuu tuollakin rahalla elämään. Minua taas ei huvita työkykyisen ihmisen elättäminen.
Moni eläkeläinen olisi hyvin onnellinen, jos sais suollaisen rahan käteen. Se taitaa olla se, mitä itsekin tulen aikanaan saamaa.
terv. maisteri
Minä hain töitä ja palkkatoiveeni oli 8€/tunti (kyseessä sellaisen alan työt, joilla ei tarvita koulutusta). Molemmat paikat totesivat että pyydän liikaa, vaikka minulla on kokemusta kys. hommasta ja suosittelija töihin. Laskin että toisen paikan tarjoama brutto olisi ollut vajaan tonnin- kuinka moni elää Helsingissä sellaisella palkalla?
Se tarkoittaa entistä työhönosoitusta. Sinun pitää kuitenkin hakea sitä paikkaa, eikä ole ollenkaan varmaa, että sinut valitaan. Kyse on ns. palkkatukityöstä.
Oma kokemukseni on se, että meitä on kaksi osa-aikatyötä tekevää. Toinen ansaitsee kyllä himpun paremmin kuin minä (itselläni käteen jää toisinaan 900e/kk). Asummu kuitenkin omistusasunnossa (omakotitalo) pk-seudulla, meillä on auto (ei uusi eikä hieno) ja lapsikin on. Kaiken lisäksi vielä matkustammekin.
Kaikki riippuu paljon siitä, mihin kaikkeen rahansa haluaa laittaa. Itse rakastan (kyllä!) työtäni ja sitä, että työaika on hieman pienempi ja lomia/vapaata enemmän kuin kokoaikatyössä. En mistään hinnasta vaihtaisia työtäni, ainakaan tällä hetkellä. Viisi vuotta olen ollut samassa työpaikassa ja työnantajani on mahtava.
Tämä järjestely sopii meidän elämäntilanteeseemme. Koskaan en ole kokenut, että olisin jäänyt jostain paitsi, rahallisesti siis. Tietenkin rahaa saisi olla enemmän, mutta ehkä joskus voitamme lotossa ;) Tai sitten jonain päivänä, kun elämäntilanne on toinen, voimme siirtyä kokoaikatöihin.
Suosittelen ap:ta harkitsemaan, onko se raha kuitenkaan ratkaiseva tekijä. Jos luulet, että se pienipalkkaisempi työ olisi todella kiinnostava, kokeile sitä. Ja jos rahat tuntuvat loppuvan, niin voithan sitten vaikka vaihtaa työtä?
se parempipalkkainen olisi huonompi? Mä oon sitä mieltä, että liian pienillä tuloilla kituuttaminen syö naista ja kiristää hermoja. Ottaisin ehdottomasti parempi palkkaisen työn ellei se olisi kertakaikkiaan vastenmielinen.
Oletko siis saanut jomman kumman tai molemmat noista paikoista? Vai suunnitteletko vasta työnhakua? Vai onko nuo TE-toimiston lähettämiä työtarjouksia?
Siis minä olen itse kaikkiin paikkoihin hakenut ja minut on moniin haastatteluihin kutsuttu ja 2 eri työpaikasta noista hakemistani on nyt työpaikkaa tarjottu, ts ovat valinneet minut siihen työhön. Eli ei ole mitään työkkärin "työtarjouksia/osoituksia/tukipaikkoja" tms.
Tuo tukityöpaikka on muuten jollain täällä varsinainen jumiutuma koska joka paikkaan tunkee sitä termiä..
ap
ap