Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tosi pettynyt välittäjääni, enkä voi tehdä mitään :(

Vierailija
25.06.2012 |

Myyn asuntoa ja välittäjä laittoi ihan paskat kuvat nettiin, eikä ilmoituksessa ollut kunnolla tietoa asunnosta. Laitoin välittäjälle uudet itse ottamani kuvat, jotka vaihdettiin sitten edellisten tilalle, mutta nyt harmittaa niin perhanasti, että annoin välittäjälle myyntiin. Olisin itse tehnyt paljon houkuttelevamman ilmoituksen ja vaikka olisin saanut vähemmän ostajalta, olisin välttynyt maksamasta paskalle välittäjälle montaa tonnia palkkiota. Vituttaa!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tän mun alotuksen ja jatkan tarinaa. Välittäjä siis vaihtoi kuvat minun ottamiini ja sai pohjapiirroksen lisättyä MUTTA jätti sellaisen kuvan, minkä pyysin poistamaan ja poisti sellaisen, minkä pyysin jättämään... Huoh. Laitoin jo vähän vihaisen viestin hänelle, katsotaan mitä vastaa. Edelleen toivon hartaasti, että pääsisin tästä ulos.. :(

ap

Vierailija
22/29 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samanlainen fiaskomyynti tai pahempi ja vielä ostajakin alkoi reklamoida vioista välittäjän hommissa. Ja me jouduttiin maksajiksi, koska ostajat eivät olleet saaneet kaikkea tietoa välittäjältä. Niin siinä sitten me lähes käräjille mentiin, kun kaksi vuotta ensin riideltiin ostajan kanssa. Onneksi pääsimme ostaja ja me myyjänä sopuratkaisuun sopivalla korvaussummalla, mutta olisi pitänyt alkaa kiinteistömaailmaa vastaan vielä riitelemään oikeudessa korvauksista meille myyjinä. Ei vaan enää voimat siihen riittäneet.

Sen jälkeen olen vaan pitänyt netissä porukat tietoisina, että reklamointikirjeestämme huolimatta kiinteistömaailma kiisti tehneensä väärin. Ja tässä se taas kärsii. Oiskohan kannattanut ostaa meidän parilla tonnilla hiljaisiksi. Nyt saa mitä tilasi.

Vierailija
24/29 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sinä itse katsonut myyntiesitettä ja että siinä on kaikki tiedot? Aika oma moka tuo juttu kyllä nyt on. Ettei teiltä vain jäänyt kertomatta välittäjälle jotain. Tämmöstä sattuu usein, että myyjä pimittää tietoja.

Meillä samanlainen fiaskomyynti tai pahempi ja vielä ostajakin alkoi reklamoida vioista välittäjän hommissa. Ja me jouduttiin maksajiksi, koska ostajat eivät olleet saaneet kaikkea tietoa välittäjältä. Niin siinä sitten me lähes käräjille mentiin, kun kaksi vuotta ensin riideltiin ostajan kanssa. Onneksi pääsimme ostaja ja me myyjänä sopuratkaisuun sopivalla korvaussummalla, mutta olisi pitänyt alkaa kiinteistömaailmaa vastaan vielä riitelemään oikeudessa korvauksista meille myyjinä. Ei vaan enää voimat siihen riittäneet. Sen jälkeen olen vaan pitänyt netissä porukat tietoisina, että reklamointikirjeestämme huolimatta kiinteistömaailma kiisti tehneensä väärin. Ja tässä se taas kärsii. Oiskohan kannattanut ostaa meidän parilla tonnilla hiljaisiksi. Nyt saa mitä tilasi.

Vierailija
25/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa huonot kuvat ovat usein hyvä juttu. Ihminen perustaa fiiliksen asunnosta noin 3 minuutin aikana, kun saapuu kohteeseen. Jos fiilis on, että "eihän tämä olekaan niin kiva kuin kuvissa", niin kauppoja ei synny. Jos taas fiilis on "tämähän on kivempi kuin mitä kuvat antoivat ymmärtää", niin kaupat syntyy paljon helpommin.

