Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tosi pettynyt välittäjääni, enkä voi tehdä mitään :(

Vierailija
25.06.2012 |

Myyn asuntoa ja välittäjä laittoi ihan paskat kuvat nettiin, eikä ilmoituksessa ollut kunnolla tietoa asunnosta. Laitoin välittäjälle uudet itse ottamani kuvat, jotka vaihdettiin sitten edellisten tilalle, mutta nyt harmittaa niin perhanasti, että annoin välittäjälle myyntiin. Olisin itse tehnyt paljon houkuttelevamman ilmoituksen ja vaikka olisin saanut vähemmän ostajalta, olisin välttynyt maksamasta paskalle välittäjälle montaa tonnia palkkiota. Vituttaa!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitettiin talo myyntiin ja lähdettiin 3 viikon reissulle. Netissä äkkiä vilkaisin ilmoitusta ja huomasin, että kuvat on kummallisia, mutta nettiyhteys oli hidas ja en jaksanut nuuskia sen tarkemmin. Kotona sitten luin ilmoituksen kunnolla ja VOI JEESUS! Kuvat tosiaan on luokkaa kirjoituspöytä makkarin kulmassa, vaikka kyse on isosta, melkein uudesta kivitalosta, jossa on ihan tasokkaita materiaaleja ja tyyliä. Ei yhtään kuvaa kylppäreistä, ei yhtään kuvaa aivan mahtavasta saunasta, ei kuvaa takasta, ei kuvaa keittiöstä jne. Pohja kyllä löytyi.

Eikä siinä kaikki. Neliöt oli vain 70m2 alakanttiin (ja ei tosiaan mikään tulkintakysymys) ja rakennusvuosikin oli 2004, vaikka oikeasti talo on rakennettu 2007-2009, jolloin otettu käyttöön ja lopputarkastettu. Tontin ostimme 2006. Lämmitysjärjestelmä oli "sähkö" maalämmön sijaan jne. Aivan täysin buginen ilmoitus. Sen lisäksi ilmoitusosassa ei ollut yhtään kehua tai hehkutusta, kuten näkee vanhoista röttelöistäkin. Vain kliinisesti muutama sana ja kuvauspätkässä esimerkiksi saunasta: "oma sähkösauna". Sauna on poikkeuksellisen suuri U:n mallinen muotolauteilla ja siinä sellainen iso kivipaasi kiukaana. Valaistusta löytyy jne. Samoin kylpyhuoneessa on amme+kaksi suihkua. Ei mitään mainintaa siitäkään, eikä ollut tosiaan edes kuvaa. Ei mainintaa tai kuvaa toisesta kylpyhuoneesta, ei siitä, että on ns. viinikellari jne. VOI PERKELE. Otti pattiin. Kyse isosta ketjusta vielä.

Vierailija
2/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on muuten järkevä hinta, järkevä sijainti jne.

En mä ostajana anna juuri mitään painoa kuville.

Kuvat voi ratkaista korkeintaan silloin jos kohde on jossain syrjäseudulla jonne ei katsojia helposti saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvat on paskat, 4 näyttöä, ei yhtään katsojaa. Ensiesittelyn aikaan pinta-alatietokin oli 50 m2 liian pieni.

Tuskin menee ikinä kaupaksi perkele!

Vierailija
4/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin asunto myynnissä, ja välillä minusta tuntuu, että välittäjä ei osaa kertoa ostajaehdokkaille kaikkea olennaista tietoa asunnosta. Kuvat on kyllä ihan jees!

Meillä ollut jo useamman kuukauden myynnissä.

Nyt ei asunnot vaan mene kaupaksi.

Vierailija
5/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvat on paskat, 4 näyttöä, ei yhtään katsojaa. Ensiesittelyn aikaan pinta-alatietokin oli 50 m2 liian pieni.

Tuskin menee ikinä kaupaksi perkele!

