Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni jaksaa pestä joka aamu ja ilta alle 1-vuotiaan lapsen hampaat?

Vierailija
25.06.2012 |

Minä en.. Äh pitää alkaa petrata.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlatkaa sana parodontiitti, niin ymmärrätte, miksi hampaita pitää hoitaa,vaikka ei olisi reikiä.

Se, jolla hampaat vihlovat ja ien pakenee....kannattaa tarkistaa hammaskivitilanne, että ei käy köpösti.:(

Tsemppiä kaikille.Harjan heilutus ja välien puhdistus on paras ja halvin lääke hammassairauksiin.:)

Vierailija
2/14 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

4- ja 6-vuotiaat saavat pestä itse hampaansa aamulla, illalla jompikumpi vanhemmista tekee tarkistuspesun lapsen oman pesun jälkeen.

Kaksivuotiaalle teemme molemmilla kerroilla tarkistuspesun.

Ap, yritä petrata. Huonot hampaat on kamala riesa vanhempana! Sanon tämän kaikella rakkaudella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin lapsi jo yli 1. Mutta ollaan pesty siitä asti kun ekat hampaat tuli. Lisäksi ksylitolipastillit ovat olleet siitä asti käytössä.

Vierailija
4/14 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 1vuotiaalle antaa ksylitolipastilleja? :O

Vierailija
5/14 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolehtia sellaisesta asiasta joka vaikuttaa lapseni terveyteen ja ulkonäköön koko hänen elämänsä ajan.

Vierailija
6/14 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen nyt 10 v. ja ryhtyi itse pesemään hampaitaan pari-kolme vuotta sitten säännöllisesti. Hyvät hampaat hänellä on, ei reikiä.

Pienempi on 6 v. eikä reikiä hänelläkään, vaikka siis pesen hänen hampaitaan ehkä kerran-pari kuukaudessa jos sitäkään.

Omia hampaitanikaan vanhempani eivät pesseet, itse niitä aloin pestä myös vasta joskus 10 v. korvilla, eikä mullakaan ole eläissäni ollut kuin 2 reikää (nekin vasta tuossa kolmenkympin kieppeillä).

Hyvin paljon on kiinni hampaiden ja syljen laadusta.

t. äiti joka huolehtii kyllä muista asioista ihan hyvin

Vierailija
7/14 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen nyt 10 v. ja ryhtyi itse pesemään hampaitaan pari-kolme vuotta sitten säännöllisesti. Hyvät hampaat hänellä on, ei reikiä.

Pienempi on 6 v. eikä reikiä hänelläkään, vaikka siis pesen hänen hampaitaan ehkä kerran-pari kuukaudessa jos sitäkään.

Omia hampaitanikaan vanhempani eivät pesseet, itse niitä aloin pestä myös vasta joskus 10 v. korvilla, eikä mullakaan ole eläissäni ollut kuin 2 reikää (nekin vasta tuossa kolmenkympin kieppeillä).

ei voi muuta sanoa! Eikö yhtään ällötä omat tai lasten talmaiset paskaiset hampaat? Luulis, että ne nyt haiseekin kauhealta ne suut, kun niitä ei pestä!

Lapsena inhosin hampaiden pesua enkä niitä sitten usein pessytkään. Teini-iässä tosin rupes kiinnostamaan hampaiden ulkonäkö ja hengityksen haju, joten aloin pestä hampaita. Nyt aikuisena olen ruvennut opettelemaan kahdesti päivässä pesua.

Ei minullakaan ole ollut eläissäni kuin yksi reikä hampaissa, mutta pesu kuuluu perushygieniaan. Se on sama kun jättäisi perseensä pesemättä.

Eli alkuperäiseen kysymykseen vastaan, kyllä olen jaksanut pestä siitä saakka lapsen hampaita kun niistä on ensimmäinen puhjennut, aamuin illoin. Joskus on saattanut iltapesut jäädä, mutta niitä kertoja on tooooodella harvoin.

Vierailija
8/14 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi muuta sanoa! Eikö yhtään ällötä omat tai lasten talmaiset paskaiset hampaat? Luulis, että ne nyt haiseekin kauhealta ne suut, kun niitä ei pestä!

Lapsena inhosin hampaiden pesua enkä niitä sitten usein pessytkään. Teini-iässä tosin rupes kiinnostamaan hampaiden ulkonäkö ja hengityksen haju, joten aloin pestä hampaita. Nyt aikuisena olen ruvennut opettelemaan kahdesti päivässä pesua.

Ei minullakaan ole ollut eläissäni kuin yksi reikä hampaissa, mutta pesu kuuluu perushygieniaan. Se on sama kun jättäisi perseensä pesemättä.

Eli alkuperäiseen kysymykseen vastaan, kyllä olen jaksanut pestä siitä saakka lapsen hampaita kun niistä on ensimmäinen puhjennut, aamuin illoin. Joskus on saattanut iltapesut jäädä, mutta niitä kertoja on tooooodella harvoin.

haisee se suu aamulla vaikka olis hampaat pessytkin. Haju tietenkin kuitenkin häviää viimeistään aamupalalla.

5-vuotiaan hampaatkin ovat ihan valkoiset, eikä niistä ulkopuolinen näe onko ne pesty vai ei.

ja siis kyllähän mä omat hampaani pesen päivittäin, kuten kirjoitin että niitä n. 10 vuotiaana aloin pesemään.

Vierailija
9/14 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ryhmäneuvola suuhygienistille kun vauva oli 4kk ja siellä jo ohjeistettiin että puolivuotiaalle saa antaa ksylitolia. Tämä suuhygienisti oli antanut aikoinaan purukumin puolikkaita kun ei silloin vielä ollut pastilleja.

alle 1vuotiaalle antaa ksylitolipastilleja? :O

Vierailija
10/14 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin meillä ollaankin aina käytetty joko ksylitolipurkkaa ja nykyään pastilleja

Vierailija
11/14 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksatko aukaista kaljasi??

Vierailija
12/14 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minä olen myös se joka sitten rapsuttelee niiltä paniikissa olevilta kolme vuotiailta hammaskiveä, kun ien on jo ihan tulehtunut.Oikein hieno ja motivoiva tapa aloittaa hammaslääkärikäynnit.

Reikä ei ole ainut peikko siellä suussa.

Vierailija
13/14 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä suusta on kuitenkin suora yhteys elimistöön jos sinne sattuu muita pöpöjä eksymään.

Minulla tosin oli lapsena usein reikiä hampaissa vaikka hampaita pestiinkin. Nyt siitä ongelmasta on päästy, mutta tilalle on tulleet vihlovat hampaat ja pakenevat ikenet.

Koska minä olen myös se joka sitten rapsuttelee niiltä paniikissa olevilta kolme vuotiailta hammaskiveä, kun ien on jo ihan tulehtunut.Oikein hieno ja motivoiva tapa aloittaa hammaslääkärikäynnit.

Reikä ei ole ainut peikko siellä suussa.

Vierailija
14/14 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä jaksoin pestä aamulla ja illalla, paitsi hampaiden terveyden takia myös ihan oppimismielessä.

Itsestä huolehtimiseen oppiminen on jo osa hyvää itsetuntoa- ja arvostustakin.