arvatkaa miltä tuntuu 3 pojan äidistä:
kun eräs tuttu kyykistyy tyttärensä viereen, katsoo minua suoraan silmiin ja sanoo leveä hymy naamallaan: "Eikö olisi ihanaa saada yksi tällainen tyttö?"
Siis mitä helvettiä sen ihmisen päässä liikkui? Meni sitten sekin päivä pilalle!
Kommentit (91)
En usko, että kukaan kehtaisi tehdä noin pojan kanssa. Että siis kysyisi ivallisesti kolmen tytön äidiltä, että eikö olisi ihanaa saada yksi tällainen poika.
Meillä on kolme tyttöä, ja jos joku kysyisi multa noin koskien poikalasta, tuskin siihen ihmeemmin reagoisin. Toteisin varmaankin, että olisihan se poikakin ollut ihana, mutta tälläiset me nyt saatiin ja varsin hyvää näin :).
Ihme mielensäpahoittaja olet.
Mulla on kans pelkkiä poikia ja vaikka olisin halunnut vielä yhden lapsen, sen saaminen on nyt sitten turha toivo (sairauteni takia). Ei mulle silti ole vaikeaa myöntää, itselleni tai muille, että olisin sen tytön halunnut. Olisin halunnut! Tosi kovasti ja paljon, tyttö olisi ollut unelmien täyttymys!
Onneksi saan olla kahden suloisen tyttölapsen kummitäti, ja toivottavasti minulla on mukavat miniät sitten joskus tulevaisuudessa. Ja onneksi minulla on maailman ihanimmat pojat.
hymyilee vielä leveämmin ja osoittaa kauempana leikkikentällä leikkiviä lapsiaan: "Taitaa sinun tehdä mieli tuommoisia". Ehkä kohteliaisuuttani jättäisin osoittamatta, kun tyttö riuhtoo äitiä ja vaatii leikkiseuraa, kitisee, valittaa ja vonkuu, kun omat poikani omatoimisina, iloisina ja reippaina keksivät leikit tyhjästä ja äidin tarvitsee vain päältä katsoa.
Mitä liikkuu tämän mamman päässä? VArmaan ihan samanlaisia stereotyyppisiä käsityksiä tytöistä ja pojista. Jokainen rakastaa niitä omiaan ja pitää toisten lapsia jotenkin vaillinaisina tai viallisina. Mutta jos todella osoittelee omaa onneaan, taitaa olla aika happamia pihlajanmarjoja taskussa.
Kun meille syntyi kolmas tyttö, sain kuulla oikeasti ihan käsittämättömiä kommentteja. Olimme mieheni kanssa todella onnellisia ihanasta pikkutytöstä, etenkin kun raskausaika oli vaikea ja ennenaikaisen synnytyksen uhka mustana pilvenä jo vkolta 24.
Nyt, kun meillä on 4 tyttöä ja 1 poika (poika on 4.lapsemme), tuntuu, kuin nuorin tyttö olisi osalle sukulaisista täysin käsittämätön ja ylimääräinen lapsi.
KYLLÄ, mies sanoi odottaessani kolmatta, että oishan se kiva saada poikakin. Mutta, ennenkaikkea olemme halunneet LAPSEN, sukupuoleen katsomatta. Ja vaikka itse en ole loukkaantunut tai menettänyt yöuniani muiden kommenteista, niin ei ne aina kauhean kivaltakaan tuntuneet.
Ei siihen kannata sanoa mitään. Jättää omaan arvoonsa. Mulla taas anoppi tokaisi halaten poikieni serkkutyttöä että koitappas sinäkin tehdä minulle tälläinen ihana tyttö.
Sitä pitää vaan oppia elämään sen tosiasian kanssa että osa ( ei onneksi kaikki) tyttöjen äidit kuvittelevat että me poikien äidit ollaan jotenkin puutteellisia ja vähintään kateellisia heille.
Se on ihan oma rotunsa noi noiden kommentoijien laji. Mieti että itse sanoisit jonkun tytön äidille että koitappa tehdä itsellesi tälläinen pieni hurmuripoika... Ei ainakaan luonnistuisi minun huulilleni koska osaan ajatella toisen tunteita enkä ole ilkeä ihminen.
Todennäköisesti ap tällä tuttavalla on jotain omia ongelmia ja koittaa jotenkin parantaa omaa fiilistään lyömällä sinua alas.
aika selvää se on, että olen minäkin tyttöä kovasti toivonut, mutta en ole saanut. En tiedä miksi sitä pitää minulta sitten erikseen kysyä? Vähän sama kun kysyisi kaljulta hiuksensa menettäneeltä, että "eikö olisi kiva kun sulla olis tämmönen paksu tukka kuin mulla?"
jotenkin tossa meni jotenkin ylitse toi oman lapsen esiin tuominen, että "minullapa on tällaine ihana tässä ja sinulla vain kolme villiä poikaa" Oli todella loukattu olo. Aivan kun olisi suolaa haavoille heitetty!
ap
Mullakin on kaikki lapset poikia. Kyllä multa saa kysyä, olisko kiva jos olisi yksi tyttökin. Vastata en tosin osaa, kun mulle jokainen lapsi on juuri se lapsi ja omistani tykkään siksi kun ovat sitä mitä ovat. Jos olisi vielä yksi, tykkäisin siitäkin siksi mitä se on, mitä se sitten olisikaan.
