Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

koirat ulkoilutetaan leikkipuistossa

Vierailija
06.06.2012 |

Hei

Voisiko joku selittää mulle, miksi nykyään (ainakin täällä meillä päin) tullaan koiran kanssa leikkipuistoon. Puistossa on portti ja portinpielessä koirat kieltävä taulu.

Eikö kielto koske kotiäitien tai perhepäivähoitajien koiria? Onko ihan normaalia ja hyväksyttävää tuoda koira leikkipuistoon. Itselläni on nyt vähän nipo olo, kun mun mielestä koirat ei sinne kuulu.

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne sinne kuulu.

Vierailija
2/77 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä se ihan asiallista on asiasta huomauttaa. Itse en kyllä viitsisi ellei koira häiritse mitenkään, on kiinni, sen ei anneta tehdä tarpeita alueelle jne. Mutta en pidä nipona sellaistakaan jonka mielestä sääntö on sääntö ja koiran kanssa ei sinne pidä tulla.

Itse olen käynyt koiran kanssa leikkipuistoissa koska työssäkäyvänä totaaliyksinhuoltajana on joskus kätevintä niin (koiraa ei voi enää työpäivän jälkeen jättää yksin kun lähtee lapsen kanssa ulos). Olen pyrkinyt kyllä käymään siellä sellaisiin aikoihin jolloin ei ole muita paikalla esim. iltalenkin aikaan myöhään illalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kuitenkin liian nössö ja konfliktinvälttelijä, etten saa sanottua. Kyse on kuitenkin "tutuista" vakkaripuistoilijoista, että kynnys on kova mennä mitään sanomaan. Mähän arvostelisin heidän arvostelukykyään ja toimintatapojaan... ugh...

t. ap, nössö

Vierailija
4/77 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä otan joskus koiran mukaan mutta jätän sen portin ulkopuolelle tsn sanoen sellaiselle alueelle missä ei lapset leiki.

En ole osannut ajatella että se jotain häisitsisi. Ehkä täytyy alkaa ajatella asiaa uudestaa tai ainakin kysyä ihmisiltä häiritseekö se koira niitä?

Vierailija
5/77 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitan siis just sellaista ulkoilutusta, että tullaan koiran ja lasten kanssa puistoon, jätetään koira kiinni johonkin aidan viereen olemaan. Jotkut koirat vaan makoilee hiljaa paikoillaan, jotkut taas haukkuu ja haluaa pois...

Itseäni ei sen kummemmin häiritsisi tuo, että koira makoilee jossain sivussa. Mutta kun on lapsia, niin he haluavat koko ajan mennä koiran luo. Eihän se omistaja siinä koko ajan päivystä, vaan mun on kiellettävä ja huudatettava lasta, joka ei saa mennä koiraa silittelemään.

Mun mielestä vieraisiin koiriin ei vaan saa mennä omatoimisesti koskemaan (vaikka olisi kuinka kiltti omistajan mukaan) Lapsi on kuitenkin lapsi ja arvaamaton. Ja koira on myös aina arvaamaton.

Mun mielestä leikkipuisto kuuluu lapsille, eikä siellä tarttis koko aikaa itkeä ja vängätä asioita, joita ei saa tehdä. Se on vaan kurjaa, vaikka leikkipuiston pitäisi olla hauska paikka.

Tosin, jos se omistaja sitten päivystäisi siinä koiran vieressä koko ajan ja vahtisi, että silittely on asiallista ja turvallista kaikille, niin mun puolesta homma olisi ok. Mutta kun näillä ulkoiluttajilla on myös lapsia, omia tai hoitolapsia, niin he eivät todellakaan ole huolehtimassa turvallisuudesta tai edes siitä, että eläin ei ulosta sinne puistoon.