Pohjapiirrustuksen puuttumista en kyllä ymmärrä ja siitä antaisin kyllä välittömästi palautetta. Itse sovin myös välityssopimusta tehdessäni, että miten usein näyttöjä pidetään ja milloin, milloin laitetaan lehteen ilmoitukset yms. On hyvä kun tämmöiset asiat ovat mustaa valkoisella ennen kuin välityssopimus tehdään. Nykyään kun varsin moni välittäjä on sitä mieltä, että pelkkä netti riittää ja että julkisia esittelyjä ei tarvita, kun halukkaat kyllä varaa esittelyajan. Itse uskon, että vanhankantaisiakin ostajia on, niin haluan myös sopia nuo lehti- ja esittelyajat.

Vierailija
26/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä monen kuukauden välityssopimuksia. meillä oli 1 kuukausi, pistää vähän välittäjäänkin vauhtia ihan uudella tavalla kun tietää, että on vain muutama viikko aikaa myydä tai toimeksiantosopimus siirretään kilpailevalle firmalle. vähän järjenkäyttöä hei. nyt välittäjä lepää ns. laakereillaan eikä tee kuin juuri sen vaaditun, kun pitää teitä varmoina asiakkaina.

Vierailija
27/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä monen kuukauden välityssopimuksia. meillä oli 1 kuukausi, pistää vähän välittäjäänkin vauhtia ihan uudella tavalla kun tietää, että on vain muutama viikko aikaa myydä tai toimeksiantosopimus siirretään kilpailevalle firmalle. vähän järjenkäyttöä hei. nyt välittäjä lepää ns. laakereillaan eikä tee kuin juuri sen vaaditun, kun pitää teitä varmoina asiakkaina.

Vierailija
28/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuntomme myytiin juuri ennen ekaa näyttöä.

Vierailija
29/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa huonot kuvat ovat usein hyvä juttu. Ihminen perustaa fiiliksen asunnosta noin 3 minuutin aikana, kun saapuu kohteeseen. Jos fiilis on, että "eihän tämä olekaan niin kiva kuin kuvissa", niin kauppoja ei synny. Jos taas fiilis on "tämähän on kivempi kuin mitä kuvat antoivat ymmärtää", niin kaupat syntyy paljon helpommin.

Pohjapiirrustuksen puuttumista en kyllä ymmärrä ja siitä antaisin kyllä välittömästi palautetta. Itse sovin myös välityssopimusta tehdessäni, että miten usein näyttöjä pidetään ja milloin, milloin laitetaan lehteen ilmoitukset yms. On hyvä kun tämmöiset asiat ovat mustaa valkoisella ennen kuin välityssopimus tehdään. Nykyään kun varsin moni välittäjä on sitä mieltä, että pelkkä netti riittää ja että julkisia esittelyjä ei tarvita, kun halukkaat kyllä varaa esittelyajan. Itse uskon, että vanhankantaisiakin ostajia on, niin haluan myös sopia nuo lehti- ja esittelyajat.

Melkoisen määrän markkinointia työkseni tehneenä olen sitä mieltä että suurin virhe minkä myyjä voi tehdä, oli tuote mikä tahansa, on olla herättämättä ostajan kiinnostusta. Huonot kuvat kun tarkoittavat pahimmillaan sitä, että ostaja ei koskaan edes saavu näyttöön. Valtaosa tosiostajista saapunee paikalle, mutta kuten mainitsit, asuntoja ostetaan fiilispohjalla, jolloin tärkeintä on saada ostajat paikalle. Kuvien ja hyvän myyvän tekstin vaikutusta ei siis missään nimessä kannata aliarvioida.

Edellistä kämppää myydessäni otin kuvat itse. Välittäjä kyllä halusi kovasti vakuutella että hänen Nokian kamerakännykkänsä tekee ihan hyvää jälkeä, mutta en antanut mahdollisuutta todistaa väitettä suuntaan tai toiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi