Ystävä kustui mut hänen luokseen illaksi ja perui 10 min myöhemmin seuraavilla sanoilla:
"pysy vaan kotonas ettet suututa minuukin ;)"
Tuota edelsi se, että kerroin miten olin loukkaantunut exän kirjotuksista ja yhden miespuolisen kaverin tekstarista ja mieli oli kovin maassa.
Eihän se mun paha mieli varmaan pikaviestittelyssä oikein välittynyt, mutta toi kommentti oli kuin potku mahaan. Elän muutenkin hirveän raskasta vaihetta elämässä ja ystävä tietää että välillä tulee tommoisia päiviä.
Tuli vähän semmoinen fiilis, että mä kelpaan vain silloin kun olen hauskaa ja piristävää seuraa :(
Miten te olisitte tommosen kommentin ottaneet?
Kommentit (50)
ja sille ekalle kommentoijalle: yleensä tällainen "vahva nainen jolla on rojhkeutta sanoa mitä ajattelee" on vain huonosti kasvatettu, joka ei osaa asettaa sanojeen niin ettei loukkaisi ympäristöään. Muistan miten nuorempana oli jotenkin hienoa ihannoida ko toimintaa... nyt iän myötä olen tullut siihen tulokseen että kuvatunlainen käytös kertoo vain huonosta käytöksestä.
nimenomaan iän myötä ymmärtää, että pitää sanoa suoraan ja pitää osata sanoa myös ei. Ei niiden sanominen tee ihmisestä huonokäytöksistä. Eri asia sitten jos asian ilmaisee töykeästi, silloin se tapa millä sanotaan on huonoa käytöstä.
pistää tuollaisen viestin, että "jää vaan kotia tai mäkin suutun ;)" ja olisin tosiaan heittänyt vain mustaa huumoria. Eikö silmänisku tarkoita, että ota tämä huumorilla?!
Turhaan suutuit, ap. Nyt vaan illaksi kaverin luokse!
viestiä... Kenet ap on jo ennestään suututtanut? Kun nyt suututtaisi kaverinsaKIN? Siis eiks ap ole loukkaantunut jostain eksä-hommeleista?
Mut silti ymmärtäisin ton perumiseks enkä kyllä ihan heti pitäis yhteyttä tohon tyyppiin ja saattaisin jopa sanoo siitä jos ko. kaveri pyytää luokseen ("en mä nyt voi tulla ku varmaan suututtaisin sut, sori".)
t. tyhmä
viestiä... Kenet ap on jo ennestään suututtanut? Kun nyt suututtaisi kaverinsaKIN? Siis eiks ap ole loukkaantunut jostain eksä-hommeleista?
Mut silti ymmärtäisin ton perumiseks enkä kyllä ihan heti pitäis yhteyttä tohon tyyppiin ja saattaisin jopa sanoo siitä jos ko. kaveri pyytää luokseen ("en mä nyt voi tulla ku varmaan suututtaisin sut, sori".)
t. tyhmä
siinä lukis "jää vaan kotiin NIIN mäkin suutun ;)". Sillon se ei ois peruutus vaan suorastaan käsky tulla... o.O
t.tyhmä
mäkin tulkitsisin tuon "vitsiksi" erityisesti hymiön takia.. ja että kutsu on voimassa. Soita sille kaverilles ja kysy mitä meinasi, että tuutko vai et. Hölmöä loukkaantua jos kaveri ei edes tarkoittanut sinua loukata.
asiasta ei ole tänään puhuttu ja välit on normaalit. Ylireagoin vissiin...
ap
että sulla on vähän taipumusta ylireagoida asioista!!! :D
asiasta ei ole tänään puhuttu ja välit on normaalit. Ylireagoin vissiin...
ap
Pitäisin pientä taukoa yhteyksissä. Monesti nämä suorapuheiset ovat vaan empatiakyvyttömiä, eikä sellaisen kanssa olosta saa kuin pahan mielen.
eli siis ap ei välttämättä ole ainoa ystävänsä ystävä, jolla on raskas vaihe elämässä, ja joka kaipaisi kuuntelijaa. Tässä parin viime kk sisällä KAIKKI ihmiset joihin olen lähemmin tutustunut, kaipaavat musta kuuntelijaa erinäisille ongelmilleen. Se on ruvennut tuntumaan vähän raskaalta. Oon kyllä tähän asti kuunnellut, mutta parin tunnin keittiöpsykologiasession jälkeen olen loppupäivän yleensä ihan poikki, joten on ruvennut olla pakko jopa välttämään tiettyjä ihmisiä. Pidän näistä ihmisistä kyllä, mutta ei vain aina jaksa kuunnella pelkkiä murheita. Toki toi ap:n kaveri olisi voinut ilmaista asian ystävällisemmin.
Tietenkin jos ap:lla on raskas vaihe elämässä niin ei tarvitse esittää muuta, mutta siksi suosittelinkin jutteluavun hankkimista. Ei tulisi näitä tällaisia torjumiskokemuksia, kun joku ei jaksa juuri silloin kuunnella ap:n huolia.