T: ap

Vierailija
6/77 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitan siis just sellaista ulkoilutusta, että tullaan koiran ja lasten kanssa puistoon, jätetään koira kiinni johonkin aidan viereen olemaan. Jotkut koirat vaan makoilee hiljaa paikoillaan, jotkut taas haukkuu ja haluaa pois... Itseäni ei sen kummemmin häiritsisi tuo, että koira makoilee jossain sivussa. Mutta kun on lapsia, niin he haluavat koko ajan mennä koiran luo. Eihän se omistaja siinä koko ajan päivystä, vaan mun on kiellettävä ja huudatettava lasta, joka ei saa mennä koiraa silittelemään. Mun mielestä vieraisiin koiriin ei vaan saa mennä omatoimisesti koskemaan (vaikka olisi kuinka kiltti omistajan mukaan) Lapsi on kuitenkin lapsi ja arvaamaton. Ja koira on myös aina arvaamaton. Mun mielestä leikkipuisto kuuluu lapsille, eikä siellä tarttis koko aikaa itkeä ja vängätä asioita, joita ei saa tehdä. Se on vaan kurjaa, vaikka leikkipuiston pitäisi olla hauska paikka. Tosin, jos se omistaja sitten päivystäisi siinä koiran vieressä koko ajan ja vahtisi, että silittely on asiallista ja turvallista kaikille, niin mun puolesta homma olisi ok. Mutta kun näillä ulkoiluttajilla on myös lapsia, omia tai hoitolapsia, niin he eivät todellakaan ole huolehtimassa turvallisuudesta tai edes siitä, että eläin ei ulosta sinne puistoon. T: ap

mutta kyllä näillä koirilla on täysi oikeus olla siinä puiston ulkopuolella kytkettynä, et sillä mussutuksellas voi ketään poishäätää. Eri asia on viedä puistoon sisälle.

Vierailija
7/77 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun oma asiasi on valvoa omia lapsiasi - ei sen koiranomistajan!

Vierailija
8/77 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun oma asiasi on valvoa omia lapsiasi - ei sen koiranomistajan!

Hei oikeesti. Sillä koiralla ihan täysi oikeus olla puistonreunalla, valvo itse lapsiasi!

Monella perheellä on resurssit tosi tiukassa kun on lapsia ja koiria, mielestäni on koiralle kivampi olla puistonreunalla ulkoilemassa kuin aina nököttää yksin kotona. Että tervetuloa puistoon minun puolestani! (sitä paitsi hyvähän se on lapsienkin tottua koiriin...)

Vierailija
9/77 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin sen mukaan kun hain kuopustani eskarista. Ryhmä ulkoili leikkipuistossa.

Minulla oli koiranpentu sylissä, kun kipaisin sieltä portilta 10 metrin päähän hakemaan lapsen ja reppunsa. Ja eikös siihenkin ilmaantunut aina joku mäkättäjä mussuttamaan, että leikkipuistoon ei saa tuoda koiria.

Juupa. Järjenkäyttö on sallittu. Ulkoilmassa sylissä oleva pikkuruinen koiranpentu ei saastuta, ei sotke, eikä allergisoi ketään!

Vierailija
10/77 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta on aika selkeää, että sisäpuolella ei ole ok, ulkopuolella on. jos välissä on aita, ei koira voi häiritä lapsia eivätkä lapset koiraa. aidaton puisto on hankalampi juttu, koska lapset pääsevät koiran luo, mutta sehän ei sinänsä ole omistajan vika. musta hyvä nyrkkisääntö on se, että omistaja on niin lähellä koiraa, että voi tulla välittömästi väliin jos lapsi lähestyy koiraa / koira lasta. omistajan vastuulla on, ettei koira tee lapsille mitään ja jos koira on vaikka puiston ulkopuolellakin (aidaton puisto) makoilemassa ja lapsi menee viereen, jolloin koira käy kiinni tai ärähtää, niin omistaja on vastuussa, ei suinkaan lapsen vanhempi.

Vierailija
11/77 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempi on vastuussa lapsestaan. On vanhemman tehtävä valvoa, ettei lapsi mene koskemaan vieraaseen koiraan tai häiritsemään sitä. Ei koiranomistajan.

Koiranomistajan vastuulla on pitää koira kiinni ja olla päästämättä sitä lasten lähelle, ja tämä toteutuu myös sitomalla koira aitaan tai puuhun kiinni.

musta on aika selkeää, että sisäpuolella ei ole ok, ulkopuolella on. jos välissä on aita, ei koira voi häiritä lapsia eivätkä lapset koiraa. aidaton puisto on hankalampi juttu, koska lapset pääsevät koiran luo, mutta sehän ei sinänsä ole omistajan vika. musta hyvä nyrkkisääntö on se, että omistaja on niin lähellä koiraa, että voi tulla välittömästi väliin jos lapsi lähestyy koiraa / koira lasta. omistajan vastuulla on, ettei koira tee lapsille mitään ja jos koira on vaikka puiston ulkopuolellakin (aidaton puisto) makoilemassa ja lapsi menee viereen, jolloin koira käy kiinni tai ärähtää, niin omistaja on vastuussa, ei suinkaan lapsen vanhempi.