Tässä ensiesittely vasta tulevana sunnuntaina. Tottakai välittäjän käyttö on turvallista verrattuna siihen, että itse myisi, mutta kyllä mä oletin, että ammattilainen osaisi paremmin asiansa kuin minä mallikkona...

ap

Vierailija
6/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oletko tehnyt jonkun pitkän sopparin sen kanssa?

Itse olen tehnyt aina vaan 1kk sopparin joka jatketaan. Ja jos ei saa kauppoja ei maksa minulle mitään.

Vierailija
7/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä joudu maksamaan mitään, jos kauppoja ei tule, mutta olen jo ostanut uuden asunnon, joten ei ole varaa odottaa niin kauaa. Minulle suositeltiin tätä tiettyä naisvälittäjää ja hän vaikutti tavatessamme oikein osaavalta. Otti hirveän määrän kuvia joka huoneesta ja laittoi nettiin monta kuvaa olohuoneesta ja yhden huonon kuva keittiöstä, muttei yhtään juuri remontoidusta wc:stä, saunasta, makuuhuoneesta tai kodinhoitohuoneesta. Pohjapiirustustakaan ei ole vielä ilmoituksessa.

ap

Vierailija
8/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tule tarjous täydellä hinnalla vai miten tuo menee? Tietääkö joku?

ap

Vierailija
9/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyjä päättää, kenelle myy ja millä hinnalla.

Vierailija
10/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en ole tyytyväinen ja hän päivitti ottamani uudet kuvat ilmoitukseen. Mun mielestä se nyt vaan ei mene oikein, jos hän kerran on se ammattilainen, jolle maksan asuntoni myymisestä. Hänen pitäisi osata tehdä myyvämpi ilmoitus kuin mitä itse osaisin. Jos olisi varaa jäädä kahden asunnon loukkuun niin odottaisin tämän 3kk hyväksymättä ostotarjouksia ja myisin sitten karenssiajan jälkeen itse.

ap

Vierailija
11/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä joudu maksamaan mitään, jos kauppoja ei tule, mutta olen jo ostanut uuden asunnon, joten ei ole varaa odottaa niin kauaa. Minulle suositeltiin tätä tiettyä naisvälittäjää ja hän vaikutti tavatessamme oikein osaavalta. Otti hirveän määrän kuvia joka huoneesta ja laittoi nettiin monta kuvaa olohuoneesta ja yhden huonon kuva keittiöstä, muttei yhtään juuri remontoidusta wc:stä, saunasta, makuuhuoneesta tai kodinhoitohuoneesta. Pohjapiirustustakaan ei ole vielä ilmoituksessa.

ap

Huoh, miten tyhmä pitää ihmisen olla vuonna 2012 että menee ostamaan uuden kämpän ennen kuin vanhan myymisestä on mitään takeita? Kahden asunnon loukku on valmis. Vaikka asuntomarkkinoille tuskin mitään romahdusta tulee niin laskevien hintojen suunta on valmis. Ai miksikö? Esim tämän päivän "Jopa 100 miljardia Espanjalle" hyydyttää monen asunnonostoaikeet.

Vierailija
12/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä etsin 4-5h+k kotia. Mulle oleellisimmat tiedot ovat, sijainti, koko, pohja, katto ja sen ikä, kivijalka ja sen korkeus/salaojat, putkiston kunto/ikä, lämmitys, varaava takka/piipun kunto ja myyjän asenne. En osta yhtään kotia ilman homekoiratutkimusta jolloin olen itse paikalla.

Mä olen jo törmännyt yhteen kotiin jossa tehtiin homekoiratutkimus, ja vikaa löytyi. Koti on edelleen myynnissä hyväkuntoisena.

Vierailija
13/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan huoneistokeskuksen myyjältä?

Vierailija
14/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
15/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta välittäjän välityspalkkio on pakko maksaa...

Vierailija
16/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita välittäjälle sähköpostia jossa vaadit korjaamaan virheelliset tiedot, heti välittömästi tai miten haluat. Sähköpostista jää sinulle kirjallinen todiste. Jos ei ole viikon sisään vaihtanut tietoja, syytä sopimusrikkeestä.

