Miten reagoisit, jos puolisosi sanoisi sinua "vitsillä" diktaattoriksi?
Mulle tuli tällainen, vähän yllätyksenä. Ensin loukkaannuin. Sitä hetken mietittyäni ajattelin, että ilmeisesti päätän paljon asioista kotona ja johdan orkesteria. Ehkäpä nyt lopetan sen tyystin, katsotaan mitä tapahtuu ja miten hommat pyörii sen jälkeen, kun mun suusta tulee ihan sama tai päätä sinä.
Kommentit (38)
Kokeile vaan avoimin mielin. Saattaa olla mielenkiintoista kaikille osapuolille.
Ei tietysti ole helppoa laskea irti ohjaksista, jos on vähän kontrollifriikkeyteen taipuvainen.
Vierailija kirjoitti:
Lapsellista ulinaa. Kasva aikuiseksi.
Onko? Tulisiko sulla mieleen sanoa puolisolle noin? Minun mielestä tuo ei ole hyvä vitsin aihe.
No eiköhän tuo ole ihan selvä kannanotto puolisolta. Yrittäisin jatkossa kuunnella paremmin toisen mielipidettä, ehkä jopa kysyisin sitä ensin.
Ap, tuosta omasta loppuhuomautuksestasi voi kyllä päätellä aika paljon
Varmaan en reagoisi mitenkään. Sanat on sanoja ja olennaisinta on se sävy, jolla ne sanotaan.
Meillä mies vitsailee melkein päivittäin milloin mistäkin. Hän itse ei kestä, jos hänestä vitsaillaan, joten jatkan vitsailua.
Riippuu tilanteesta ja millä äänensävyllä toinen sen sanoisi, mutta jos negatiivisesti kuittaisin nimittelyn pyytämällä keksimään nimen seuraavista: Stalin, Hitler, Mussolini, Mao Zedong, Tito vai olisko joku tämän hetken diktaattorin nimi hänestä kivempi. Sitten vain toteisin, että koska valta on minulle julistettu teet sitten mitä käsken ja asiasta ei enempää rutista.
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän tuo ole ihan selvä kannanotto puolisolta. Yrittäisin jatkossa kuunnella paremmin toisen mielipidettä, ehkä jopa kysyisin sitä ensin.
Ap, tuosta omasta loppuhuomautuksestasi voi kyllä päätellä aika paljon
Kysyn kyllä hyvinkin monesti ja harvoin hällä on mitään kantaa. Ja jos sanon, että nyt mennään sinun tahtosi mukaan niin mitään ei tapahdu tai sitten hän ahdistuu kun joutuu päättämään.
Eli aloittajan mies haluaa aloittajan kantavan niin hallinnollisen kuin operatiivisen vastuun ilman, että hänen itsensä täytyy osallistua kumpaankaan mitenkään ja oikeastaan kummatkin pysyvät täysin näkymättöminä hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Eli aloittajan mies haluaa aloittajan kantavan niin hallinnollisen kuin operatiivisen vastuun ilman, että hänen itsensä täytyy osallistua kumpaankaan mitenkään ja oikeastaan kummatkin pysyvät täysin näkymättöminä hänelle.
Perässä vedettävä. Vai Ehkä sittenkin yksi lapsista.
Jos oma mieheni sanoisi niin yllättyisin kyllä kovasti, ei olisi yhtään hänen tyylistään. Olisi pysähdyksen paikka. Jossain toisessa parisuhteessa tuollaista heitetään ilmeisesti yhtenään.
Vierailija kirjoitti:
Kasva itse. Incelinä otat aivan keikesta itseesi koska itsetuntosi ja kyky itsekritiikkiin puuttuvat. Samoin lukutaidossasi on pahoja puutteita.
Pää kiinni pikku apina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko? Tulisiko sulla mieleen sanoa puolisolle noin? Minun mielestä tuo ei ole hyvä vitsin aihe.
Ketjun incel mölisee ja ulisee, koska se on ainut tapa hänen yrittää vuorovaikutusta. Hän on jämä ja syrjäytyy pian elämästäkin.
Eikös äärioikeiston pöljät nimenomaan kannata diktatuuria ja kaipaa vahvaa johtajaa?
Kun niillä ei aivot riitä oman toiminnan ohjaukseen, on helppo elää Suuren Johtajan lyhyiden, yksiselitteisten määräysten mukaan.
Muista max. kolmen, neljän sanan lauseet.
Kakaran käytöstä, jos kiukutteli.
Rakkaudentunnustus, jos sanoi myhäillen ja teki mitä neuvoit.
Älkäämme tänään antako muruakaan valtaa miesasiamiesvinkujalle. Hän on ja tulee olemaan vajaa kuolemaansa asti. Eikä perusta yhtään pörssiyhtiötä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasva itse. Incelinä otat aivan keikesta itseesi koska itsetuntosi ja kyky itsekritiikkiin puuttuvat. Samoin lukutaidossasi on pahoja puutteita.
Pää kiinni pikku apina.
Mistä sen incel-oletuksen vetäisit?
Pysähtyisin varmaan miettimään, onko tuossa perää ja yrittäisin antaa toiselle tilaa enemmän. Mun kaveri kerran nimitti mua prinsessaksi, koskaan aiemmin oo keltään tuollaista kuullut. Oli varmaan tarkoitettu vitsiksi, mutta tuntui oudolta, koska aina teen kaiken itse enkä mihinkään saa apuja. Särähti kyllä korvaan.