Tuntuuko synnytyskipu samallaiselta kun kuukautiskivut?
Joskus olen tuollaista jostain kuullut et siihen vois verrata.
Jos ei, niin kuvaile miltä se tuntuu.
Entä jos ei ole kauhean kova kipukynnys, tuntuuko se siltä että siihen kuolee?
Kommentit (44)
ja keskenmenot ovat olleett lähes samanlaisia. Keskenmenoissa hetkellisesti kipeämpi, mutta ei ole ollut tarvis särkylääkettä ottaa. Synnytys oli kivuliaampaa mutta kun ei tienyt mitä on tulossa niin ei sitä osannut pelätäkkään. Kipu oli lopussa ankeaa kun sitä ei vienyt mikään asennon vaihtaminenkaan pois. Minä synnytin kolmen buranan voimalla. Eikä tikattu ollenkaan.
sellaista lattialla makaamista, huutoa, itkua ja oksentamista ollut nuorempana se menkkojen eka päivä.
Sanoisin, että ekassa synnytyksessä, jossa sain epiduraalin, kipu ei juuri ollut noita menkkakipuja kummempaa. En oikein ymmärtänyt, miksi se epiduraali piti laittaa, olisin ihan hyvin jaksanut vielä.
Seuraavassa kahdessa synnytyksessä homma eteni niin nopeasti, etten ehtinyt saada kivunlievitystä. Kipu oli toki merkittävästi kovempaa kuin kuukautiskipu, mutta ei mitenkään sietämätöntä. Jotenkin se on positiivista kuitenkin.
Heti lapsen synnyttyä kaikki kipu on unohtunut. Mulle raskaana oleminen on ollut vaikeampaa kuin synnyttäminen. Jos voisin synnytellä ilman lapsen kantamista, voisin ihan hyvin tehdä sen vielä monta kertaa.
etten pystynyt mitenkään rentoutumaan niiden välissä kun tiesin mitä kamalaa oli tulossa hetken kuluttua :(
Ensimmäisetkin supistukset saivat minut painumaan sikiöasentoon maahan koska sattui niin paljon.
PS: Olen kipuherkkä.
Menkkoje ekana päivänä ne supistuskivut. Tosin mulla on niin kovat menkkakivut että ilman Panacodeja oksentaisin ja kyynelehtisin kivusta ja olisin silloin työkyvytön. Luomuna ilman kivunlievitystä 2 synnytystä takana ja ihan siedettäviä olivat kivut. Vain itse emättimestä ulostulovaihe ekassa synnylessä kun repesin kunnolla oli tosi tuskallinen, samoin repeämien ompelu.