En siis tjua, mikä tämän jutun merkitys on?
Ap olet itse vastuussa omista tunteistasi. Kysyjiä ja ihmettelijöitä riittää, on ihmisellä sitten tyttöjä tai poikia tai molempia tai ei yhtään lasta. Anna toisten ihmetellä. Minulla on kolme poikaa, ja noihin tyttökysymyksiin vastaan aina että: "Ei olisi kiva, sillä en tykkää tyttölapsista. Luojan kiitos minulla on kolme poikaa. Joten ei kiitos tyttöjä minulle."
Yleensä hiljenevät. Kyselköön, ei minua haittaa yhtään. En jaksa typeristä kysymyksistä ottaa itseeni, suosittelen ap sinulle samaa. Meillä on ihanat pojat!
että kommentin heittäjä oli MIES!
hänellä on tyttö sekä poika.
ap
ap
ehkä se haluaisi että sinäkin saisit tytön varsinkin kun mies kyseessä harvemmin miesten aivoitukset on samaa kastia naisten kanssa.
Ap olet itse vastuussa omista tunteistasi. Kysyjiä ja ihmettelijöitä riittää, on ihmisellä sitten tyttöjä tai poikia tai molempia tai ei yhtään lasta. Anna toisten ihmetellä. Minulla on kolme poikaa, ja noihin tyttökysymyksiin vastaan aina että: "Ei olisi kiva, sillä en tykkää tyttölapsista. Luojan kiitos minulla on kolme poikaa. Joten ei kiitos tyttöjä minulle."
Yleensä hiljenevät. Kyselköön, ei minua haittaa yhtään. En jaksa typeristä kysymyksistä ottaa itseeni, suosittelen ap sinulle samaa. Meillä on ihanat pojat!
en osaa valehdella, ainakaan uskottavasti. Minä en ole toivonut kolmea poikaa, olisin halunnut myös tyttären.
ap
ap
ehkä se haluaisi että sinäkin saisit tytön varsinkin kun mies kyseessä harvemmin miesten aivoitukset on samaa kastia naisten kanssa.
Sanoja tiesi, että minulla on kolme poikaa, hän siis todennäköisesti myös tajusi, että meille ei automaattisesti tule tyttöä vaikka lisää lapsia tekisimme. Emmekä edes ole puhuneet mistään lisä lapsien tekemisestä. Itseasiassa mieheni on useasti tälle miehelle sanonut, että meille ei ole tulossa lisää lapsia. Joten en löydä tuosta kommentista mitään hyvää, vain tarkoituksen pahoittaa minun mieleni!
ap
Ehkä tuttavasi ei oikeasti arvannut, että asia on niin arka, vaan ajatteli, että olet onnellinen omista lapsistasi.
Ajattelen että mulla on kuitenkin elämässä asiat hyvin ja jätän kommentit omaan arvoonsa. Jos omat poikani on paikalla vastaavanlaisen kommentin aikana, silloin reagoin jotenkin että " ei, minulla on näin kivat pojat ja muuta en voisi toivoa". Tämän teen siksi että omat poikani eivät luulisi että heissä on jotain huonoa kun ovat poikia.
Mutta tosiaan jos omat pojat ei ole paikalla en vaivaudu sanomaan yhtään mitään.
Kysyn seuraavalta, että rassaatko sä sitä tyttöäsi vai miksi sulle on niin tärkeää, että sulla on tyttö. Oikeasti, miksi ihmiset pohdiskelevat lastensa sukupuolta? Lapsen pitäisi olla niin läheinen henkilö, että hän on vain rakas persoona, ei minkään ryhmän tai luokan edustaja.
ja kiitän luojaa joka ilta, että mulla on vaaaaan niitä poikia. Niitä mä olen aina (salaa) halunnutkin :)
Mä en näe naiseudessa mitään sellasta, miksi mielummin pitäisi olla nainen kuin mies. Miehet ne maailmaa johtaa muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Miesten työelämä on edistyksellisempää, kun ne ei lisäänny. Jos isä haluaakin kotiin, niin sitten se on vaan erinomaista. Eli oli ne poikien/miesten valinnat mitä tahansa, niin aina ne on parempia kuin naisten.
Ja vaikka ne pikkutytöt ovat söpöjä, niin ne on tyttöjä vaan vähän aikaa. Sitten alkaa ulkonäköpaineet, menkat, tulee pojat kuvioihin jne. Aina saa huolehtia jostakin turhasta.
Minua on mahdoton loukata vihjailemalla tytöistä... Tosin en ulospäin onneani näytä.
Kun mä ootin neljättä yks tuttu mies kysy "ettekö te osaa ehkäistä?"
Tosin en ymmärrä, miksi et vastannut, että mieluummin kolme tervettä poikaa kuin yksi tuollainen tyttö.
ihana saada tälläinen. =D