Miksi naapurin mies käyttäytyy näin?
Asutaan samassa rivarissa, ollaan joskus yhdessä samaan aikaan pihalla ulkoiluttamassa lapsia. Ei tunneta hyvin mutta muutama sana joskus vaihdellaan arkipäiväisiä asioita kun satutaan pihan leikialueelle samaan aikaan. Juttelen hälle niinkuin muillekkin ystävälliseen sävyyn ja nauran paljon koska olen iloinen ihminen.
Molemmat ollaan varattuja ja ainakin itse olen onnellisesti parisuhteessa. Siksi onkin tullut olo että luuleeko hän minun flirttailevan, sillä yhtäkkiä hän on muuttunut varautuneeksi. Jos hän tulee pihaan samaan aikaan hän saattaa mennä eri puolelle pihaa lasten kans. Tai muutenkin hän on hermostunut, pälyilee, pudottelee leluja jne. Tänä aamuna tulimme yllättäin postilaatikolla vastakkain, hän katsoi hakemaansa lehteä eikä huomannut minua kun moikkasin huomenet niin hän säikähti eikä vastannut tervehdykseen vaan katsoi äkkiä poispäin. Jos pihalla sattuu olemaan samaan aikaan muita vanhempia, myös naisia, hän puhuu heille vilkkaasti ja nauraa paljon, minulle ei koskaan. Minua katsoo vakavasti tai jotenkin vihaisesti. Niin vihaisesti, ei vastaa hymyyn jne. Tosin useimmiten tervehtii paitsi tänä aamuna.
Luuleeko tämä mies että flirttaan ja inhoaako sen vuoksi minua? Tänään tuntui niin ikävältä tuo postin haku kun katsoi kylmästi ohi ja jätti tervehtimättä että aloin miettimään että miksi hän on niin erilainen. Pitääkö jättää tästedes huomiotta?
Ennenkuin joku sanoo että olen ihastuntu häneen itse niin en ole, sen voin vannoa. Mutta onko käytökseni liian flirttailevaa hänen mielestä ja voiko hän inhota minua siksi?
Kommentit (34)
saattaisin ottaa asian puheeksi jossain tilanteessa missä tapaatte, esim. lasten leikkiessä. Tuollainen "vihaisuus" ei minusta heti ekana viittaa mihinkään ihastukseen, vaan siihen, että joku on oikeasti vinossa. Mitä jos tapaisitt ihan koko perheiden voimin? Ehkä saisit paremmin vaimosta jotain irti tai sun miehesi tästä naapurimiehestä? Lapset voi kyllä helposti myös paljastaa mistä on kyse..
Meillä n. 50 naapuria ja aina joku jauhaa jostain ihmisestä pahaa.
Yleensä pahansuopuus liittyy lapsiin tai koiriin ja myös naapurin tapoihin elää.
Rivarissa asuminen on vaativaa.
Mua ei kiinnosta jos jollain jotain kismaa jonkun kanssa, jos itse tulen toimeen sen ihmisen kanssa.
Joku voi inhota ap, kun on hymyilevä ja hyväntuulinen.
Se ei sovi kaikille kiukkuisille akoille.
16
kun jaksatte pohtia tätä kanssani. Ap siis palasi linjoille. Meillä on ihan hyvä porukka tässä noin muuten, kaikki on omissa oloissa mutta pihassa on yhteinen hyvä leikkialue jossa näkee muita aikuisia ja on ihan kiva meininki. Naapurin mieskin on ihan ok jos paikalla on muita. Puhuu mullekkin joskus ystävällisesti ja muille on suorastaan puhelias, minulle ei niinkään oma-aloitteisesti puhu kuten muille mutta jotain pientä. Tilanne on täysin toinen siis jos tullaan kahdestaan vastakkain tai satutaan pihaan. Silloin pakenee tai muuttuu kumman vihamieliseksi. En tunne hänen vaimoa joka ei koskaan näy pihalla. On paljon töissä tai jossakin, ei ulkoile lasten kans vaan se on miehen heiniä. Kyllä hänkin tervehtii jos vastaan tulee mutta on ns. etäinen.
ap
mutta minulla oli vastaava kokemus miehestä, joka tuijotti vihaisesti, pälyili ja jopa juoksi karkuun minut nähdessään. asia vaivaa edelleen, koska vaistoni sanoo ehdottomasti, että kyse on jostain ihastumista vakavammasta.
myös,että joku puhunut susta jostain paskaa,ehkä vaimo jos on huomannut ,että juttelette mukavasti tms.
myös,että joku puhunut susta jostain paskaa,ehkä vaimo jos on huomannut ,että juttelette mukavasti tms.
se on naisten heiniä. Ja on tyypillistä naista ajatella "joku on puhunut susta pas*aa ja siksi se mies suhtautuu vihaisesti" heh.