Vierailija
12/77 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiahan siellä puistoSSA ulkoilutetaan, koira ulkoilee mukavasti puistomatkat.

Lasten täytyy tottua kieltoihin ja sääntöihin.

Minä ainakin pystyn loistavasti asioimaan lapsineni esim. eläin-, kukka- ja lasitavarakaupoissa ilman, että lapset ovat koskemassa joka paikkaan.

Ikinä en anna lasteni mennä rapsuttamaan edes tuttaviemme kissoja, kaneja, marsuja tai koiria, ilman omistajan kehoitusta, että rapsuta vaan.

En näe asiassa mitään ongelmaa!

Vierailija
13/77 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puistossa on koirakielto, niin siksi ne koirat jätetään siihen puiston ULKOPUOLELLE odottamaan. Tuo ulkopuolihan ei ole koirilta kielletty. Uskomatonta että olet edes ajatellut valittaa tuollaisesta.

Vierailija
14/77 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole koiraa. Ja minun lapseni haluaa mennä silittämään portinpieleen jätettyjä koiria.

Mutta olen eri mieltä kanssasi.

Lapset nyt haluavat kaikenlaista: työntää toisten lasten rattaita, ottaa pyörätelineestä toisten lasten potkulautoja ja pyöriä yms, syödä toisten eväitä jne jne. Kiellettäviä asioita riittää, ei koiran silityskielto pilaa päiviäni leikkipuistossa.

Parempi koiran on siinä ulkona kuin kotona yksin sisällä.

tarkoitan siis just sellaista ulkoilutusta, että tullaan koiran ja lasten kanssa puistoon, jätetään koira kiinni johonkin aidan viereen olemaan. Jotkut koirat vaan makoilee hiljaa paikoillaan, jotkut taas haukkuu ja haluaa pois...

Itseäni ei sen kummemmin häiritsisi tuo, että koira makoilee jossain sivussa. Mutta kun on lapsia, niin he haluavat koko ajan mennä koiran luo. Eihän se omistaja siinä koko ajan päivystä, vaan mun on kiellettävä ja huudatettava lasta, joka ei saa mennä koiraa silittelemään.

Mun mielestä vieraisiin koiriin ei vaan saa mennä omatoimisesti koskemaan (vaikka olisi kuinka kiltti omistajan mukaan) Lapsi on kuitenkin lapsi ja arvaamaton. Ja koira on myös aina arvaamaton.

Mun mielestä leikkipuisto kuuluu lapsille, eikä siellä tarttis koko aikaa itkeä ja vängätä asioita, joita ei saa tehdä. Se on vaan kurjaa, vaikka leikkipuiston pitäisi olla hauska paikka.

Tosin, jos se omistaja sitten päivystäisi siinä koiran vieressä koko ajan ja vahtisi, että silittely on asiallista ja turvallista kaikille, niin mun puolesta homma olisi ok. Mutta kun näillä ulkoiluttajilla on myös lapsia, omia tai hoitolapsia, niin he eivät todellakaan ole huolehtimassa turvallisuudesta tai edes siitä, että eläin ei ulosta sinne puistoon.

T: ap

Vierailija
15/77 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ap:n selvennettyä en ymmärrä mistä ap vouhkaa.

TIETENKIN saa lapsen kanssa koiranulkoilutuksen lomassa poiketa puistoon ja kytkeä koiran kiinni portin ULKOPUOLELLE siksi ajaksi.

Koira on näin kytkettyä eli omistajan hallinnassa. Sinun tehtäväsi on opettaa lapset pysymään kaukana vieraista koirista.

Vierailija
16/77 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tarkentaa, että koirat ovat SISÄLLÄ puistossa sisällä. Aidassa kiinni, mutta sisäpuolella. Siis sillä alueella, jossa on se kielto tuoda koiria.

