Vanhan sektiohaavan vihlonta
Hei!
Minulla on puolitoista vuotta sektiosta (vaaka viilto) ja edelleen ajoittain vihloo haavan yläpuolelta, enemmän vasemmalta puolelta. Vihlontaa tulee esiin erityisesti polvennosto jumppaliikkeiden jälkeen, kun on pitänyt tiukkoja housuja tai kun on istunut pidempään. Onko muilla ilmennyt samanlaista ja oletko hakenut siihen apua?
Kommentit (3)
Minulla on reilu neljä vuotta vanha sectioarpi ja kyllä sitä vihloi ajoittain tosi pitkään. Minulla syy löytyi toisessa sectiossa, jossa huomattiin voimakas kiinnikkeiden kasvu ja vihlominen siis johtui niiden kasvusta ja venymisestä esim. aivastaessa, juurikin tiukkojen vaatteiden kanssa tai jumpatessa. En hakenut apua aiemmin, mutta mainitsin asiasta neuvolassa toista lasta odottaessa ja silloin sanoivat, että on ihan normaalia ja raskausaikana voi vielä voimistua, kuten voimistuikin. Nyt toisen section jälkeen ei ole enää vihlonut, todennäköisesti ne kiinnikkeet venyivät raskausaikana niin paljon, että nyt on taas tilaa liikkua :)
Huh, jospa se on sit ihan normaalia. Tuntuu, että on välillä ihan neuroottinen tuon haavan tuntemusten kanssa, jos se vähänkin jotain ilmoittelee. Toivon, että saisin vielä toisenkin lapsen, mutta oon jo etukäteen hädissään, miten se haava-alue reagoi. Tai oikeastaan miten minä reagoin haava-alueen pistelyyn tms.. Ettei ihan paniikkikohtausta tuu joka vihlaisun jälkeen. :)
juu rasituksen yhteydessä kyllä.
mulle tehty 3 sektiota,viimesin kaksi vuotta sitten.