Ihastuminen ja/tai mustasukkainen vaimo ovat syynä.
t. eräs mies
Itse olen ujo ja jos ihastun johonkuhun, en saa sanaa suusta hänen läsnäollessaan, erityisesti jos kahden joudun olemaan. Muutun siis etäiseksi.
Muille puhun kuten ennenkin ja välttelen jopa "Hänen" katsomistaan... pelkään, että paljastun jos liikaa katselen.
Toki voi mennä lukkoon ja olla jopa ujo, mutta ei koskaa vihainen.
t. eräs mies
eli on luullut että flirttaat ja olet ihastunut ja häntä nyt tämä ahdistaa. Tai sitten voi olla että hän on ihastunut sinuun.
Toi postilaatikko juttu voi kyllä myös olla että ei liity sinuun mitenkään. Ollut ajatuksissaan, ei ensin huomannut sinua ja sitten vaikkapa jotain huolia tms. ja ei vaan jaksanut jutella tai puristaa sitä hymyä.
itse välillä olen kun en huomaisi naapureita pihalla tai tervehdin tosi lyhyesti. Meillä on ylitiö sosiaalista ja puheliasta porukaa taloyhtiössä. Sinänsä siis kiva ja mukavaa porukkaa mutta jos pitää saada olla pihalla/ tulla kotiin ilman että pitää jutella sen kummemmin naapureiden kanssa.
totinen tai hymytön niin nainen usein tulkitsee että mies on vihainen. Näin ihan parisuhteessakin nainen ihmettelee että miksi olet suuttunut, vaikka mies on vain vakava esim. stressin tai väsyn vuoksi. Nainen kun hymyilee monta kertaa enemmän kuin mies hän ei ymmärrä ettei hymyttömyys ole vihamielisyyttä.
Itse olen sellainen että se johon olen ihastunut muuttuu silmissäni niin upeaksi etten kykene normaaliin kommunikointiin. Jos paikalla on muita voin aina keskustella heidän kanssaan ja näin peittää hankalan oloni, mutta jos jään kahden ihastukseni kanssa muutun niin ääliöksi tumepeloksi että häpeän välttääkseni pakenen paikalta.
Mies
että jätät miehen huomiotta. Jos hänellä on vaivaantunut olo seurassasi (kyllä sen vaistoaa, jos toinen käyttäytyy omituisesti tai eri tavalla kuin muiden kans), on parempi jättää hänet omiin oloihinsa.
vaikka ei ole alun alkaenkaan ollut vihainen.
totinen tai hymytön niin nainen usein tulkitsee että mies on vihainen. Näin ihan parisuhteessakin nainen ihmettelee että miksi olet suuttunut, vaikka mies on vain vakava esim. stressin tai väsyn vuoksi. Nainen kun hymyilee monta kertaa enemmän kuin mies hän ei ymmärrä ettei hymyttömyys ole vihamielisyyttä.
Itse olen sellainen että se johon olen ihastunut muuttuu silmissäni niin upeaksi etten kykene normaaliin kommunikointiin. Jos paikalla on muita voin aina keskustella heidän kanssaan ja näin peittää hankalan oloni, mutta jos jään kahden ihastukseni kanssa muutun niin ääliöksi tumepeloksi että häpeän välttääkseni pakenen paikalta.
Mies
ketä naapurissa asuu. Tervehditään jos muistetaan.
Ei tulisi mieleenkään alkaa vatvoa kenenkään mielentiloja ja tervehtimisiä. Ihme porukkaa..
Itse olen ihastunut yhteen työkaveriin, tai siit haluaisin häneltä vain seksi, joten omakin käytyökseni on muuttunut tahattomasti varautuneeksi yms.