Varmaan kirjoitin jotenkin harhaanjohtavasti, kun mainitsin, että ovat aitaan kiinnitettynä, mutta ovat siis aidassa kiinni ja sisäpuolella niin, että kuka tahansa lapsi pääsee niitä paijailemaan.

Ja toki on kunkin vastuulla valvoa lapsiansa. Ei vaan ole kovin mielekästä kun puistoilukin on pelkkää kieltoja: ei saa koskea koiraan, ei saa koskea koiraan... Ja miten käytnnössä, jos avustat toista lasta liukumäessä, niin pystyt samalla varmistamaan, ettei toinen ole koiran kimpussa toisella puolella puistoa?

Vierailija
17/77 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytännössä, jos avustat toista lasta liukumäessä, pystyt samalla varmistamaan ettei toinen ole työntämässä roskia suuhunsa, piikittämässä itseään vahingossa löytyneellä huumeneulalla, juoksemassa puistosta ulos auton alle?

ja tarkentaa, että koirat ovat SISÄLLÄ puistossa sisällä. Aidassa kiinni, mutta sisäpuolella. Siis sillä alueella, jossa on se kielto tuoda koiria.

Varmaan kirjoitin jotenkin harhaanjohtavasti, kun mainitsin, että ovat aitaan kiinnitettynä, mutta ovat siis aidassa kiinni ja sisäpuolella niin, että kuka tahansa lapsi pääsee niitä paijailemaan.

Ja toki on kunkin vastuulla valvoa lapsiansa. Ei vaan ole kovin mielekästä kun puistoilukin on pelkkää kieltoja: ei saa koskea koiraan, ei saa koskea koiraan... Ja miten käytnnössä, jos avustat toista lasta liukumäessä, niin pystyt samalla varmistamaan, ettei toinen ole koiran kimpussa toisella puolella puistoa?

Vierailija
18/77 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huumeneuloja meillä ei ole puistossa vielä ollut onneksi. Lisäksi on kuitenkin tapana puistossa poimia ensin haitalliset roskat yms. pois. Ei ne sitten siinä itsekseen enää lisäänny.

Sitten puistossa on se portti, joka estää lasten juoksemisen autotielle. Alue on siis turvallinen.

Siinä samassa portin pielessä on se koirat kieltävä taulu.

Olen ilmeisen nipo, kun muut eivät koe koirien ulkoilua ongelmana sellaisilla alueilla, joissa se on kielletty.

Pahoittelut ajan tuhlauksesta.

ap

käytännössä, jos avustat toista lasta liukumäessä, pystyt samalla varmistamaan ettei toinen ole työntämässä roskia suuhunsa, piikittämässä itseään vahingossa löytyneellä huumeneulalla, juoksemassa puistosta ulos auton alle?

Vierailija
19/77 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on täydellinen puisto, ja siellä täydellinen nainen lastensta kanssa. Etköhän sitten osaa niille lapsille myös opettaa, ettei vieraiden koirien lähelle mennä.

huumeneuloja meillä ei ole puistossa vielä ollut onneksi. Lisäksi on kuitenkin tapana puistossa poimia ensin haitalliset roskat yms. pois. Ei ne sitten siinä itsekseen enää lisäänny.

Sitten puistossa on se portti, joka estää lasten juoksemisen autotielle. Alue on siis turvallinen.

Siinä samassa portin pielessä on se koirat kieltävä taulu.

Olen ilmeisen nipo, kun muut eivät koe koirien ulkoilua ongelmana sellaisilla alueilla, joissa se on kielletty.

Pahoittelut ajan tuhlauksesta.

ap

Vierailija
20/77 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäli koirat ovat kytkettynä aidan SISÄpuolella voit aivan huoletta mennä asiasta mainitsemaan.

Ne koirat voi kytseä ULKOPUOLELLE oikein hyvin.

Jotkut on monen lapsen kanssa puistossa eikä aina ehdo jokaisen perään.

Lapset kuitenkaan ei aina usko vaikka asiasta olisi sanottu ja mielestäni on täysin turhaa tuoda koiria sisälle puistoon jossa niiden pito edes kytkettynä ei ole sallittua.

Oikeassa ap tässä asiassa olet.