Oikeat tiedot ovat siitäkin tärkeät, että vaikka välittäjä laatii ilmoituksen, olet Sinä vastuussa tietojen oikeellisuudesta.

t. pakastimen kaupassa ilmaiseksi saanut kun myyjä ei huomannut että välittäjä oli laittanut arkkupakastimenkin kauppaan kuuluvaksi

Vierailija
17/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvat voi ratkaista korkeintaan silloin jos kohde on jossain syrjäseudulla jonne ei katsojia helposti saa.

Jos olisi hyvät kuvat, saavuttaisi siis sekä minun että sinun kaltaiset ostajat. Huonoilla kuvilla vain sinun kaltaiset.

Toki asunnon sijainnilla, koolla, hinnalla ja kunnolla on suurempi merkitys, mutta jos ilmoituksessa on huonot kuvat (ei kuvia joka huoneesta) ja pohjapiirros puuttuu, en lähde edes katsomaan. Ei ole aikaa sioille säkeissä.

Vierailija
18/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuon takua myyn aina itse. Ekan kerran myi välittäjä ja sillekin annettiin omat kuvat jotka laitto nettiin, sen jälke ollaan aina myyty itse. Eihän välittäjä tee muutakuin vastaa puhelimee ja pitää esittelyn, saman voi tehdä itse jos jaksaa.

Me tilattiin tarv.paperit isännöitsijältä 60 e makso ja myytiin kmpää ite, kaupat tehtii pankissa ja osakekirja vahtoi omistajaa, ihan turvallista! Oikotielle vaan ilm maksaa 129 e ,parempi maksaa toi summa kun maksaa 5000-10000 e välittäjälle jotka useat aivan surkeita. Mäki oisin parempi välittäjä kun nonet muut.

Ja kyllä ne kuvat vaikuttaa paljon, niillä saa katsojia paljon, jos huonot kuvat niin moni ei edes vaivaudu. Meilläki monet sanovat kun tulivat kattomaa et oli tosi hyvät kuvat netissä.

Viereises talos oli välittäjä ottanu kuvia vanhasta lahosta keittiöstä ehk 6 eri kuvaa ja muualta ei huh hei. Ei noin kuvata!

Vierailija
19/29 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi hyvät kuvat, saavuttaisi siis sekä minun että sinun kaltaiset ostajat. Huonoilla kuvilla vain sinun kaltaiset.

Toki asunnon sijainnilla, koolla, hinnalla ja kunnolla on suurempi merkitys, mutta jos ilmoituksessa on huonot kuvat (ei kuvia joka huoneesta) ja pohjapiirros puuttuu, en lähde edes katsomaan. Ei ole aikaa sioille säkeissä.

Kun itsekin annan paljon painoarvoa hyville kuville ja pohja on ehdottomasti nähtävä. Olen selannut satoja ilmoituksia etsiessäni uutta asuntoa itselleni ja huomaan kyllä huonon ilmoituksen kun sellaisen näen. Olisipa joku keino päästä tuosta välittäjästä eroon :(

ap

Vierailija
20/29 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma jatkuu; annettuani palautetta kuvien laadusta ja siitä, että välittäjän vaihdettua kuvat siellä ole edelleen sellainen kuva, minkä halusin pois.. Välittäjä vastasi (onneksi tämä keskustelu on mulla spostissa), että "en ole mikään ammattikuvaaja eikä meillä ole tonnin kameroita käytössä". Ammattimainen vastaus, eikö? Ajattelin soittaa kohta hänen esimiehelleen, kunhan kiukkuni vähän laantuu... Hän myös puhui puuta heinää tyyliin "kuten aiemmassa viestissä sanoin.." eikä ollut sanonnut lainkaan sillä tavalla missään aiemmassa viestissä. Kyllä niin riepoo!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme